1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511627 inlägg · 4110 ämnen

Rapport direkt MoDo - Luleå

« · 181224 · » Till forumet

Sv: Rapport direkt MoDo - Luleå
Lulekickan: Läs Bulans egen kommentar i dagens AB.
Kommentera

NuMountain:

Ja, det vet jag inget om. De gjorde ju ett mål. Vem var det som kommenterade på sportradion då? Kanske var ngn som var partisk.
Kommentera

Lumber Jack:

Eller julledighets- och MoDocupen-effekt?

Nu har jag försökt titta på matchklippen för att se om man fick se incidenten med Warg och Bulan. Den här datorn är inte bra att titta på matchklipp på. Ngn som tittat, eller känner för att göra det? (De har flyttat om adresserna till klippen! Här är nog en bra länk: www.startsidan.telia.se/com/telia/ics/portal/apps/hockeyLive/archive/ChooseTeam.html#)
Kommentera

knaskamilla: Jag skulle tolka siffrorna att Luleå var mer uddlösa. Men sportradion hävdade bestämt att det var Modo som var uddlösa.
Kommentera

NuMountain:

Uddlös, ja, spets, en mer.
Kommentera

NuMountain:

Vad jag minns gjorde MoDo betydligt många fler mål procentuellt sett än lulingarna. Betyder det att lulingarna var uddlösa?
Kommentera

knaskamilla:

Blodvite uppstod, helt klart.

Många män i skor, och kvinnor för den delen, helt klart. Pirro-effekt eller ?
Kommentera

Lumber Jack: På tal om ögon: Vinhandlarna har gjort två assist ikväll i Islanders 3-0 seger mot Carolina. (Jag tror matchen är slut.) Det visar att man kan vara enögd på ett positivt sätt om man kämpar för det. Nu visar det sig att Skrbek har fått båda sina ögon utpetade enligt vissa lulingar. Det visar också att det ibland är bättre att vara enögd. Visst är vi Ö-Vikingar (Finurligt uttryckt va?) enögda ibland. Men på ett positivt sätt. Lulingars stora öga som ju sitter mitt i pannan, som sig bör hos en cyklop, verkar ha pannlapp.

Men var inte Luleå mera uddlöst än Modo ändå?
Kommentera

Lumber Jack:

Jag såg inte ens något blod när Bulan blev skadad, vilket alla sagt till mig syntes mycket tydligt. Fy fanken för mkt folk! ;P
Kommentera

knaskamilla:

Jag har ju vissa fördelar när det gäller sikten, helt rätt, men även jumbotronen och vänner på olika sektioner i Kempis gör att helhetsbilden blir klarare.
Kommentera

Lulekickan:

Tillägg: Nu anklagar jag inte dig för ett neandertalarbeteende på arenor, då Du uttryckligen har visat ditt avsky för dessa avyttringar bland de era.
Kommentera

Lumber Jack:

Ang. Förövrigt II: skönt att höra att du är av samma åsikt som mig. Du borde ju ha sett bättre, tänkte jag.
Kommentera

Lulekickan:

Skaffa pannlampor så ni åtminstone ser med ert enda öga.

Förövrigt var Luleåfans beteende inte allt för vidrigt till en början, men efter matchen var de lika patetiska som vanligt. Imponerande att ett gäng norrbottningar på resa alltid verkar avskrädet av befolkningen i regionen.

Förövrigt II: Wargs tackling kanske skulle rendera i en tvåa, men jag är mycket skeptisk. Den såg ut att vara helt OK, domaren signalerade inte ens för utvisning till att börja med.

Förövrigt III: Är herr Ledin fullt ut? Jag bara undrar, då han aldrig verkar ha för avsikt att bevisa något annat.

Flest mål vinner.
Kommentera

knaskamilla:

Nu kom jag ju på vad jag glömde.

Matchens risk för rabiat Werner: när han åkte ut på 2+2 och fick sitta i sju minuter och tjugotre (?) sekunder i utvisningsbåset, innan det till slut blev avblåsning.

För övrigt: hela två plus till Danielsson i AB. Jag har tappat min gissningsförmåga. Får väl nöja mig med att jag visste att MoDo skulle vinna matchen.
Kommentera

Lulekickan:

Det finns många kungar bland supporterskaror i vårt land, med andra ord.
Kommentera

knaskamilla: I den blindes rike är den enöge kung.
Kommentera

Alla:

Så oväntat att det skulle komma fjantiga utspel ifrån lulingar här.

Ang. Bulan: skönt att han inte hade en spricka då (vilket var vad MoDos matchläkares son sa efter matchen). För övrigt skulle Luleå, enligt Pekka, åka och hämta honom på sjukhuset innan de åkte hem.

