1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 525633 inlägg · 4121 ämnen

Nästa år..

Sv: Nästa år..
Det var snö. Där ser man, regnblandat va? Har för mig att det var så blött och surt efter den matchen.

NuM och riara

Härligt att det finns folk med galghumor i alla fall..... ;-)))

Undrar om jag själv hade reagerat likadant vid samma behandling
som ni fått utstå??

ja man måste ju för att överleva eller så har vi fått så många smällar att vi tiltat. vilket det är vill jag inte veta för jag är lycklig ändå. frågan är nu vad man ska göra med all fritid man får nu fram tills nästa sässong. man kanske ska åka och titta på barmarksträningarna. ;o)

Det är en nyttig period som stundar. Nu ska man dra ner på internettiden och göra något nyttigt i stället. Man lär ju få en del återfall i början när abstinensen sätter in förstås, men med tiden så märker man att det är samma inlägg överst som det var förra veckan, och slutligen accepterar man att man inte behöver bevaka det inlägget fem gånger i timmen dygnet runt. Kanske provar man på att utnyttja nätet lite mera. Ibland tror man nästan att internet är kvällstidningarna och hockeysajterna allena. Det borde finnas något utanför "tullarna", frågan är bara vad? Ja, inte vet jag. Det kommer att bli spännande att ta sina första trevande steg ut i det okända. Man kanske måste lära sig att söka i olika sökverktyg och trycka på okända länkar och grejjer. Tänk om det blir tid över för familj och skolarbete som man tagit på sig. - Konstigt. Jag ser plötsligt en avstressad sommar där tiden hunnit ikapp och där allt som lagts på hög försvunnit. Kortbyxor, sandaler, solglasögon, pilsner och fotbolls VM på TV. Here I come!

riara

Jaja, du vill förstås spana in några hockeyrumpor. :)
Ajabaja.....

Barmarksträningar kan vara nog så roliga. Har fortfarande i klart minne när Boorken körde Katt och råtta med spelarna, och de sedan fick kasta varandra upp i luften. Antos flög som satan!

Kast med liten Antos.

NuM

Känner igen mig precis i ditt "mitt-i-prick"-inlägg.
Har nyligen skaffat bredband för att hålla surfkostnaden nere
men nu vete f-n om man får valuta för pengarna.
Nåja, som sagt, det är snart höst och då sitter man där (här)
igen.....

Ha det och jag säger som Frisco: zzzZZZzzzZZZ....

ops, var det så uppenbart?
men det är inte lätt att klara abstinensen under sommaren då man inte ids se på fotboll. men som tur är har jag ju min motorcyckel.

Den matchen i Gavlerinken måste vara den värsta någonsin (iaf är den det för ett MoDofan som inte ens firat 10-årigt hockeyintresse än).

Kommer ihåg att folk gick ut till bussen för att hämta champagne. Att Hasse J blev utvisad för avsiktlig fördröjning av spelet när han råkade lägga en puck utanför sargen. Att man trodde matchen var körd, men fick nytt hopp då MoDo gjorde mål igen. Mycket mer än så kommer jag inte ihåg.

(PS. Golvet i Gavlerinken den matchen var mycket intressant. Särskilt ur sittande synvinkel.)

Ja, du har tur du som har hojen riara. så jag säger väl; "break a leg" med hojåkningen den här sommaren.

NuM:

Tror att de andra uppskattade leken mer än Antos. Fast nu när jag tänker efter...undrar just om inte Andreas Olsson spelade i MoDo då också. Han var inte heller särskilt stor...

riara:

Åh, är du inte heller fotbollsintresserad? Jag funderade lite på att börja intressera mig för schack eller tennis, för att ha ngt att fördriva sommaren med, men fick rådet av NuM att börja titta på fotboll i stället. Jag blir galen. Jag KAN inte tycka att det är intressant! (Försökt har jag.)

nej fotboll går så långsamt på tv.
kvartersen är jag intresserad av men det är ju av sina randiga orsaker.
du menar väl inte att du hade sittplats i gävle -99? eller var du också en av alla oss som satt ner och blundade sista.. vad man nu ska kalla det?

