1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519333 inlägg · 4121 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv:RE-building the future 2010/2011
Erat:

Håll dig till Erat så håller vi oss till vårat.

NuMo: M0d0 är ett sjunkande skepp...ni har inga talang i laget! SORGLIGT!

Erat: Ditt misshandlande av det svenska språket och/eller tangentbord är ganska sorgligt däremot.

Erat: Modo finns fortfarande kvar, trots att det gått ett par-tre minuter sen du skrev. Du hade alltså fel.

Erat: Jag njuter verkligen över att Modo berör så.

Erat: Jasså det säger du. Intressant.

Gidde: Tycker synd om m0d0, som hade Sveriges bästa plantskola (ler lite smått för mig själv)....Ni har verkligen ingen framtid... så sorgligt att se! :)

och FOPPA har blivit ett strort skämt!..

shinzawai: Det ska börjas i tid!

henke1: Hehe, jag kommer ihåg när jag var 13.

Gidde: så fort det går dåligt för er köper ni massa gamla avhängda nhl lirare ! värre än frölunda för helvete !

shinzawai: Finns kanske saker som ska lösas i ryssland, kanske inte vill spela i mellandagarna.. Det kan finnas en himla massa orsaker.

henke1:

Det där var stor humor! :)

Jävla köpelag

spud: Och varför skulle han vara klar men inte officiellt klar?

Nikki Nine: Känslan är att han är klar. Man kommenterar inte sådär om det inte finns något bakom.

Wayne Gresky: Modo är på medaljplats om Hannu får rangordna de intressanta lagen just nu.

Nikki Nine: Få fick vi ju svart på vitt om Cooks och Dimitrakos löner också.

spud: Vem gjorde inte fiasko i HV det året? Chechoo floppade totalt men blev NHL:s bäste målskytt säsongen efter. Bryan McCabe var ett jättefiasko, men blev NHL:s tredje poängstarkaste back säsongen efter.

McFire: Jag blev också imponerad av det jag sett från hans tid i TIK, men om man tittar tillbaka några år så har han gjort fiasko i HV(i då världens bästa liga) blivit hemskickad från VM läger för att han inte hållit måttet. Så jag har nog rätt lågt ställda förväntningar på honom ändå. Jag förväntar mig en AE som kan balansera upp lite odisciplinerat backspel från hans backparter.

Är det inte Pikkarainen som är slutsteget i trestegsraketen det ryktades om? Hoppas innerligt att så är fallet.

Bad_Brett: Jag håller med. Jag vet med säkerhet att Anders Eriksson är bättre än vad de flesta verkar vilja göra gällande. Det är en bra värvning som tillför vår backsida mycket. Eriksson kommer att vara ordinarie i våran backuppsättning oavsett om alla är friska och oavsett om vi värvar en back till eller inte. Det är jag övertygad om.

Nikki Nine:

Jag tycker att det är sanslöst att en spelare som har fått så mycket förtroende i NHL, år efter år, hånas så mycket i Sverige. Uppenbarligen har de sett någonting där borta som de många i Sverige tycks ha missat.

Redigerad kommentar

shinzawai: Plus/minus i AHL:

0 - 2005/06 (12 matcher, 9 poäng)
8 - 2008/09 (64 matcher, 49 poäng)
3 - 2009/10 (10 matcher, 4 poäng) Med San Antonio
-1 - 2009/10 (8 matcher, 3 poäng) Med Hartford

I NHL:

12 - 2006/07 (79 matcher, 23 poäng)
-5 - 2007/08 (61 matcher, 18 poäng)
0 - 2009/10 (12 matcher, 3 poäng) Med Phoenix
2 - 2009/10 (8 matcher, 2 poäng) Med Rangers

Redigerad kommentar

känns som att pikka varit klar för modo ett tag, en känslabara... hoppas den stämmer

shinzawai: Jag minns fortfarande när han som junior gjorde 4 mål i en J20-landskamp mot USA (tror jag det var). Matchen slutade 4-4. Han har mer offensiv talang än någon av våra backar.

Nikki Nine: Det luktar väldigt mycket taktik i media nu ur förhandlingssynpunkt. Agenten snackar Schweiz och Luleå helt plötsligt, Macke tonar ner intresset.. Det har svängt tydligt, är det ett sätt att hålla uppe/nere priset eller är intresset inte lika stort från båda håll helt plötsligt?

Rytter: Nu vet inte jag vad AE brukar ha för +/-, men har man gjort 49 poäng på en säsong i AHL två säsonger tillbaka så finns det en viss offensiv ådra iaf.

spud: Men lägg ner skitsnacket.

Wayne Gresky: Olearys borde ju vara intresserad av att ha Pikken i Övik, där borde vi kunna få hjälp med en månadslön eller 2.

