1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508526 inlägg · 4106 ämnen

Nattens NHL

« · 265455 · » Till forumet

Sv: Nattens NHL
poffa: Aha, falafelfingrar. Så kan det vara.
Kommentera

Frisco:

Nä, det är taffelfingrar som gör det.
Kommentera

knaskamilla: Kvarknivå på den...
Kommentera

poffa:

Kan det vara såna enter-slag som gör att knaskamilla skickar tomma inlägg hela tiden?
Kommentera

poffa:

Jag bara undrade varför en del gör dem. Trodde att det var nån typ av "görasigmärkvärdigtomrader".
En del kanske tycker det är mer lättläst. Tack för svaret.
Kommentera

poffa:

enter-slag skulle det ju stå men eftersom jag i sann datorspråkslära använde mig av "större än" och "mindre än" i början och slutet av ordet Enter så trodde den lilla HS-databasen att jag fösökte använda mig av HTML-kod. Sicket misstag.
Kommentera

Frisco:

Spelare det någon roll? De tomma raderna i början räknas ju ändå inte in som några extra meddelanden, eller hur? Dessutom blir det banne mig så mycket mer lättläst om man har ett par -slag i början.
Kommentera

Sahlander:

Jag har kommit på en koppling till MoDo. Dahlén verkar ha haft en lyckad match, och han ryktades ju vara på väg till MoDo inför säsongen som var. (Hur kunde du missa den kopplingen?)
Kommentera

Periodvila nu... Jag tror inte Edmonton vänder detta men vi får väl se i morgon för nu ger jag upp...

God Natt Världen!
Kommentera

Sahlander:
Jaså, jaha ska det vara på det viset så tror jag att jag återgår till mina vänner i betongtrumman. Tydligen har vi ju blivit permanentade nu, men jag har ännu inte hunnit titta mig i spegeln och sett hur det ser ut...
Kommentera

Paddan: For me to know and you to find out...
Kommentera

knaskamilla: Monner = Kommer på nåt utrikiskt språk jag inte tänker nämna här. Och det var ju det du skrev som jag skrev och menade... Inte skulle väl vi män betala för ett kvinnobesök! Det vore ju könsförtryckande eller nåt annat feministiskt nedsättande uttryck.

Dröm Sött!
Kommentera

Sahlander:
Hmm...varför dissikerade ni grönfinkar och varför hoppade de?
Kommentera

F-n vad jag lyckas träffa den lilla "rapporteringsknappen" ikväll då... Bortse från alltihopa, Moderatorer!
Kommentera

Sahlander: Sen kom jag på en annan sak jag gjort med EtOH...

Vi förvarade små hoppande gröna djur i det emellan dissekeringslektionerna...
Kommentera

Sahlander:

Monner tandfén då? Jag kan tänka mig att en kille blir gladare över ett kvinnobesök som betalar sig, än när han behöver betala för kvinnobesöket.

Nu är det i alla fall färdigborstat, och därmed läggdags. Hur kan det komma sig att jag är uppe så här sent? Och hur kan det komma sig att sex personer på min vänner online-lista också är det? Herregud, tokar, vänd på dygnet!

Gonatt!
Kommentera

Paddan: Man gör aldrig experiment med EtOH. Man rengör saker (levern), extraherar (dödar härnceller) och löser andra saker i det(blandar grogg).
Kommentera

Sahlander:
Domi tager vel skøjterne af, hopper over glasset, og begynder at slås med nogle tilskuere fordi de råber "Domi, you suck"...Domi er så sørgelig, så sørgelig...helt igennem usympatisk...det synes jeg i hvert fald
Kommentera

Sahlander:
Hmm...sitter du och gör egna experiment med etanolen nu igen?
Tyckte vi kom överens om att du skulle sluta med det...
Kommentera

Aben: Kommentatorerna var nog oroliga för matchen mellan Domi & publiken... Ni minns väl fajten för nåt år sen...
Kommentera

Sahlander:
Donald Brashear skal ondulere Domi...Brashear er cool...og det er Domi så absolut IKKE!
Kommentera

knaskamilla: Men om man inte borstar tänderna så drabbas man av tandlossning och då monner tandfén... Och vilken kille offrar inte en tand för ett kvinnobesök som betalar för sig... :-)
Kommentera

Tie Domi & Donald Brashear har en liten dust... Nu är kommentatorerna oroliga för vad som skall hända när dom sitter i utv.båsen... :-))
Kommentera

mike66:

Har inte din mamma lärt dig vikten av en god hygien? Om man inte borstar tänderna så kommer Karius och Baktus och bygger små bon i dina tänder. Så det så.
Kommentera

knaskamilla: Varför borsta tänderna då man ändå snart ska kliva upp ur datastolen? Snart randas morgonen ;)
Kommentera

New Jersey-Boston 3-2 efter 15 sek in i 3:e.
NJ:Friesen, Rafalski,Langenbrunner. BB:Murray, McGillis.

