1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Östersund - MoDo 2022-10-28

« · 2398964 · » Till forumet

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
J F K: Vi ska inte hacka på dom som sliter o försöker, var är våra toppspelare ikväll?
Låst ämne

Gavelo: Gör du rätt i som förebyggande, nu tror jag vi vänder det men rätt tänkt :) ?
Låst ämne

Bad_Brett: Det är lite det som är vårt problem, om man nu ska snacka problem när vi leder serien.

Men vi har lite för många lyxlirare som verkar ta ledigt när det behagar.

Men vi kan naturligtvis fortfarande vända det här, fram med den berömda hårtorken.
Låst ämne

Rytter: Ja, tar vi bara i så vinner vi.

Perfekt läge att flytta upp Södergran till första och låta Aagaard återförenas med EJK och filip.
Låst ämne

Bössa68: Mycket hockey kvar
Låst ämne

Icing-Ove: widebro har en plan ove, modo ska vara rikast i universum 2033! Shl? Finns inte på kartan....
Låst ämne

Bad_Brett:

Nej jag säger inte att vi är bra som vi kan vara, men det är inte det sämsta vi presterat i år.

Tycker ändå vi skapat tillräckligt för att gjort något mål, vi har kommit in till heta skottlägen men inte lyckats nypa dit den. Kan vi bara höja någon procent samtidigt som Östersund fortsätter spela på ledning tror jag vi vänder. Tycker sista halvan av andra ändå var bra. Kanske att vi hade behövt lite flyt och stolpe in på OP:s skott istället för stolpe ut.

Ska vi gå vi säga att vi går upp till 2-1 efter 15 min, sedan sista i tom bur.

Vi har kvalitet så det räcker för att vända detta.
Låst ämne

Vikingen: Tycker det är dags att flytta lite på hela andra kedjan dock. 12e oktober var senaste dom gjorde mål i 5mot5... Detta ska alltså vara en ledande kedja i laget men har varit helt mediokert ett bra tag nu.
Låst ämne

Undrar om teknikern orkar fixa hörlurarna till intervjuerna innan matchen är slut.
Låst ämne

Bad_Brett: då Modo bara går på 85% så har jag valt att täcka 15% av den del av tv'n som är modo's sida.
Varför ska jag wngagera mig mer än dem.
Ska också se om jag bara behöver betala 85% av cmore abonnemanget. Men tror inte de går med på det.

Men håller med fullt ut. Att Södergran är bäst betyder att resterande inte tar i.
Låst ämne

Tyler Durden: Som sagt södergran gör sin bästa match för säsongen, övriga sin sämsta!!!
Upp nu i tredje och skärp till er!
Låst ämne

Rytter: Nä, börjar vi ta matchen på samma allvar som Östersund så vänder vi på det.
Låst ämne

Bad_Brett: Jag är så less på vår PP2 uppställning, det händer exakt ingenting när dom är inne, kan inte Theo och Nordin få chansen i PP, kan ju inte bli sämre med dom två.
Låst ämne

Bad_Brett: Börjar tröttna på MoDo. Krigar inte klubben då fans rest till Jämtland så kan man fan lägga ner. Åk skridskor, tackla och skjut! Så jävla trött på alla mesiga pygmee-spelare som inte tacklar!!
Låst ämne

Sigge: Haha! Årets läggmatch?! Vi passar hellre hem till egen målvakt i friläge tametusana. Helt plötsligt är allt bortblåst, och det går inte att skylla på en bussresa. PP värdelöst, från magnifikt tidigare. Ser fram emot en tredje med 3-4 BP
Låst ämne

Bad_Brett: ÖIKs första PP kommer sitta i kassen, i alla fall.
Låst ämne

Östersund har läst sönder vårt spel, dags för Karlin att slå näven i bordet
Låst ämne

Rytter: Kanske. Men tycker inte vi spelar bra ikväll. Sedan har vi mycket puck eftersom vi är överlägsna rent skicklighetsmässigt, men saknar frenesin och skärpan från tidigare matcher.

Det faktum att Södergran är vår bäste spelare är ett svaghetstecken.
Låst ämne

Rytter: Tänk om alla slet som Södergran idag. Då hade inte Östersund varit i ledningen. För många som inte tar jobbet ikväll.
Låst ämne

NuMo: Profetia: Östersund gör 2-0. När det är 10 min kvar av matchen vaknar MoDo och kommer ikapp. Sedan avgör Östersund på straffar.
Låst ämne

Nieminen:

Visst ingen jättebra match. Men helt värdelöst är det inte. Östersund åker skridskor och kämpar bra och är tuffa framför eget mål.

