1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Niopoängsvecka

« · 2158400 · » Till forumet

Sv: Niopoängsvecka
Zykov redan ersatt av Strömgren...?
Kommentera

Gavelo: styf's passning. Får rysningar
Kommentera

Gavelo: Boivin gör bra saker också.
Kommentera

Kanske bara jag, men har sett Zykov 2 ggr på 10 min.
Matchas försiktigt
Kommentera

Heyerdal: Haha japp, bara en tidsfråga nu innan Mora vinner matchen

Oj så vackert
0-1
Kommentera

Sven Tuta: har vi släppt 3-4 frilägen första fem
Kommentera

jonsson: Verkar vara hyfsat med publik 😎
Kommentera

J F K: stod det inte att Wallinder skulle spela, inför match på hemsidan
Kommentera

J F K:

Ser bra ut första bytena iallafall
Kommentera

Robin Ztorken L: Mjukstartar med en stöl. Sen vette f.. vad det blir. Är ute på fältet, men tog med mig ett emergency kit
Kommentera

Costanza: Galet första byte. Ser riktigt vass ut.
Kommentera

Varför står Peters?
Kommentera

Sven Tuta: Zykov är ingen fan av intervjuer, har sett några borta i Nordamerika där han med kroppsspråket "undrar vad fan de vill"
Kommentera

Sven Tuta: Tredje och fjärde backpar känns en aning skakigt, öppna pillerburken, eller hoppas på minimal istid
Kommentera

Styf & Enström backpar.

Upplagt för mål.
Kommentera

Sven Tuta: Tight i tabellen, skiljer 4 poäng mellan plats 6-10
Kommentera

KB: Nu jäklars, ryskt pansar är inte leka med
Kommentera

Costanza: Kommer aldrig hända :-)
Kommentera

Gavelo: hoppas Modo informerat om domarnivån kan tänka de har en extra koll på honom
Kommentera

Robin Ztorken L: Vad du än gör, ändra aldrig stil, haha!
Kommentera

Costanza: Han är nog snart nere i fjärdekedjan och bänkade i tredje.
Får hängskalle, psykbryt och skriver på för valfri finsk klubb :-)
Kommentera

Sven Tuta: ca 80 poäng på 7 matcher. 👍
Då ska vi bara försöka släppa in mindre mål än det också, så kanske vi vinner nån match.
Kommentera

Gavelo: Vinna skytteligan för Dahlen👍
Kommentera

Gavelo: Så är det, bra ändå att han hållit igång med skridskoåkningen, men nu match där det flänger fram och tillbaka, måste bli tufft. Samtidigt är han på en hög nivå och har väl varit i liknande situationer tidigare.
Kommentera

Costanza: Vad förväntar vi oss av Zykov?
Vad kan vi rimligen förvänta oss av honom?

Jag tror inte att han kommer dominera på något sätt, han kommer vara bra men knappast mer med tanke på så lång frånvaro från matcher.
Kommentera

{Poffa}: Nu när en hundra kilo NHL-ryss äntligen är bombklar och redo att släppas över Dalarna, så väcker vi denna klassiska, men dammiga tråd. Håll nu alla tummar för att tråden överlever första perioden...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Niopoängsveckor är underbara. Nästa vecka är dock en nollpoängsvecka. Fast vi får istället se när Svarten ensam tar nio poäng i landskamperna. Men blir det i matchpoäng eller poängpoäng?
Kommentera

Poffa: Där var väl Vimmelkantig snäll som inte gav Tomananiaien en tvåa för olämpligt språkbruk.

Fast jag vill minnas någon motståndarutlänning som nästan uteslutande yttrade "Fuck You" till MoDoiter i Kempis denna säsong. Tyvärr kommer jag inte ihåg vem det var eller i vilket lag denne enormt uttrycksfulle man spelade.
Kommentera

Paddan:

Pasi Tuominens "Fuck You" till Vimseborg efter att denne blåst av för tidigt är faktiskt bättre.

