1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Ny dag, nytt liv - del V

« · 1010244 · » Till forumet

Sv: Ny dag, nytt liv - del V
diffe:

Kränker? Nu får du väl för fan ge dig...Det låter som om jag hade fingrat dig på kulorna.

Jag kan väl inte hjälpa att du skriver som en fjortis. Sen kan du ju ha någon anledning till det. I så fall ber jag om ursäkt. Men en karl på dryga 30 ska kunna uttrycka sig bättre i skrift än du gör.

Sen så undrar jag fortfarande varför man som Tikare väljer att kalla sig diffe. Kallar du dig norsken när du är utomlands? Det vore ungefär lika ologiskt.

Sedan så var faktiskt det sista skrivet med glimten i ögat, då jag har varit här i Modoboken med en del rätt elaka inlägg de senaste dagarna, Men ditt inlägg var för mycket till och med för mig.
Kommentera

Helt fantastiskt att läsa allt skitsnack om att håna hit och dit. Det gjorde vi också, med all jävla rätt. Men vi hyllade fantastiskt mycket också. Vi hinner med lite av varje när vi håller på.
Skönt att ni tar åt er i alla fall. Det är det som är meningen.

Jag är så otroligt stolt över att ha fått uppleva en fullständig total förnedring under denna serie.

Tack för att ni finns.
Kommentera

willysson: Förlåt, fel tråd. Skulle in i apropå ingenting.
Kommentera

spAps: jaha, och vad hade det med allt det här att göra...???
Kommentera

spAps: Sluta... snälla... Det har väl diskuterats nog om?
Kommentera

willysson: Tydligen tyckte Styf samma sak, och kände därmed att visa det på sitt lilla egna vis, dvs missunna honom ett fungerande knä. Där snackar vi tur att det inte slutade värre.
Kommentera

Wayne Gresky:

Ja, ska bli intressant att följa kvalserien i år. Har en kompis som tycker att jag borde stödheja på VIK bara för att han stödhejar på MoDo, men det känns inte så himla upplyftande. Den elaka sidan av mig vill för övrigt väldigt gärna se vad som skulle hända med Brynäs om de råkade ramla ur ES. Skulle de klara sig ekonomiskt eller är det så illa att ett dåligt år med nedflyttning kan förstöra totalt, trots ny arena?
Kommentera

Poffa: Svartvadet är en spelare som höjt sig i mina ögon... att han inte spöade reportern från nian i tredje matchen är ett under.... Sedan har han varit proffsig under hela serien denna kvart.
Kommentera

Poffa: Du får ha lite förståelse, de är så ovana.
Kommentera

diffe: Att vara stor i motgång är svårt, att vara stor i medgång är tydligen svårare. Märkligt.

Ingen här inne försöker snacka bort något. De flesta har erkänt att Timrå var klart bättre, många har grattat och önskat lycka till. Men du kan inte låta bli att göra dig till åtlöje. Snacka om komplex.
Kommentera

The Fat Bastard: Kvalserien känns mycket intressantare än slutspelet. Kul att det finns lite intressanta matcher kvar av årets seniorsäsong.
Kommentera

knaskamilla:

Glömde en sak, idag börjar kvalserien, spännande. nästan lika bra som SM-slutspel...Jag håller faktiskt på Brynäs den här gången, måste stödja Westerlind. ;-)
Kommentera

The Fat Bastard: Nej, tyvärr för dig så kan det inte det. Timrå klarar inte av att lyfta till högre höjder än så här, inte så länge ni har pizza-mixern mellan stolparna.
Kommentera

knaskamilla: Nä kanske inte, men sett över en säsong är ni toköver;)
Kommentera

The Fat Bastard:

Du skulle kunna ha varit på plats i arenan igår och glömt kolla din 50/50-lott för att idag upptäcka att du vunnit drygt 18 000.
Kommentera

knaskamilla:

Jag är ledig och solen skiner, Timrå IK vann, kan det bli bättre?
Kommentera

willysson:

Tja, du representerar ju ett lag som hade en klack som var i princip knäpptyst nästan hela matchen, trots en ledning med 3-1 i matcher, så du kanske inte ska vara så kaxig vad gäller publikstöd just idag.
Kommentera

The Fat Bastard:

Ja, jag håller med. Solen skiner här också. Synd bara att man måste jobba.
Kommentera

knaskamilla: hyllade laget gjorde mycket väl iallafall.. mera intressant är hur arenan tappas på folk innan matchen var slut.... Men MoDos publik kanske bara är villig att hylla sina hjältar när det går bra...
Kommentera

knaskamilla:
Dax att gå vidare, dax att sluta rota i det gamla.