NuMountain

bönpallen är ledig! ;o)))

riara:

SITTPLATS? Klart jag inte hade sittplats. Herregud... Nejdå, jag stod. Iaf tills det Brynäs började göra sina mål. Sen satt jag. Hade inte tillräcklig kontroll över min kropp för att klara av att stå upp.

Ojojoj! Ett erbjudande man bara måste säga nej till. Kroppen vill nog, men knoppen regerar.

tänk om detta forum funnits då... nu har vi ju stått bredvid varandra och hejat på samma lag men inte ens hejat på varandra.

Ja, men det, riara, beror ju på dig (som vet vem jag är, menar jag). Man kan inte ha koll på alla forumiter samtidigt! Det är nog att hålla reda på NuM och alla hans alter egon... ;)

ja men inte visste väl jag vem du var då! den här sidan är ju orsaken till att jag vet hur du ser ut.

Jajaja...fast nu på sistone har du ju vetat hur jag ser ut... ;)

Du kunde ju ha frågat NuM annars. Han har haft koll ett bra tag, om jag får tippa så är det ifrån modohockey.nu-tiden.

ja nu vet jag.
NuM hade nog inte någon koll på vem du var på den tiden (tror jag). han sa aldrig något om dej i alla fall.
men vi kan ju fråga.
hörru, NuM visste du vem hon var till utseende -99?

riara:

Nej, -99 är nog för tidigt. Bara att inse, då, att vi inte hade kunnat hälsa på varandra på den matchen... ;)

gränsfall. Ett mycket bra svar i det här läget. Förövrigt vet jag inte vad modo.nu är för något.

ja det var väl det jag sa?
men nästa gång kanske..

Internethistoria:

Lessen om jag tar tråden tio minuter tillbaka i handlingen - vad VAR modohockey.nu för något? Är inte .nu adresserna ett ganska sent fenomen?

modohockey.nu var Martin Sedins juniorsida. Eller...vänta...först var den nog en sida för hans nyhetsbrev. Hmm...ja, ngt sådant. Den fanns för ett par säsonger sedan.

Aha, den ohyggliga sidan - tur att man aldrig gick in på den, man kunde ju ha blivit gravt desinformerad enligt pålitliga källor. :-)

Jag har dock svårt att minnas .nu tillägget, men en gång i tiden hade faktiskt glemms ett ganska stort bokmärkesarkiv, vilket väl gjorde att man ej behövde bry sig, nu för tiden ligger det på ungefär tiotalet hockeysidor. (av vilka modohockey.se ej är en av dem längre).

Desinformerad blir man väl lite nu och då (mest hela tiden) på alla möjliga håll och kanter.

Jo, visst är det så knas. Men det finns ingen överförmyndare som tar sitt ansvar och hjälper dig ur desinfomationshelvetet. Har du tillstånd att visa den där Modotröjan i profilen föresten?

Pihl måste få bra betalt om han byter ner
sig till Linköping?

NuM:

Nej, men det blir nog bättre efter de gröna pillren.

Tillstånd? Vadårå?

Ser att ni tillämpar tvåtimmarsregeln även idag. Fast det verkar ju Färjestads supporters också göra: Vart har de tagit vägen? Gör de något annat ikväll...?

Glömde säga att MoDo återigen gjort ett fantastiskt slutspel: Grattis. Fortsätt så här nästa år så kan ni nog få ett silver igen - efter Brynäs... ;-)

Det var då faen att folk ska ta sådan tid på sig att skriva, så att man måste sitta och vänta och slösa ännu mer pengar på sin interneträkning, innan man kan koppla ner... ;)

Kör vi också med tvåtimmarsregeln? Samma som MoDo Hockey kör med? För isf måste vi ju börja tänka på nästa match... Jag tippar MoDovinst med 6-5 i den matchen.

