1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Peter Hirsch lämnar MoDo

« · 243981 Till forumet

Sv: Peter Hirsch lämnar MoDo
westerlind:
Åfan, skulle den andra rebusen bli Sollefteå, inte undra på då att jag inte fick Hotlips att gå ihop med Umeälven. Måste vara det där +F som förbryllade mig...
Kommentera

scim: Stig Strand, GrooooooooKoooooo Alpina.
Kommentera

Frisco:

Du menar Groookoooosupporter? Isåfall, ja.
Kommentera

Paddan:

Härligt Paddan, naturligtvis är det Örnsköldsvik:
Örn + sköld + s + vik.

miiike: Grattis, du löste Sollefteå fastän du inte verkade begripa det själv - så brukar jag också göra...

...och det påstås att det finns folk som anser att hockeysupportrar är en skock obildade barbarer. Oerhört.
Kommentera

Aben:

Att "sprida salt i andras sår" kanske??

Gonatt,,,,,
Kommentera

scim: Jag börjar tro att du är Lulesupporter.
Kommentera

Roberth:
"at presse citronen".....
Kommentera

Frisco:

Det kan jag nog ändra på ;)
Kommentera

scim: Nej men jag var definitivt före dig med den på forumet i kväll.
Kommentera

Roberth:

Du ser, man kan berätta vilken historia som helst med det där skelettet, enligt Johan kan man t.o.m. sätta in MIFfare och Rögleit - fantastiskt!

Paddan:

Attans, jag var rätt nära men jag fick bara ut Messköldsvik hur jag än försökte.
Kommentera

scim:
Den er konge
Kommentera

scim: NJAAA,,,,,,,,,,,MEN,,,,,,,,,,,,
.......En tredje då..............
Kommentera

scim: Byt ut Spursfan mot MIFfare o Arsenalfan mot Rögleit så röstar jag på dig! :)
Kommentera

Frisco:

Som om du hittade på den där historien själv då ;)
Kommentera

westerlind:
Hmm...lite småklurig rebus, trodde nästan det stod Bjästa men till min förvåning så ser jag ju att svaret blir Örnsköldsvik.
Kommentera

scim: Pinsamt!
Kommentera

westerlind: Och var kommer Sollefteå in i bilden? Nu snurrar det sådäringa lagomt mycket i rebusskallen.
Kommentera

Roberth:

Fantasi och fantasi, visst var den väl bättre?
Kommentera

scim:
Hääääääärlig fantasi..
Kommentera

Frisco:

Ähh, den här är bättre.
Kommentera

westerlind: Du har ju redan dumförklarat mig så jag kommer inte att svara mer på dagens rebusar.

Jag sysslar med historier ur verkliga livet ikväll [se bifogad fil].
Kommentera

Frisco:

Har du löst min spännande rebus? En ledtråd är att det är något som gärna vill förknippas med Elitserien. Känner jag dig rätt så har du svaret framför ögonen.

Extra-rebusen klarade du väl enkelt? Om inte så känner förhoppningsvis NuMo och Lumber Jack till svaret. Säkert också scim.
Kommentera

Frisco:

Nu har jag förtydligat den första också. PS. sorken kan säkert hjälpa till, hon är begåvad.
Kommentera

westerlind: Ähhh, jag säger bara: -Fler dödskallar på läktarna.
Kommentera

Frisco, Sahlander & miiike:

Hoppsan, jag är ledsen att jag satte ribban lite högt. Här kommer en rebus som kanske ligger lite mer i nivå med er begåvning. Det borde den vara, knas är medkonstruktör.

Öva på den tills ni börjar förstå principerna - sen kan ni försöka med den första igen.
Kommentera

Mitt svar: Timrå fjollar kring gurkor.
Kommentera

westerlind: Ok, då är mitt svar: -Om du viker en Timråvimpel får du DIFiplinnämnden på dig.
Kommentera

Frisco:

"Rebus", skrev jag. Slå upp din senaste "Min Häst" så hittar du säkert ett exempel på hur man gör.
Kommentera

westerlind: Den där var inte snäll - Det är väl redan klart att varken Timrå eller DIF lär spela Sm-final. Poffa kan nog andas ut nu. Men vad har de övriga lagen med detta att göra? Lite långsökt rebus tycker jag.
Kommentera

westerlind: Undrar vad det kan vara. Semifinllagen 2006? I övrigt kommer jag inte på nån spelare som spelat i alla de 4 lagen. Christian Sjögren kanske ska till VIk vad det lider? Eller ska Jonas Finn-Olsson till TIK?=))))
Ähhh.
Kommentera

