1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

Nattens NHL

« · 272149 · » Till forumet

Sv: Nattens NHL
poffa: >>>Forza Vancouver.

Nej nej. Forza Kings. De har jag hållit på sen de hade drottningkronorna på bröstet.
Kommentera

poffa:

Fixade Sahlander åtminstone frukost åt dig, då?
Kommentera

Punkk:

Efter tre timmars sömn så vaknar man upp, fortfarande lika besviken. Kommer tillbaka till HS och möts både i NHL:s GB och Tre Kronors GB av förhoppningen att Sudden och Foppa skall komma till VM. Personligen vet ni vad jag har för åsikt till det, jag sa det ju bara femtielva gånger under gårdagskvällen och natten.

Forza Vancouver.
Kommentera

poffa: Ok, ni höll ut och lyssnade på Avs iaf. Själv kom jag att sova lika djupt som C+´s studiotekniker efter ha lyssnat på liveradion ett slag.

Min gissning med två hemmasegrar och en bortasegrar slog ju in, dock två st. på fel arenor. Det var ungefär som en Nostradamus-prediktion, är man tillräckligt vag så kan det mesta slå in.

Både Avs och Leafs har sig själv att skylla. Avs slarvade bort det i match 5 och helst plötsligt hade de hamnat i OT-game7. Leafs var aldrig inne i matchen igår, kunde inte alls mobilisera samma intensitet som i game 6.
Kommentera

Björn VIII: Jaha, där ser man. Spelar ingen roll. Som du säkert märkte så är jag varken insatt eller direkt intresserad av priser baserade på felaktiga grunder.
Kommentera

NuMountain:

Jobbigt att behöva sjösätta nykomlingar enbart för att gästbokens frekventa skribenter under sommarmånaderna håller på och sprider dimridåer av felaktigheter omkring sig.

Hart Trophy är ett pris för grundseriens bäste spelare, och röstningen bland journalisterna är redan avslutad om de uppgifter som funnits i diverse artiklar de senaste veckorna stämmer.

Now - be good, jag håller ett vakande öga över sådant här i fortsättningen, *vänder mig om i ZZZzzzZZZommarZZZzzzlunnern*
Kommentera

Ja det här torde väl innebära att Foppa spelade sig bort från det där priset om värsta värdefullaste spelaren för sitt lag i NHL i Indien, Världen. Näslund å andra sidan har ju jättechans att äntligen vinna något. (Har han någonsin vunnit något? (Jag menar vunnit som att vara nr:1)) Sedinarna spelar ju bra också, vilket är bra med tanke på hur "överskattade" de hela tiden är. (Det verkar som att diverse experter ständigt överskattar sin egen förträfflighet i att skatta hockeyspelare.)

Vad innebär det här mera då Jo att Hardy fått några tuvor till att hoppa på innan han går ner sig upp över huvudet i systemhockeykärret. Men det är ju mycket prestige i det förstås. Ska man försöka övertala världens bästa spelare och finna sig i att han kör hockey som han anser bäst, eller skall man satsa på en radiostyrd rollspelare som spelar gladpackhockey? Förutsättningen är ju naturligtvis att inte Forsberg skyller på att han måste inviga golfbanan i Ö-vik just under VM. Ett fullt godtagbart skäl. En idrott mot en annan, vem kan komma att kräva att man ska ställa upp mer för det ena då?

Sudden spelar ju som alla andra utan visir eller annat tillämpligt skydd för att skydda sitt ansikte, bara för att slippa VM. Det innebär ändå inte att han inte blir övertalad, för honom verkar man kunna övertala till det mesta. Fem års utslagning i första omgången i NHL för ynka hundra miljoner kronor om året t.ex. Chansen finns att Sudden vinner skytteligan i VM i vanlig ordning och att Sverige kommer på en hedrande femte plats.

Holmström skulle visst gå in i avel under uppehållet och det var ju tur att Detroit blev utslagna så tidigt som de blev. Nederbörden måste ske inom fem-sex månader så det blir till att ligga i för Holmström. Mitt tips är alltså att både den pungslagne Homström och världens bästa spelare - men inte värdefullaste - kommer att satsa på hole in one under VM.

Lidström finns också på drömlistan till Hardys lag. Men den gubben är trött och sliten, så ståback som han är.

