1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

512251 inlägg · 4111 ämnen

Nya målvakten

« · 97391 Till forumet

Sv: Nya målvakten
samjo:Det kanske bara är ett villospår det här. En himla massa rykten som cirkulerar just nu. Själv har jag hört från vanligtvis välinformerade källor att det ska vara en finsk toppmålvakt det är frågon om. Det kan man väl knappast kalla Riksman för...tror att han är helt okänd för oss svenskar iaf. Ett namn som det snackades om från min källa var Myllis, men det är ju inget nytt rykte och han har väl såvitt jag vet inte varit särskilt bra sedan han lämnade Luleå.
Kommentera

...Kapanen är inte helt dålig ska det vara. Han är ju hyffsad.
Kommentera

Lirre: Situationen blir m.a.o. snarlik den som var ifjol. Då Hirsch och lundström delade på målvaksspaden ganska jämbördigt (ända tills Tobbe blev skadad). Nackdelen med Tobbe var ju att han var helt omotiverad på slutet, medans en ny målis säkert vill visa sig från den bästa sidan. Timrås Kapanen är ju helt dålig. Han kan kanske vara i klass med honom?
Kommentera

Lulekickan: Modoit heter det :)

Haha...skulle det vara Markkanen skulle mitt flin sträcka sträcka sig ända ut till öronen. Men jag tror nog att det med största sannolikhet är Riksman som är den nya målisen. Han kanske visar sig vara rätt lyckad ändå till alla luleiters förtret. Vem vet? :)
Kommentera

samjo: Han har ju iof stått 21 matcher i HIFK med en räddningsprocent på drygt 91% om jag förstår statistiken rätt. Ganska hyfsat i FM-ligan, de har väl som tradition där att dela på målvaktsysslan där till motsatts till elitserien där det oftast satsas på en uttalad förstemålvakt. Det kanske kan fungera ganska bra med en sådan målvakt som är van att stå varannan match.
Kommentera

samjo: "Rikets man" skulle väl kunna vara någon som representerar riket helt enkelt, alltså en landslagsmålis. Jussi Markkanen kanske? Hade jag varit modoist skulle jag ha tyckt att det var ett betydligt skojsigare alternativ än Riksman. Fast nu är jag ju förstås inte modoist och då hoppas jag på Riksman i alla fall : P
Kommentera

Lirre: Precis min åsikt...och också något jag befarat. Eftersom man inte kunde lösa övergången med Nurminen och Lasak så får man nöja sig med tredjevalet Riksman. Det inebär väl att Hirsch är förstekeeper när säsongen startar och Riksman kan få ta över spaden om han visar sig vara bättre de ggr han får chansen.
Kommentera

samjo:

Kontrakt är till för att brytras... bli inte förvånad när det händer.
En fågel viskade att det är klart mellan MoDo och HIFK, det är dock under sekretess på HIFKs begäran.
Kommentera

samjo: Det verkar ju dock inte vara någon stjärnmålvakt det där.Mer ett komplement till Hirsch. Div1 spel i Finland/3:e målvakt i HIFK...?
Kommentera

För att citera QwErTaS igen: Tänk er rikets man från Finland, där har ni nya målisen i Modo. Lite kryptisk är jag dock, men komihåg var ni hörde det först.

Nog är Juuso Riksman ett ganska passande svar på gåtan.
Eller hur?
Kommentera

Lumber Jack: Min länk fungerar också, fast skillnaden är att den länkar till eurohockey.net's spelardatabas. Lirre var den som först kläckte namnet Riksman. Fast han verkar som sagt stå under kontrakt. Synd att ingen kan finska.
Kommentera

Lumber Jack:
En ny fungerande länk.
Kommentera

samjo: Kolla på Helsingors hemsida, www.hifk.fi under rubriken Joukkue. Kan ingen finska men det verkar dock som om han ingår i ruppen för säsongen 02/03 och delar på målvaktssysslan med Tom Draper. Riksman verkar också om jag förstår det rätt ha kontrakt till 2004. Så det är kanske bara ett villospår det här. Tyvärr verkar det inte finnas någon spelarstatisk på deras hemsida.
Kommentera

samjo:

Lindfors är 36, så han lär det inte vara.

De hade även en målvakt vid namn Juusu Riksman han kan det vara. se länk.
Kommentera

Lirre: Intressant...
Kommentera

Lirre: Ursäkta Juuso heter han förresten..
Kommentera

samjo: Timo Leinonen.
Fast han kan ni också stryka eftersom han är klar för Oskarshamn.
Kommentera

samjo: Det finns faktiskt målvakt i Helsingfors som heter Jussi Riksman. Någon som vet något mer om honom?
Kommentera

Vad hette våran förre finske målis förresten?
En kille med samma efternamn har spelat i just Kiruna denna säsong...
Kommentera

samjo:Mikko Strömber gär i alla fall 22 år gammal.
Kommentera

Lumber Jack: Hur gamla är dessa två?
Kommentera

Lumber Jack:Mikko Strömberg är redan klar för Kiruna så stryk honom.
Kommentera

samjo:
Maalivahdit:

#31 Mikko Strömberg

#35 Sakari Lindfors
Kommentera

Lumber Jack: Kan du rabbla upp namnen på de målvakter som spelat där, så slipper jag börja söka nu?
Kommentera

Ari Sulander(fel stavning?) Vorre en direkt från Grillen värvning.
Någon annan målvakt känns som direkt från frysen värvning.
Kommentera

samjo:

Det han försöker säga är att den hemlige målvakten kommer från Helsingfors IFK.
Kommentera

NuMountain: Vodka? Vådd znakkar dy om...mig inte förstå?
Kommentera

samjo: Absolut inte.
Kommentera

knaskamilla: Koskenkorva kanske?
Kommentera

samjo:

Äh, vad faen. Det är väl ngn som heter typ Valtakunta, eller nå't...
Kommentera

MartinSedin: Han talar i gåtor också. 'Rikets man' tolkar jag som 'kungen'. Vem är kung i Finland? Dom har ju President... *grubblar*...
Kommentera

QwErTaS: Så du har äntligen hittat hit. Har ingen som helst aning om vilken målvakt du menar :)
Kommentera

QwErTaS: Kungen av Danmark...jag menar Finland?

Några har nämnt Myllys som tänkbar kandidat. Men jag har lite svårt att tro det...

Fler ledtrådar?
Kommentera

Nya målvakten
Tänk er rikets man från Finland, där har ni nya målisen i Modo.
Lite kryptisk är jag dock, men komihåg var ni hörde det först.
Kommentera

« · 97391