1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Nya souvenirer

« · 543631 Till forumet

Sv: Nya souvenirer
Frisco:

Att jag inte kom ihåg att det var Hammarby som hade en supporterklubb med egen tartan... Men jag mindes i alla fall att det var något fotbollslag, det var väl bra nog?
Kommentera

knaskamilla: På tal om Tartan.

www.hammarbyklanen.com/
Kommentera

65selander:

Så klart att det finns färgsättningar och mönster som inte redan är upptagna. Frågan är bara om de skulle passa som MoDosouvenirer. Vad finns det, 6-7000 registrerade tartaner? (Böjer man det så på svenska, tro?)

En BIF-supporter kanske inte skulle ha råd, men en MoDosupporter har det såklart. Döh.
Kommentera

knaskamilla: Du kan ju börja titta i min länk för att se om det finns någon färgsättning och mönster som inte är redan upptaget som du kan använd.

Sedan så skulle nog inte en dödlig supporter ha råd att köpa en heller eftersom den innehåller en hel del tyg.

Fast helt klart en häftigt om man hade någon eller kanske ett par Lederhosen
Kommentera

Lumber Jack:

Jag tror du skulle vara skitsnygg i kilt, faktiskt. Dessutom har jag hört (av min bror, som testat) att om man har kilt när man t.ex. går på festival är det väldigt många tjejer som vill prata med en.
Kommentera

knaskamilla: För fan, jag har långa och sexiga ben. Inte såna där knubbiga och cellulitfyllda som Poffa har.
Kommentera

Efter att ha bläddrat flera vändor i souvenirförslagskatalog idag har jag nu kommit på vad MoDo borde göra i klädesväg: skaffa sig en egen tartan och börja sälja kiltar. Såvitt jag kan se finns det ingen som heter Modo redan, så det är bara att slå till. En kilt måste ju vara det perfekta plagget - lite unikt, plus att det är varmt och därför funkar även på vintern. Vad säger ni, pojkar?

Kommentera

Nikki:

Scanna? Vad ska jag scanna? Du får säkert kolla i katalogen du också, om det var den du menade. Bara att åka ut till Templet. ;)
Kommentera

knaskamilla:

Scanna! :-)
Kommentera

Hahaha. Vad roligt. Eftersom Nicke var upptagen med budget när jag var in på kansliet förra veckan skrev jag ett mail till honom om hur man skulle kunna sälja fler souvenirer. En del av mailet var mitt förslag till hur man skulle kunna utlysa en tävling i att designa tröjor, hur tävlingen skulle kunna gå till och sådär. Han ringde upp och förklarade att han precis hade berättat samma idé för Magnus, och frågade om jag hade tjuvlyssnat på honom. Tss. "Men du kan få ta åt dig äran", sa han. Humor. Ja, det var ett kul samtal...

Nåväl. Det verkar i alla fall som att det kommer att bli någon sorts designa souvenirer-tävling. Kul! Och så har de skaffat en till souvenirleverantör också, som de fått en 130-sidorskatalog från med förslag. Tror han sa Stadium, men jag är inte helt säker på det... Tydligen brukar barn och grannar få kolla igenom förslag och tala om vilka de tycker de ska sälja, men jag var så välkommen att tycka jag också. Ha. Ska åka ut till kansliet och bläddra i katalog någon dag. Roligt, roligt.

Kommentera

Poffa: Lillebror...det var Karlssons kompis, va ?
Kommentera

hellge: Skarv känns lite väl vackert, enligt mig. Vi ska väl inte överdriva det hela, ska vi? Den gamla hederliga spillkråkan borde duga bra ett tag till. Så får det bli.

Mera tallar till folket!!

Kommentera

Poffa:

Jo, snyggt med den där störtande måsen eller vad det är, kanske är tröjan lite väl snygg. Det vore fantastiskt roligt om MoDo kunde ta fram två ex som kunde hänga i shopen.

Har man artbestämt fågeln? Jag tycker det ser ut som en skarv.
Kommentera

hellge:

Den här är väl lite rolig...

Kommentera

Frisco:

Snääälla Frisco börja funder lite och var kreativ. Vi är värda lite stil.

Please!
Kommentera

Nya souvenirer

Såg att man på åffisijälla lämnat ett antal intressanta förslag på stilrena souvenirer som MoDo borde ta fram istället för alla multikolorerade kreationer med streck och vindlingar och alla möjliga egendomligheter.

Klistrar in länken så kan exempelvis Frisco börja fundera lite lätt på hur MoDo-souvenirerna skall kunna bli intressantare och snyggare.

Kommentera

« · 543631