1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506517 inlägg · 4103 ämnen

Något måste göras, men vad?

« · 435950 Till forumet

Något måste göras, men vad?
Jag antar att ingen är särskilt nöjd med MoDos inledning av säsongen (bortsett från vissa stjärnor på åffisjella). Jag antar också att de flesta här inte hade räknat med att MoDo skulle krossa alla andra lag och leka sig fram till SM-guld (bortsett från alla TIK:are och vissa andra på HS). Jag antar förutom det också att de flesta nog hade räknat med att MoDo skulle vara åtminstone lite bättre än vad de varit hittills...

Frågan är: vad är felet? "Vi har inte hunnit spela ihop oss" tycker inte jag håller särskilt bra som ursäkt. Dessutom verkar alla vara medvetna om att de är för omständiga, skjuter för lite och sådär. Men varför GÖR DE INGET ÅT DET då? Kanske de ska sätta upp mål för varje spelare inför varje match över hur många avslut spelaren måste ta, och annars dra av från lönen? Fast vänta...det fungerar ju inte eftersom vissa spelar utan lön... Nähä, då är inte det lösningen, då.

Sparka tränaren igen, kanske? Är Kent rätt man på rätt plats? Man kan ju lugnt påstå att hans coachning blivit lite ifrågasatt hittills, som exempelvis att han inte byter ut sin sons kedjekamrater.

Kanske någon borde bänkas? Foppa, t.ex.? Han gör iofs en del poäng utan att komma upp i något som ens är i närheten av hans normalnivå, men ändå...

Nä. Nu orkar jag inte tänka mer. Jag är alldeles för sjuk (stackars mig).

Vad tror ni? (Nu ska det framförallt bli intressant att se vilka Albert Hall skulle bänka i dagens MoDo om han fick chansen.)
Kommentera

« · 435950