1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Resa till Linköping, Final #6

« · 870049 · » Till forumet

Sv: Resa till Linköping, Final #6
knaskamilla:

Hur går det för oss egentligen? Ska man behöva se på TV på lördag?
Kommentera

shinzawai:

Jag tror du kan få en för 100:- om du läser mitt brev...
Kommentera

Alfred Awful:

Jag tackar för ditt tackande..

Kan skvallra för dig att det finns idag två föreningar i elitserien som gör mycket och allt för att vi supportrar ska betala fullt pris för alla biljetter..

Vare sig det gäller hemma eller borta..Mora och Frölunda är lagen som försöker pissa på oss supportrar som försöker följa vårat lag..

Som supporter som följer mitt lag så mycket jag kan på plats så tackar jag de övriga lagen som stoppar dom två lagens försök att pissa på supportrar
Kommentera

knaskamilla: Just nu skulle jag lätt betala 400 pix för att ha en biljett till lördagen faktist.
Kommentera

knaskamilla: Jo han råkade nog bara köpa några för mycket till sina kompisar som hoppade av i sista stund för att de kom på att det var något bra på tv...
Kommentera

Alfred Awful:

Härligt, 400:- för en ståplats... Vilken juste kille han verkar vara, Robban!
Kommentera

bobbe: Ditt resonemang är helt ok, men det är ju bara det att det öppnar för för en spiral av allt mer tjurighet mellan klubbarna. "Det var ni som började!".

F.ö. så är jag inte helt övertygad om det där med att det bara var engagerade som köade idag. ;-)

www.blocket.se/vi/11526270.htm?ca=14_s

gud: Tack för hjälpen (ärligt menat), men jag sitter och undersöker 2 förgreningar just nu + att någon skåning som är i Övik kanske ringer mig snart och brölar om att jag ska med på MoDo Support-bussen. Jag avvaktar. :-)
Kommentera

knaskamilla: Ibland gör det faktiskt det. Löften är löften. Tjo ho.

Undrar om inte Timrås bränna börjar flagna.
Kommentera

Alfred Awful:

Jag har den turen att jag kan fixa minst 4 biljetter själv till Cloetta..

Om jag nu skulle vilja det..Är du sugen på någon av dom??
Kommentera

Frisco:

Det kanske inte alltid räcker till.
Kommentera

bisterfinnen:

Kan helt ärligt bekänna att jag är helt nöjd över mitt lags säsong med tanke på hur illa skadorna som har drabbat laget under säsongen..

Om dom nu har börjat att jobba med Brännan kan inte jag svara på..

Kan bara hoppas på att Nubben lyckas trolla fram spelare som gör att en som jag kan hamna i samma rus som du som moodooit i dagsläget..

Pssst..
Kan inte du berätta vad jobba i brännan betyder??
Kommentera

Det för mig intressanta i sammanhanget är varför en förening ska utnyttja Ticnet om de inte behöver? De säljer ju alla biljetter ändå, dessutom till de som visar engagemang för den egna föreningen på olika sätt.

Visst förstår jag den irritation som kan uppstå, men det är ju bara slump vem som eventuellt skulle få de kanske 100 biljetterna som skulle släppas på Ticnet. Bra eller dåligt är upp till var och en att avgöra, men jag föredrar engagemang framför slump.
Kommentera

knaskamilla: Jag är medlem i Tottenham Hotspur Supporters Sweden och i Modohockey.se. Duger inte det?
Kommentera

gud: 150 styckna, varav Linköping utnyttjat ett 50-tal till den första och ett 5-10 stycken igår.

Övriga stå- och sittplatsbiljetter kan de köpa samtidigt som vilken MoDoit som helst, då alla lösbiljetter släpps samtidigt på Ticnet. Det går rent teoretiskt att kuppa några hundra LHC-are till för en avgörande finalmatch - om de samarbetar och beställer via Ticnet.
Kommentera

gud:

Kanske för att vi är rätt övertygade om att du inte bryr dig eftersom ditt favoritlag för länge sedan har börjat jobba på brännan.
Kommentera

gud: 150 platser till bortasupporters, men fritt för alla att köpa på Ticnet.