Kommentera

Poffa: Kom idag på att jag inte hade läst gårdagens Allehanda, mest troligt för att tidningsbudet verkade ha glömt att stoppa ner en tidning i min brevlåda. Så i och med dagens segerpizza passade jag på att läsa igenom fredagens tidning. Svartens replik på Krizans kommentar att hans mål var att ta en plats i OS, var komik på hög nivå.
"-Det är mitt mål också, Paralympics" eller något sånt, tror jag Svarten sade.
Kommentera

Paddan:

En nerrest SSK:are från Övik fick ett SMS från undertecknad. Allt jag skrev var "120 mil för att se en MODO-vinst. Är inte livet underbart...".

Svaret kom snabbt. Ett enda ord, "Käften!".

Kommentera

Poffa: Vilken tur att det nu är fler lag som har förlorat i Ejendals Arena.
Sedan så var det väl tur att Scaniarinken blev "inbyggt" i AXA Sports Center så att vi äntligen kunde vinna i Södertälje.
Jag antar att SSK:arna satte müslin i halsen i sista perioden
Kommentera

Poffa: Imponerande sista period för er del, mitt X sprack med besked!
Får hoppas att frölunda gör sitt jobb ikväll, 3/4 rätt ger fortfarande rätt bra odds.
Kommentera

Frisco:

Skönt att vi bestämde oss för att ta upp den här tråden. Den verkar ha en magisk inverkan på MODO.

Kommentera

NuMo:

Bra Axat av våra pojkar!
Kommentera

NuMo:

Måste hålla med, otroligt vältajmat!
Kommentera

Frisco: Niopoängsveckan fullbordad. Fint tajmat Friscomannen. Gör en banner, gör en banner!
Kommentera

En underbar vecka. Salle.
Kommentera

Floorball-Poffa: Underbart.
Kommentera

Frisco:

Vackert trådlyft. Nästan så man blir tårögd.

Kommentera

Paddan: På tal om semlor. Man tar.... äh, fel tråd. Eller?
Kommentera

Paddan:

Så svarar bara en sann och luttrad supporter. Efter sol kommer regn och det kan hela tiden bara bli ännu eländigare...*ler*

Någonstans därinne spirar ändå hoppet om att få uppleva en trippel och just mot de lag som man vill ha efter sig, plus timrå.

Fanken, vad jag ser fram emot nästa derby! Det förra gav ju en försmak på vad Haralds pojkar kan i sina bästa stunder, framför allt i början på matchen. Ok, sen kom fragglarna in och störde en del.
Kommentera

Mats Edström: Det vore trevligt att avsluta veckan med en seger mot Kringelkungen Hallin, fast efter två raka vinstmatcher så lär de väl tro att de är kungar på jorden och Minislav Tablettask, Rasslartillo Bromsa och alla de andra spelarna i SSK gör precis som de vill.
Kommentera

Paddan:

Ser med glädje och förtjusning fram emot ett fullbordande av veckopoängsamlandet i morgon!
Kommentera

Frisco:

Ja, det var det. Dags att plocka fram tråden som alltid är bra att ha till hands.

Kommentera

Frisco: Att niopoängsvecka inte riktigt räcker till för att beskriva betydelsen av tre vunna matcher den kommande veckan? Artonpoängsvecka borde väl i sådana fall vara närmare sanningen...

Otroligt snygg banner, by the way.

Nu tillbaka till Almtuna-Rögle på Viasat Sport
Kommentera

Poffa: Vad var det vi kom fram till på J-18matchen?
Kommentera

Undrar lite smått...är det månne dags för en igen? Skulle ju onekligen sitta bra!
Kommentera

NR_9: Men Lärking är jämnare när han inte dömer lagen från norr, tycker du det? Har han bara dåliga dagar, eller är han dålig mest hela tiden?
Kommentera

Dream Team: anser att de flesta dömer jämnare även om de kan ha en dålig dag, men Lärking verkar ha en dålig dag varje gång det är ett norrlands lag som spelar.
Kommentera

« · 2158400 · »