1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Ny arena

« · 112391 · » Till forumet

Sv: Ny arena
knaskamilla: Va vet du då?
Kommentera

knaskamilla:

Hmm, jag har funderat. Jag tycker du behöver en slogan:
"En röst från Kamilla och du slutar stava illa!"
Kommentera

knaskamilla: Va, vem, jag? Äh, fan, jag vet ingenting.
Kommentera

Paddan: Nää , jag är oskyldig..
Kommentera

Paddan:

...inte du, vem vet inte jag...

Eller, vet du?
Kommentera

knaskamilla: Jo, det kanske är så det är. Vem vet?
Kommentera

Paddan:

Ja, och NuMo hävdar att en padda är en hund...
Kommentera

NuMountain: Paddan.
Kommentera

NuMountain:Ja, jag undrar det jag också. Måste vara någon som tror att Timrå kommer att klara sig kvar den här säsongen.
Kommentera

ModoAnte: Vem då?
Kommentera

Paddan: Vi har en komiker här på HS.
Kommentera

knaskamilla: En ny djurart har fötts: en knasval :-)
Kommentera

knaskamilla: du kan sikta på att bli komunalråd det lär inte bli sämre.
Kommentera

westerlind:

Jobbigt om man helt plötsligt skulle råka vara politiker, för att du genomfört ngn sorts knasvalskampanj...
Kommentera

ModoAnte: Självklart, jag hade också kryssat för knas.
Kommentera

knaskamilla: Om jag hade varit Övikbo hade jag kryssat för henne.
Kommentera

Paddan:

Hon har det säkert i blodet...jag är oskyldig.
Kommentera

knaskamilla: Jasså, var det hon som var den enda som var positiv till arenan? Eller har det varit fråga om knaspropaganda? :-)
Kommentera

ModoAnte:

Om du vill rösta på en politiker som vill att kommunen ska vara med och betala den nya arenan ska du rösta på min moster (som att du fick personrösta i Övik, förresten...).
Kommentera

Paddan: Om du ska bli politiker kan du se till att det blir en nya arena då skulle jag rösta på dig
Kommentera

knaskamilla: Bra fråga, inte särskilt många antar jag. Det är klart skulle de vifta med en sedelbunt framför näsan och fråga om man vore intresserad så skulle man väl alltid kunna acceptera att bli yrkespolitiker, för pratar i nattmössan det gör jag ju redan så.

Jag måste ju skylla på någonting i varje fall!
Kommentera

Paddan:

Vem vill egentligen bli politiker, då?

(Skyll på trötthet, du...)
Kommentera

knaskamilla: Hahaha, var för trött efter dagens "arbete" för att upptäcka den där.
Kommentera

knaskamilla: Ja, de blir väl inte politiker antar jag, för politikerna brukar ju aldrig veta var de ska lägga ribban. :-)
Kommentera

knaskamilla:

Höjdhopperskor, kanske?
Kommentera

Paddan:

Man kan iofs tänka sig att om hennes konkurrenter tar bort ribban för henne kan de inte direkt lägga upp den när det är deras tur att hoppa, för hon lär ju inte vara dum i huvudet... Vad ska då alla höjdhoppare ägna sig åt?
Kommentera

Paddan: "Tar man bort ribban för Kajsa Bergkvist slutar hon hoppa höjd", anser någon av de där politikerna som köpt radioreklam. Hmm, är det verkligen så lätt. Att inte hennes konkurrenter tänkt på det i sådana fall :-)
Kommentera

poffa: Ja, jag vet inte. Kanske en sån här människa:Om du går en tur och hjärnan ramlar ut, så hittar du nog inte hem igen för då klarar du inte att tänka klart
(Caroline 6 år)
Kommentera

Paddan:

Men usch så Tore säger. Vad är min människa för en människa egentligen?
Kommentera

MartinS: Apropå Carl Gustaf så säger Tore 11 år så här: Anarki är ett land där kungen är drottning.
Kommentera

MartinS: Har för mig att jag hört någonting om att räddningstjänsten i Övik behöver nya lokaler och att kostnaden för dessa skulle ligga på runt 80 miljoner. Kan man då kombinera evenemangsarenabygget med lokaler för räddningstjänsten så borde man ju där i sådana fall ha stora delar av finansieringen klar, eller?
Kommentera

Paddan: ´Du har rätt
Kommentera

Paddan: Vi får väl värva oss en Carl Gustaf.