Redigerad kommentar

arnio: Det är väl då som värvningen av Eriksson blir som allra viktigast? Nu har vi iaf fått en backförstärkning. Hade Eriksson valt Timrå så hade vi kunnat ha en väldigt tunn backtrupp. Pikkarainen har haft en bra säsong i karriären, då vore det korkat att skriva ut en blank check.

spud: Ja skulle inte Modo ha råd med Pikkarainen så är ju Anders Erikssonvärvningen ett fett misstag.

Wayne Gresky:

Där har du förstås en poäng. Uppenbarligen hade de inte pratat med varandra de senaste dagarna.

Bad_Brett: Att agenten tror på Schweiz tror jag i mångt och mycket är ett förhandlingsknep från agentens sida. Om Hannu vill till MoDo så skulel det ju inte vara särskilt smart av agenten att säga att han bara vill till Övik.

spud:

Låter trots allt sunt. Ingen vet hur hans dagsform är. Dessutom skulle det sända konstiga signaler med tanke på han faktiskt skrev på ett nytt kontrakt med klubben som han sedan bröt för att spela i KHL. Egentligen tycker man att det kontraktet fortfarande borde vara gällande, men så fungerar det givetvis inte.

Känns skönt att det är Markus som gör uttalanden nu. Freddans "75% men det är osäkert med KHL" är ju bara sorgligt nu när agenten själv tror att det blir Schweiz.

Nikki Nine: Modo Hockeys nytillträdde general manager Markus Näslund säger så här:
- Vi har regelbunden kontakt och vi har ett intresse av honom, men om det blir något vet jag inte. Det måste gå ihop budgetmässigt också, vi ska inte gå in i någon budgivning.

Nikki Nine:

I princip identiskt med mina femmor som jag ställde upp för några dagar sedan, bortsett från att du har bytt plats på Sundström och Svartvadet. Copycat!

"Hannu Pikarainen har fått sparken från Minsk.
I fjol gjorde backen 43 poäng på 50 matcher för Modo LÄNK.
- Jag tror inte det blir Luleå, jag tippar på Schweiz. Jag har inte hört något från Luleå på ett tag, säger Pikkarainens agent Juuso Pulliainen till Kurirens Hockeyblogg."

Ang Pikka: #7 Spåkulan
2010-12-21 11:47
Han har enligt uppgift varit klar för MODO sedan i Fredags

Eric Ö

Nån som försöker va rolig, eller kan de ligga nån sanning i det är frågan ;)

Vilket grymt lag vi kan ställa upp med egentligen, om det går i lås.

Nagy-Ritchie-Bartecko
P.Forsberg-Svartvadet-Danielsson
Skröder-Sundström-Madsen
Blomqvist/Rosén/Häggström/Byström/K.Forsberg/Hedman

Tollefsen-Pikkarainen
Eriksson-Timander
Westin-Josefsson
Jonsson/Hållberg/Bonsaksen

NuMo: Everything's ok with HP.

NuMo: Logiskt.

h o c k e y : Nu steg det till en 50/50 situation.

Frågan är om han väljer pengar framför trygghet i detta läget?

Han har ju uttryckt en viss skepticism mot sin nuvarande levnadssituation, trots högre lön. Det enda logiska vore ju att återvända till trygga Örnsköldsvik där han fick fart på karriären.

Detta ser mycket lovande ut…

75% innan han fick sparken. Vad ligger siffran på nu?

Redigerad kommentar

Jadu Freddan, dags att backa upp ditt snack.

shinzawai:

I mina ögon är Ante definitivt mer tänkt som en defensiv än en offensiv back i Modo. Fast renodlad defensiv kanske är fel ord, allround kanske passar bättre. Själv räknar jag iaf inte med att han ska vara den offensiva kraft vi söker utan jag räknar med att han med sin rutin och enkelt spel ska hjälpa oss främst i defensiven och egen zon. I offensiven behöver vi en Pikka som med sin skridskoåkning kan transportera puck och delta i anfallen och hjälpa oss offensivt, detta är ju knappast egenskaper som Ante besitter.

Ja jag vet att Freddan har sagt det, men samtidigt har han sagt ganska mycket genom åren till tidningarna.

Lumber Jack: Han har misslyckats kapitalt i NHL, han har misslyckats kapitalt i KHL, han har varit ordinär i SM-liiga och superstjärna i MoDo. Jag vet ju vilket som skulle vara det smarta valet.

Wayne Gresky: Undra hur Pikken själv resonerar? Efter en succesäsong går det käpprätt i en ny liga och ny miljö. Home Sweet Örnsköldsvik vore en fin tanke i det Pikkarainska huvudet en dag som denna.

Rytter: No way att värvningen av Eriksson sätter stopp för en värvning av Pikkarainen. Freddan hade ju väldigt bra koll på att det fanns goda chanser till att han skulle bli tillgänglig så jag är ganska övertygad om att man räknat med det här scenariot. Är han för dyr så hade han varit det oavsett om vi värvat Eriksson eller inte.

shinzawai: Troligtvis inte, men kanske den formen är där lagom till slutspel ;) Nu är de bara att hoppas pengarna finns, men de är då bättre å backa nå mille mot för ett missat slutspel.

« · 1322735 · »