Frisco: Skojigt, vilken bra rebus. Här får du en i retur.
Kommentera

NuMountain: Det är nog för svårt att kombinera att stå i Allsvenskan och vara dörrvakt i elitserien samtidigt. Iså fall skulle man behöva vara två personer samtidigt, alternativt leva och bo i en husbil ala Tony Rickardssons inklusive ett helt personligt team.
Kommentera

Frisco:Ska jag vara ärlig så var det ju på expressen jag såg det först.
Kommentera

rv: Största problemet för en målvakt som blir en för uttalad andremålis är att han inte får några matcher alls. Spel i lägre division är då att föredra. Utan matcher ingen som helst utveckling. Det kan hända att det är för tidigt för Zajkowski.
Kommentera

Hoppas att Mikael Zajkowski får chansen nästa säsong.
Med Riksman som förstemålis så kan Zajkowski utvecklas i lungn och ro.
Kommentera

NuMountain:

Tja, så här i den arla morgonstund så kan jag meddela att dansk text-tv påstår att den nya klubben för Hirsch är en stockholmsklubb och det verkar ju lite märkligt ur speltidssynvinkel om det skulle vara Djurgården som är på tapeten, men konstigare övergångar har ju skett. Stockholm ur den sociala synvinkeln är ju iaf helt förståelig om MIF inte har plats för honom.

Så, annars då? Anschutzska slantar hos Bamsingarna eller råttsvans och ett ungt och talangfullt AIK bara? I Bajen är det Carl-Johan Klint och i Gnaget Jocke Persson som innehaft förstaspaden i år. Men ska man gå efter någon suspekt önskan om en elitserieplats även nästa år så borde det väl trots allt vara i Bajen som den största chansen ges va?

Nåja - spekulera på...hur som helst tycker jag att det ska bli kul att följa utvecklingen hos en kille med en jäkla massa talang, utan hard feelings, samtidigt som hans agerande i sig faktiskt ger en rejäl chans till en ung kille i MoDo att ta det stora steget. Det är ju det den här föreningen ska handla om - bra spelare som blir bättre och till slut lämnar oss för något annat och i och med det öppnas chansen för nya talanger.

Det är så det har varit och kommer att förbli.
Kommentera

Nu är det i alla fall bekräftat. Det tycker jag var synd. Ingen annan spelare har utvecklats lika mycket som Hirsch sen ifjol. I år betydde allt som oftast en modovinst att det var Hirsch som stod i mål.
Kommentera

Frisco: Vem som hade kopierat av vem vet jag inte, och jag vet inte ens vilken källa de hade öst ur. Men källan, det är väl det som något är sprunget ur. Så är det nog.
Kommentera

NuMountain: Jo kanske det. Men att säga att källan är nån som fått det av nån är väl fel. Eller är det inte det? Du borde veta som är släkt med fiskexpert Roger.

Dags att sova.
Z Z zz Z z Z z Z z Z z
Kommentera

Frisco: Det lär väl avslöjas i ÖA om ett par timmar.
Kommentera

Nike89: Man kan inte kalla hockeymagasinet för en källa när de tagit det de skriver om från Expressen.
Kommentera

NuMountain: Istället för bildgåta.
Kommentera

Frisco: Hyfsad rebus.
Kommentera

Nike89:
Kommentera

Wewillwintoday:En annan källa: www.hockeymagasinet.com/hm/nyhet.asp?id=3777
Kommentera

Dragan 2k: Ok. Jag tillhör inte dem som gråter krokodiltårar om han drar... Nu hoppas jag J-VM målisen Michael Zajkowski tas upp från ÖSK...
Kommentera

Wewillwintoday: Tror den aktuella och högst pålitliga källan är Expressen. :)

Se länktipset.

Men som vanligt gäller det väl att avvakta nyheten tills Modohockey.se bekräftar eller dementerar det.
Kommentera

Nike89: Källa?
Kommentera

Peter Hirsch lämnar MoDo
Så är det.
Kommentera

« · 243981