1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Resa till Linköping, Final #6

« · 870499 · » Till forumet

Sv: Resa till Linköping, Final #6
knaskamilla: Heh, tror du verkligen att det är nödvändigt?
Kommentera

shinzawai:

Då får du nog kontakta han Bjarke och avanmäla ditt intresse för de biljetterna. Men det kanske du redan har gjort.
Kommentera

knaskamilla: Jappsi! Snackade med Roger nyss, han har haft lite att stå i. :)
Kommentera

shinzawai:

Grattis! Alltså...anmälde man sig via MODO Support?
Kommentera

Jag och mina bretheren har fått plats på kanslibussen. Jä!
Kommentera

bobbe: "och jag får väl kontra med att fråga varför ni "där uppe" alltid generaliserar och bara ser delar av helheten?"

Ja, den generalliseringen kom ju i alla fall inte norrifrån. ;o)

Sen måste jag få säga mitt om trummor och stämning. Det verkar vara någon typ av konstig tävling om att trummor är dåligt, eller i alla fall inte så bra om det blir mycket. Och att sång och klapp är bra. Men om sanningen skall fram så betyder det att det inte blir någon större skillnad mellan en normalsvensk, normalstor publik. Vi har alla lika stora händer i snitt och vi sjunger ungefär lika högt. Antalet olika visor och rytmer är frapperande lika överallt.

Nä. sambaorkester alá brasilien, det är stämningshöjande. Fast det är ju också säckpipor, men det hör man ju sällan. Synd tuycker jag. Hoppas att det blir Modos grej. Säckpipa och sambaorkester.
Kommentera

bobbe:

Sant. Dock fanns det ett gäng med töntar som var uppe och kaxade sig förra matchen i tisdags och lade upp filmer på youtube.

Inte mycket läge att vara kaxig den matchen iof.

Får hoppas att era falanger fortsätter att hålla sig undan trubbel resten av finalserien också,

Godnatt och lycka till imorgon. Ni lär behöva det!
Kommentera

bisterfinnen: ...och jag får väl kontra med att fråga varför ni "där uppe" alltid generaliserar och bara ser delar av helheten? Minimalt med hatande under hela SM-finalen...

Nåväl, godnatt. Ses i "banken" om sisådär 18 timmar.
Kommentera

Paddan:

Försök hindra mig att ta med köttflöjten...
Kommentera

bobbe: Jag som trodde att det, enligt mina insiderkällor, var ett fruktansvärt kraftuttryck. Tydligen får jag omvärdera de källorna ;)

Hmm, hur skulle det funka med kazoos i arenor då? Tänkte om man någon gång skulle dra igång sitt stora projekt.
Kommentera

bobbe:

Bland det mest stämningsfulla vi haft var när vi hade en sambaorkester på ståplats. Kanske inte något att sträva efter varje match, men som kul grej var det helt underbart.

Jag håller med om att sång och handklapp räcker långt, men jag är emot förbud och restriktioner utan substans. Det var det hele.

Varför är det en så stor del av supporterkulturen där nere hos er att bonka varandra i skallen och att snacka om att döda varandra? Hos oss är det fokus på att ha roligt tilsammans och att försöka göra vad man kan för att motivera det egna laget att ge järnet.
Kommentera

Paddan:

Chaplin är gud.

Tänker i alla fall försöka smuggla in mina trumhinnor, ett par tjocka bandyhandskar och kanske en liten maraccas. Hoppas dom inte kommer på mig...
Kommentera

Paddan: Haha, var det det bästa skällsord du kunde komma på? Lite bättre kreativitet, tack, eller är du som Hasse Jonsson? Bara "snygg", eller vad som nu sjungs i "banken"? :)

Wayne Gresky: Nog för att jag hört "dansbands- och tidelagstrakter" om Ångermanland, men... tamburin?!

bisterfinnen: Trummor låter illa. Du kanske för övrigt har missat det som hänt i "supporterled" från LHC:s sida på sistone, nämligen avstängningar till höger och vänster på mer eller mindre mycket tveksamma grunder (peka långfinger är uppenbarligen grovt...)? Så en utrensning av arrangören både gällande ansedda oljud och ovälkomna besökare pågår helt klart.

