J F K: Det står ju så här:
"Du som medlem i MODO Hockey kan logga in på din alldeles egen sida. Där kommer du att hitta exklusiva reportage, erbjudanden och också möjligheten att deltaga i Poängjakten."
Det står ingenting om forum eller kommunikation med andra användare. Av beskrivningen låter det mer som vilket kundkort som helst där företaget försöka binda upp kunden så mycket som möjligt.
Wayne Gresky: Ok, brusade upp där i onödan. Kom inte in på Modos hemsida och har rätt kasst internet där jag befinner mig.
Det hänger ändå på om någon engagerar sig på riktigt, för exklusiva reportage skriver inte sig själva. Till och med erbjudanden låter som någonting den oerhört stela marknadssidan skulle ha svårt att åstadkomma om man nu inte låter Metter och Micke P få utlopp (de har ett helt annat driv än chefen).
J F K:
Hehe. Jag minns när jag ansågs vara en surgubbe eftersom jag var kritisk mot MoDos satsning på sociala medier. Hur kunde jag ha mage att vara negativ mot ett initiativ där målet var att göra informationen tillgänglig för så många som möjligt?
Det var bara det, att samma personer som inte klarade av/hade tid att hålla hemsidan uppdaterad, skulle helt plötsligt pyssla med Twitter, Facebook och bloggar. Och precis som jag trodde blev allting om möjligt ännu sämre än tidigare. Ibland uppdaterades matcher på hemsidan, ibland på Twitter. Och ibland på bloggen. På Facebook kunde man någon enstaka gång ställa frågor åt spelarna.
Jag tycker att det är sorgligt att se hur man, i år efter år, desperat försöker hänga med genom diverse "satsningar", när det har varit uppenbart länge att de som är ansvariga vare sig har tid eller kunnande.
Frågan är om inte det bästa vore att försöka inleda någon form av samarbete med Allehanda, som det senaste året faktiskt har stått för riktigt bra intervjuer, repotage, websändningar och spelarchatter.
Bad_Brett: Du är en surgubbe ju;)
Jag tycker inte att Jon Häggqvist är någon stjärna på hockey, men han visar ju att han vill någonting i alla fall. Lägg till några på forumet eller lumberjack som verkligen tycker att Modo är det bästa som hänt Övik och vi kanske har en kärna som har ork och kompetens att driva det här. Nuvarande folk är helt enkelt för blassé.
Redigerad kommentar
Apropå sociala medier, är det någon här som har appen för Android som finns att ladda ner? Är det något att ha? Är den ens uppdaterad eller är det förra årets version? Den heter ju "MODO Hockey 2011/2012" och namnet låter ju inte som något att satsa på såhär innan den nya säsongen startar.
Har förresten tidigare hört talas om en app som bara fungerar inom arenans väggar, med speciella liveuppdateringar under match, någon som vet något mer om den?
J F K:Nån som kommer in på Nya Medlemssidorna?
Jag verkar inte ha nån email reggad, får se om admin återkommer snart.
Funkar det för Er?
MoDo Hockey lät idag meddela att man lanserar / återinför en medlemswebb. Hur man stärkt upp organisationen för extern kommunikation för att lyckas bättre än förut vet jag inte.
Jag är åtminstone skeptisk men försiktigt förhoppningsfull att de nu på allvar har för avsikt att seriöst ta tag i vården av sina medlemmar och fans.
Är det någon som har mer att berätta om satsningen och hur strategin ser ut så kan ni väl fylla på i denna tråd. Om jag får mer positiva nyheter kring detta kan jag tänka mig att återansluta mina barn och kanske till och med skaffa ett medlemsskap själv. Jag avslutade barnens medlemsskap när de stängde ner supporterforumet.