Vad som än händer så känner jag på mig att det kommer att gå wilt till i Kempis i vinter.
Kommentera

MartinS: Panzer Arena, det lät ju i varje fall tufft. Men nu har vi ju inte Stridsfordon 90 kvar i truppen längre, hur ska det då funka?
Kommentera

Paddan: Hägges Smaskiga TårtArena. Eller Hägglunds PanzerArena är kanske mer realistiska. :-)
Kommentera

BJ: Vet inte hur det är, men jag kan tänka mig att det står någonting i IKEAs policy om att de inte får stödja en enskild förening. Äsch, vi får satsa på en Pölsemannen Arena istället!
Kommentera

MartinS:

Det spekulerades om en ny arena i Karlstad med IKEA och B&W som finansiärer för cirka 10 år sedan. Av detta blev intet, som det verkar bli med de flesta sådana projekt som IKEA nämns i.
Kommentera

ModoAnte: Behövs inte för Modo som lag, men för att även i fortsättningen vara attraktiva för publiken och kunna locka till sig nya sponsorer så krävs det att man kan bjuda på något lite extra förutom en ishockeymatch rätt upp och ner. Det ska ju till en massa sådana där skojsiga tävlingar och så ska det blinka och ryka och gudvetallt nuförtiden. Ett steg riktningen mot en bättre totalupplevelse av en match kan ju till exempel vara inköpandet av en sådan där "storbildstv".
Kommentera

MartinS: Om modo vill hänga med måste det till en ny arena
Kommentera

Paddan: Hundra evenemang... Har det ens varit så många totalt i Ö-viks historia? ;-)

Jag har sett den pdf-filen och jag måste säga att konceptet är spännande. Nån här får väl se till att bli kommunalråd. Jag lovar att rösta på den som ställer upp. ;-)
Kommentera

MartinS: Jag står faktiskt i beredskap just nu att bege mig ner till hamnen med min insexnyckel för att bidra till byggandet av IKEA Arena :-) Nejdå, det är som med själva projektidén ett önsketänkande, även om jag tror att idén till evenemangsarenan har lite mer substans än mina inlägg här på HS. Själva tanken med en evenemangsarena och möjligheten för bland annat räddningstjänsten att dela lokaler med arenan är intressant, men jag har svårt att förstå var man skall hitta alla de dryga etthundra evenemang per år, förutom hockeyn som skall till för att arenan skall gå med nollresultat.
Kommentera

Paddan: Bygger dom bara arenan så kommer jag få en enorm längtan att flytta hem. Men helt ärligt så tror jag inte på ett tempel för hockeyn där hemma på ett bra tag. IKEA Arena är väl bara spekulationer? Det ligger väl inget konkret i det?
Kommentera

MartinS:Nejdå, det är väl snarare en redovisning av den i elitserien allt eskalerande bygghysterin och förhoppningen att "får vi bara en ny arena, då jädrar kommer folket att strömma till". Detta måste väl även det vara en influens från andra sidan pölen där det tycks mig som att det snart sagt varje år invigs ett nytt skinande ispalats för något av lagen i ännhåäll. Har faktiskt svårt att förstå logiken i en sponsor som namnger arenan och bara bidrar med en minimal summa, visst kan det väl vara kul med en lokal företagare som sponsor till arenan men det skulle kännas betydligt säkrare med en kapitalstark huvudsponsor typ IKEA Arena eller något sånt.
Kommentera

Dags att ta upp det här igen. Enligt skvallerPRESSEN så verkar det helt plötsligt vara bestämt med en ny arena. Se länk.
Kommentera

westerlind:

Nej, jag såg inte programmet. Jag försöker blunda för det faktum att folk mest av allt är intresserade av fotboll just nu.

Jag har dock varit i Delfinen. Den har iaf funnits. Ful som fan.
Kommentera

westerlind: Nog finns Delfinen alltid... men inte så länge till. Innan man vet ordet av har det byggt en gigantisk stålbåge över den och döpt om den till COOP arena. Bastu var visst också på tapeten. Vart ska det sluta?
Kommentera

knaskamilla:

Såg du programmet? Det finns något som kallas konspiration58 - De hävdar att Fotbolls-VM 1958 inte spelades i Sverige, och att VM-silvret är en bluff.

Hmm, frågan inställer sig genast - Finns verkligen Delfinen?
Kommentera

westerlind:

Knas arena...i LULEÅ? Huu!
Kommentera

Frisco:

Det är möjligt. Något att lägga ruttna hockeyspelare i. Det kan ju Luleå behöva.
Kommentera

poffa: De kanske ska ha en spelarkompost bakom arenan?
Kommentera

« · 112391 · »