Ja inte kan man vara missnöjd med säsongen......

Detta är den första finalförlust som man inte har varit irriterad över. Känns bara tomt och som om FBK var totalt värt den sm-bucklan.
Hade väl hoppats på SM-guld för då hade man dragit in 6000kr på expekt men FBK var så som vi skulle vart mot Brynäs.

6-5, vad menar du - har ni börjat träna power play? I'm impressed, som en del brukar säga.

Kan gå om det är du, NuM och scim i första-kedjan...

Den mot DIF, då? Jag var lite förvånad när jag vandrade ned mot Globens källare efter den förlusten, att jag inte kunde få mig själv till att vara ledsen över det hela, men det kändes verkligen som att det var en bonus att gå till final där DIF sedan var överlägsna.

westerlind:

Nej, nej, inte PP. Jag chansar på att de möter ett lag med bra forwards men dåligt försvar, bara.

Jag, NuM och scim är nog ingen bra förstauppställning! Mina skridskokunskaper är inte berömvärda, scim är bandyspelare och NuM...vet jag iofs inget om. Fast det är klart, skulle det gå ut på att argumentera motståndarna av isen skulle vi kanske ha en chans.

DIF förlusten var bitter och jag är fortfarande bitter över den, framförallt för att alla har glömt hur nära det egentligen var och varför vi ändå var så långt ifrån. T.ex: Av någon anledning så var det totalt omöjligt för Modo att få spela fem mot tre. Men tvärtom var mycket mycket möjligt, under hela finalserien. Det spelade ingen roll hur uppenbart eller hur osynligt det var. Själva matcherna i övrigt var ju stenhårda och jämna. Två lag som då representerade något som var tvärtom vad dagens (går) finallag gjorde, nämligen försvar och säkerhet meddels ryggsäck och och screening.

Skulle du inte kunna vara målvakt då, varför ska bara killar få stå i mål? Se på Kim Martin, hon stod ju i pojklag... Skulle vara spännande att se dig i MoDo-tröjan PÅ ISEN. Och jämlikt.

Måste verkligen träkepsen komma så snart efter glädjen...?

Funderar på vilka backar som kan bli kvar.

Jansson har tydligen skrivit på för Wahlbergs Kassel, Pihl enligt Hasse Andersson skrivit på för LHC, Lintner sticker nog till NHL om de skiter i hans enormt bra defensiva egenskaper. Tror nog inte Modo offrar en extra lön på honom (han var väl på artist skatt???)
Hållberg var ju sugen på att prova Europa förra gången han skulle skriva under och Hedin kanske får NHL kontrakt fastän jag inte ser vad han skall göra där.
Då är det typ inte många kvar. Men alla lär ju inte sticka..... MaJo tror jag kan rycka upp sig rejält var ju bra 3 matcher från början och får han lite kraft så han kan trycka upp en spelare som försöker gå förbi honom kan han bli ok.

Ja inte har man många kvar om allt skulle skita sig, men med det defensiva spel man visat upp under hela slutspelet skulle en del nytt blod nog vara bra.

Frammåt då.
Skrev för en månad sedan att Micke P kanske var på väg till VF (hoppas innerligt att han blir kvar)
Antos känns som man inte bryr sig, stått tillräckligt många år och sett tvärrstopp vända ut mot sargen.
Weinis skulle kännas jobbigt fastän jag tycker han knappt synts under VF och FBK matcherna.
Staal är en liten gubben i lådan, kan vara helt osynlig för att sedan smacka in något mål. Men nog lär det finnas spelare som kan ersätta honom.
Wahlberg...... Ja så otränad som han var när han kom första året kunde jag skippa honom... Men denna säsong har han varit väldigt mycket otrolig och sällan tragisk.