Ang. anledningen till att Bulan blev skadad: instämmer i vad MartinS skrev - tacklingen såg inte särskilt vårdslös ut. Han flög och landade väldigt olyckligt, trodde jag, men sedan fick jag höra att han fått en klubba över ansiktet. Om det var hans egen eller Wargs vet jag inte, eftersom jag inte granskat situationen i efterhand. Vad som är enkelt att konstatera är dock att om det var Wargs klubba så flög den upp dit helt oavsiktligt.

Ang. domaren: blää. (Kan tänka mig att t.ex. miiike inte heller är särskilt förtjust i karl'n, efter torsdagens match.)

Ang. lulingarna som missade halva första perioden: MUAHAHA! (Inte helt otippat, dock...)

Ang. Luleås dominans (?): ? 17-25 i skott, dock. Kanske inte är så konstigt, iofs. I fem minuter i streck spelade MoDo i numerärt underläge - dock utan att lulingarna lyckades göra mål.

Ang. jätteslagsmålet: fascinerande att just, och enbart, Ledin och Werner blev utvisade. Man undrar fortfarande: tog han ut de spelare som BRUKAR vara värst, för att han var tvungen att ta ut ngn?

Ang. Luleås andra skador: omvända dagen? Nu har ni lulingar fått känna på hur det brukar vara när MoDo möter Luleå - fast tvärtom. Ni borde inte uttala er nedlåtande om MoDo p.g.a. det - ibland straffar sig synden.

Ang. Taavolas uttalande om att det var tur att Tano hade bra handskar på sig när han fick slaget över handen: Werner. Brutet finger. Lulingar: "Han är en djävla mes, han fejkade bara, klubban tog inte ens på handen, etc. etc."

Ang. Finnström: måste bara ytterligare understryka att hans axel inte var hel innan han blev tacklad av...Wennerberg?, och att han inte ens själv skyller det på MoDoiten (konstigt - är han inte luling i själen?).

Ang. Antos: vilken kille! Skulle vara intressant att se en sammanräkning av antalet minuter han spelade i dagens match.

Ang. publiksiffran: fan, vad mkt skönare det är när det INTE är över 5000 i Kempis... ;)

Ang. Nalle Phust: du borde verkligen lyssna på lulekickans skrivråd om du förväntar dig att bli tagen på allvar i den här gästboken.

Nu har jag nog inte så mkt mer att tillägga, tror jag.
Kommentera

Frisco: Precis.
Kommentera

(Sorry från Frisco: Nej inte här i tråden men bara någr inlägg nedåt.....)
Kommentera

Frisco: Nej nu börjar det snackas Jonathan Hedström här på hockeysnack=)
Dags att sova.

(för er som vill se bildspel från slagsmålet i Kempis så finns det här i tråden)

zzzzzzz på er allihop (även cykloperna i Norrbotten som kom 11 minuter för sent till matchen idag (PLANERINGEN?))
Kommentera

MartinS: Menar du den Lulespelare som ramlade nere bakom eget mål i andra perioden?
Kommentera

Vet inte vilka kameravinklar ni hade tillgång men från där jag stod och från jumbotronen såg det väl inte alltför vårdslöst ut. Tacklingen tog väl lite olyckligt bara. Men visst matchstraff ska det väl va eftersom blodvite uppstod. Men vad hände egentligen med lulingen som föll av sig själv och skadade sig? Vem var det?

Annars är jag jävligt nöjd med matchen, precis som hockey ska va. Drama på hög nivå. Mycket folk också, och skönt drag som fan. Keep it up!
Kommentera

Lulekickan: Bulan Berglund är som Staffan Westerberg
(vilse i pannkakan) Han har förstört 2 generationer.
Kommentera

Bo Bly: Så lågt av dig.
Kommentera

NallePhu: Vet inte luleåfansen att det är ej tillåtet med bengalista eldar eller vad det va dom lände.dom kan nog vänta sig en anmälan.
Kommentera

Lulekickan: Bulan har gjort rätt för en
sjukhusvistelse.
Kommentera

Frisco: Erat nearndertalarspråk serru, Det borde ju ni kunna läsa lika bra som ni spelar den sorts vedhuggar hockey på isen grabben!
Kommentera

NallePhu: ...och lägg in ett par kommatecken lite här och var så blir det mer lättläst.
Kommentera

NallePhu: Ett tips i all välmening. Dra ner på antalet utropstecken. Avslutar man varje mening med X antal utropstecken är det nästan som att man skriker. De flesta meningar kan avslutas med punkt, och till och med bör avslutas med punkt. Dessutom ska du se att folk stör sig mindre på inläggen då.
Kommentera

