Berka: Ja om man tittar på statistiken så har han ju 55 utvisningsminuter mot Hensicks 2. Hensick har gjort 15 poäng medans Dibenedetto har gjort 12 och detta på 3 fler spelade matcher.
Ja fast nej, håll hellre i pengarna Näslund tills något bättre dyker upp, vi har till den 22 Februari på oss tack vare OS.
Redigerad kommentar
NuMo: Debutanten och jättetalangen Erik ullman 16 stod för ett mål och en ass i gårdagens bortaseger mot luleå med modoJ18.
Välkommen till modo
supertr?tt:-
Nu svarade jag ju iofs. i rätt tråd, något som ni andra nogräknade missat.
Men Susse lämnar tur och returer.
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:För att jag ser en skillnad i att uttala sig genom "valt att bryta kontraktet" och "nu hittat en överenskommelse".
Jag tror att det som Näslund säger att Hensick vill tillbaka till Nordamerika är sant, även om man inte har haft något emot saken, och att initiativet ockspå kommit från Hensicks sida. Därigenom så har man förhandlat fram en överenskommelse.
Om nu rykterna stämmer om att Hensick fått största delarna av sin lön utbetald som sign on bonus i somras så kan inte jag heller se att Näslund känt sig tvungen att bryta kontraktet för kostnadsskäl, det mesta är ju redan betalt.
Sedan gör man nog ytterligare besparingar iom att man kan ha Hensick på sk. artistkontrakt, vilket inte var meningen från början.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Det är ett motsatsförhållande. Vill du ha en artistspelare kan vi inte skriva denne även för nästa säsong.
Personligen vill jag gärna ha en riktigt bra center för denna säsong och hoppas att sådana som Viktor Öman, Adrian Kempe, Timashov med flera kliver fram till nästa säsong.
Berka: Nu officiellt att Hensick lämnar, och just detta uttalande från Näslund pekar på att man fått mer än bara lönekostnaden tillbaka, kanskeockså en del av sign-ob bonusen?
"– T. J. kom till oss med ett önskemål om att återvända till Nordamerika. Vi tror inte på att tvinga spelare att vara kvar hos oss och har nu hittat en överenskommelse med honom, säger GM Näslund"
Carl Lejonkräk: Oj då, ja man misstänker att kanske både sockan och ullmark eller iaf en av dom är påväg att förloras till nästa säsong.
När jag ser namnet gianluca så tänker jag på Gianluigi Buffon som är en av världens bästa fotbollsmålvakter så det måste vara ett tecken ;)å varför texten ser ut såhär har jag ingen aning om varför.."EV Zug’s Swiss goaltender Gianluca Hauser will have a try-out with SHL club Modo during he Olympic break according to reports from hockeyfans.ch. The try-out is to get a possible contract with Modo for next season.
19-year-old Hauser has played 4 games in the NLA for Zug this season, with a GAA of 3.37 and SVS% of .882."
Redigerad kommentar
J F K:
Direkt när jag läste Forsbergs kommenter i Allehanda misstänkte jag att han skulle lämna:
– Varför han inte följer med? Han platsar inte just nu och vi har märkt att det blir bättre fart på honom när han vilat någon match, vi hoppas på den reaktionen, säger tränaren Anders Forsberg.
MoDo har ju inte spelat match på över en vecka, så den förklaringen höll ju inte riktigt...
Utgår från att han får punga ut en del själv för detta.
johan_MODO: Vill INTE ha någon från nordamerika. Det är en stor chansning inför säsongen, men att ta någon från liten rink med så lite kvar känns minst sagt korkat. Det tar de flesta lång tid att anpassa sig till liten rink och svårast är det för centrar och backar. Lättare för ytterforwards då, men någon ytterforward är fan inte ok att värva.
Vi MÅSTE ha en center.
Ahh, dags att damma av den här tråden igen nu då....ÄNTLIGEN!
Blake: Förbannat åxå!! Vår målare borta resten av säsongen. skit!
Vad har MoDo gjort för ont mot hockey-gudarna?
O Overthere har Steen spelat klart för ett tag.
Ni har fått en riktigt cool VD. Gammal kollega till mig som nyligen kom hem till Sverige efter att ha drivit TV-kanal i Ghana. FBK:are.
Redigerad kommentar