1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 2014/2015

« · 1622102 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2014/2015

Smurfen:

Ser att det ryktas om Stéphane Da Costa också. Känns som ett spännande namn. Anders lär väl ha bra koll på honom.

Kommentera

Monno: Verkligen tråkigt om han går till SAIK ,,,, men chansen lär ju vara ganska så stor eftersom han verka ha bruden sin där uppe .

Känns ju också lite konstigt att fortfarande verka träna med Modo om skall tro bilderna på instagram på Modos hemsida ,,,,, för det är väl han som är på en av bilderna som har tagits idag eller igår ??

Kommentera

Rykten på twitter om Adrian till SAIK. Vore förjävla tråkigt faktiskt. Sen förstår jag inte vrf heller direkt. Modo bevisade ju att man tror på honom redan säsongen som var. Och han skulle säkert få spela i 2a kedjan om utvecklingen fortsatt.

Svårt å se han platsa i SAIKs 2a kedja. Om dom inte tappar typ 4-5st speare nu efter vm.
Kommentera

Ahnelöv borta 2-4 månader från spel! Blir troligtvis operation då det även var en fraktur på ledpannan... Så jävla illa
Kommentera

Ja, tar de stora fula fiskarna modos bete så blir vi en contender nästa år. Hoppas vi kunnat agna tillräckligt.

Kommentera

johan_MODO: Förmodligen ingen skillnad alls nästan. J18 har ju inte många turneringar och samlingar. Dessutom handlar det om målvaktsträning, som rimoigen inte alls kan ta lika mycket tid som för coachen.
Kommentera

någon sov vet hur de blir med masken nu när han blir målvaktscoach i j18 landslaget? är han förlorad eller kommer han kunna fortsätta i modo? hade verkligen varit trist om han försvann.
Kommentera

Bad_Brett: "Possler och Nylander kommer göra 30-40 poäng i rätt omgivning. "

Jag vill ha dem kvar såklart. men jag gissar 30-40 poäng tillsammans och antar att det är det du menar. ?

Kommentera

Cyklob: Jag jobbar med en mycket nära bekant till Lander och för några veckor sedan lät det på han att Lander med all säkerhet inte skulle lira i Sverige, men nu har man fått lite andra vibbar och det låter inte alls omöjligt att han kan lira i SHL till hösten! chansen finns men är inte överhängande stor att han kommer hem till sverige överhuvudtaget och väljer då just Modo.

Redigerad kommentar

Kommentera

Var Modo inte intresserade av att behålla/satsa på Manuel Ågren? Såg inte så många J20 matcher i år, men tyckte att han verkade rätt lovande!
Kommentera

Bad_Brett: Skulle gärna se 3 forwards Janmark, Lander, kabanov eller annan sniper. Då har man lite bredd med samt att man förlänger med Niklas Nordgren. Nu tror ju jag vi kan glömma både Janmark och vet inte ens om Lander varit eller är aktuell men drömma kan man ju få göra :).
Kommentera

Bad_Brett: Lät ju även som att Kabanov skulle kunna bli aktuell! Skulle verkligen se bra ut om vi kunde signa honom en säsong till!
Kommentera

Pollen:

Ser riktigt bra ut på forwardssidan. Possler och Nylander kommer göra 30-40 poäng i rätt omgivning. Nordgren kan överraska positivt.

Sedan lär Carlsson ta en plats på backsidan.

Kommentera

Henning:

Låter på Svartvadet som att vi kan räkna med tre nyförvärv till plus Niklas Nordgren. Då skulle det se ut ungefär såhär.

Ritola-NY-Skröder (eller Ritola som center och NY på kanten)

Possler-NY-Nylander

Önerud-Påhlsson-Nordgren

Hedberg-Bengtsson-Öberg

Ahnelöv-NY

Lehtivuori-Persson

Hedman-Torp

Vet inte vad ni tycker men det känns ganska klent.

Kommentera

ULTIMAVICI:

Bra att dom lyssnar på de som har koll, skulle ha agerat snabbare dock. Alla klubbar har inte visat intresse som det står ;)

www.allehanda.se/ishockey/shl/stjarna-placeras-hos-modo#Ishockey,Svenska+Hockeyligan+SHL

Kommentera

J F K: ;) bara roligt att retas!
Kommentera

Nu har vi lagt ut vårt första Hockeytorsdags-program på Allehanda.se. In och kika - och tyck!

Per Svartvadet berättar det mesta om who's hot and who's not!

Dessutom: Träffa tjejen som tar över efter Valle.

