1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506580 inlägg · 4103 ämnen

NHL

« · 878590 Till forumet

Sv: NHL
NuMo: Yes. Daniel hamrar in ett mål. 2-2. H:et ass, naturligtvis.

Fan, Nu går jag och lägger mig.
Kommentera

Kvoterat hockeyinlägg.

Se Henrik Lundqvist komma ett stort steg närmare hockey-VM, klocan 20:10 på Canal+ Sport 1.
Kommentera

NuMo: 16.30 är borden bokade till.

Henrik Sedin 5+33 38 +5
Daniel Sedin 13+22 35 +5
Henrik Zetterberg 14+9 23 +8

Kommentera

Poffa: Hmm? Ytterliggare en direktpass alltså. Direkt till Pitkänen.

Hur går det för den där Zetterberg egentligen. Går inte han rakt på mål jämfört med de där outvecklingsbara tvillingarna?
Kommentera

Poffa: Jo, jag sprang snabbt ner i källaren, för där lever man sällare för där har jag kvar min gamla kokare. *tuut, tuut*
Jag kokar mäsken om kvällarna och häller i buteljerna
och spriten blir fin i ångan från maskin.

Jäkla skit. Hoppas på en repris

underar. Vilken tid har borden blivit beställda.

Är min bild kvar i ingången. "Wanted, dead änd outside".
Kommentera

NuMo: Missade du 3-1 också? Gagne gör mål igen och jodå, Foppa slår återigen en lysande passning. Denna gången till Pitkänen som direktpassar till Gagne framför mål.

Kommentera

Poffa: Faen. Jag tyckte det såg lite segt ut så jag gick upp till datorn ett tag. Jag är en looser.
Kommentera

Foppa tillbaka i natt. Flyers leder med 2-1 borta mot Tampa Bay. Foppa har två vackra förstaassist. Dessutom har han ett driv i åkningen som jag inte sett på flera år.
Kommentera

epa: Våra kungar öser ju in poäng både i Tyskland och Norge. I övrigt består ett lag av fler än 1 person. Ja ibland till och med 22.
Kommentera

epa: Ja, där har vi en karriär i kraftig utförsbacke. Risk för att det kan bli en riktigt tragisk slutkläm av Sveriges bäste genom tiderna...
Kommentera

Frisco: Han har det tungt eran kung.
Kommentera

Buffalo - Philadelphia 9-1 (0-0, 6-0, 3-1)
Kommentera

Poffa: 3-1 till Canucks. Detroit och Philadelphia åker ur.
Kommentera

19.55 in i första perioden så har Nazzy gjort sitt första för säsongen. Vancouver spelar sin öppningsmatch mot Detroit.
Kommentera

Frisco:

I natt så gjorde ju Foppa debut. Eftersom jag glömt att lägga mig för att sova, trots att jag snart måste upp, så råkade jag kolla in matchen just i slutskedet.

Åsså lite siffror.

PHILADELPHIA FLYERS - OTTAWA SENATORS
Slutresultat 3-4

21 C FORSBERG PETER: En assist (knappt) , -1, sammanlagt 16:59, 23st skift., 44sek. i snitt, PP 6:03, SH 0:19, Even 10:37

Peter var inne på det avgörande baklängesmålet. Och han var med i det misslyckade sista skiftet, såklart.

Alfredsson spelade inte.

Nu då. Sova...
Kommentera

Här har ni.....Paddor och andra.
Kommentera

Petey21: Angående puck över sargen i ES. Jag tycker mig klart och tydligt se att spelarna faktiskt redan anpassat sig efter regeln. I början åkte spelar ut i parti och minut. Nuförtiden kanske det blir en ellen annan utvisning för att en spelare lyft över pucken. Detta tycker jag talar för att regeln är befogad och att spelarna slentrianmässigt kanske tom. systematiskt använde möjligheten att göra det för att få ett brake.
Kommentera

Petey21: Kunde man bara få domarna att bli mer konsekventa i sin bedömning av fasthållningar och hakningar istället för att i 11 fall av 10 blunda för förseelserna så kanske det kan bli lite hyfs här också...kan man väl alltid hoppas.
Kommentera

kärran: Helt klart är det en helt annan värld om man jämför spelet i ES och NHL, det är ungefär 765 gånger renare spel i NHL, inga klubbor runt midjan, inga fasthållningar och annat trams, och är det någon som ens försöker så åker de obönhörligen ut, till och med om spelarens lag redan har åkt på tre raka utvisningar. Se och lär, ES-domare.