NallePhu: Vilket språk skriver du på?
Kommentera

Frisco: Enkelt reta inte Sigge då brinner stubinen direkt samma gäller när någon skadar en lagkamrat åt sigge där av pucklandet av Sigge fattar du nu Frisco eller har du rökt på igen
Kommentera

Lulekickan: Nej tack. Vi har ju redan en #27, nämligen KUNG MARTIN. #57 2 plus i Aftonbladet. Ja där ser man.
Kommentera

NallePhu: Vad menar du? Ta det hela igen i lugnare tempo.
Kommentera

Frisco: Jaja han är ju bara svettig av att uppbjuden på en fight därav är Ledins hjälm av!!
Sedan Sigge han har lugnat ed sig betydligt på isen förutom då någon pysslar med saker från motståndar laget som dom inte ska då brinner stubinen för sigge kvickt som attan!!!
Kommentera

Frisco: #27 tillhör inte mina favoriter. Ni kan få honom helt gratis om ni vill. Faktum är att jag nästan är beredd att betala er om ni tar emot honom.
Kommentera

Lulekickan: Nej inte när alla spelare var inne samtidigt. Det räknas inte=) Då såg det mest ut som det var er #27 som försökte slåss. Han åkte runt på isen utan hjälm bland 40 andra spelare och såg allmänt upprörd ut. Ja du ser själv.
Kommentera

Frisco: Han boxades jantagligen helt ensam också i så fall, elle? Kan det möjligen ha varit då samtliga spelare var inne på isen?
Kommentera

Lulekickan: 22 minuters utvisning är inte mycket för honom. Jag såg boxning från honom idag i alla fall flera ggr, han kanske boxas på ett sätt som är regelvidrigt enligt regelboken men numera godkänt i domarens ögon?
Domarna dömer ju inte utvisning för alla regelöverträdelser som du vet.
Kommentera

Mano: *gäsp*

Bulan blir borta minst en månad, handen.
Kommentera

Lulekickan: Lika bittra som vanligt. Ett tydligt drag hos fans av den aldrig leende klubben från Norr. Visst, det var osedvanligt uselt timad tackling men det är sånt som också händer distanslösa Luleåspelare under en säsong. Bulan är nog tillbaka och småler inom kort så ta en valium och satsa på skratterapi.
Kommentera

Frisco: En annan Modoit var imponerad av Fredde, särskilt som han lugnat ner sig med boxningen sedan han blev pappa för ett par månader sedan. Skulle tro att han är en av ES minst utvisade spelare numera och ägnar sig åt att vara offensiv och spelskicklig back på heltid istället.
Kommentera

NallePhu: Smålirare känn på Sanny Lindström i
Timrå "Iron Man"
Kommentera

Lulekickan:

Är det några som ska strimlas och grävas ner under jord så är det isåfall de vidriga luleåfansen som efter matchen stod utanför Kempis och kastade snus på småbarnen som passerade på väg till parkeringen. Varför är jag inte förvånad?
Kommentera

Lulekickan: Iså fall kan du demolera Fredrik Svensson. Det är den största våldföraren jag sett på en hockeyplan.
Kommentera

Frisco: Tagga ner? Jag är på gränsen till så upprörd att jag har lust att dra ner till Ö-vik på en gång och demolera alla MooDooister som våldfört sig på lulingar. Dessutom kan jag inte koncentrera mig på att tagga ner innan jag har fått ett samtal som bekräftar att Bulan inte är halvdöd.
Kommentera

Bulan är sydd med 10 stygn i huvudet och har en kraftig hjärnskaknig och ingen spricka i skallbenet fick det bekräftat nyss av en som pratat med Bulan själv på Öviks Sjukhus
Kommentera

Lulekickan: Tagga ner lite nu va GroooKoookickan. I en hockeymatch händer det saker hela tiden som egentligen inte ska hända. Ibland blir det fel och ibland mer fel. Ibland är boven i dramat oturen.
Kommentera

Lulekickan: Jag har i alla fall inte sett någon här som har berömt Wargs tilltag.
Kommentera

NuMountain: Tacklingen på Finnen var inte extremt ful enligt Finnen själv, om än den tog olyckligt och Finnen tog emot sig med axeln för at skydda skallen och slippa bli förlamad. Wargs tilltag är enligt de rapporter jag har fått inte fullt lika rumsrent.
Kommentera

MartinSedin: Inte tror du han är intresserad av den synvikeln?
Kommentera

« · 181224 · »