1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511299 inlägg · 4109 ämnen

RE-building the future 2013/2014

« · 1606573 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2013/2014
Monno: haha ja det är lite skojigt och dessutom upplagt för flopp, han har några riktigt tunga säsonger bakom sig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Leksand värvar alltså Pikkarambo. Spännande för dom. Bra för krogarna Leksand. :-)

Men framförallt måste jag undra vad det är för nästan pervers dragning Leksand har till gamla MoDo spelare? :-P
Kommentera

Blake: ja nä jag kan nog hålla med.

Btw. Nu är nivån i brynäsboken rekordlåg och då har ändå inte hitta eller erat skrivit ett enda inlägg.
Kommentera

Berka: Ja om man tittar på statistiken så har han ju 55 utvisningsminuter mot Hensicks 2. Hensick har gjort 15 poäng medans Dibenedetto har gjort 12 och detta på 3 fler spelade matcher. 

Ja fast nej, håll hellre i pengarna Näslund tills något bättre dyker upp, vi har till den 22 Februari på oss tack vare OS. 

Kommentera

Justin Dibenedetto får sparken från Örebro, han sägs ha gjort klart med en annan klubb redan, verkar dock vara ett finländskt lag.
något för Modo?

Han är i bra ålder och är kapabel till leverera poäng dessutom är han center och kan spela ytter.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Debutanten och jättetalangen Erik ullman 16  stod för ett mål och en ass i gårdagens bortaseger mot luleå med modoJ18.

Välkommen till modo 

Kommentera

supertr?tt:-

Nu svarade jag ju iofs. i rätt tråd, något som ni andra nogräknade missat.

Men Susse lämnar tur och returer.

Kommentera

J F K: Helt sjukt. En icingpuck är ju en målchans mot Weslau nu.
Kommentera

NuMo: Vad är det med våra målvakter och returer på slutet? Det var inte ens en målchans den här gången heller, men en retur rakt på Ryan och en Torp som var för långt ifrån så...

Dock vill jag verkligen inte byta målvakt mot sållet på andra sidan.
Kommentera

NuMo: Släpper han mindre returer?
Kommentera

Dags för Susse att träda in på scenen igen.

Kommentera

Så har Modo signat en spännande kille till hockeygymnasiet, killen har spelat med Södertäljes J20 lag som 16 åring.
Säger kanske inte jättemycket men nog är det lite spännande, sen är det roligt att unga talanger vill komma till Ö-vik och hockeygymnasiet.

http://www.eliteprosp...yer=142241

Redigerad kommentar

Kommentera

InVinoVeritas: Hm, jag måste också ifrågasätta ryktet om största delen av lönen som sign-on bonus. Låter märkligt tycker jag, kan de komma undan skatter och arbetsgivaravgifter  på detta sätt så är det ju anmärkningsvärt. Jag kan tänka mig att TJ drar men det där med att betala tillbaka pengar känns tveksamt.
Kommentera

Carl Lejonkräk:För att jag ser en skillnad i att uttala sig genom "valt att bryta kontraktet" och "nu hittat en överenskommelse". 

Jag tror att det som Näslund säger att Hensick vill tillbaka till Nordamerika är sant, även om man inte har haft något emot saken, och att initiativet ockspå kommit från Hensicks sida. Därigenom så har man förhandlat fram en överenskommelse.

Om nu rykterna stämmer om att Hensick fått största delarna av sin lön utbetald som sign on bonus i somras så kan inte jag heller se att Näslund känt sig tvungen att bryta kontraktet för kostnadsskäl, det mesta är ju redan betalt.

Sedan gör man nog ytterligare besparingar iom att man kan ha Hensick på sk. artistkontrakt, vilket inte var meningen från början.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Jag vet! Därför jag skrev "Dock hoppas jag..."
Kommentera

InVinoVeritas: Hur kan du tolka Näslunds uttalande som att man fått mer än bara lönekostnaden tillbaka?
Kommentera

ULTIMAVICI: Det är ett motsatsförhållande. Vill du ha en artistspelare kan vi inte skriva denne även för nästa säsong.

Personligen vill jag gärna ha en riktigt bra center för denna säsong och hoppas att sådana som Viktor Öman, Adrian Kempe, Timashov med flera kliver fram till nästa säsong.

