1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507063 inlägg · 4104 ämnen

Playoff 2010

« · 1196866 Till forumet

Playoff 2010
Har, med 32 minuter kvar av arbetsdagen, inte lanserats idag heller.

Tick, tock...
Kommentera

Sv: Playoff 2010
Har, med 88 minuter kvar av arbetsdagen, inte lanserats idag heller.

Tänka, tänka...
Kommentera

Björn W:

Ursäkta en oinvigd eller slötänkt. Va mene du nu?
Kommentera

bisterfinnen: Paketet med åtgärder som ska stärka a-lagstruppen och göra det möjligt för privatpersoner och sponsorer att bidra med ekonomisk hjälp via tydliga kanaler.

Sades att det skulle lanseras denna vecka i helgens Tidningen 7, av vd Anders Trollsås.

Men vi har väl lite navelludd vi kan pilla tills dess.
Kommentera

Björn W:

Ahaa. Hjälplöst lost utan Tidningen 7. Visst går den att läsa på nätet numera?
Kommentera

bisterfinnen: Schjooo...uppslag nummer 3 av 21 är det på.

www.tidningen7.se/pdf/tidningsnummer/t7_nr38_09_sid1-40_edmt.pdf
Kommentera

Och inte idag heller.
Kommentera

Björn W: Får man fråga vad som ska tillkännages?
Kommentera

Berka:

"Arbetet med att ta sig ur krisen är redan i full gång. Under nästa vecka presenteras en ny satsning kallad Playoff 2010, där sponsorer och fans får möjlighet att bidra ekonomiskt i olika grad. I gengäld lockar Modo bland annat med inspirationsseminarium, ledarskapsföreläsning och en hockeybankett.

-Vårt budskap är att vi kommer att ta ansvar för vår ekonomi, och få den på rätt köl inom en tvåårsperiod, men just nu behöver vi hjälp med pengar till ett par spelarförvärv."
Kommentera

Björn W:

Är det några som är i behov av inspirationsseminiarium och ledarskapsföreläsningar så är det väl Modo själva.
Kommentera

scim: Sundsvalls kommun kanske vill utbilda sig där också? Det finns helt klart pengar att tjäna inom området.
Kommentera

scim: Bara jag slipper referenser till "From good to great" av Jim Collins så hade jag suttit kvar. Rimligen är det väl banketten vi privatpersoner ska få komma på.

Men hur som, vi pillar naveln i en dag till.
Kommentera

Wayne Gresky: Killen är ju ett geni, hur många lyckas övertala någon att betala den summan för det jobbet? Han måste ju kunna övertala alla till stordåd.
Kommentera

spud: Måste vara trist att enbart få behålla 45% av bruttolönen.
Kommentera

scim: Ja stackarn. Bara 450k rent på ett halvår.
Kommentera

spud: För övrigt tror jag vår vd som hyrdes in var svindyr också.
Kommentera

Det är bara att invänta fredagen...

Då är i och för sig jag inte här, så någon annan får agera vakthu...ehh - vakthusse, såklart!
Kommentera

Nikki Nine: Gillar 50% återbetalas om man inte går till playoff. Återbetalningen kommer ske under en treårsperiod.

Men snyggt att man försöker hitta på nya saker som genererar pengar.
Hur har det gått med kontonumret som icke företag kunde sätta in pengar på?
Kommentera

Om Pikka har ett trasigt båtben måste Freddan helt plötsligt kika efter en back också... Jag blir så trött...
Kommentera

MorganaLefaey: Konstigt att tiggarbrever är undertecknat av Matz-Zuckarello Aasen, är det hans eget projekt?

Ledarskapsseminariet känns lite sisådär om det nu är ledare inom Modohockey som ska leda det...
Kommentera

arnio:Tänkte du delta?
Kommentera

renen: jag tror att jag står över faktiskt. Det är ju en hel del stålar även om man får tillbaka hälften.
Kommentera

knaskamilla: Fram till jul alltså...
Kommentera

knaskamilla: Pjuh! Dagens bästa nyhet.
Kommentera

AM: i mitten av dec. upptäcker man att skadan va av värre karaktär och så blir han borta lagom till kvalspelet
Kommentera

Nikki Nine: Jag vet inte om privatpersons-alternativet fanns med på länken för någon vecka sedan, i så fall missade jag det.

PLAYOFF 2010 Supporter (Exklusivt medlemskap t o m 2010-04-30)
Detta ingår:

* Numrerat exklusivt diplom
* 5 st får chansen på en resa till matchen HV71-MODO Hockey den 6 mars
* Delta i omröstning till "Årets Heart Of Hockey Spelare"
* De 20 första är med i en utlottning om ett VIP paket

Pris: 1.000:-

Det var lite för övikscentrerat när det gäller vad man fick, den där matchen finns det liksom en chans att man är på plats ändå. :-)

Lutar nog snarare åt en byggplåt i hallen för min del då, det går ju till koncernen åtminstone.
Kommentera

Björn W: Hade man inte kunnat sätta Foppa och Nazzy på att signera lite tröjor och dubblat priset?
Kommentera

Wayne Gresky: Eller slängt med en DVD där de går igenom sina träningsmetoder i 18-19-årsåldern, samt avslutar med ett: "sätt igång, hösäck!"

