1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507750 inlägg · 4105 ämnen

Nu spekulerar vi!

« · 400604 Till forumet

Sv: Nu spekulerar vi!
Martin S:

"Jag tror också att för MODOs del så är det bäst att det INTE blir en strejk. En strejk innebär att alla lag kan få hem spelare, spelare som jag tror MODO får hem oavsett vad som händer."

Håller med dig helt och hållet där. Dessutom skulle pressen på MoDo att vinna SM-guld bli om möjligt ännu större med strejk än utan.

En tanke som slagit mig är hur centersidan ska se ut nästa år. Lek med tanken att MoDo signar Foppa och Susse. Då ser centersidan ut som följer: Foppa, Susse, Svarten, Steen, Warg, Hedlund. Redan där har vi en situation där vi har fyra centrar av mycket hög klass och med de namnen tror jag dessutom INTE att Skägget tänker gå runt på fyra centrar. Dock lär Foppa spela ytterforward. Någon fler som kan det? Steen?

Om det då blir som du tror och hoppas, dvs att tvillingarna också kommer hem, ja då har vi helt plötsligt ytterligare en högklassig center... iofs ett angenämt problem som MoDo inte varit i närheten av på ett antal år.

Juniorerna som det snackades om att plocka upp till i år lär det nog inte bli något med den här säsongen. Vi behöver två forwards och två backar till av relativt hög klass, vilket jag också tror vi kommer att få och då har vi helt plötsligt 22 spelare i truppen.

Jag tror inte att Warg och Hedlund (som jag har svårt att se hur de skulle platsa om de inte återgår till att spela back resp. ytterforward) lånas ut för ett par junisars skull. Synd, iofs, för bättre läge att slussa in dem i laget finns väl knappast.

Summering av mitt ordande: Blir vi tvungna att skola om bra centrar till ytterforwards? Blir det några junisar i truppen?
Kommentera

Martin S:

Tänk om vi kunde ha tagit tillbaka en av de där. Agu istället för Jansson. Wow!
Kommentera

AudibleGiraffe: Jag har fortfarande stora förhoppningar om att MODO ska presentera sex spelare till innan truppen är spikad. Jag tror också att för MODOs del så är det bäst att det INTE blir en strejk. En strejk innebär att alla lag kan få hem spelare, spelare som jag tror MODO får hem oavsett vad som händer.

Vilka sex spelare som jag tror kommer att signa i sommar behöver jag knappast räkna upp. Sundström blir free agent och det är knappast troligt att Montreal eller något annan lag signar han för typ 20 miljoner med tanke på hans säsong. Den enda klubben som jag kan tänka mig är intresserad är Phoenix Coyotes där hans gamla läromästare Wayne Gretzky är in charge.

Jag tvivlar på att Noonis är lika stort Sedin fan som Burke. Om Burke hade fått gått som GM för några år sedan tror jag inte Daniel och Henrik varit kvar i British Columbia nu. Dessutom kunde man väl läsa mellan raderna att ingen av dom tyckte att Crawford var så mycket att hänga i julgranen direkt.

Om MODO lånar ut några spelare i höst så sätter jag 100:- på att dessa spelare hamnar i Västerås IK av någon jättekonstig anledning..

Till sist så verkar det som om Almtuna håller på att bli en liten MODO koloni. Sundh, Agu och Almtorp. Dessutom Abrahamsson som kunde varit MODOit.
Kommentera

Frisco:

Undrar hur han tänkt lösa det med att driva restaurang i arenan, vilket han pratade om? Om den blir klar i dec 2005 så har han väl ett halvår kvar på sitt ABE-kontrakt? Fast det förstås, han kanske kan jobba på två ställen samtidigt...
Kommentera

AudibleGiraffe: Han fick inte sparken. Däremot fick han inget nytt kontrakt på restaurangen till att börja med. Nu har det dock löst sig och restaurangsnubben jobbar vidare på samma ställe.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Nä, det var ABE:s lunchrestaurang.

YaQoP:

"Brux AB Övik är ett service- och fastighetsbolag som började sin verksamhet år 2001. Fastighetsbeståndet ligger intill Domsjö industriområde och består av ca 20.000 m2 kontorsyta samt 56 hyreslägenheter.

Vårt servicekoncept är mycket framgångsrikt och begränsas inte enbart till Domsjö industriområde utan kunderna finns över hela Örnsköldsvik.

Verksamheten sköts av ca 60 medarbetare och omsättningen uppgår till drygt 40 mkr."
Kommentera

Frisco: Får väl hoppas att dom har bättre "Dagens" än vad dim hade idag isf ;-)
Kommentera

AudibleGiraffe:

Det va ju en kock bara som va så vansinnigt bra, har aldrig smakat hans käk tyvärr, vet inte heller om den har med Brux att göra.
Vet inte ens om Brux är en restaurang?

