1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507148 inlägg · 4104 ämnen

Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år

« · 410699 Till forumet

Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
Icing-Ove: Kommer han att spela i MoDo vid en lockout? Kommer han att lägga av helt om det blir lockout? Jag blir inte klokare av den där artikeln. Hur som helst tror jag inte att Markus Näslund spelar hockey någonstans säsongen 2005/2006.
Kommentera

Icing-Ove: Funderade lite och kom på att Näslund en gång i tiden hade sagt att han skulle återvända till MoDo om det blev lockout. I annat fall var det Canucks som gällde. Letade lite på nätet och hittade den här artikeln. Har han ändrat sig nu? Jag tror inte heller att Sedinarna kommer att tjafsa om lönen så länge de får en topplön med ES-mått mätt.
Kommentera

JanT:
Jag betalar, det är lugnt. Nä, men det finns en skillnad i var klubbkänslan finns. De är inte giriga killar, de vill lira hockey. Men blir det MODO så tror inte jag att det blir nåt tjafs om lönen, bara de får lira mycket hockey. Däremot vill de inte bli "lurade" på istid och pengar i Vancouver, där de inte riktigt trivs under Crawfords ledning.
Kommentera

Icing-Ove: Har kollat in Sedinartikeln och måste säga att jag blir lite förbryllad över deras agerande, kräver både mer istid och mer pengar. Om istiden skulle utebli (går det verkligen att skriva in såna grejer i ett kontrakt???) så accepterar bröderna att spela i MoDo för kaffepengar (tackade nej till 1,7 miljoner dollar i årslön från Vancouver). Händer det ingenting denna vecka så håller jag nog med dig om att vi hittar Sedinarna i MoDo nästa säsong. De har så att säga medvetet målat in sig i ett hörn. Håller MoDo´s ekonomi för detta??? Grabbarna bör väl ha en topplön med elitseriemått mätt (ca. 2 miljoner SEK/år). Foppa & Macke ska ju också ha lön & det kommer en säsong efter 04/05.......
Kommentera

Mano:
Tjena, jag väntar på att de panikslagna Vancouverfansen ska publicera texten. Forumdiskussionen finns på denna adress:

forum.canucks.com/viewtopic.php?t=77775
Kommentera

Icing-Ove: Vågar man fråga om du kan klippa ut den nedre texten och lägga in här i gästboken? Man var tvungen att registrera sig för att läsa och jag får väl kalla mig lat, men jag orkar inte.
Tack på förand.
Kommentera

Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
Dessa artiklar i dagens Vancouver Sun tycker jag säger allt:

www.canada.com/sports/hockey/canucksstory.html?id=b5e93762-eaf7-4bb3-9d6a-a4db690e1677

www.canada.com/sports/hockey/canucksstory.html?id=0a76eb5f-14d2-41d8-a9b0-a90f7ddb4189

Ok, mycket kan hända, men dessa killar verkar vilja lira i Kempis i höst. Jag tror inte att Crawford lovar istid bara så här och Näslund är nog lite less på att sticka tillbaka och dra med sig familjen över igen.
Kommentera

« · 410699