Kommentera

Jaha nu när det blev hemskick av homesick så blir det lite silly season spänning i väntan på nästa värvning!
Tar vi i beräkning ett artistkontrakt med en spelare som inte tjänat några stora pengar under 2014 så blir även en "dyr" spelare billig i skattesynpunkt!
Dock hoppas jag att Näslund kan hitta en bra spelare med utvecklingsmöjligheter och få till ett kontrakt som sträcker sig längre än resterande säsong. Dags att hitta kontinuitet!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jpn Häggqvist har redan fått det där dementerat av Näslund. Näslund har aldrig pratat med grabben ens.
Kommentera

Berka: Nu officiellt att Hensick lämnar, och just detta uttalande från Näslund pekar på att man fått mer än bara lönekostnaden tillbaka, kanskeockså en del av sign-ob bonusen?

"– T. J. kom till oss med ett önskemål om att återvända till Nordamerika. Vi tror inte på att tvinga spelare att vara kvar hos oss och har nu hittat en överenskommelse med honom, säger GM Näslund"

Kommentera

Carl Lejonkräk: Oj då, ja man misstänker att kanske både sockan och ullmark eller iaf en av dom är påväg att förloras till nästa säsong.

När jag ser namnet gianluca så tänker jag på Gianluigi Buffon som är en av världens bästa fotbollsmålvakter så det måste vara ett tecken ;)
å varför texten ser ut såhär har jag ingen aning om varför..
Kommentera

Berka:

"EV Zug’s Swiss goaltender Gianluca Hauser will have a try-out with SHL club Modo during he Olympic break according to reports from hockeyfans.ch. The try-out is to get a possible contract with Modo for next season.

19-year-old Hauser has played 4 games in the NLA for Zug this season, with a GAA of 3.37 and SVS% of .882."

Kommentera

J F K: ja nä tambo får kanske fortsätta som center så då kanske man ska fundera på att plocka hem WN inte för att han varit bra i Modo men ekonomiskt måste det ju vara de klart bästa.
Dock vill man ja alltid ha ett så bra lag som möjligt och man önskar sig ju en Crosby men i detta fallet ser jag hellre att man styr upp en stabilare ekonomi eller iaf tar ett ordentligt steg i rätt riktning.
Kommentera

Berka: Får vi hit en center kan man alltid sätta Tambellini på en kant där han hör hemma, men jag tror att även om vi får hit en förstecenter så kommer Tambellini få spela kvar i mitten då vi har så stor brist på den fronten. Vi har ju ingen som kan agera spelfördelare egentligen, utan en hel hög defensivt duktiga centrar som tyvärr är rätt dåliga konstruktivt.
Kommentera

ULTIMAVICI: jag är tveksam till att man ska köpa in nått stort, hensick har ju varit medioker hela säsongen så man kommer ju inte direkt märka av att han försvunnit, däremot är skadan på possler jobbigare men en ytterforward känns inte heller som nått måste med denna ekonomi.

Jag skulle gärna se att man kanske plockar upp någon center från allsvenskan eller liknande korttidslösning som inte kostar så farligt
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag är en svår djävel, men så har Modo saknat en bra, konstruktiv center sedan dag 1. En stor anledning till att vi gör så oerhört få mål.
Kommentera

Monno: Kom ihåg att Modo tjatat på honom i flera år och fått nej. Han verkar vara grymt hemmakär. Han underskattade säkert även SHL och smekmånad på Hawaii var väl ingen bra uppladdning direkt. Bara att glömma detta och jaga nya centrar...
Kommentera

Monno: För sanningen är ju att man får gnälla på Näslund bäst man vill. Men det var nog ingen som var kritisk till värvningen av Hensick.
Eller nån enstaka finns ju alltid.
T.o.m rutinerade och pålästa journalister trodde ju att han skulle göra succé...

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Jag kan inte låta bli att undra vad som gick så fel med Hensick? Var det verkligen bara hans egen inställning till svensk hockey?

Ja menar, ungefär alla klubbar i SHL har väl nästan nån gång hört för hos honom. Tror nästan inget sportchef nekat honom innan säsongen. Han beskrivs ju t.o.m. Som bra på skridskorna. Han har öööööst in poäng i AHL. Foppa har ju t.o.m spelat med killen så han borde ju iaf Ha en liten hum om hur han är som person.

