1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507787 inlägg · 4106 ämnen

Nu spekulerar vi!

« · 400195 Till forumet

Nu spekulerar vi!
Vilka spelare kan det vara frågan om?

Bengt Hedin ÖA "– Ni får vänta på nästa presskonferens en bit in juli, säger Hedin som avslöjar att man just nu är ganska nära med att göra klart med en back och en forward, båda av mycket hög klass."

[url=www.allehanda.se/sport/2832.html]en back och en forward, hög klass[/url]

Mina tankar. Det är inte Foppa, man menar. Man behöver två backar och två forwards.

Men nog borde det vara hemvändare. Vilka har vi att tillgå? Sundström borde vara på gång tycker jag, men verkar vilja spela lite till i NHL. Trots det så tror jag att det är Susse. De andra "modoiterna" är inte aktuella helt enkelt. Tvillingarna är inte en, trots att många tycks tro det, så de går bort. Weinhandl hade visst ett år kvar på kontraktet. Påhlsson har flera år kvar tror jag. Näslund? Har inte han ett år kvar?

Backen då? Första plats är Timander. Men å andra sidan så visade han i Flyers att han håller. Fast AB vet ju saker som ingen annan vet oc den tidningen måste väl i rimlighetens namn få rätt någon gång.

Kaberle: Jag tror faktiskt inte på honom. Han trivdes i Modo och är bra vän med Svartvadet. Men han har faktiskt ett eget hemland. Jag tror mer på det.

Eriksson: Samma sak som Timander. Plötsligt är han värdefull igen. Iofs. i ett värdelöst lag, men ändå. Han har ett behov av upprättelse. Pojken som gled på ett räkmacka av talang kan faktiskt visa att han betyder något. Nä, jag är inte ens säker på om Anders någonsin kommer att spela med modo igen, jag hoppas att jag har fel.

Vad gäller andra utomländska ligor eller inhemska spelare så räcker inte min fantasi till.
Kommentera

« · 400195