1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507596 inlägg · 4105 ämnen

Nattens NHL

« · 264140 · » Till forumet

Sv: Nattens NHL
Sahlander:

Varning för slag under bältet.
Kommentera

poffa: Det gjorde nog jag också... Men inte ang de 2 timarna utan meningen efter...
Kommentera

Sahlander:

Det kan ju iofs vara så att jag överdriver lite. Men bara lite.
Kommentera

poffa: Men det tog bara ca 2 timmar att skriva... Dom är duktiga tjejerna vettu!!!
Kommentera

Sahlander:

timmar? Pröva dagar... Det tog ju en hel industrisemester att läsa in allt som skrivits under de tre dagar som jag varit borta.
Kommentera

Sahlander:

Äh, ni kan väl luta er mot varandra? Eller prata med er själva - det är ni ju bra på.

poffa:

Äh, håll käften!
Kommentera

poffa: AjAjAj! Nu sa nån kärring... Nu kommer det bli några timmar skitsnack igen...
Kommentera

knaskamilla:

Äh, var nu inte en sån kärring...:)
Kommentera

knaskamilla: Skall du svika oss när vi som mest behöver ditt stöd och support...
Kommentera

poffa:

Det är ganska exakt en och en halv timme kvar av filmen. Längre än så tänker jag definitivt inte vara vaken, i alla fall.
Kommentera

knaskamilla: Japp!
Kommentera

knaskamilla:

Det är två och en halv timme tills Vancouvers match börjar.
Kommentera

Sahlander & poffa:

Ni är galna.
Kommentera

poffa: Oh Jippi! Nu är det bara en timme kvar...
Kommentera

Ställningen efter en period är:

Detroit - Anaheim 1-1
Tampa Bay - Washington 0-1
Kommentera

knaskamilla:

Mmm, densamme. Men det mesta talar väl ändå för att han kommer fortsätta i NHL. Dessutom har ju LHC dementerat att man erbjudit honom något kontrakt och jag tror altt som den klubben säger...:)
Kommentera

poffa:

På tal om Sammi, han får just nu enormt mycket beröm för sitt spel sedan han kom tillbaka från sin lilla "semester" i Sverige. De kallar honom Anaheims bästa defensiva center på slutet och man anser att han borde få ett nytt kontrakt.
Kommentera

poffa:

Sammi...det låter bekant...få se...var det inte han som skulle spela i LHC för jättemycket pengar till hösten?
Kommentera

scim:

Mmm, nämde spelare från södra V-norrland fixade just en utvisning.

Dessutom har ju denna match en fd MODO:it på planen. Sammi Pahlsson, you know? Vi får inte glömma de våra och bara stirra oss blinda på Foppa och Macke.
Kommentera

knaskamilla:

Nej det där håller inte fröken stavfelsrättstaverska.

Nu kastar jag f.ö. in handduken, jag har en tenta som ska skrivas imorrn, nattinatta.

ZzzZzz (också en detroitspelare utan Modoanknytning)
Kommentera

scim:

Shanahan är eventuellt på väg till MODO nästa år och Larionov är på väg till ÖSK. Holmström däremot funderar på spel i Nolby. Duger det?
Kommentera

scim:

Det skrivs om dem i en MoDogästbok, det är väl en anknytning så god som någon?
Kommentera

poffa:

Vad har dessa spelare för modoanknytningar då?
Kommentera

1-0 till Detroit mot Tampa Bay. Målet, i PP, gjordes av Shanahan på pass av Holmström och Larionov.
Kommentera

scim:

Foppa-loppa kom till 1994 tror jag det var i mitten av en klack som stod i ett hörn där det nu är sittplats (inte långt från det magiska H Höger). Allting baserades på att Foppa såg alla andra hockeyspelare som pjäser i ett spel som bara han kunde spela. Ungefär samtidigt kom vi fram till att hans 40 miljoner som han fick i första kontraktet skulle gå till ett hus med källare byggt i diamant, väggar i Kevlar och skorsten murad av månstenar. Matchen var en av de tråkigaste om man bara räknar det som hände på isen. Det var mot VIK och MODO vann med 5-2 tror jag.
Kommentera

scim:

Ja, det är ju inte utan att man blev lite fundersam...
Kommentera

poffa:

"Foppa-loppa"? Ska det föreställa någon kompromiss mellan lulingarnas otroligt ironiska och humoristiska "Floppa" och det mer allmänt vedertagna "Foppa"?
Kommentera

Kände det var dags att skaka igång den här tråden igen. I natt går både Foppas Colorado och Mackes och tvillingarna Sedins Vancouver in i slutspelet. Härligt. Denver Post kör en liten "inför slutspelet special" och snackar då i en hel artikel om Foppa-loppa.

Man nämner tex att hans poängsnitt/match i grundserien är 1.15. Inte illa pinkat. Han är dessutom bäst på att höja sig i slutspelet. Han har nämligen smått otroliga 1.51 poäng/match i slutspelshistrorien.

Se länktips för hela artikeln.
Kommentera

poffa:
Der scorede Näslund til 1-2, nu fører han igen i kampen om Rocket Richard Trophy....
Kommentera

poffa:

2-0 till Anaheim. Målskytt: Adam Oates. Va faen. Kom igen nu Canucks.