Kommentera

ULTIMAVICI: He he. Skrev Lööv själv, men tyckte mig ha läst Lööf i Monnos inlägg så jag ändrade. Det där med att skriva på mobilen är inte alltid lätt.:)
Kommentera

J F K: Lööv
Kommentera

J F K: Toronto maple leafs, deras säsong är avslutad.
Kommentera

Monno: Vill de inte ha över honom för att avsluta säsongen så lär han dra först i mitten av augusti eller senare. Det känns bra om han trvs i klubben, för om Montreal ändrar sig och kan tänka sig låna ut Lööf så kanske... Det lär dock aldrig hända förrän i höst.
Kommentera

Har Lööv inte dragit över än eller är Modo så snälla att dom låter han träna med laget igen? Såg på instagram att han spinnade med laget. Ett höstlööv som dom skrev.
Fasiken vore kul om han blev kvar ändå...
Kommentera

J F K: Persson kan vara bra att ha i laget som extra bredd och någon för juniorbackarna att konkurrera med. Klarar inte juniorerna att peta Persson så håller de helt enkelt inte måttet.
Kommentera

Huss: Det är vad jag förstår de senaste tre åren som spoilerats av skador där Persson. Förhoppningen är givetvis att han utvecklas. Vill minas spelare som Hersley, Svedberg, Ryno, Jimmie Jump osv som utvecklats i en ny miljö...
Kommentera

J F K: Lyckat till med Persson. Han har var väl inte varit hel de senaste 4-5 åren så det krävs en bra läkarstab och mycket rehab för att ni skall ha nytta av honom.
En habil back när han väl är frisk dock, men inte mer.

Kommentera

Blake: Jo, han har ett antal erbjudanden från KHL redan.
Kommentera

Pollen: Blir osäkt. Jag tycker mig ha hört att Anders sett honom i Juniorlandslaget, men kanske har du rätt att han varit i en parallell årskull. Rimligen har han ändå haft bra koll på Dennis.

Kommentera

J F K: Hade verkligen Anders Dennis i juniorlandslaget? Enligt EliteProspects.com så skiljde det något år.
Kommentera

Rytter: Jo, med K Fopp vet man exakt vad man får. En oerhört laglojal. bra kille som alltid kommer att göra sitt yttersta. Samtidigt bromsar han spelare som Gunnarsson och Bengtsson (nu vet jag inte om Gunnarsson blir kvar, men det är ett exempel). Menar man allvar av sin juniorsatsning, så måste man vara beredd att "offra" sådana som K Fopp.

Dennis Persson tydligen klar står det på hemsidan. Anders Forsberg har haft Dennis i juniorlandslaget och jag tror att han känner att Dennis har mycket mer hockey i sig än vad han fått ut de senaste tre åren. Dennis har haft mycket skador, vilket förmodeligen varit den stora orsaken till det rätt dåliga spel han visat upp. Vi får verkligen hoppas att han kan få vara skadefri nu då!

Kommentera

Petey21: Och Expressen skriver att Mario riktar blicken mot KHL...

www.expressen.se/sport/hockey/shl/mario-kempe-ar-pa-vag-bort-fran-modo/

Kommentera

Bad_Brett:

Tror du är rätt ute, detta är nog för att bereda plats åt t.ex Bengtsson som annars skulle ha det svårt att ta en centerplats. Kommer också sakna Kfopp och hans spel i BP, men om man tänker på vart klubben vill så tycker jag det är rätt att försöka ersätta Kfopp med junior. Troligen en mycket billigare lösning dessutom och i linje med det klubben vill försöka med.

Kommentera

J F K:

Jag är kluven. Jag förstod inte alls hur de resonerade när de förlängde kontraktet senast, men han var faktiskt en av de positiva överraskningarna den här säsongen. Han verkar vara en härlig kille i omklädningsrummet och stod dessutom för lite kontinuitet.

Å andra sidan kan säkert en kille som Bengtsson göra ett likvärdigt jobb.

Kommentera

Petey21: Det kanske inte gick att ersätta någon annan. Peter Öberg har kontrakt, men vilken annan liknande spelare menar du att vi skulle tagit bort? Edwin Hedberg? Påhlsson (vilken jag tycker är bäst defensivt).

Jag tycker inte att K Fopp alls är den bästa defensiva forwarden. Han har blivit bättre, men jag gillar inte hans positionsspel alls. Fram till i år tyckte jag inte ens att han var särskilt bra i BP, förutom att han är väldigt uppoffrande och täcker skott riktigt bra. Han är helt oduglig som spelfördelare och väldigt uddlöst överhuvudtaget offensivt. Jag ser heller ingen direkt uppsida som man kan få på juniorer.