Det är ju just det sista som saken handlar om.
Kommentera

Alfred Awful:

Även om jag nu ska ha missförtått det vissa inlägg så har jag inte fått några svar på hur Modo sköter sina biljetter till finallagets supportrar?? (se tidigare inlägg)
Kommentera

shinzawai: Gör så - scim är het spekulant på min andra MoDo Syd-biljett, om det blir någon.

En bil med knaskamilla, Alfred, scim + Frisco? Och så tar vi en avstickare till Gbg för att plocka upp gud också. Biljett får han ordna själv.
Kommentera

Det lutar nog att jag och Erikarna anmäler oss på kanslibussen nu. Vi törs inte vänta på besked från syd..
Kommentera

gud: "Vart någonstans fick din lilla hjärna till det att LHC skulle släppa till fler biljetter till dig och ditt skitlag???"

Eftersom att jag har sett din skalle i verkligheten vet jag att jag har en större hjärna än dig, även om det inte säger något om hur man använder den.

Diskussionen i den här tråden har handlat om Linköpings relation till Ticnet, inte bestämmelserna mellan klubbarna om bortabiljetter.
Kommentera

gud: Du har missuppfattat allting!
Alfred Awful håller på MoDo, inte Timrå. Dessutom har Timrå spelat klart för säsongen...
Kommentera

gud: Efter att ha läst alla dina inlägg i den här tråden så är det uppenbarligen du som missuppfattat allt och som svarar på frågor som ingen ställer.
Kommentera

gud:

Men varför förklarade du en sak som folk redan vet? Var det för att du skulle försöka framstå som smart och kunnig?
Kommentera

Alfred Awful:

Någonstans så missade du något..Läge för en förvirrad själ som du att scrolla tillbaks och läsa om vad egentligen jag skrev???

Jag bara förklarade för en sån som du att i den Svenska Elitserien finns det en överrenskommelse att det gästande laget har rätt till minst 150 biljetter när deras lags supportrar besöker en bortaarena/hall/lada..

Vart någonstans fick din lilla hjärna till det att LHC skulle släppa till fler biljetter till dig och ditt skitlag???
Kommentera

shinzawai:

Kolla mailen... Men, får man bli medlem i supporterklubben nu för att åka med på kanslibussen?
Kommentera

Vi måste nästan få ett besked om vi får tag i de biljetter vi behöver för att genomföra minibussgrejjen väldigt snart om vi ska ha någon chans på att ta backuplösningen med "Kansli tours".
Kommentera

Wayne Gresky:

Och sen gnäller folk över att man gnäller över att supporterklubben inte framstår som så seriös...
Kommentera

knaskamilla: Om jag inte minns fel hade väl HV sålt slut alla sina matcher i finalspelet redan innan grundserien ens var färdigspelad. Där verkar Ticnet heller inte haft mycket att säga till om.
Kommentera

shinzawai: Sorry, läste inte ordentligt vad det handlade om...sen hade jag vissa problem att tolka texten. Har Hasse korrekturläst den månne?
Kommentera

shinzawai:

Haha. "Kanslibussen". Undrar om det är i MODO Support eller team Kansli man måste vara medlem för att få åka med den?
Kommentera

Wayne Gresky: Äh ditt patrask du ska ju inte åka buss alls härifrån.
Kommentera

shinzawai: Count me in!
Kommentera

Alfred Awful: Nu finns det info på www.modosupport.com. Modo Support tar 70 biljetter vad det verkar varav 50 i en buss och 20 i kanslibussen.

Jag skulle vilja åka med kanslibussen jag, who's with me? :)
Kommentera

gud: Vad svarar du på egentligen, är det någon som tyckt att LHC borde släppa fler klackbiljetter till bortaklacken än vad de kommit överens med de andra elitserielagen?