Näslund som har mer scouter m.m. än någon i MoDo någonsin haft. Hur fan kan vi missat att killen helt saknat träningsmoral och inställning?

Det måste ligga något bakom allt tycker jag. Jag skulle inte bli förvånad om han sticker till AHL och aldrig lämnar USA igen...
Kommentera

J F K: he he den var svår du
Kommentera

ULTIMAVICI: Nja, med Regehr och Hägg tillbaka känns en konstruktiv center som både första och andra prioritet.
Nej, ingen nordamerikan som inte spelat i europa är någonsin en given succé. Inte ens en stjärna som Duchene var dominant de första femton matcherna, men en kille på gränsen till AHL är en given succé??? Knappast, det har väl hela hösten med sparkade nordamerikaner om inte visat alla tvivlare...
Kommentera

Med skador på Possler, Tambellini, Lööv och T.J sparkad så är det väl inte mycket som talar för vinst imorgon? Truppen är otroligt tunn just nu och även om en Center är högsta prioritet så undrar jag om inte Näslund sneglar på en tvåvägsback också!?
Kommentera

johan_MODO: Gilbert var min första tanke också! Självklart alldeles för dyr men garanterad succé om man lyckades övertala honom för en mänsklig summa!
Kommentera

Bad_Brett: Han menade vila som bänkning, inte fysisk vila. Forsberg tänkte nog att Hensick behövde tändvädska, men det behövs knappast fortsättningsvis:)
Kommentera

J F K:

Direkt när jag läste Forsbergs kommenter i Allehanda misstänkte jag att han skulle lämna:

– Varför han inte följer med? Han platsar inte just nu och vi har märkt att det blir bättre fart på honom när han vilat någon match, vi hoppas på den reaktionen, säger tränaren Anders Forsberg.

MoDo har ju inte spelat match på över en vecka, så den förklaringen höll ju inte riktigt...

Utgår från att han får punga ut en del själv för detta.

Kommentera

johan_MODO: Vill INTE ha någon från nordamerika. Det är en stor chansning inför säsongen, men att ta någon från liten rink med så lite kvar känns minst sagt korkat. Det tar de flesta lång tid att anpassa sig till liten rink och svårast är det för centrar och backar. Lättare för ytterforwards då, men någon ytterforward är fan inte ok att värva.

Vi MÅSTE ha en center.

Kommentera

Gilbert Brulé kanske kan vara en bra ersättare till Hensick, har just kommit loss från Phoenix organisation.
Kommentera

Ahh, dags att damma av den här tråden igen nu då....ÄNTLIGEN!

Kommentera

Blake: Förbannat åxå!! Vår målare borta resten av säsongen. skit!

Vad har MoDo gjort för ont mot hockey-gudarna?

O Overthere har Steen spelat klart för ett tag.

Kommentera

Åke Westerlind: Är det några som har pengar så är det väl FBK?
Kommentera

Blake:Eller kanske plånboken!

Kommentera

Blake:Ska hon nu sälja MoDo-matcher till Ghana-TV? Oförutsedda inkomster, sas.  Eller ska MoDo-matcher sändas i Viasat, då Looben ju vill ha en egen liga, med de, DIF o MIF o några till vip-lag.  Timrå är ju redan i viasat, högst sporadiskt...
Kommentera

Monno: ingen kan ju på fullaste allvar hålla på fbk. Klart är att hon valde med hjärtat när hon valde Modo ;)
Kommentera

El Maco: Hela hennes twitter är fullt av MoDo retweets. Så det där med fbk velat gått över. :-)
Om hon inte visste hon skulle ta jobbet för flera månader sedan och började heja på MoDo då. ;-):-P
Kommentera

El Maco: Du tänker på ordet "Brud". Men det kompenserades med ordet Fräscht.
Kommentera

NuMo: Hon hade svårt med vissa män i Ghana vägrade ta henne på allvar för att hon var kvinna. Skönt att det är samma ryggmärgsreflexer i Sollefteå.
Kommentera

El Maco: Även de svåraste sjudomar går att bota med rätt medicin.
Kommentera

Ni har fått en riktigt cool VD. Gammal kollega till mig som nyligen kom hem till Sverige efter att ha drivit TV-kanal i Ghana. FBK:are.

Kommentera

MorganaLefaey: Kan ju vara så att det är Pappa som bestämmer och pojken helt enkelt följer.
Kommentera

« · 1606573 · »