1150x200-modo-header2-kopiera.webp

´N töcken dann evenemangsarena

« · 403475 Till forumet

Sv: ´N töcken dann evenemangsarena
Poffa: Hmm, men tror du att det verkligen är hälsosamt? Skribenterna på Sportbladet skulle ju drabbas av en kollektiv orgasm och fan och hans moster kommer att skriva på för MoDo. Fast iofs räcker det med Satan...
Kommentera

Paddan:

Ja, den huvudsponsor som går in med pengar till arenan vill kanske ha en stor show vid presskonferensen. Man gör det hela till en fiesta för pressen genom att presentera att Foppa spelar med MODO, att Företag X sponsrar arenan och att det första spadtaget tas.

Jag tror jag skulle ta ledigt för en sådan presskonferens, men det kanske bara är jag det.
Kommentera

Poffa: Jomenvisst, det verkade som sagt som att ett avslöjande av huvudsponsorn ligger i faggorna. Återstår dock att se om man väntar med avslöjandet tills dess att det blir klart ifall herr Foppas penningar kommer från MoDo kommande säsong eller ej.
Kommentera

Paddan:

Det känns nästan som att man snart kommer gå ut med vilket företag som kommer sponsra den nya arenan. Om man läser lite mellan raderna så är min känsla att man väntar med den officiella byggstarten tills man har huvudsponsorn klar. Något som inte lär dröja allt för länge om invigningen är tänkt att ske i november/december 2005.

Schaktarbeten som behövde utföras har ju redan gjorts. Man fick ju egentligen inte börja med detta förrän beslutet var taget i kommunfullmäktige, men det gick man runt på ett smart sätt. Man gjorde helt enkelt så att man lät förlägga schaktutbildningar för elever som pluggar till maskinförare till den ytan och gjorde på så sätt två flugor på smällen.
Kommentera

´N töcken dann evenemangsarena
Verkar som att de sitter och skannar av SpS för att få uppslag, av de riktiga experterna, på vad de ska skriva om i Allehanda.

Byggstarten för den nya arenan närmar sig.
Kommentera

« · 403475