1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

512244 inlägg · 4111 ämnen

RE-building the future 2011/2012

« · 1408756 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2011/2012
Såg att Mark Mancari var på väg ut i kylan. Kan det va något? Har sett han för lite för att ge ett omdöme. Men det där med skridskoåkningen känns ju sådär.
Kommentera

J F K:

Tryck ner dom där jävla självgoda värmlänningarna ännu längre ner i tabellen ikväll snälla..

Hoppsan fel tråd ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:

Jo, men nu är det Ludvig vi pratar om!
Kommentera

Bad_Brett: Har tittat på A Byström i kvällens match och tyvärr har han varit mer än osynlig.. Så osynlig att jag knappt kan ge pojken ett betyg
Kommentera

J F K:

Jag kan inte låta bli att bli lite arg på Ulf. Det måste vara fruktansvärt jobbigt och ovant för Henrik att behöva utstå denna kritik. Egentligen riktar vi ju kritiken mot Ulf, men han blir en hackkyckling oavsett. Det ansvarsfulla hade varit att skicka honom till J-20. Nu får han istället sorgligt mycket istid och då blir han också en av de som får störst skuld till att laget spelar dåligt. Jag tycker lite synd om honom.

Byström i truppen i morgon känns intressant.

Redigerad kommentar

Kommentera

Conny Strömberg är väl ett alldeles utmärkt exempel på en spelartyp vi absolut INTE ska värva. Inte ens för allt smör i Småland. Han är en bra spelare så länge han får vara stjärnan, men hänger med huvudet om han inte får spela, har dåligt humör när finterna inte går fram och jobbar väldigt dåligt hemmåt.

Nåja. Jag såg ett inlägg om att matcha sönder en junior. Jag tycker att det inlägget förvisso var rätt intressant, men det är ju att göra det så oerhört mycket mer komplicerat än vad det egentligen är. Det är inte rocket science att matcha in en junior, utan man låter dem spela i den mängd de orkar och enligt samma premisser som övriga spelare, dvs de ska kvalificera sig för sin istid.

I fallet Henrik Samuelsson så ser nog alla inklusive Foppa och Macke att killen inte ens borde vara nära att spela i fjärdekedjan. Han är en veritabel katastrof i egen zon och är så ofta felplacerad att han nätan skulle vara oftare på rätt plats om han åkte omkring planlöst. Killen spelar endast för att Uffe och Peter Andersson ser någonting i honom som ingen annan gör än så länge. Det enda som i mina ögon hjälper är att skicka honom till juniorerna där man utbildar honom i hur han ska åka, vart han ska vara i egen zon och där han faktiskt kan utvecklas i egen takt. Man kan inte skicka honom till allsvenskan, för han håller tyvärr inte ens allsvensk klas än så länge. Killen är 17 år och kan nog bli bra så småningom, men han är låååååångt ifrån där redan.
Kommentera

Berka: IDag skulle jag ta Conny direkt och smacka in honom i ES-historiens sämsta PP-uppställning. Det skulle bli en avsevärd förbättring.
Kommentera

Gbg: Sen kan jag medela att Conny är precis allt annat än energispelare.
Kommentera

Gbg: Värvar Modo Conny då har dom gjort en sån dålig värvning att det får ju timrås värvningar att framstå som genialiska
Kommentera

Blir till att se Zuccarello nu mot Frölunda på svtplay.se :)
Kommentera

Nikki Nine: Beror väl på hur hans kontrakt ser ut. Kanske finns det en lucka som gäller Elitserien. Men visst; ett riktigt långskott. Finns det överhuvutaget andra spelar som "liknar" Conny, d v s Modohjärta och som är energispelare men som inte är låsta?
Kommentera

Gbg:

Varför skulle Örebro släppa sin stjärnspelare?
Kommentera

Gbg: Jaa
Kommentera

Nu kanske jag blir hudflängd men jag tycker också att det här med att Modo vill ha spelare som vill vidare inte håller hela vägen (särskilt inte i ett eventuellt kvalspel) och därför behöver Modo fler spelare med Modohjärta och vilja. Och då föreslår jag Conny Strömberg i form av en try-out. Istället för Hannula t ex. Är jag den endå som tycker så?