För mej är det en vacker dag. :-)
Kommentera

Lumber Jack: det är inte viktigare än ett guld, men det är förbannat skönt.
Kommentera

shinzawai:

Tyvärr sant, det som stod i ÖA. När Timråklacken insåg att de var på väg att vinna matchen drog de igång ramsor som "Fredrik Warg, hahaha", "modolider" etc. Jag antar att de insåg att det var deras sista chans på länge att håna MoDo och att de därför inte var villiga att offra den för att hylla sitt lag.
Kommentera

Lumber Jack: Tror mycket av den nöjda känslan ligger i den otroliga besvikenlse man kände ifjol. Det kändes som vi var bättre i 5 av 7 matcher och ändå vann ni med 4-3. Skillnaden var att ni var hetare och våra skadade kom tillbaks 1 månad senare(som era iår).
Säger som nån annan tikare(tror det var Skarin) ni hade en hel del tur i matchen mot oss ifjol men i semin och finalen visade ni att ni förtjänade tur. Dock gör juh inte det förlusten mer lättsmält.

Jag är otroligt nöjd med sättet timrå spelade denna matchserie, det var över 5 matcher egentligen bara ett lag på banan. Men nu ser vi framåt! Jag kommer inte vara nöjd om vi inte fortsätter att spela bra. Jag vill ha ett SM-guld!
Kommentera

diffe: Jag har också ett otroligt lugn i kroppen, men med tanke på hur du uttrycker dig måste man misstänka att ditt lugn kommer från apotekets bakom disk sortiment. Du briljerar ju inte direkt bland herrelösa tikar.
Kommentera

Jensen_12: Jag trodde att vi redan hade rett ut det där med syskonskap.
Kommentera

diffe: Ta inte i så att acnen spricker nu. Passa på och njut istället. För övrigt tvivlar jag på att tik:are vet hur guld luktar.
Kommentera

Lumber Jack:

Så är det med mig också, Vinner Leksand över mora så blir jag glad missar vi Elitserien är det skit samma :-)
Kommentera

diffe: Det visar du med all tydlighet.
Kommentera

Lumber Jack: En till som mår dåligt?? Vad vill du dela med dig av då Lumber Jack???

Känner absolut inget koplex gentemot er, däremot Hatar jag er!!
Kommentera

Lumber Jack: Förstår inte det där med "lillebrorskomplex", det är ni som är lillebror nu :) Vi fick ta den skiten förra året, nu är det eran tur.
Kommentera

spud: Det är väl inte jag som ska göra målen!! För mig räcker det här, har ett otroligt lugn i kroppen, jag mår så OTROLIGT bra idag SPUD lilla.

Och jag vet att du hade samma känsla i fjol!
Kommentera

diffe: Hysat lillebrorskomplex, att slå MoDo viktigare än att ta guld.
Kommentera

diffe: Haha det är fokus på rätt saker, ta sig förbi kvarten sen är allt bra. Ja jävlar vad guld det luktar..
Kommentera

spud: Sen kan jag tala om för dig att det spelar ingen roll hur det går mot HV71 eller något annat lag. Det var det här som var det viktiga det fattar väl du också.

Sen tror jag att vi har störra chans mot Hv71 än mot Lhc!!! Du vet det här kan sluta hur som helst!!!

Men lite guld luktar det!! =)
Kommentera

diffe: Jag är ganska säker på att jag kommer få uppleva det.
Kommentera

spud: Den som lever få uppleva det SPUD...
Kommentera

Simmalugnt: ja vart är den på väg, tydligen så gjorde det ont när läser mitt inlägg efter som du.

1. Kränker mig 3 ggr under samma inlägg...
2. Visar dig svag genom att kränka mig
3. Visa dig ännu svagar genom att sätta dig på en hög häst genom att tala om för mig att DU dömmer ut ett inlägg. Och som om det var nått speciellt då!!
Kommentera

diffe: Det var ju mer ni som snackade bort att vi slog ut er ifjol, ni tyckte vi hade tur, ni hade skador...

Vi konstaterar att vi åkt ut mot ett bättre lag och säger grattis. I övrigt har du rätt, vi har mer spelare med lokalanknytning till modo och det räckte inte, era inköpta legoknektar(som snart lirar i andra klubbar) var mer motiverad att offra sig för att vinna. Och hur ni ska räcka till mot HV ja det ska bli spännande att se.
Kommentera

diffe: Timrå kanske var lite mer motiverade?

Det verkar störa er en del att vi inte tar hårdare på den här förlusten än vad vi gör. Det finns liksom inget att bråka om, Timrå var bättre i matchserien och det är vi smarta nog att inse.