Det är inte vad som diskuteras i den här tråden just nu i alla fall.
Kommentera

gud: Vårt problem är att de 150 inte räcker på långa vägar för alla som vill ha biljetter och åka ner.

Sen håller jag med kamilla, via ticnet: ja.
Kommentera

gud:

De har släppt alla biljetter via ticnet, så: ja.
Kommentera

Wayne Gresky:

Ni Moododoiter brukar rasa på det mesta...

Vad än som sker så är Linköping tvingade att släppa minst 150 biljetter till ditt lag enligt en överrenskommelse med de andra lagen i ES..

Hur Linköping gör med resten är en helt annan sak i det hela..

Hur har Modo gjort under detta slutspel?? Har dom släppt fler biljetter i kvarten/semin/finalen till de gästande lagen??
Kommentera

knaskamilla: inte evenemang som är så nära förestående.
Kommentera

shinzawai:

Tss. Jag känner mig smickrad över att du tror att jag ensam bestämmer. Nå, ångrar du dig? ;P
Kommentera

Wayne Gresky: Ticnet kanske skulle ta och avsluta samarbetet med en förening som sänker dess varumärke?

www1.ticnet.se/CustomerService?info=0
Kommentera

gud: Finns det någon annan klubb som inte släppt en enda biljett på ticnet till en match?

Jag ser rubriken framför mig:
MoDoiter rasar!
Kommentera

knaskamilla:

Hur konstig det låter så är det Modo som förening som avgör hur biljetterna fördelas..

Inte Modosyd...

Sedan hur fördelningen sker i det gästandets lags förening har fördelat biljetterna är en helt annan sak

När det gäller biljetter till en match i serielunket eller i en slutspelsmatch så är värdlaget skyldig att släppa minst 150 biljetter till det gästande lagets supportar..
Kommentera

knaskamilla: Jag skulle bli medlem, sen tyckte du att jag förtjänade en avstängning, och efter det kände jag inte att jag ville pissa bort 250 spänn. :)
Kommentera

shinzawai:

Sannerligen förståeligt. Börjar de ge bort sina biljetter till andra kommer de ju dels inte att ha nog med biljetter till sin buss om de fyller den, och dels få svårare att fylla bussen (eftersom de ger biljetter till folk som åker på egen hand).

Nåväl, nu får ni skylla er själva för att ni inte är medlemmar i den eminenta föreningen MODO Hockey... ;)
Kommentera

knaskamilla: Exakt. Men vi måste typ gå via syd för MS verkar inte vilja "ge bort" några biljetter då de vill att alla som nyttjar biljetter via dem åker med deras buss. Förståeligt till viss grad, men vad gör alla som inte vill åka med fjortisexpressen? :(
Kommentera

shinzawai:

Jupp, det kan man ju förstå. Undrar vad MODO Support har för deadline för bokningar till sin resa... Vi kan ju lätt ha vår reseplanering klar idag, liksom, bara vi vet att vi har biljetter (och alltså därmed kunna säga: "ja, vi kommer att använda de biljetter vi bokat).
Kommentera

shinzawai: Nä, men finns det ingen transport får man ju boka av dem. Problemet om man inte agerar på något sätt alls är ju att fler och fler möjligheter försvinner.

Jag cyklar väl och lämnar av den överblivna biljetten i Grycksbo om ni förskjuter mig. :-)
Kommentera

knaskamilla: Jag menade; "Hej, jag vill ha biljetter och får jag dem så nyttjar jag dem banne mig också!". Bjarke lät lite less på att vi här uppe paxar biljetter och stannar hemma.
Kommentera

shinzawai:

Du tycker alltså att han ska stanna hemma om hans vänner får biljetter? Juste.
Kommentera

Alfred Awful: "Jag ångrar mig inte och stannar hemma om mina vänner bla bla bla också får" kanske vore på sin plats. :)
Kommentera

« · 870049 · »