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett:

Ja, eller Leksand. ;)
Kommentera

Dream Team:

Jag tror knappast att Djurgården är intresserade av Bremberg. Däremot Malmö kanske vore ett alternativ?
Kommentera

Dirigo: För att mjölka pengar, kanske. Rent trivselmässigt säger jag en retur till Hardys gäng.
Kommentera

Dirigo: In med alla hängskallar i fjällräven. Vi har massa stolar lediga.
Kommentera

Bremberg har fått kicken från HV..........Schweiz?
Kommentera

Tollefsen verkar fortfarande vara day-to-day. Tränade en kort stund, gick sedan av. Åkte bara lite skridskor i träningsoverall. Följer med laget i morgon, om han spelar avgörs innan match.
Kommentera

Poffa: hålla tummarna
Kommentera

McFire: Edit.
Inte önskade, naturligtvis.
Kommentera

Vad förvånansvärt många som förespråkar Joakim Eriksson. En, numera, ganska medioker spelare som väldigt tydligt är på väg utför. Sjunger på sista versen, så att säga.
Jag antar ( förutsätter ) att de som förespråkar en värvning av denna 35 åring också önskade att Svartvadet innan säsongen skulle tackat för sig?

Att i nuläget ersätta sjukskrivne Svartvadet känns för mig som den lagdelen vi, frånsett målvaktssidan, minst bör förstärka. För mig går nog både backsidan och forwarssidan före, iaf forwards. Hannula har vi några matcher till och vi får se hur det utvecklar sig, vill Näslund kontraktera honom vidare? Vill han själv skriva på överhuvudtaget? Ja, vad vet man. Backsidan är svår, men ingen panik så länge inga skador uppstår iaf ( peppar peppar OKT ).

Näe, Spud är inne på rätt linje. Eriksson är en TIK värvning. Någon ingen annan vill ha, han som blev över.
Kommentera

yngwie:

Så Sant!
Kommentera

Bad_Brett:

Vi har redan den intelligentaste centern i laget och ES redan. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett:

Jo, skulle mycket hellre se Nylander än Eriksson i Modo. Nu kommer det ju tyvärr inte att bli så.

Han blir nog kvar i USA, har hört att han och Jagr lirar en mot en i arenan långt efter de andra gått hem. Snacka om att älska hockey!
Kommentera

spud:

Jag är övertygad om att han kommer bli en framgångsrik tränare i framtiden, om han inte väljer att satsa på en karriär som expertkommentator (vilket jag hoppas, eftersom han skulle höja nivån på sändningarna med ungefär 500%).
Kommentera

Bad_Brett: Ska du anställa Jocke som tränare? coach? spelare?
Kommentera

Sawchuk:

Du skämtar. Det måste du göra. För du kan väl inte på allvar mena att du skulle vilja ha Nylander, men inte Joakim Eriksson? I sådana fall har vi uppenbarligen väldigt olika sätt att se ishockey på.

Med Joakim Eriksson vet vi precis vad vi får; Elitseriens förmodligen smartaste center och bäste tekare. Med smartaste menar jag inte bäst spelsinne, utan helt enkelt den intelligentaste. Jag älskar den entusiasmen han har för sporten, hur han sitter och tittar igenom konkurrenternas matcher i efterhand för att kunna analysera hur matchbilden troligtvis kommer se ut etc.

För mig är det ofattbart hur vissa kan vilja ha in Hasse Jonsson "eftersom han är billig och är en bra lagspelare", samtidigt som de absolut inte vill ha Joakim Eriksson som är en otroligt mycket bättre ishockeyspelare.
Kommentera

Sawchuk: Har du hört med ÖA om det här med "Sawchuks puckprat" än?
Kommentera

Sawchuk: Skönt att du är så självsäker.

