1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

Niopoängsvecka

« · 443743 · » Till forumet

Sv: Niopoängsvecka
När ska foppa kom igång och göra lite poäng då?
Kommentera

Tror man kan sammanfatta kvällens drabbning. MODO var som vanligt inte så bra, men Foppa, Weinis och Salo räddade dem...
Kommentera

Hälge: Tackar, tackar. Tänk att det bara behövdes att jag inte såg matchen för att vi skulle vinna.
Hmm, undrar om jag skall ta med mig ögonbindel på matchen på torsdag.

Tror att man väljer att planera formtopparna efter när det är matcher mot TIK. Själv hoppas jag i varje fall på det ;)
Kommentera

Petra: det blev lite onödig spänannde i sista perioden
Kommentera

Modoante: Ähh det gjorde det väl inte....Verkade väl ganska klart from 2:perioden!!
Kommentera

Paddan: Man får väl gratulera till 3 poäng.

Salo, Foppa och Weinhandl bäst i ett MoDo som inte imponerar på mig...än. Hoppas att de inte kommer att göra det senare heller. ;-)
Kommentera

Petra:
Tackar, det behöver vi för att inte tappa förståndet. Blir en tuff match mot er.
Kommentera

Petra: tackar men det satt långt inne
Kommentera

Icing-Ove: Grattis till segern:))))
Kommentera

Timander fortsätter på den inslagna vägen och tar ännu en härlig utvisning. Har han tagit över Henrik Sedins roll mån tro?
Kommentera

Frisco:
Äh, du vet att jag har rätt, du ser ju, 4-2.
Kommentera

audiblegiraffe: jaaaaaaaaaa mål 4-2 foppa
Kommentera

Ni ska se att MODO tar lätt på uppgiften nu vid ledning och man i bästa fall får oavgjort och en poäng ändå...
Kommentera

Salle: Hmm, en beige kortärmad tröja. Hur så, blir du tänd av det? ;)
Kommentera

Frisco: Jag kräver att Foppa och Weinis aldrig mer ska få gå mållösa från en MoDo-match.
Fast jag tror iofs att allt har att göra med Muir-effekten som nu börjat verka...
Kommentera

Paddan: Det låter bra. Stöd laget på ditt sätt. Vilken tröja har du på dig förresten?
Kommentera

modo_foppa: Som vanligt tycker jag... Han är som en berg-och-dal-bana, fast utan det roliga...
Kommentera

Salle: Det är ju intressant att se att vi kan göra mål i en andraperiod, för i normala fall så är det just den perioden som brukar vara den överlägset sämsta i matcherna.

Hmm, verkar inte bättre än att jag varken ska lyssna på bortamatchen eller se bortamatchen för att det ska gå vägen...
Kommentera

vadå då spelar dom bara bra i överläge
Kommentera

Salle och offside-Ove: Jag kräver att Foppa och Weinis aldrig mer ska få spela i annat än PP.
Kommentera

modo_foppa: enligt radiosporten inge vidare
Kommentera

hur sköter sig Robert Lahti
Kommentera

Salle:
Dom kommer nog inte att börja backa hem för i deom flesta matcher har dom börjat spela i slutet på andra eller i början på tredje
Kommentera

Icing-Ove: Detta med Weinis och Foppa har jag sagt länge. Det skulle även få den effekten att Sedinarna skulle få en ny kedjekompis (Salle?)som, förhoppningsvis, inte faller in i dutteriet lika mycket.

Kul för Salo att han (hittils peppar, peppar; tvi, tvi; kasta salt över axeln) gör en bra match...

Hoppas dom står upp i tredje och inte börjar backa hem för mycket.
Kommentera

0-3 foppa och winhandel går skit bra 3 poeng vardera
Kommentera

Modoante: De har ändrat det nu till att Weinis gjorde mål på pass av Foppa.
Kommentera

Paddan: wenis enligt radiosporten men på swehockey står foppas som målskytt
Kommentera

Modoante:
Nu jävlar är det ljust i mörkret! Kräver nu att Foppa-Weinis fortsätter även i 5-5 !!!!
Kommentera

Modoante: Mattias Karlin?
Kommentera

Icing-Ove:jaaaaa 3-0 gissa vem
Kommentera

Icing-Ove: börjar tycka det jag me
Kommentera

Modoante: Neeeeeeeje, vad är det som händer?
Min älskade ångest kan väl inte bara ryckas ifrån mig sådär abrupt
Kommentera

Modoante:
Ytterligare ljus i mörkret! Känns nu ännu mer som om Foppa-Weinis skulle kunna få fortsätta även i 5-5. :-)
Kommentera

Icing-Ove: jaaaaaa 2-0 till modo wenis igen
Kommentera

Modoante:
Ljus i mörkret! Känns som om Foppa-Weinis skulle kunna få fortsätta även i 5-5.
Kommentera

Icing-Ove: mååål Wenis 1-0 till modo
Kommentera

Fight, fight!!!!! :-)
Kommentera

Salle: Äh, nog blir man väl lite sugen på Pirro-hockey när man ser det här...

[bild]www.pirro.com/common/images/Scans/Hobby/Large/LS.Ice%20Hockey.43.jpg[/bild]
Kommentera

och ett "se" förstås...
Kommentera

Salle: strunt i "sitt lag" det var del av en annan tankebana som tydligen rann ut i fingrarna.
Kommentera

Icing-Ove: Klart folk går man ur huse för att se sitt lag se Gästrin, Hedlund & Co jobba och slita.
Kommentera

audiblegiraffe: Nä! Jag kommer aldrig att längta efter Pirro-hockey. Inte i MoDos färger i alla fall. Om han får fortsätta i andra lag så gör det mig inkentinken.
Kommentera

Visst känns det nästan lite befriande att förväntningarna på det här laget sjunkit till nära noll. Det är ju lite kul att det är fullsatt var de än kommer och så spelar de på Husum-nivå :-)
Kommentera

Salle: Det är nästan så man längtar tillbaka till Pirrohockey efter det här:

- Nu ställer upp vi med fem man på egen blå gubbar och gnuggar in 0-0. Foppa avgör i förlängningen!!
Kommentera

Icing-Ove: cirka 10 av dessa skott är från mittzon tror jag.
På tok för lite skott från MoDo men dom har väl som vanligt lyssnat på Kent som sagt att man skall spela enkelt rakt och avsluta mer...
Kommentera

Icing-Ove: 6 utvisningminuter för modo i första
Kommentera

Icing-Ove: Froza MODO. Härligt gäng det här som bjuder upp till fight varje match...:)
Kommentera

Ganska blek 1:a period från båda lagen. Blekast är Domare Lahti som började med lite känsla och "bra" nivå på ribban. Men efter ett tag så hittar (han på) några utvisningar som får alla att undra...

Solbrändast är Calle Johansson som bisittare. Han är überbra att lyssna på. Bra blick för vad som händer och vad som resp lag gör rätt & fel.
Kommentera

audiblegiraffe:
18-4 i skott till HV :-)
Kommentera

audiblegiraffe: 0-0
Kommentera

« · 443743 · »