En annan liten detalj jag lagt märke till, man ser fler som åker ut för puck över sarg på två matcher här än på 10 matcher i NHL, trots att de har samma regel. Om det beror på att plexit verkar vara högre i NHL eller att spelarna är bättre tränade på att hålla ner skotten är en annan fråga.
Kommentera

Såg Foppas match i natt och tycker att det är stor skillnad på spelkvalitet mot ES. Det är självklart att det är så, med så många bra spelare.
Det som märkts tydligt är att man håller klubborna nere mot isen i stället för i magtrakten på motståndaren. Bort med hakningarna i ES så kanske passningsspelet blir bättre och snabbare. Domarna kunde vara lika konsekvent att dömma ut folk för det. som puck över sarg.
Kommentera

Philadelphia vinner till slut borta mot Toronto med 5-2. Foppa får en andra assistpoäng och bidrar så klart med massor till laget. Kim Johnsson också bra. Nu blir det trådbyte.
Kommentera

Foppa gör sin elfte assist för säsongen när han i PP lägger upp en macka för Desjardins. Målet betydde 1-1, detta efter att Tomas Kaberle gjort 1-0, även det i PP.
Kommentera

Hittade en liten tråd att lyfta fram.

Foppa har en assist så här långt i matchen. Detta efter att man haft ett enormt tryck de sista 15 minuterna i andra perioden. Foppa är dock inte bäste svensk, det är Tellan som storspelat i Torontos mål och endast släppt in 2 skott av 23. Detta trots dålig hjälp av sina försvarare.

För övrigt så kan man väl nämna att den första periodpausen blev lång. Jättelång. Nån klåpare kunde inte hitta knappen som man slår på lyset med, vilket innebar att det tog 40 minuter innan spelet kom igång igen.

Kommentera

Frisco:

Äsch, snart blir NHL WHA, eller kan man göra någon annan extrapolering av det här pressmeddelandet? ;-)
Kommentera

Snart blir Elitserien Allsvenskan igen. Eller hur Poffa?

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,597829,00.html
Kommentera

Råkade kliva upp tidigt och kunde inte låta bli att se hur det gick för våra killar därover.

Näslund lyckades inte skrapa ihop några poäng inatt, det var ju synd eftersom Iginla verkar vara mycket på gång. I skrivandets stund har han gjort tre mål (Nr. 23, 24 och 25.) på tre skott. Effektivt som attan.

Glädjande för vår del: Tvillingarna ångar på, bäst i Vancouver i natt med sina +3.

Daniel Sedin 3 poäng, varav sitt åttonde mål för säsongen.

Henrik Sedin 2 poäng, även han åttonde målet för säsongen.

Foppa då? Inte ett skott mot mål efter två perioder, så det ser tungt ut. Colorado ser i alla fall ut att ta hem matchen. man leder med 3-0.
Kommentera

På tal om det. Foppas arbetsdag har nyss börjat och tio minuter in den har han börjat producera. ( 1 ass. ) Jag har en känsla av att Piiiteer the great, tänker leverera mer denna afton, men jag tror att jag lyssnar på reprisen. Måste gå och lägga mig innan jag kliver upp.
Kommentera

Sedinarna går från klarhet till klarhet. Daniel fick ihop tre poäng för kvällen. Nyss gjorde han ett snyggt oassisterat mål. Det betyder att han snart är ikapp brorsan i deras interna poängkamp. Kul att det går bra för Arvedsson också. För inte så länge sedan var tvillingarna och Arvedsson de som fansen var mest besvikna på, men nu gör de inga besvikna längre. Svensklaget spelade även med Hedberg i mål för första gången på länge och nog är de betydelsefulla.