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W:

Jag fattar inte riktigt. Fem stycken får chansen på en resa... Är det samma sak som när man med sitt matchprogramsnummer kan vinna en chans att vinna en resa till Sundsvall (eller vad det nu är)?
Kommentera

knaskamilla: Eller så är det något som man får chansen att göra på den resan?

Nåja, ska bara kolla så att lönen landat på kontot så blir det nog en beställning av en byggplåt, som förhoppningsvis även är beständig mot framtida havsnivåhöjningar och kärnvapenkrig. Det blir kul att vara med om att förbrylla arkeologer om några tusen år...
Kommentera

I jakten på Playoff 2010 så kan man ju önska sig en rejäl back, nu när Sondell sviktar betänkligt, Mojzis inte når upp till de höjder vi hoppats på och Hasse J är mer Kasse än Brasse.

Mikko Luoma snackas det om i Timrå-boken och att han skulle vara på väg från KHL och HK Atlant. Det lär ju kosta en hel del, men nog vore det en skaplig värvning i mina ögon. Bra skott som vi kan ha nytta av i PP och stor och rejäl, åtminstone minns jag honom så från hans tid i HV och LHC.

Kommentera

Poffa: MTV intervjuar Tommy Ros om bla Playoff 2010.

Intressant att han "skvallrar" om spelarcomebacker till på Lördag. i Plural
Inte bara rykten alltså.

Nice line-up det kan bli då...

Nummer 24: Niklas Sundström 
publiken jubel
Nummer 21: Peter Forsberg
publiken jubel*2
Nummer 19: Markus Näslund
publiken jubel*3 nä 4 minst. :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle:

Ska man synas medialt i sportsliga sammanhang ska man väl sponsra Zlatan, eller…

…sponsra MODO. Just nu verkar MODO få lika mycket exponering som alla andra lag tillsammans. Jag gissar att pressisen har med ekonomi och sponsor att göra. Man lockar dit hela presskåren och meddelar en stor sponsor.

Så gissar jag…
Kommentera

I pappersÖA säger Freddan att Susse kanske spelar på lördag, att Näslund kanske lirar på tisdag, att Foppas bihålor vilar en vecka.

Hmm, det känns halvtört
Kommentera

hellge: I denna artikel spekulerar läkarn om TVÅ veckor... Argh.

hockey.expressen.se/elitserien/1.1791972/lakaren-om-foppa-kan-ta-veckor
Kommentera

shinzawai:

Äsch. Bihåleinflammation? Då äter man penicillin och så är man bra på någon vecka... Undrar förresten om de röntgar för att ta reda på om det verkligen är bihåleinflammation i det här fallet, eller om de bara chansar (som de alltid gör på vårdcentraler när vanligt folk går dit).
Kommentera

knaskamilla: Va, ser man inflamm. på röntgen? Nu e jag alls ingen läkare, men säger du det så får jag väl tro dig?
Kommentera

knaskamilla: Jag börjar nästa att tro på revbensteorin angående Foppa.

Just den kommentaren är nämligen bortplockad bland kommentarerna ur gårdagens artikel om Foppas bihåleproblem.

Eller så beror det på att kommentaren också antydde vad dagens presskonferens skulle handla om.
Kommentera

zigge:

Ja, för jag är läkare! Nä, men till mig har de sagt att det egentligen inte går att diagnostisera bihåleinflammation utan att röntga. Fast det var iofs på en vårdcentral de sa det, så de kanske bara hittade på.
Kommentera

NuMo:

Den här kommentaren?

"Skrivet 25 nov 2009 01:35 Carl S. Berg (Ej registrerad)

Kan bekräfta att det är en ny, stor sponsor som presenteras.

Liksom att Foppa hade problem med ett/några revben. Inga bihålor. Om nu någon gick på den.

Modo skrattar för övrigt åt KHL. Lägg ner de spekulationerna."
Kommentera

knaskamilla: Ja, den. Vart hittade du den?

Finna kommentaren så gör jag en pudel och tar tillbaks att jag tror på revbensteorin.
Kommentera

knaskamilla: Tryck över kinder/käke och en röd färg runt näsrot/ögonhåla räcker nog också. Samt att snorbobborna luktar illa.

(Japp, I f-in googled it)
Kommentera

knaska:

Ser nu att den ligger under artikeln om presskonferensen.
Kommentera

NuMo:

På allehanda.se. Finna kommentaren? Är det du som författar de där mailen man får ibland om att banken behöver ens inloggningsuppgifter?
Kommentera

shinzawai:

Haha, ja. Doktorn sa att man brukar kunna gissa sig till, men att det inte går att vara helt säker utan röntgen. Fast det var nog när jag gick i högstadiet, så det kan ju ha ändrat sig. (Det lustiga är att han sa det för att förklara varför de inte alltid skriver ut penicillin för bihåleinflammation, men sedan ändå skrev ut det.)

Google rules.
Kommentera

knaskamilla: ähh! Det där kan knappast jag ha skrivit.
Kommentera

NuMo:

Carl S. Berg blir väl Carlsberg, eller är det bara jag som inte upptäkt den ledtråden förrän nu? De har väl sagt att de ska lämna Liverpool. Kanske blir det Modo istället :)
Kommentera

hellge: Följer pools fans med då? Hur ska då mattias-74 göra?
Kommentera

« · 1196866