Rehnberg då. Jo, en till jordfräs skulle kanske vara nyttigt för Tre Kronor. Laglojal och ärlig har han ju alltid varit så det blir nog bra.
Kommentera

poffa: Vem f-n trodde att både Colorado & Detroit skulle gå på pumpen... Sen att Tampa Bay slog Washington... Detta är skrällarnas slutspel. Frågan är om det är slut nu.

Dallas - Anaheim: Bör vara en kakbit för Dallas. Om inte Giugiere agerar levande vägg i några matcher till.

Vancouver - Minnesota: Vancouver slog ett starkt St. Louis och borde vara stärkta av det. Men stärkta lär ju Minnesota vara också.

Ottawa - Philadelphia: Kommer bli en holmgång. Kan Ottawa med sin fart stå emot Philadelphias kraft & tyngd.

New Jersey - Tampa Bay: Har Tampa Bay kvar sin speed och målfarlighet så kan dom åka ifrån ett långsamt New Jersey. Men New Jersey är rutinerade och defensivt skickliga.

Tips:
Dallas & Vancouver resp Ottawa & Tampa Bay går vidare.
Kommentera

poffa:

Fel av mig, mål av Henrik och pass av Daniel skulle det ju vara.

Skit samma. Nu tänker jag gå och lägga mig. Besviken, sur, förbannad... Kalla det vad man vill men jag hoppas innerligt att varken Foppa eller Sudden kommer hem till VM. Jag tänker nämligen hoppas på att detta blir ett stort fiasko.

Foppa lär väl snart meddela att han fortsätter ett år till i Colorado och det är ju inte speciellt oväntat.

Faan, vad besviken jag är. Gonatt.
Kommentera

poffa: Eller ett mål av Henrik och ett pass av Daniel kanske?

Mot jobbet.
Kommentera

poffa:

Matchen mellan Vancouver och St Louis är slut och Vancouver har slagit ut St Louis med 4-3 i matcher. Man vinner sista matchen med 4-1 efter bl a ett mål av Näslund och ett mål av Daniel och ett pass av Henrik.
Kommentera

radiosaigon:

Det är bara att bryta ihop och komma igen. Nu får man hoppas på Vancouver istället.
Kommentera

Colorado - Minnesota 3-2 3.25 in i OT
Col: Forsberg (ass Sakic, Hejduk), Sakic (pp 4-3) (ass Tangay, Morris)
Min: Dupuis (pp) (ass Zholtok), Gaborik (pp) (ass Brunette, Kuba), Brunette (ass Zholtok, Kuba)

Vancouver - St. Louis 4-1 15 min in i 3:e perioden.

St.Louis: Rucinsky (ass Weight, Drake)

Van: H Sedin (ass D.Sedin), Morrison (ass Linden), Näslund (pp) (ass Sopel, Morrison), Linden (SH unassisted)
Kommentera

satan va tungt..nu är man så trött också så besvikelsen blir väl inte mindre direkt när man kviknar till
Kommentera

Minnesota står för nästa skräll i årets slutspel...

Man slår ut Colorado med 3-2 i OT Match 7.
Kommentera

De va den säsongen det. Fuck
Kommentera

poffa:

Colorado är utslaget...:(
Kommentera

radiosaigon:

Räknar med en lång förlängning. Manny Fernandez har ju storspelat i natt och Wild har ju inte haft så mycket framåt hittills i matchen.

Men Vancouver verkar i alla fall snart klara för nästa omgång. Man leder fortfarande med 4-1 med 6 minuter kvar av tredje. Dessutom har St Louis inte speciellt mycket framåt just nu.
Kommentera

Taa Taa Taaaa Taa... Its the final countdown...

OT igång...
Kommentera

poffa:
jo jag menar det..
nu är jag redo for en ot period..avgörs det inte inom 5-10 min lär det bli runt femte el sjätte perioden.
Kommentera

radiosaigon:

Vad man inte gör? Går och lägger sig...
Kommentera

poffa:
ja det vore inte helt fel. Lite grynigt i ögonen. men vad gör man inte!
Kommentera

radiosaigon:

Läge för Foppa att stiga fram och avgöra det hela. Helst lite snabbt. Jag börjar nämligen bli lite trötter.
Kommentera

Ett mål avgör hela conf kvart serien..huga.
let's go Avs
Kommentera

Sahlander: Avs-Min 2-2 i full tid. OT att vänta...
Kommentera

Sahlander: Avs suger i boxplay. Och kommentatorerna är lite less på domarna som hela tiden kompenserar... Låter som Andersson är där och dömer...
Kommentera

Colorada - Minnesota 2-2 15.32 in i 3:e

Min: Dupuis (pp) (ass Zholtok), Gaborik (pp) (ass Brunette, Kuba)

Vancouver - St. Louis 4-1 0.28 in i 3:e perioden.

