1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503451 inlägg · 4098 ämnen

Rögle Bandy Klubb - MoDo Hockey Klubb 08 11 20

« · 1089899 · » Till forumet

Sv: Rögle Bandy Klubb - MoDo Hockey Klubb 08 11 20

källan: Man är så jävla less så man vill inte ens att det skall bli någon ny match framöver. Skiter i vad som görs, men något måste göras. Sparka Snellman och sätt in en junior till.... Värva nonames, gör va f-n som helst som kan medföra en förändring.

Kommentera

Salle:

Känns riktigt orättvist med 3-0 i det läget faktiskt. Hade det kommit i andra, så visst. Krizan ser lite uppgiven ut. Såg ni när han var och pratade med Freddan någon gång i början av perioden tror jag, och åkte därifrån och skakade på huvudet? Vet inte om det sänder rätt signaler direkt.

Snellman spelar.
Kommentera

NordaBoy: En av hans utvisningar så satt han av Krizan så den kan du inte lasta han.

Och sparka han? Knappast med de backskador vi har och om nån skulle bänkas sedan så är det INTE han.
Kommentera

Berka: Men Rögle kan ju inte vara nöjda med 3-0.. Möter man Modo nu ska det bli 6 eller 7-0
Kommentera

Salle: MEN Krizan... Sicken j-a tokretur han släpper och Gath kan bara raka in 3-0 i pp.

Annars var det tråk&flyt-Rögle ett låångt tag. 3-12 i skott ett tag där i 3:e.

Kommentera

Kurvinens har väl 2+2+2 utvisnig kicka Kurvinen hedin och snellman har inte hört snellman något bänkad?
Kommentera

Salle: Bäst på plan är Enström.. Kurvinen sabbar chansen med en utvisning tack vare att han inte åker skridskor ,sopa. FAAAAAAN
Kommentera

Salle: 3-0 gath :( nu måste publiken vissa vägen för modo och hejjar fram dom!
Kommentera

renen: Med tanke på de oflyt vi har för tillfället så vette f-n...

bra spel dock nu.
Kommentera

shinzawai: Tro om vi gör något mål ikväll..
2 mål på 8 perioder helbra
Kommentera

Gidde: Men kicka dramadrottningen i mål...
Kommentera

Salle:

Kommentatorn är helt usel, han såg ju inte att det var utvisning när det var hög klubba på Krizan heller..

Krichaj menar jag förresten, eller vad det nu är han säger..

Urk!

Han är lika dålig som MoDo är i PP..
Kommentera

Berka: En Werner som står framför mål menar du. Nån sån hade vi ju inte så den glädjen kan du ju försöka hitta nån annanstans.
Kommentera

Salle: De possitiva e att hedin ser inte helt bortkommen ut denna match iaf. Äh vi e ju med i matchen bara vi kan göra mål. Sen när vi har pucken i anfallzonen så har vi aldrig en kille framför mål... En werner i denna match skulle nog skänka glädje till modo
Kommentera

qwertas: OK! Hur som helst anser jag inte att man kan lämna nån så obevakad så länge. Som du säger så är det ju inte första gången dom gjort pp-mål så.
Kommentera

qwertas: Ja de e fantastiskt faktiskt. Men hur ser det ut på skadefronten till matchen hemma på lördag?
Kommentera

Berka: Sen borde Harri och Freddan se att Snellman inte tillför ett JOTA och detta hämmar framförallt Steen men även Foppa. Bänka (och sedan skänk bort) finnen och låt Weber el mattson få komma in. Och när jag ändå har juniorerna på tungan.

Dom hade ett hästbyte där med 2 slagna icingar innan man fick en avblåsning för utvisning. det var nog närmare 2 minuter dom 3 fick producera mjölksyra. Men kommentatorn trodde att det var Harri som coachade...

Kommentera

Salle: Jag tycker du skall titta på reprisen senare i kväll. Skröder följer med Persson mitt i slottet, PRECIS som en ytterforwards skall göra.

Hade Skröder följt med Kenny så hade passningen kommit till Persson in i slottet som då hade skjutit direkt med sin högerfattning. Precis så här har Rögle spelat sitt PP i flera matcher som jag sett, antingen söker man Persson i slottet eller så slår man diagonalen på bortre stolpen.

Hur som helst historia nu.

Varför spelar MODOspelarna som om man hade en 50 kilos vikt i brallan? Ingen fart på någon spelare, ganska märkligt hur ett helt lag kan kollapsa till den grad man gjort.
Kommentera

Att man fortsätter att lägga ner puckarna i zon när man har pp och varenda gång e man 2 el. 3'.a på dessa puckar å rögle kan enkelt lägga ut pucken igen. Kan inte harri se detta och försöka lägga om strategin för de funkar uppenbarligen inte. Jag anser att man med en spelare mer på isen ska man kunna komma in i zon utan att bara slänga ner puckarna...
Kommentera

Berka: Sen kan man ju undra varför jag skriver "vi" ;) "Dom" ska de väl ändå stå.
Kommentera

Salle: Vårat PP är sämst i solsystemet... Synd att vi inte kan göra mål när vi äntligen får ett PP.
Kommentera

qwertas: Men varför skall Skröder täcka upp ett hörn i boxen OM inte det är nån spelare där? Han borde följa med ner eller så borde han kunna täcka den andra backen så nästa forward kan gå på puckförare. Tycker man i alla fall.
Kommentera

Salle: Högerforwarden i detta fall var Skröder, han hade full täckning på Persson som stod i slottet, precis som man skall göra.