VAN, ARVEDSON (6) (SEDIN, ALLEN), 02:11
VAN, NASLUND (27) (MORRISON, MALIK), 03:53
VAN, ARVEDSON (6) (SEDIN, SEDIN), 10:52
STL, TKACHUK (19) (DRAKE), 12:16
VAN, SEDIN (6) , 16:52

Modo regerar.
Kommentera

NuMo:

Det värsta är väl att han är jättebesviken på sig själv därför att det går så dåligt. Nattens match är en dålig insats och målen är bara tur.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,425500,00.html
Kommentera

Forsberg är helt otrolig. Han har en bit in på tredje perioden gjort två mål och kommentatorerna är lyriska. Han bara "valsar" omkring med pucken och gör mål som han behagar emellanåt. Jag antar att det ser oförskämt lätt ut.
Kommentera

Ikväll är man som en osalig känguru. Uppe igen, drömde att jag gjorde ett stavfel i inlägget innan. - Hatar mardrömmar.

Nå, väl uppe och ute i världsetern så är det lika bra att man lyssnar på lite hockey och vad scorar mitt norra öra?

VAN, SEDIN (5) , 10:44

Tvillingar!
Kommentera

Tyvärr ingen Foppa med i natt. Ljumskskada.

Weinhandel har iofs. en ass, men det räcker inte för att hålla mig vaken. 1,5 timmar kvar till Näslundare och Sedinare startar sin match. Nä, jag går och lägger mig igen.
Kommentera

Björn VII: Sedinare, Forsbergare, Näslundare och ett 14-mannalag, fy fan vad vi är bra!
Kommentera

NuMo:

Joru, så här skare nog se ut.

1. Markus 255
2. Pavel 254
Kommentera

NuMo: #3 Hedin hade 19:31 i speltid. Inne på 2 framåt och 1 bakåt. 1 assist och vinst för Toronto med 4-1. Godmiddag!
Kommentera

Jepp. Näslund är bästa målskytt i Vancounver genom tiderne. Mål i tom bur.

Godmorgon.
Kommentera

Biggo, boggo banngo! Eller va faan kommentatorn skrek, när Daniel Sedin gjorde mål nyss.

De är lyriska över tvillingarnas framgångar som äntligen visar sig i poäng varje match nuförtiden.

Näslund är förövrig bara ett mål ifrån The Russian Rocket Bures målskörd i Vancouver. Batyder det att han blir "mest"? det vet jag inte.

Hedins poäng som jag skrev om var i tredje perioden.

Oj. Nu höll Henrik på att göra mål tillsammans med brorsan.

Jag verkar vara ensam nu, så man kanske skall sova...

Ähh! Påhlsson har vunnit flera tekningar i natt. Det är ingen hejd på hur Modo dominerar världshockeyn.
Kommentera

När jag ändå har börjat:

Näslund vill inte vara sämre. Efter första.

VAN, NASLUND (22) (BERTUZZI, MORRISON), 06:42
VAN, JOVANOVSKI (6) (NASLUND), 09:54
Kommentera

Forsberg efter en stund i första:

COL, FORSBERG (7) (TANGUAY, MORRIS), 05:38
COL, BLAKE (10) (FORSBERG, TANGUAY), 08:29

Han ökar snittet. Haha! Vart skall detta sluta. Kan han göra sin sexpoängare ikväll.

Hedin då? Jo en bit in i andra.

TOR, ANTROPOV (5) (TUCKER, HEDIN), 02:00

Första poängen. grattis.
Kommentera

NHL
Hedin spelar sin första match för säsongen i natt. Första bytet lät bra ut. Just nu spelar han ett byte med svenskarna och Hedin skjuter ett par skott mot mål. Ja, det hade kunnat bli en debut det.
Kommentera

« · 878590