Lite glädjande dock att Samme fick en andraassist på första målet.
Kommentera

poffa:

1-0 till Anaheim. Målskytt Steve Thomas.
Kommentera

Nattens viktiga match spelas mellan Vancouver Canucks och Anaheim Mighty Ducks i Arrowhead Pond of Anaheim. Samuel Påhlsson mot 2xSedin och Super-Macke.

Övriga matcher i natt:

New Jersey Devils - New York Islanders 6-0 slut
Chicago Blackhawks - Edmonton Oilers 4-4 slut
Kommentera

MartinSedin: Ö-vik rockar i NHL-Statistik-toppen!!!
Njurunda är representerade i Rockie-toppen.
Y oh Y , Y-län hockey-rockar, enda länet med 2 ES-lag i Sverige!!
Kommentera

MartinSedin: Ö-vik rockar i NHL-Statistik-toppen!!!
Njurunda är representerade i Rockie-toppen.
Y oh Y , Y-län hockey-rockar, enda länet med 2 ES-lag i Sverige!!
Kommentera

Zigge: Macke,Henrik och Daniel hade samtliga 1mål och 1 assist i natt. Lilla Övik rockar i Vancouver.
Kommentera

Zigge: Macke , pass fr Bertuzzi. 1-3
Kommentera

Zigge: Sedin, H ( D) shorthanded!!
Kommentera

poffa: 1-1 nu, c'nucks @Kings
Kommentera

poffa:

Matchen är slut. Den slutade 6-1 till Colorado. Foppa hade två assist och är därmed uppe i 99 poäng. En poäng efter Macke som spelar senare i natt. Slutstriden i poängligan står nu troligtvis mellan två fd MODO-spelare. Stort, större, STÖRST!!
Kommentera

poffa:

6-1 till Colorado efter 4.33 i tredje perioden. Målskytt var Riku Hahl för andra gången i natt. Assist av Serge Aubin.
Kommentera

poffa:

5-1 till Colorado. Greg DeVries gör sitt andra för kvällen. Assisterad av Blake och Shantz.
Kommentera

poffa:

Andra perioden hinner inte knappt börja förrän Colorado i numerärt underläge gör 4-1. Målskytt Hejduk på assist från Foppa och Morris. Målet kom 22 sekunder in i andra perioden. Foppas 72:a assist och hans 99:e poäng den här säsongen.

Colorado har ytterligare en puck i mål men det blir bortdömt på grund av att man blåst av spelet. Det pågick nämligen en fight mellan Ference och Hinote.
Kommentera

poffa:

Första perioden slut. Colorado leder med 3-1. Foppa en poäng än så länge. Förhoppningsvis så blir det fler poäng från hans klubba.

Bates Battaglia har fått en sen assist på Colorados tredje mål.
Kommentera

poffa:

Colorado leder nu efter ett PP-mål av Skoula. Assisterad av Blake och Forsberg. Därmed har Foppa 98 poäng och knappar in på Macke. Det var hans 71:a assist.

Nu gjorde Avs 3-1. Målskytten var Greg DeVries. Assisterad av Reinprecht. Man gjorde de två senaste målen med 43 sekunders mellanrum
Kommentera

poffa:

Colorado kvitterar. Finnen Riku Hahl gör det. Han är assisterad av Dan Hinote.
Kommentera

poffa:

Phoenix tar ledningen med 1-0 på ett PP-mål av Radivojevic, assisterad av Paul Mara och Chris Gratton.
Kommentera

poffa:

Så har då matchen börjat. I Avs mål står Patrick Roy. Foppa, Hejduk och Tanguay börjar.
Kommentera

Jaha, då sitter man här igen. I väntan på nästa Avs-match. Om en dryg halvtimme är det nedsläpp i Pepsi Center mellan Colorado och Phoenix. Skall Foppa-loppa bli spelare nummer två att nå 100-poängsstrecket? Han har god chans i natt mot ett Phoenix som redan är klart för golfsemester och lata dagar i solen.

I övrigt i natt så spelar Vancouver mot Los Angeles (också de är klara för sommar och sol) i Staples center i LA. Den matchen börjar klockan 05.00 svensk sommartid. Kom ihåg att ställa om klockan i natt.
Kommentera

Zigge:
Wow, en Saddam-anhängare utanför MIN dörr. Tror du jag kommer med i CNN då? Eller Al-Jazeera?
Kanske kan man få någon sån där fin Scud-missil också, skulle göra sig riktigt fint här ute på gräsmattan!
En Apache-helikopter har jag också alltid velat ha, skulle underlätta mina transporter in till Kempehallen.,,
Kommentera

Zigge:
Hmm...den eneste front jeg kæmper ved er hockeyfronten...i aften spiller mit hold Herning mod Esbjerg i DM-semifinalen...Herning spiller ude mod Esbjerg og vi har 2-1 i kampe indtil videre...hvis vi vinder i aften er vi i finalen...´- efter 1. periode....
Kommentera

« · 264140 · »