Passningen genom hela boxen brukar man försöka släppa. Inte Skröders fel att Kenny får detta läge utan det är en mycket bra passning.
Kommentera

shinzawai: Krizan åkte på en korekt högklubba på gath, dock tror jag inte det va meningen men man har väl ansvar för sin egen klubba säger väl regeln. En teori jag har att modo får mycket emot sig e att man åker för lite skridskor man förpassar puckarna utan adress och lyckas därför aldrig få några långa anfall, som vi alla vet är att ju att längre anfall tröttar ut motståndarna och dom drar på sig utvisningar. Skulle vi kunna passa puckarna till varandra ist. för att missa 95% så skulle vi ha en bra chans ikväll.
Kommentera

shinzawai: Det var Hedin (tror jag) som fick upp sin (ej medvetet) pinne i nyllet på Gath(?) när Krizan åkte ut. Om inte Karol gjorde nåt i samma sekvens.
Kommentera

Berka: För en gångs skull är jag överens med dig ang domaren. Utvisningen på Salle har överskridits konsekvent av Röglespelarna, och utvisningen på Hållberg när Högardh snubblar var tecken på dålig spelkänsla av domaren. Dock såg jag inte vad Krizan gjorde??
Kommentera

Berka: Sen fattar jag inte hur Kenny kan få smyga upp på 1-0. Smyga och smyga förresten, han står ju där jättelänge. Högerforwardsen MÅSTE ju täcka han då backarna har fullt upp med Gath framför mål.

Måste hålla med om att domaren varit lite hård med oss.

Kommentera

NordaBoy: Jag hatar att säga de men de har varit såhär ett tag nu svårt att spela hockey när domarjävlarna aldrig kan dömma konsekvent. Modo spelar dock bra idag, rögle får 2 skitmål på 2 skitutvisningar.
Kommentera

2-0 kenny jönsson
Kommentera

Berka: Utvisnig krizan! vi har inte dommarn med oss 5 mot 3 nu Kämpa modo
Kommentera

NordaBoy: Sen har vi fan inte domarna med oss heller.... Han tar varken tacklingen i ryggen på skröder eller klubban i käften på timmy, äh vi har fan ingen flyt. forza modo
Kommentera

shinzawai: hör på radion att dommaren missar en hög klubba på en rögle-spelare men han kan ta på modo !
Kommentera

NordaBoy: Japp, och nu kommer 2-0 och raset. Men vi försökte i första 13 iaf.
Kommentera

NordaBoy: SKIIIIIIIIIIIT 1-0 Rögle :/
Kommentera

Hawerchuk: vi är nog det lag som har dragit på sig mest utvisningar efter uppehållet?
Kommentera

shinzawai: Wargh har en tendens att stå på hälarna i försvaret. Ungefär som Enström innan hans förvandling.
Kommentera

shinzawai: Wargh borde göra en Mattson? Utvisning Rögle, nu gör i vi mååål
Kommentera

NordaBoy: Nja.

Vi ser hetare ut ikväll! Det skapas inte så mycket men man ser att de ger allt.

Wargh som forward och in med en av juniorerna istället? Jag blir rädd när Wargh spelar i egen zon...
Kommentera

shinzawai: Är du förvånad?
Kommentera

Nu har domarfan släppt 5-6 st situationer som är värre än den på Salle, skärpning!
Kommentera

Poffa: Vinst ikväll =)
Kommentera

Heja MODO. Själv är jag så fruktansvärt less på att se MODO spela skitdåligt och utan gnista så jag väljer att jobba istället. Det ger mig mer.

Skulle vi mot all vett och sans lyckas vinna eller åtminstone spela bra så kan jag se reprisen ikväll vid 22.

Kommentera

Paddan: Om dom först tacklar varandra så kanske dom börjar tackla motståndarna sen som en kjedjereaktion.. Detta vinner vi Busenkelt
Kommentera

Salle: Oj, stackars Yetman som måste dras med Salle som knappt orkar åka två skridskoskär i följd. Fast Yetman kanske skulle kunna "missbedöma" en tackling och råka tackla till Salle. Förhoppningsvis kan man då äntligen få se lite livsgnista och kämpatag i honom.
Kommentera

Salle: Utmärkt med Salle som center. Han skapar inte ett dyft ute på vingen. De gånger han har spelat center förr har han gjort det med bravur. Bra förändring av Harri!
Kommentera

Paddan: Och Salle som center?

25. MATTSSON, Joakim 17. WEBER, Tim 6. ESPELAND, Stefan  
  4th Line 7. PERSSON, Eric 14. SIGNAL-BERGIUS, Martin  

16. FORSBERG, Tobias 20. STEEN, Oscar 81. SNELLMAN, Ville  
  3rd Line 4. KURVINEN, Mikko 35. HEDIN, Pierre  

10. SKRÖDER, Per-åge 39. SVARTVADET, Per 11. ENSTRÖM, Thomas  
  2nd Line 2. WESTIN, Jens 18. HÅLLBERG, Per  

29. MOLINDER, Andreas 15. SALOMONSSON, Andreas 22. YETMAN, Patrick  
  1st Line 34. WARGH, Tommy 3. TIMANDER, Mattias  

Goalkeepers 60. KRIZAN, Karol  
  30. ZAJKOWSKI, Mikael
Kommentera

Hm, har de alltså tänkt spela Espeland som forward?
Kommentera

Frisco: Tunn trupp =/
Kommentera

« · 1089899 · »