Jag tror dock vi mal ner dem över 60 min. Blir 3-1 till oss.

Östersund har redan börjat spela på ledningen och tror inte det håller. Sista 5-10 har vibskapat en hel del fina lägen som borde suttit.
Låst ämne

Nieminen: Kvar I bussen ett annat, är det vi som är så dåliga, eller Östersund som gör oss så trött dåliga?
Låst ämne

Nieminen: Förbannat hån mot MoDo-fans som rest till Jämtland. Nu jävlar är det slut med att glida både från ledning och spelare!! Jävligt trött att MoDo som klubb inte fattar läget. Det är kvällar som denna de ska KÄMPA!!!!!
Låst ämne

Gusse:

Ja, man verkar tro att det här skal gå av sig självt. Såklart gör det inte det och snart gör kanske Östersund 2-0.
Låst ämne

Nieminen:

Det är lugnt, vi börjar spela sista 8 av matchen
Låst ämne

Floskeln att ställa in skridskorna har fått ett bildligt uttryck.
Låst ämne

Uddlöst och oinspirerat, kryddat av Styf som man märker direkt när han är på isen.. på alla sätt som är dåliga dvs.
Låst ämne

Gavelo:

Alltså vi har väl stött på värre motstånd än så här?
Underskattning
Låst ämne

Gavelo: Vi spelar som vi redan vunnit matchen.,
Låst ämne

Bad_Brett: Modo visar ingen kvalité i spelet 5 mot 5 tyvärr, Östersund är starkare och håller oss på utsidorna.
Kan vi visa klass i PP?
Låst ämne

J F K: Japp. Tyckte han var rätt bra stundtals förra säsongen men det här håller inte.
Låst ämne

puffe2: varför ska jag vänta? Det var ett konstaterande som det ser ut nu.
Låst ämne

J F K: Såg ut som en kona i försvaret nyss.
Låst ämne

Bad_Brett: Men oj vad Styf förstör. Hänger inte alls med. Är bara en säkerhetsrisk på banan. Är precis som att han är nervös och endast tänker ?släpp inte in mål nu? när han är på isen.
Låst ämne

Tom Topp: Styf är verkligen oduglig.
Låst ämne

Icing-Ove: rör på benen? Dom kan väl inte spela fortare än vad kommentatorn refererar? 😜
Låst ämne

Bössa68: Jupp, vi är inte bra ikväll. Kan bli poäng ändå men stor försämring jämfört med tidigare. Kanske bussresorna som gjort sitt.
Låst ämne

Bössa68: vänta lite med dina slutsatser, mycken hockey kvar
Låst ämne

Confusius: Ingen här vill se en repris på icke-MoDo-mål. Om MoDo gör mål nån gång, vill jag gärna se det i ultrarapid, om o om igen
Låst ämne

Icing-Ove: blir nog stryk i kväll tyvärr ove! Modo är inte ens på banan..
Låst ämne

M Horava: Jag skulle vara nykter men nu har jag gått och hämtat både öl och whiskey
Låst ämne

MODOJohan: Skjut pucken mot Kryllan och sluta glid runt som några jävla töntar. Rör på benen nu för i helvete! Gå in på mål och tryck in pucken!! Ska det vara så jävla svårt!!
Låst ämne

S-vikaren: utan tvekan, ser ut som han går på speedpiller.
Hoppas han får näta👍🥅
Låst ämne

Nieminen: har aldrig vetat hur många år han är !
Inte på övriga MoDo spelare heller ..så du vet .
Är han junior så bör man inte stå för ofta .
Låst ämne

Icing-Ove: Dom får snabba på för minuterna verkar gå lika fort i fjällen som efter kusten
Låst ämne

Gavelo: Ingen öl idag?
Låst ämne

MODOJohan: är det inte lite typiskt Modo att ställa upp med spelare som Styf och Nygren när vi möter en helt okänd motståndare?
Styf kommer aldrig bli en stabil allsvensk spelare och Nygren har liksom en bra bit kvar innan han ens är en allsvensk spelare.
Låst ämne

MODOJohan: Ove tar en grogg nu och hoppas på några hårda Övikspuckar bakom Storsjöodjuret.
Låst ämne

Majbrasan: Finns inga reprismaskiner i Allsvenskan, för dyrt.
Har fortfarande inte sett repris på målet
Låst ämne

Tror att hela Frösön och minst hälften från Oviksfjällen är på plats ikväll. Ett slags hybris har nog uppstått när förebilden från Övik kommer på besök. Det här blåser över i andra och tredje.
Låst ämne

« · 2398964 · »