Vad jag har hört så riskerar Timrå att tappa ett par finnar och en dansk till nästa säsong så vi sparar dem till er. Men det kan vi ju prata om i er gästbok sen. Här är det nämligen dags för modos silly season-snack, det är det som är konsekvensen.
Kommentera

diffe:

Född: Tidigt 70-tal

Jag är på din sida och trodde efter att ha läst detta seriöst inte att du var en dag över 16.

Dessutom ger ditt nick obehagliga Stockholmsassociationer.

Var fan är världen på väg när JAG dömer ut ett TIK-inlägg i Modoboken?
Kommentera

Hur ska ni snacka bort det här då? Skador? ha ha tänk då på att timrå haft hela sin första femma skadad i 7 veckor, Timo spelar dessutom med diskbrock, Jonte borta, Erik borta, Hynning spelade 15 matchar i grundserien.. Ja det kan ni inte skylla på!!!

Vad finns det då kvar? Jo att Timrå inte kör med egna produkter... Nja ni som hävdar att ni kör med egna produker som är en sanning med modefikation.... Men räckte det ?? Nej det gjorde det inte!! Ni kanske borde köpa in ett par finnar och varför inte en Dansk.

Jag undra vad konsekvensen blir på denna kvartsfinal? Challes killar är visst åtalade för grov våldtäkt på Modo!!!

Muuhhaaaaaaaaa!!!

Fan vad härligt det här var!!!!!
Kommentera

Red Rocker: Haha, den länken var mycket passande :D
Kommentera

Lumber Jack: Precis men först sommarlov....;-)
Kommentera

shinzawai: Dom ser det inte så, fixeringen vid utvecklingsstörda är för stark. Något för den psykologiska vetenskapen att förklara kanske?

Men med en hederlig särskrivning får de faktiskt rätt idag. Modo lider, men bara ett par dagar. Nu börjar SS.
Kommentera

Skarin: Ifjol var vi bäst, det har vi en LeMat på. I år blev det mest sjukintyg och annat elände. Men det är lungt vi kommer tillbaka.
Kommentera

shinzawai:

"En gång efter matchen vet jag, men det var säkert efter att det spottats och kastats trumpinnar."

Ja för ni är ju så gulliga och trevliga, det är väl därför hela Sverige älskar er? Det är väl därför hela Sverige nu sörjer er tidiga semester.
Kommentera

scim: Jag är så otroligt förbannad, men samtidigt känns det skönt att säsongen nu är över. En säsong där man inte haft full besättning en enda match. Man har spelad kasst långa stunder och man har knappt gjort annat än att klaga.  Jag kan inte förstå hur man lyckades med att bli 3a i serien och att man dessutom lyckades få formsvackan att börja 5 matcher innan slutspelet gjorde bara det hela mer som en parodi på säsong. Inte heller tror jag att det bästa sättet att gå in i ett slutspel är att hoppa på lagets målvakt och göra en albatross av en fluga som tydligen skett.

Timrå ville mer, var snabbare och gjorde inte en 10-12 misstag varje match. De var helt klart bättre den här rundan. Nu vill jag att man rensar en hel del i truppen. Sen får man hoppas att spelarna får för sig att gilla en tränare då jag är less på att höra de som tjänar runt 200.000 sura över att bossen inte är rätt.
Kommentera

scim:

"Sedan skulle jag vilja hävda att det är elitserien och inte SM-slutspelet som visar vilket lag som är bäst, och där slog vi er både i år och ifjol."

Så lät det inte i fjol, bitter?
Kommentera

Norden_AN: "Men jag ska inte sjunka till eran låga nivå även om jag är sugen."

Det verkar ni redan ha gjort. Jag hörde skiten Timråpacket skrek i TV, ifjol var jag på plats när vi vann och du är ute och cyklar om du menar att Modoklacken ägnade sig åt hån matchen igenom. En gång efter matchen vet jag, men det var säkert efter att det spottats och kastats trumpinnar.

"Minuspoäng däremot till Timråklacken som hellre ägnade sig åt att sjunga mer eller mindre obskyra ramsor om Modo och Modosupportrarna, än att hylla sitt eget lag. Inga goda vinnare där inte."

allehanda.se/avdelning/sport/23194
Kommentera

Skarin:

Och i år hade ni en satans jävla tur som prickade Modos formsvacka precis. Sedan skulle jag vilja hävda att det är elitserien och inte SM-slutspelet som visar vilket lag som är bäst, och där slog vi er både i år och ifjol.
Kommentera

« · 1010244 · »