Precis som du säger är det subjektiva åsikter. Jag anser att diverse redskap är ett tecken på svaghet för en klack (tifo etc borträknat då). Kan man inte klappa själv och därmed dra med sig andra utan att bonka på en bongotrumma? Det funkar bevisligen på andra ställen.

Bara för att dra ett knasigt exempel - skulle det vara stämningsfullt med bara en trumma i en hall? Knappast. Tamburin? Njä, inte på hockey. En applåderande publik? Absolut. Sjungande publik? Perfekt.
Kommentera

bisterfinnen: Det beror kanske på vilken typ av trummor det är. Vägtrummor är ju lite opraktiska och otympliga. Det kanske är de som är förbjudna.

Äh, snart dags att resa till final 5, fast först lite Andra Världskrigslektionsplanering.
Kommentera

MorganaLefaey:

Fusk... Det där var ju.....bra.......ju!
Kommentera

bobbe:

Det har du ju rätt i...

Det känns lite konstigt att man är mer rädd för trummor än för stökiga fans. Trummor har ju till uppgift att bidra till hög stämning och trevliga takter. Bråkiga "klan"-supportrar till det motsatta. Se till att hålla koll på era egna s.k. fans och deras förehavanden i första hand. Där har vi något som skapar såväl oro som risk för olägenheter och skador.

Begreppet sanitär olägenhet finns per defintition inte längre. Det nuvarande begreppet i miljöbalken, som infördes 1999 är "olägenhet för människors hälsa eller miljön". Båttutor kan absolut innebära en risk för olägenhet. Det är tveksamt om en supportertrumma faller in under definitionen. Därmed är det en obefogad begränsning, oavsett hur mycket rätt man har att göra bäst fan man vill som arrangör. Tycker jag alltså :-D
Kommentera

bobbe: Hur är det med tamburiner?
Kommentera

MorganaLefaey: Bra jobbat! Nu gäller det bara att öva in den...
Kommentera

bobbe: Så inte ens en leverantör av kontorsmaterial som det står MoDo Copy på skulle alltså få beträda arenan. Jäkla... jäkla... slättbonde ;)
Kommentera

bisterfinnen: Regel? Trummor och "båttutor" är förbjudna. Punkt. Paragrafen kan du glömma, med tanke på att anordnaren av ett evenemang av den här typen kan neka inträde för vem f-n som helst, så länge det inte omotiverat sker på grund av nationalitet, hudfärg eller liknande.

Hypotetiskt sett skulle LHC kunna förbjuda alla med Modo-attiraljer att komma in i arenan, utan att någon skulle kunna hindra det.
Kommentera

bisterfinnen:
Are you ready,
are you ready,
are you ready,
are you ready?
Are you ready for the time of your life,
it's time to stand up and fight
Mooodoo
mooodoo

Goal by goal we take the a step to the winners land
One by one we gonna stand up with pride
We gonna win tonight
Moodoo
Moodoo

From the highest mountain of valley old
we all fight together for a bracelet of gold

Kommentera

knaskamilla:

MoDo Hockey, MoDo Hockey, MoDo Hockey, MoDo Hockey
MoDos hockeylag ska komma till stan
För att spela på plan
Spela, Spela-a
Kommentera

Wayne Gresky:

Skriver du texten?
Kommentera

knaskamilla: Vi får väl repa in den här med modotext...trumlös iaf!
Kommentera

bobbe:

Har du paragrafen eller regeln som reglerar trumförbudet tillgänglig. Skulle du kunna posta den här?