Tror dock att Wennerberg och P Öberg kan bli riktigt bra nästa säsong. Men fler utav den sortens spelare lär inte behövas innan någon av Werner eller Wenner, Öberg sticker.

Janne Ö tror jag också kommer att växa ytterligare vilket är otroligt bra för modo. En sådan spelare som kan gå in vart som hellst och göra det jobb han gör är ovärdelig.

Ja en hel del kommer nog att ändras och kommer modo bara till Kvarten nästa säsong är jag nöjd för efter det lär i alla fall något utav NHL-spelarna fått nog och står upp för vad de snackat om sedan år och dar.
Nu är jag för dragen och trött för att komma på vilka utav dem som har kontrakt fler år men mackan har väl längre i alla fall.

Trots gårdagens förlust så känner jag ingen sorg. MODO har gjort en kanonsäsong och bevisat att man kan komma hela vägen (nästan) utan att ha det där kanonlaget som vissa försökt köpa sig till.

Dessutom så fick jag såhär dagen efter ett glädjande besked. Vad det var vill jag inte säga men de som vet min åsikt kan säkert lista ut det.

Nu släpper vi denna säsong och hoppas på att Bengt & co lyckas bygga ett nytt bra lag till kommande säsong.

TACK MODO FÖR DENNA SÄSONGEN OCH TACK JIM BRITHÉN!!!

Skulle bara säga att det är kul att Jim Brithén är en så bra tränare i erat lag...han var ju tränare för oss LHC förr.
Lycka till nästa säsong

ni fick i alla fall silver som år 2000 när mästa mestarna Djurgården vann,nästa år é det mäsrarena Djurgården som vinner sitt 17 sm-guld.
men ni kanske vinner silver igen?
jag ville häldre att MoDo skulle vinna än kaffébönorna (fbk),ville värkligen att de skulle förlåra, det skulle bli så kul, de var nästan så osagbara och så skulle de inte vina guldet, skulle ju vara suveränt.
men modo slett hårt och tappert måste jag säga,
jag vart själv inte så jätte ledsen när djurgården åkte ut i början.

Per:

Du vet väl att det är fler än du som hört det där om Jansson och Kassler (eller hur det nu var)?

westerlind:

Målvakt? Jag? Jag är skotträdd så det bara skriker om det!

Nej, jag har coachat ett lag en gång. Det får räcka.

Poffa:
Jag tycker det är bättre att ha backar än att inte ha några.

(Extrafakta:
Neuzugänge:
Rich Parent - Torhüter (Iserlohn Roosters)
Markus Janka - Torhüter (Schwenninger Wild Wings)
Andrej Teljukin - Verteidiger (Revier Löwen Oberhausen)
Lars Jansson - Verteidiger (MoDo Hockey)
Aleksandre Cherbayev - Stürmer (Berlin Capitals)
Mikael Wahlberg - Stürmer (MoDo Hockey)
Gunnar Leidborg - Trainer (Berlin Capitals))

Har suttit och grubblat lite och kommit fram till att vårat lag nästa säsong kommer se ut såhär:

Målvakter:
Peter Hirsch
Michal Zajkowski

Backar:
Pierre Hedin
Per Hållberg
Frantisek Kaberle
Richard Lintner
Magnus Hedlund
Martin Johansson
Jan Öberg
Johan Agu

Forwards:
Magnus Wernblom
Mika Hannulla
Tommy Pettersson
Mattias Weinhandl
Peter Högardh
Jonas Almtorp
Peter Öberg
Mikael Pettersson
Joakim Lindström
Kim Staal
Miroslav Hlinka
Mattias Wennerberg
Stefan Öhman
Henrik Zetterberg

Inga stora förändringar alltså, lite mer ungdom bara.

Frisco:

Tycker jag också, men inte kommer det bli så svårt att få spelare. Vi har ett backpar i J20 som skulle kunna gå upp och sköta sig mycket bra.

« · 75929 · »