1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Niopoängsvecka?

« · 295476 Till forumet

Sv: Niopoängsvecka?
Paddan: Vad Thomas inte vet tar Thomas inte skada av eller nåt sånt... ;-) Det blir ju hektiskt OM man sover till lunch för då måste man ju hinna med allt ändå. Sen när man gör 9-timmars dagar två ggr i veckan så kan man ta det lugnt de övriga 3.
Kommentera

Salle: Jaså, där hör man. Tyckte att Tomas sa att du hade det så himla hektiskt, men nu vet man ju vad du menar med hektiskt...
Kommentera

Salle:

Jag är rätt nyklippt, faktiskt. Jobb?
Kommentera

knaskamilla: Klipp dig och skaffa dig ett jobb. Då kan man göra så åtminstone 2 (var)dagar i veckan.
Kommentera

Salle: Tycker jag låter som en utmärkt idé. Den här måndagen hade jag gärna velat ha ogjord. Borde alltså betyda att jag nu skulle befinna mig i något slags vegetativt tillstånd (ungefär som vanligt alltså) i en gråzon mellan söndag och tisdag.
Kommentera

Salle:

Det är ingen bra idé. Det är bättre att införa halvdagar i sådana fall, så att man hoppar över halva dagarna genom att sova till efter lunch. Jag är mästare i den konsten.
Kommentera

Paddan: Vi kan alltid följa våran röda tradition och införa 30-poängsvecka. Skulle iofs kräva att alla andra följde efter annars skulle konkurrenssituation bli snedvriden.
Kommentera

Paddan: Jag tycker vi skall införa 6-dagars vecka. Man hoppar helt enkelt över måndagen genom att ligga kvar och sova i ett helt dygn.
Kommentera

Poffa: Nej usch, ska det verkligen vara nödvändigt? Tycker att vi istället inför en obligatorisk 40-poängsvecka. Fast det är klart, det får väl räcka med en niopoängsvecka i brist på bättre alternativ. En sak som dock blivit alltför eftersatt är tolvpoängsveckorna. Verkar föra en tynande tillvaro.
Kommentera

knaskamilla:

Klart vi skall.
Kommentera

Poffa: Niopoängsveckan är inledd. Den slutar säkert inte förrän vi fått femton...minst.
Kommentera

Poffa:

Ska vi verkligen visa dem vad vi kan såhär tidigt på säsongen...?
Kommentera

Niopoängsvecka?
Förra säsongen, när det såg som dystrast ut, så började vi tok på dåvarande HS att snacka om en niopoängsvecka.

Jag tycker vi kör igång det nu igen. Hemma mot Malmö i morgon skall vara tre poäng, borta mot Linköping är inte lika säker men förhoppningsvis också det tre poäng. Sedan kommer det, hatmötet mot Brynäs hemma på lördag. Det skall bara vara tre säkra.

Alltså, niopoängsveckan har börjat. Bäva månde Malmö, Linköping och Brynäs.
Kommentera

« · 295476