1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Ny arena

« · 79876 Till forumet

Sv: Ny arena
Lumber Jack:

Det hela beror enligt folk på Botnia att sträckningen inte varit klar. Man har alltså börjat på ställen där man är säker på sträckningen och gör den klar i väntan på beslut om de övriga sträckorna.
Kommentera

poffa:

Jag tycker utbyggnaden är en lysande idé, men varför börjar den mittpå och inte nedifrån så den fulla kapaciteten kan börja utnyttjas pö om pö ???
Nu står ju en toppmodern järnväg som inte kan utnyttjas i någon högre grad norr om Ö-vik, medan t.ex. banan mellan H-sand och Sollefteå inte används alls p.g.a. eftersatt underhåll.
Kommentera

westerlind:

Och det är väl den minsta vinsten i själva idén med Botniabanan?

Om/När Övik får en ny arena, Botniabanan, Foppas golfbana, ett Hälsospa (nån tysk vill bygga en jätteanläggning i Övik), nybyggda lägenheter i hamnen och så vidare kommer stan att få de så viktiga företagen till sig också. Inte bara det, med Botniabanan kan man bo i Övik och jobba i Umeå utan problem. Pendlingen blir inte längre en så viktig fråga.

FORZA BOTNIABANAN!!
Kommentera

Lumber Jack: Ska dom verkligen hoppa över järnvägen och landa i underbacken på andra sidan om denna? Det är ju fantastiskt. Kanske mjölktåget kan lämna matchpucken i Kempis i fortsättningen.
Kommentera

poffa:

Ja va f-n, Botniabanan har jag sett fram emot länge, så man slipper åka mjölkbuss'n från Härnösand för att ta sig till Köpmanholmen på sommarn.
Kommentera

Lumber Jack:

Inte surputta sig nu över ett byggnadsprojekt som kommer att få norrlandskusten att blomstra. Med lite tur kanske nipstan får sin beskärda del av vinsten från Botniabanan.
Kommentera

westerlind:

Friska Viljors backhoppningssektion har lyckats (tror jag i alla fall) få Banverket att spränga in hoppbackarna i bästa Per Happs-stil om nu Bottniabanan blir av.
Förövrigt ett byggprojekt med ett sinnessjukt upplägg, banan alltså.
Kommentera

Frisco:

Har tyvärr haft lite problem med anslutningarna till er GB - har ibland tagit över en timme mellan varje svar jag kunnat se.

Passar på att ta tillbaka den tråd jag startade så seriöst, då jag tycker den passar bättre. Visst, Globen är bra för konserter och andra stora evenemang. Men som du också säger(?) är Johanneshov en utmärkt hockeyarena.

Det som är kul med NuMs, poffas och Lumber Jacks fantasifulla "projekt" är ju att alla väl gillar en spektakulär arena? Att kombinera hockeykänslan hos t ex Hovet med en uppseendeväckande arkitektur tror jag skulle vara den fulländade lösningen.

Har du förresten kollat in Per HApps storslagna visioner om en ny arena i Timrå - sådana typer av projekt tycker jag alltid är spännande att se...
Kommentera

westerlind:

Jag tror Jönköping med HV i spetsen sätter stopp för frikyrkornas medverkan. :-) Ska det vara Fjällbrynt i stället för is i kartongen?
Kommentera

Ny arena
Jag har från välunderrättad källa fått höra att MoDo med inspiration av Färjestads kaffeburk planerar en ny ishockeyarena som ska slå Sverige med häpnad. Finansiärer är främst Gene tunnbröd, men även frikyrkorna är intresserade.

Tanken är tydligen att byggnaden ska få formen av en tunnbrödkartong med stilfullt inlagda religiösa motiv.

Stämmer det här, eller är jag som vanligt ute i rymden och cyklar?
Kommentera

« · 79876