Efter det vill jag ha paragrafen som reglerar klubbens föreskriftsrätt, dvs var det framgår att den som instiftat regeln har rätt att göra det.
Kommentera

Wayne Gresky:

Det låter inte helt otroligt.
Kommentera

bisterfinnen: Men visst jag få ha med mig en sån här uppsättning? Annars faller ju hela min planering!
Kommentera

knaskamilla: Fråga den berömde Kaspari Barota. Men nu tror jag att vi börjar bli lite väl off topic här... Välkomna ni som kommer - utan trumma. ;)
Kommentera

knaskamilla: Jag tror att han blandar ihop den med timrås trumma.
Kommentera

bobbe:

Samordningsskäl, hålligånghjälp... Same same, but different. Sanitär olägenhet? Nu tror jag allt att du inbillar dig.
Kommentera

bisterfinnen: Öva lite inför lördagen!
Kommentera

knaskamilla: Inte jag heller, det var därför jag frågade. ;)

bisterfinnen: En klack värd namnet behöver inga tillhyggen... Trumma kan jag förstå av samordningsskäl i en stor klack. Max 150 pers på en liten bortastå räknas inte som stor. En trumma i det sammanhanget är en sanitär olägenhet.
Kommentera

bisterfinnen:

Vanligtvis brukar det dock bli såhär....
Kommentera

Wayne Gresky:

Nja, jag hade väl tänkt mig lite mer åt Miami sound machine stuket. Något sådant här...
Kommentera

bisterfinnen: Annars kanske folket från Övik kan låna några banjosar när de åker genom Timrå, stränginstrument är väl ok?
Kommentera

bobbe:

Jag tänkte ta med mig maraccas och congas, för att vi i sambatakt tänkte fira SM-GULDET.

Var går gränsen för definitionen supportertrumma? Stora handflator, bandyhandskar, små congas, baskagge, eller vad. Jag vill gärna se bestämmelsen så jag vet hur jag ska anpassa mina rytminstrument...
Kommentera

bobbe:

Tja. Har man en trumma, en klack och en trumslagare så kan man få till ganska bra stämning. Tror jag. Fast jag tror inte att bister personligen tänkte ta med sig någon trumma...eller, jag vet inte.
Kommentera

bisterfinnen: Nej, det stämmer. Funderade du på att ta med en, och i så fall varför?
Kommentera

Paddan: Jag tror lösningen är att vrida på dimmern för hela lokalen. De historiska intro-bilderna syns ganska bra tycker jag i alla fall.

Mysbelysning helt enkelt.

DreamTeam: Njae, det var nog en fint - annars kommer det att släckas många gånger med Wernblom på plats nästa år. Jag säger: fågel (ingen rö'örn) jämfört med det läget du angav.
Kommentera

Tillåts inga bortatrummor i Cloetta Center?
Kommentera

Alfred Awful: Var då? Var då? I träffytan i nätet bakom Stana, eller?
Kommentera

Alfred Awful: Kan du då också få bort det där "filmjölksfiltret" från mediakuben som gör att det är svårt att se vad som visas där.
Kommentera

Paddan: Jag kommer personligen att slå på mediakuben om de tänkt sig det sistnämnda alternativet. Igår såg jag ju var on och off-knapparna till hela bygget sitter någonstans...
Kommentera

Paddan:

Man undrar ju. Måste säga att inget av det känns helt optimalt.
Kommentera

Paddan: Man får väl hoppas på tv'n och på storbildarn vid ingången kanske. Det finns väl en bar på bottenplan där också. Då kuben enligt mig har alldeles för liten bildyta.
Kommentera

Alfred Awful: Eeh, har de då tänkt visa matchen på mediakuben, eller via teveapparaterna i sportbarerna?
Kommentera

MorganaLefaey: Iofs går ju det argumentet att ställa på sitt huvud och säga att de som bor här uppe alltid har chansen att se hälften av alla MoDos matcher, medan en MoDo-supporter i syd kanske bara har en realistisk chans att se 5-10 matcher (beroende på ort).

Det här verkar i alla fall som det måste diskuteras internt om det här innan nästa säsong.
Kommentera

MorganaLefaey:

Ptja. De tror väl att Syd och Nord kan reda ut det själva.
Kommentera

« · 870499 · »