1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 518963 inlägg · 4121 ämnen

Östersunds IK - MoDo Hockey : 2022-12-29

Sv:Östersunds IK - MoDo Hockey : 2022-12-29
Robin Ztorken L: Löven föll också, med 3-6, Stråhle missnöjd med passningsspelet.

Tarasov: Kanske inte så förvånande. Spelet har haltat ganska mycket på sista tiden ändå har vi precis räckt till. Tråkigt bara att man förlorar på det sätt man gör.

Man var en slät figur förra gången man mötte Östersund, den här gången verkar det ju som att man inte ens ville vinna så fort man jämnat ut målmässigt. Omedelbart var underskattningen på max igen. "Det brukar ju fixa sig, någon (annan) kliver alltid fram" . Aagaard som gubben i lådan gav oss chansen varje gång, men samtidigt var varje utjämning han gjorde, "spiken i kistan."

JoakimE: Lika bra att ge upp. Att vi har bättre poängsnitt än något annat lag någonsin i allsvenskan spelar ingen roll. Vi borde sikta på 2029 tidigast..

Eller så förvandlas vi inte till idioter och förstår att en dålig match inte definierar en säsong.

{9566}:

Fast mot sur-Östersund, man ska inte förlora båda bortamatcherna mot en nykomling

Gusse: Att det just blev mot Östersund irriterar mig.

Nucky:
🤣🤣✅

JoakimE: Ja det är kört nu, kommer bli ÖSK derbyn i div 1 om de klarar sig.

Keriksson: och djurgården ser ut att förlora så avståndet verkar bestå

Robin Ztorken L: Kul jag nämnde detta idag.

Ska modo hålla i ett sluspel så måste modo ta in en till målvakt som håller gudlevskis-nivå eller bättre, annars blir det repis på denna match och blir kvar i HA ett par år till.

JoakimE: #muntergök

JoakimE: Haha en förlust efter 16 segrar och domedagspredikarna drar igång direkt.

Ähh att man skulle sakna lite skalle på Näsén och Bernhardt denna match var rätt väntat. I kombination med att Nygren gör en dålig match så blir det svårt att vinna.
Men förhoppningsvis ser det bättre ut imorgon.
Tycker vårt 1a backpar haft lite taskigt spel ett par matcher nu, förhoppningsvis är det mest för det gått lite för lätt. Dom spelar ju ett spel med små marginaler så är dom inte fullt på då blir det galet fort.

Framåt var det ju bara Aagard och Södergran idag känns det som. Tycker inte kedjan med Vela, Nied och Sven funkade direkt bra.
Södergran blir bara bättre och bättre dock, inte omöjligt han gör som Olofsson och avslutar starkt (förhoppningsvis skippar han biten skriva nytt kontrakt för att sen lämna)

3 spelare får godkänt enligt Karlin, resten kan…… mera

KRB: Det där är ju trams att du tycker att de ska gå matchen efter ett tangerat vinstrekord... Med Guden i mål hade man nog vunnit. Förr eller senare förlorar man och om jag fick välja när det skulle ske så skulle jag av Norrlandsskäl välja förlust mot Östersund alla dagar i veckan.

Confusius: jag kan inte va annat än sur, besviken, missnöjd, förbannad och less. Inte för att vi förlorade utan för att laget fuskade i allt.
Och även om laget faktiskt fuskade i allt så ska Nygren göra det bättre.
72% är så grönjäkulskt dåligt så jag mår illa.
Men jag gissar 50% av tankeverksamheten redan var o bearbetade löven. Men ack så dåligt.

Nog för att man alltid vill vinna derbyn. Men när vi har två matcher på två dagar så borde man ju gå all in för att vinna den på förhand lättaste matchen, speciellt då man har mycket skador på nyckelspelare och man dessutom har chansen att slå ett rekord. Nu riskerar man att tappa båda matcherna.

Gusse: Utan att analysera på djupet så konstaterar jag några saker så här direkt.
Nygren är Modos akilleshäl, en oerhört medioker målvakt.
Berna och Näsén är allsvenskans bästa OCH sämsta backar, lyckligtvis är dom oftast bra.
Vela är ungefär lika beige som jag sett honom i Västervik, dock en uppgradering från Marenis då Vela faktiskt är stark i defensiven.
Theodore N passar inte som ytter, definitivt inte med Vela som center.
Sveningsson bör flyttas till 3:e för han får tyvärr inte ut någonting, dessutom slår han bort för mycket puckar.
Karlin agerar och vaskar inför 3:e något som bör ha skett efter första 10.
Berg är långt ifrån i form
Ingman var fjolårsdålig idag.

Bäst på planen var Olsson och det säger ändå ganska mycket

jonsson: Aagaard, Theo Jacobsson och Folin var riktigt bra.

modomille: va? Tycker precis tvärtom. Måste jag välja ett lag att förlora mot så är det 100% östersund. Vad finns det att inte tycka om med dom?

Jan-Erik : Dito.