Om du läst det jag skrivit tidigare så vet du varför jag inte ser Skröder som en center. Men du har fullt upp med att försöka övertyga allt och alla att du har den enda rätta tron gällande Modo.

Kommentera

Berka: Jag håller med dej till 100%, bugar och lyfter på den nu slitna sommarkepsen!
Kommentera

Poffa:

Ja det var allvarligt menat och det skulle funkat bra.

Om du inte är så ivrig att kommentera mina inlägg slipper du göra bort dig. Testa att läsa dem två gånger.

Har jag kanske råkat trampa poffa på tårna lite för mycket, därför du hugger så fort :(

Kan du komma med några konkreta uppgifter varför Skröder inte skulle kunna passa som center utan att rapa upp en massa Lasse Kinch klyschor?
Kommentera

Poffa: Nu känner jag att jag varit lite negativ på senaste så nu tänkte jag sticka in lite positivism!

Fruktansvärt starkt att kunna vinna igår trots att LHC länge var de bättre laget, snacka om att mål ger energi!

Och det är helt sjukt att niklas Sundström kan hålla så FRUKTANSVÄRT hög klass år efter år trots att han är på väg ner i karriären... Elitseriens förnärvarande bästa center!
Kommentera

Salle:

Fortsätt måla lakan du.
Kommentera

Sawchuk: Nä, du var ju allvarlig när du ville sätta Skröder som center, så jag har svårt att utläsa när du skämtar och när du är allvarlig.
Kommentera

Poffa:

Du förstår fortfarande inte att inlägget var ironiskt....
Kommentera

Sawchuk: Jag skrev även att de inte skulle funka framåt, vad har det med ensamma backar att göra?

suck...

Kommentera

Poffa: Oroa dig inte. Med Skröder på backen så fixar det sig nog.
Kommentera

Poffa:

Du insåg inte ironin, trots hinten med backarna. 

suck...

Du är så upptagen och ivrig att försöka påpeka på mina inlägg poffa att du glömmer att öppna ögonen :D .

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: En kedja som inte kommer funka, varken framåt eller bakåt. Strålande...
Kommentera

Sawchuk:

Schremp Nylander Axelsson

Ingen brunsås här inte. Kan bli lite ensamt för backarna i egen zon dock.
Kommentera

Dirigo:

Nu snackar vi!

Nyllet är en visserligen en gamling men han besitter fortfarande kvaliteter som skulle funka i ES

Har dock svårt att se att han väljer Modo...

Redigerad kommentar

Kommentera

Dirigo: Nylander går nog till AIK om han spelar i Sverige
Kommentera

Nikki Nine: Vågar man ens yppa namnet Michael Nylander nu :)
Kommentera

Sawchuk:

Säger du det så.
Kommentera

Nikki Nine:

Ja eller ve och fasa, att Molinder helt enkelt är bättre än J.E i år!
Kommentera

Sawchuk:

För att LHC anser att Molinder är mer värdefull för framtiden och därmed väljer att satsa på honom? För att han är gissningsvis billigare?
Kommentera

Nikki Nine:

"Gällande speltid så har jag ett påstående. Kan det vara så att LHC vill spela ihop sina kedjor/formationer och att Jocke får ta den platsen som blir över eftersom att dom vet att han inte får vara kvar längre än 22 oktober?"

Men varför tror ni han inte får vara kvar, tror ni det är för att han presterar bra och är en bra ledartyp han får lämna laget?

Jag vet att många här inte var några större fans av A.Molinder. Hur sjutton kan han få mer förtroende än ert centerhopp Eriksson.

Varför väljer Linköping att släppa en center som i ert tycke passar som center i vår toppkedja?

Kan inte förstå varför en del forumskribenter är så villiga och sugna att göra brunsås av hela Modo. Det trots att det under flera års tid nu stått ganska klart att det inte är rätt väg att gå.
Kommentera

« · 1408756 · »