Philadelphia-Toronto 4-1 efter 2:a.
PF:Gagne,LeClair,Recchi,Roenick. TML:Mogilny.
Kommentera

NuMountain:
Ian Moran har en assist på det første af Bostons mål...Moran spillede tidligere på sæsonen for Pittsburgh, hvor han var holdkammerat med Hans Jonsson...der, det blev modo-relateret...
Kommentera

knaskamilla: Om hon fortsätter att prata om henne i 3:e person så kommer hon att bli kallad för schizofren ett tag till. ;-)
Kommentera

Sahlander: Jo dendäringa länken kommer jag ihåg - det är ju min Gud, min tro. Frank J Zamboni med några av de första Zamboniprototyperna - världsklass tycker jag dårå;)
Kommentera

mike66:

Om jag får vara med och gissa så tror jag att hon just nu sitter och borstar tänderna, och inte har någon aning om vad hon gjort på infosidan.
Kommentera

NuMountain: Kan nog mycket väl tänkas att hon just nu läser igenom dom. Oj vilken chock hon kommer att få när hon har läst klart hur man ska agera som en skötsam moderator. Förlåt att jag blandade ihop henne i erat MoDoratorjobb. Självklart så är knas nyutexaminerad för att hjälpa mig med dränggörat på den allmänna gb:n.
Kommentera

Aben: Du behöver inte vara orolig. För att vara MoDorator krävs det licens.
Kommentera

Aben: Tydligen... Nu gäller det att vakta sin tunga...
Kommentera

Paddan:

Jag har det hockeykortet. Det sägs att rookiekort blir värda mycket, men det där är bara värt typ 80:-, har jag för mig. Hmpf.
Kommentera

NuMountain:
Hvad er det for modorator-snak...Er knaseren blevet modorator? *gys*
Kommentera

New Jersey-Boston 2-2 efter 2:a.
NJ:Friesen, Rafalski. BB:Murray, McGillis.

Philadelphia-Toronto 4-1 efter 2:a.
PF:Gagne,LeClair,Recchi,Roenick. TML:Mogilny.
Kommentera

Paddan: Jag är ju inom kemiutbildad så jag kan skilja (inte med direkta ögat iofs) på molekyler och partikelfysik...

Foppa & Flyerströja är nog en kvark medans Timmy & BrumBrum är en neutron.
Kommentera

mike66: Plötsligen är knas på infosidan. Kan det vara så att hon just nu går igenom alla regler hon inte hade en aning om fanns, som vi moderatorer tvingas rätta oss efter?
Kommentera

mike66: Då tar vi den igen då...
Kommentera

Sahlander: Är lite trött nu för att komma ihåg precis vad det var för Zamboni-länk? Ge mig en endaste liten ledtråd så ska jag tycka sedan, jag har det i bakhuvvet vettu men det vill liksom inte släppa till riktigt ordentligt.
Kommentera

Sahlander:
På tal om molekylnivå så har väl Foppa i varje fall poserat på hockeykort iförd en Philadelphiatröja...
Timander bör väl ha spelat hos de där brunbjörnarna eller är jag ute och besiktigar betongtrummor nu igen?
Kommentera

mike66: Det finns inga sådana vad jag vet. Det finns däremot kriterier att fullfölja först. MoDoratokvinna! Hmpfh! Jag har väl aldrig hört något värre.

Jag har iofs. redan sett att hon tar sin uppgift på allvar. Hon gör admin osäker nu. Kanske finns det förhoppningar ändå, men det är bäst att hon börjar från början.
Kommentera

knaskamilla: Det är ju det du har fått under den här tiden du har befunnit dig här på HS. Har du inte förstått det ännu? Du är fullärd nu att ta ansvar för ditt och andras skrivande här på HS. Det är nu ditt riktiga nya HS-liv börjar ta fart mot nya dimensioner.
Kommentera

mike66: Vad tyckte du om Zamboni-länken jag la upp i förra veckan då... Fick ju Eualia II att vara modern vetja...
Kommentera

mike66:

Borde inte moderatorer få någon sorts utbildning?
Kommentera

Sahlander: Helt inom lagens gränser tycker då jag i alla fall. Inte för att jag är nyutexaminerad MoDoratorkvinna precis, men ändå.
Kommentera

Sahlander: Philadelphia leder skotten med 28-9. Fast till skillnad från igår (Col-Min) så gör dom mål på sina chanser...
Kommentera

New Jersey-Boston 2-2 efter 14 min i 2:a.
NJ:Friesen, Rafalski. BB:Murray, McGillis.

Philadelphia-Toronto 4-1 efter 10 min i 2:a. PF:Gagne,LeClair,Recchi,Roenick. TML:Mogilny.
Kommentera

Sahlander:

Nuförtiden skrivs ungefär lika många HS-inlägg på en dag som vi i MoDos gb förr i tiden skrev på en vecka, har jag fundilerat ut. Eller, det kan nog t.o.m. vara fler, förresten.
Kommentera

Paddan:
Salle var i NJ... Molekylnivå...
Timander??? Bänkad i NYI som INTE spelar inatt???
Foppa det blir imorrn det. På TV.
Kaberle... Vilken av dom. Lill-Franta spelar iofs och han var ju på ryktesvägen till MoDo nån gång i historien så den är väl bara lite krystad...
Kommentera

« · 265455 · »