Jag vet bannemig ingenting.
Kommentera

Frisco: Var det inte nån jättepoppis restaurang i Ö-vik där kockarna fick sparken för att de lockade för mycket kunder??? Är det den?
Kommentera

knaskamilla: www.brux.se/
Kommentera

YaQoP: Nja brögäng var väl att ta i. Men alla har ju målat upp det absolut bästa tänkbara scenariot som funnits att tillgå.
ALLA HAR JU SKRIKIT "FOPPA ÄR KLAR GUBBAR, SEDINARNA ÄR KLARA"...

När det i själva verket kanske inte varit så enkelt... Bara om det blir lockout.
Kommentera

YaQoP:

Tvärs över vägen från Kempis, typ... ;)
Kommentera

Spud:

Kan inte annat än hålla med.

By the way:
"Måndagen den 14 juni, klockan 18,00, på Brux är det dags för MODO Hockeys årsmöte . "

Var ligger Brux?
Kommentera

YaQoP: Man blir så less, hatar den här tiden på året.. Soljävulen gassar alla ler. Själv går man i nån form av magsårskänsla när inte alla pusselbitar har format ett fint lagfotografi. Dte enda jag vet är dagens lögn är att foppa skulle låta modo vänta på hans svar till efter WC.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Vi får helt enkelt ett riktigt brögäng nästa säsong, kvalserien here we come!
Kommentera

AudibleGiraffe: Inte några jättelyft precis. Timander har visserligen platsat nu i Flyers. Men inte kommer han att vara något bättre än Damgaard.

Det vi får hoppas på är helt enkelt en lockout. Då skriver säkert Foppa på ett kontrakt med MODO och vi får några andra...
Kommentera

NuMo: Som jag trodde. Alla har gapat efter mycket men har mist hela stycket. Inte ens foppa säker. Kaberle inte heller säker och Eriksson har väl iofs aldrig varit aktuell den glassaren.
Sedinarna har jag egentligen aldrig trott på att de skulle komma hem. Varför skulle dom avbryta deras karriärer i NHL för att komma hem. Speciellt nu när Noonis också är fan av Sedinarna liksom Burke. Och det bästa av allt skulle ju vara om de tradades till ett lag där tränaren tror mer på dem.
Vad finns kvar??? Inte mycket. Visst Susse. Han har dock sagt att han vill stanna ett år till i NHL. Och anta att han kommer. Inte kommer han att dominera nåt i elitserien...

Och resten av MODOiterna i NHL har ju kontrakt med lag såsom Weinhandl, Påhlsson, Näslund etc

I så fall är det i så fall bara hyfsat troligt med Timander och Sundström.
Kommentera

Nu spekulerar vi!
Vilka spelare kan det vara frågan om?

Bengt Hedin ÖA "– Ni får vänta på nästa presskonferens en bit in juli, säger Hedin som avslöjar att man just nu är ganska nära med att göra klart med en back och en forward, båda av mycket hög klass."

[url=www.allehanda.se/sport/2832.html]en back och en forward, hög klass[/url]

Mina tankar. Det är inte Foppa, man menar. Man behöver två backar och två forwards.

Men nog borde det vara hemvändare. Vilka har vi att tillgå? Sundström borde vara på gång tycker jag, men verkar vilja spela lite till i NHL. Trots det så tror jag att det är Susse. De andra "modoiterna" är inte aktuella helt enkelt. Tvillingarna är inte en, trots att många tycks tro det, så de går bort. Weinhandl hade visst ett år kvar på kontraktet. Påhlsson har flera år kvar tror jag. Näslund? Har inte han ett år kvar?

Backen då? Första plats är Timander. Men å andra sidan så visade han i Flyers att han håller. Fast AB vet ju saker som ingen annan vet oc den tidningen måste väl i rimlighetens namn få rätt någon gång.

Kaberle: Jag tror faktiskt inte på honom. Han trivdes i Modo och är bra vän med Svartvadet. Men han har faktiskt ett eget hemland. Jag tror mer på det.

Eriksson: Samma sak som Timander. Plötsligt är han värdefull igen. Iofs. i ett värdelöst lag, men ändå. Han har ett behov av upprättelse. Pojken som gled på ett räkmacka av talang kan faktiskt visa att han betyder något. Nä, jag är inte ens säker på om Anders någonsin kommer att spela med modo igen, jag hoppas att jag har fel.

Vad gäller andra utomländska ligor eller inhemska spelare så räcker inte min fantasi till.
Kommentera

« · 400604