Van: H Sedin (ass D.Sedin), Morrison (ass Linden), Näslund (pp) (ass Sopel, Morrison), Linden (SH unassisted)
Kommentera

Colorada - Minnesota 2-1 13.15 in i 3:e

Min: Dupuis (pp) (ass Zholtok)

Vancouver - St. Louis 3-1 Början på 3:e perioden.

Van: H Sedin (ass D.Sedin), Morrison (ass Linden), Näslund (pp) (ass Sopel, Morrison)
Kommentera

Sahlander:

Foppa borde få assist då han tog en dubbelutvisning som gjorde att Sakic fick mer yta att göra mål på.
Kommentera

Super-Joe, Super-Joe, Super-Joe, Super-Joe, Super-Joe, Super-Joe, Super-Joe, Super-Joe, Super-Joe, Super-Joe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Colorada - Minnesota 1-1 3:e precis startat.
Col: Forsberg (ass Sakic, Hejduk)

Vancouver - St. Louis 3-1 12.25 in i 2:a perioden.
Van: H Sedin (ass D.Sedin), Morrison (ass Linden), Näslund (pp) (ass Sopel, Morrison)
Kommentera

Colorada - Minnesota 1-1 efter 2:a perioden.

Vancouver - St. Louis 2-1 7.20 min in i 2:a perioden.
Van: H Sedin (ass D.Sedin), Morrison (ass Linden)
Kommentera

Colorada - Minnesota 1-1 efter 2:a perioden.

Vancouver - St. Louis 1-1 5 min in i 2:a perioden.
Van: H Sedin (ass D.Sedin)
Kommentera

Colorada - Minnesota 1-1 7.38 in i 2:a perioden.

Vancouver - St. Louis 1-1 efter 1:a perioden.
Kommentera

Sahlander:

He's in, he moves, he dekes, he shoots, he SCOOOOOORES!
Kommentera

Colorada - Minnesota 1-0 6.16 in i 2:a perioden.

Vancouver - St. Louis 1-1 efter 1:a perioden.
Kommentera

Peter The Great SCOOOOOOOOOOOOOOORES!!!!!!!!
Kommentera

Sahlander:

Van-StL har vissa problem. Det blir tyst ibland. Men nu har det fonka en längre stund.
Kommentera

Colorada - Minnesota 0-0 efter 1:a perioden

Vancouver - St. Louis 1-1 11.54 min in i 1:a
Kommentera

radiosaigon: Col-Min sänder utan prob... Och Van-StL också...
Kommentera

Kärran:

Håller själv på att författa ett argt brev till dem.
Kommentera

Nån som har ett tips om varför man inte får nåt ljud i NHL radion. Nu när man stigit upp i denna saliga timme.
Kommentera

På canal+ hemsida skriver de att de skall lägga in matcher under två nätter på zap, från de 7:e och avgörande omgången. Tydligen så har man sänt färdigt för i natt, det blev Torontos förlustmatch vi fick se, det var allt.

Det är väldigt dålig stil att man inte kan uppdatera sin hemsida och klart skriva ut vilka matcher det blir och tiderna för sändningen.
Jag har skrivit och klagat, hoppas att fler gör det samma.
Kommentera

I Colorados match är det 0-0 efter 1:a per.
Colorado har haft de bästa målchanserna.
Kommentera

Colorada - Minnesota 0-0 efter 1:a perioden

Vancouver - St. Louis 0-1 5 min in i 1:a
Kommentera

Sahlander: Här kom det in lite demo om NHL, men det bröts av.
Kommentera

NuMountain:

Godnatt på dig.
Kommentera

Sahlander: jaha, då är det bekräftat. Då blir det godnatt igen då. Nu sover jag för tredje gången.
Kommentera

NuMountain: Du får sluta att busa med oss... Det var ju inget på...
Kommentera

NuMountain:

Inte kom det igång här i alla fall...
Kommentera

« · 272149 · »