Kommentera

J F K: Håller inte med om KFopp. Vem skulle ta hans roll av juniorerna? Den inställningen och grovjobbet som KFopp står finns bara inte och har inte funnits sedan Micke Petterssons dagar, och har svårt att se att någon av juniorerna skulle kunna ersätta den rollen, åtminstone på kort sikt.

Finns andra spelare som de hellre borde ersätta, inte lagets bästa defensiva forward, som är hur stabil och viktig som helst i box play samt lagets bästa tekare. Detta känns inte alls bra, en gambling med defensiven som var det enda laget var bra på senaste säsongen.

Kommentera

J F K:

Snittåldern gäller svenska spelare som debuterar i högsta ligan. 

Håller med dig angående K-Fop

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: Den snittåldern, gäller det bara svenska spelare eller spelare oavsett nationalitet?
Kommentera

Sawchuk: Ok, men jämfört med en 18-åring och vi pratar juniorer så...

K Fopp lämnar Modo såg jag. Tråkigt, men det är helt rätt. Den typen av spelare känns det bättre om vi tar från juniorerna. Han har gjort det bra, men "är i vägen" för de yngre gardet.

Kommentera

J F K:

Att kalla en 22 och en 23 åring för äldre spelare är väl ändå att ta i. Snittåldern för debut i SHL är 24 år.

Kommentera

J F K: Men, visst har det varit en oerhört bra utveckling på många spelare och det är någonting vi i Modo också måste bli bättre på.

Sedan  kan man fråga sig vad SAIK gjort med sina spelare. Tar du killar som Oscar Lindberg, Tim Erixon, Adam Larsson, Jocke Eriksson, Rundblad osv osv osv, så är det väl ingen som är 100% given i sitt NHL-lag. Många spelar knappt alls i NHL.Jag kan liksom inte förstå det.

När Adam Larsson kom fram så var han en störra talang än Viktor Hedman. Yeah, right...

Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad spelar det för roll om SAIK tror på honom eller inte? Vad ska de säga? Vi vill gärna ha hit dig och givetvis kommer vi att satsa på dig, eller tror du att de säger "vi får se om du tar en plats.". Det är nog inte bara en tillfällighet att någon junior stack till Luleå och en av de mest talangfulla nyligen till HV. Det är mördande konkurrens...

Saken är väl ändå den att det som gjort SAIK så bra de senaste två åren är verkligen inte juniorer. Det är de äldre spelarna som de får behålla. Jocke Lindström, Petter Emanuelsson, Jimmie Jump, Möller, Holloway, Burström osv. Det är INTE juniorer, inte ens nära. Det är äldre spelare som de andra lagen inte har råd att ha kvar i stort sett.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ser inte hur han ska platsa i Skellefteå. Modo är så dåliga att han kan få mycket speltid, vilket han säkert kan få i många andra SHL-lag. Men Skellefteå får han nog svårt att ta en plats i.
Kommentera

J F K: Jag tror att du är ute och cyklar lite nu, om SAIK värvar killen så lär de ju tro på han. Det intressanta är ju rent utvecklingsmässigt vad som är bäst och SAIK är nog överlägsna där i och med kvalitén på laget i stort.
Kommentera

ante08: Kvinnan hans är från Skellefteå tydligen. Antagligen ett obligatoriskt svärmors besök alltså. :-)
Kommentera

Storebror Kempe verkar eventuellt bli kvar och verkar inte vara aktuell för Djurgården i dagsläget. Om han stannar borde väl chanserna öka att lillebror Kempe stannar?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tittar du statistisk de två senaste säsongerna så är vi och Frölunda förkrossande överlägsna. Faktum är att säsongen innan denna så var Arvidsson enda junior och han var då trettonde forward. Det är alltså lite skitsnack att de får så mycket speltid där.
Kommentera

J F K:Saik är en förening som brukar ge unga lovande spelare speltid och där finns nog för tillfället de bästa möjligheterna för unga spelare att utvecklas.
Kommentera

ante08: Dey vore på sätt och vis konstigt om han gick dit. Det är väsentligt tuffare konkurrens om platserna och inte alls lika säkert att han får speltid där som i Modo. Samtidigt kan det givetvis bero på att han har kompisar där sedan U18-VM.
Kommentera

Adrian Kempe ska visst ha varit på besök i Skellefteå i några dagar i rad nu.

Kommentera

zigge:Rykten på DIFs forum över sillyseason,gör gällande att MoDo signat ett tryout med deras bäste J20 forward Oscar Berqvist.....

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1622102 · »