Ser framemot att få tillbaka Riley och Big Dick. Utöver spelarna i sig innebär det t ex mindre #15 i PP, bara det sistnämnda i sig gör att PP blir bättre. Haha.

erjo:

Absolut, visst hade man velat slå det tidigare rekordet men jag tycker det är att tänka väldigt kortsiktigt, dvs att denna match var viktigare än morgondagens.

Betydligt viktigare att vinna imorgon, rent mentalt och för att gå hela vägen.

Bad_Brett: Patetiskt coachat vid 3-3. De kör bara på utan plan. Trodde det fanns lite hjärna. Blev mest yra höns och puckarna hittade förbi en vilsen burväktare.

Nä, inga poäng för DIF eller löven, nöjd med det

Monno: Både Löven och Djurgården förlorar så avståndet till dom består

Trilske: Men rekordet ska ni ju bara skita i totalt. Se till att gå upp i SHL istället, för Västernorrlands skull!

Trilske:
Skönt att när väl vi tappade 3 poäng så tappade även Löven och Djurgården det också!😁

Majbrasan: Sveningsson är -4 nu. En prestation att sticka ut på det sättet.

{9682}:

Vi förlorar inte på ett värdigt sätt, för undermåligt tråkigt

erjo: Öhh, det är väl bra mycket bättre att sikta på att vinna mot toppkonkurrenten än mot ett lag i nedre delen (nåja) av tabellen?

Fullt rimligt att vi spelade Nygren i denna match för att spela Guden imorgon.
Och med den inställning och apelsin vi visade upp var det aldrig lönt att byta målvakt, bättre riskera vaska matchen och låta Guden vila.
Rekordet påverkar inte vår väg till SHL. En hemmaplansfördel i slutspelet gör det.

grimiss: Ett lågvattenmärke i våran historia att förlora två matcher mot Östersund enligt mig men men.

{9682}: känns som att min skepsis var någorlunda rättfärdigad. Visst, man kan inte skylla allt på Nygren - men 72% svs är inte godkänt.

Majbrasan: Ser fram emot att vi fixar en ny målvakt, Nygren går inte att ha i ett slutspel, inte ens i serien.
Det är prio ett

modomille: det måste vara en fruktansvärt bra historia modo har om det är ett lågvattenmärke att förlora två matcher mot ett mittenlag

modomille: Både Löven och Djurgården loosade idag. Så det ingen fara. Vi vinner imorgon. Inget att brusa sig upp för 🤪

Monno: Man blir ju förbannad över att vi åter igen inte har en vettig backup, vi är kanske största klubben i Allsvenskan och definitivt den med starkast ekonomi, hur vi kan ha en så pass oprövad och dålig backup till Guden är en gåta?

Det var helt rätt att vila Guden idag men vi ska väl för tusan inte behöva förlora mot ett offensivt svagt Östersund bara för att vi måste vila våran första målvakt!?!

Gusse: Serieledarna från Örnsköldsvik !!!

Många omgångar till

Robin Ztorken L: Så är det. Vill MoDo gå upp så är det dags att visa det nu.

Robin Ztorken L: Ja, utan ett stabilt målvaktspar är SHL en schimär för oss.

Noterbart är att Berna och Näsén var inne på 4 bakåt idag!

Robin Ztorken L: Knappast Nygrens fel att vi loosar. Är allas fel, från coach till spelare, till fansens fel.

Monno: nygren har väl aldrig gjort en bra match? Varför har han ens fått skydd?

Gavelo: alla har en dålig dag. Även du!

{9682}: Sluta gnäll nu ume-bo!

{9315}: Så är de!

Kapten Långnäsa: Jag kan tyvärr inte kalla det en dålig dag när man inte ens gör jobbet!

Att en kruka ramlar från hyllan och träffar huvudet, att mm kör punktering eller att man råkar tända eld på huset kan tillskrivas dåliga dagar, men när man inte försöker så är det något helt annat

Frontschwein: Han har väl 1-2 bra matcher iaf. Har för mig han gjorde en riktigt bra match, men kommer inte ihåg mot vilka det var.

Med det sagt är han ju inte bra nog för denna nivå. Det är ju inte direkt en hemlis att vi letar målvakt. Men allt sitter ju i hur det går för Tex. Vi leder serien med 14p så det är väl därför man inte vill slänga pengar på en MV innan man vet.

Gavelo: Nu ska vi vara positiva! Ny match imorgon! 😎

tredje matchen i rad nu som östersund ställer till det, dom har något i deras spel som passar modo dåligt, även hemmamatchen satt långt inne trots östersunds 8 skott

men i slutändan är det inte så mycket annat som spelar roll just nu än att vinna serien och vara friska och hela till slutspelet.

modomille: Är det något vi lärt oss är det väl att det inte finns några lätta matcher i denna liga.
Även det mest avlägsna laget kan ställa till det när dom gett sig fan på det.

{9682}: Om du ska vara negativ, flytta till Skellefteå.

« · 2433316 · »