1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507137 inlägg · 4104 ämnen

Rögle - MODO Hockey 2008-09-23

« · 1065524 Till forumet

Rögle - MODO Hockey 2008-09-23

Kommentar

Harri Rindell: Rögle blir en riktigt utmaning

En poäng på de två första matcherna för MODO Hockey är mindre än beräknat, inte minst då med tanke på hur hemmamatchen mot Södertälje såg ut.
Något som också coachen Harri Rindell skriver under på.
- Visst kändes det som om vi skänkte bort två poäng senast, menar han. Men det gäller att inte analysera sönder det hela. Vi gjorde trots allt mycket bra i de båda första perioderna. Vi sköt mycket och skapade en mängd chanser, som skulle gett oss full pott.

Nu handlar det om en road trip för MODO, först Rögle borta tisdag, sedan Frölunda borta torsdag.
- Nya Rögle blir en riktig utmaning, säger Rindell. Jag såg lagets match mot Färjestad och Rögle imponerade i sanning. De var outstanding i matchen. Vi vet vad som väntar, nämligen rena häxkitteln.

Nye MODO-coachen prisar inledningen mot SSK hemma.
- Det bästa vi gjort sedan jag kom hit. Synd bara att det inte höll hela vägen. Nu måste alla förstå att man måste gå ut och göra sitt jobb varje byte, något annat duger inte. I den här jämna serien tillåts inga misstag.

Harri Rindell glömmer inte att harrangera sina motståndare senast.
- De tog bort oss effektivt framför mål. Vi hade mycket svårt att komma till på andra chansen eller returerna.

Nu vill Rindell se spelare som offrar sig hela tiden och spelar med stort hjärta.
- I det fallet har nykomlingarna Rögle hittills varit ett föredöme. Nu är det lite upp till bevis för oss också.

För MODO väntar på en knapp vecka nu tre bortamatcher av fyra - först alltså Rögle/ Frölunda, sedan Djurgården hemma på lördag, Brynäs borta måndag.
- Nu måste vi ha rätt fokus på allt, något annat duger inte.

Noterbart om laget

Skador: Andreas Salomonsson (överbelastad ljumske), Magnus Wernblom (bröst/rygg), Tommy Wargh (axel).
Patrick Yetman, artistspelaren, ansluter i början av oktober.

MODO Hockey spelar två matcher på en resa - åker onsdag till Göteborg, sedan man tränat i Ängelholm för match mot Frölunda i Scandinavium på torsdag.

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backar:
5 Hans Jonsson,
18 Per Hållberg

41 Victor Hedman,
3 Mattias Timander

35 Pierre Hedin,
4 Mikko Kurvinen

2 Jens Westin.

Forwards:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
36 Mats Zuccarello Aasen

81 Ville Snellman,
39 Per Svartvadet,
79 Fredrik Warg

13 Marco Tuokko,
20 Oscar Steen,
29 Andreas Molinder

16 Tobias Forsberg,
25 Magnus Holm,
11 Thomas Enström.

Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2008-09-23
Salle:

"Harri Rindell glömmer inte att harrangera sina motståndare senast."
Vad är det för jävla språk?

Och vem är Magnus Holm?
Kommentera

knaskamilla:

harangera mångordigt (överdrivet) berömma i tal
Kommentera

knaskamilla: Magnus Holm är en duktig center från J20. Född 1989, kommer från Lidingö. Gör alltid stabila insatser.
Kommentera

AM:

Jo, det är väl något man lär sig på journalisthögskolan, förstås...

Poffa:

Aha. Ja, jag går ju inte på så många J20-matcher.
Kommentera

Ikväll är det dags att visa att klass slår motivation!
Kommentera

spud: OJOJOJ!!!
Kommentera

Jag måste säga att produktionen är ännu sämre än Rögle. Det går att räkna de gånger kameramannen hittar pucken...han och kommentatorn verkar ha festat inför sändningen.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag såg att Lukko Rauma ligger tvåa i finska ligan, före lag som Kärpet, TPS och Jokerit. Kanske inte Modos seger på försäsongen var så dålig trots allt.
Kommentera

Wayne Gresky:

Hur ser MODO ut? 2-9 i skott, speglar det matchen?
Kommentera

hellge: Vi är inget vidare, men mycket bättre än dem. Svarten gjorde ett sensationellt highlight-mål av Tumba-kaliber och Påsen nöp i en kontring. Mylleniemi övertygar väl inte direkt...
Kommentera

hellge:

Jo det måste man säga att det gör, iof har MODO haft 3st pp som ökat på skottstatistiken lite. Men Rögle har knappt haft en chans trots ett PP. Men sett till första perioden så leder MODO rättvist.

1-0 var ett väldigt snyggt solo mål av Svarten och 2-0 en snabb omställning av Zuccu och Sköder.
Kommentera

hellge: Det kan man säg. Rögle skapar absolut ingenting i fem mot fem och MoDo har mest haft avslut i usla power play. Målen är lysande individuella prestationer där Svartvadet för går från egen zon, dribblar bort hela Rögle och lägger in den snyggt i mål. Tänk Maradona -86. 2-0 är en blixtsnabb kontring där Aasen passar Skröder som direktskjuter in pucken nära stolpen från relativt långt håll. Det är inte elitserieklass på annat än publiken i den här tillställningen, men vi känns habila iaf.
Kommentera

Wayne Gresky:

"Tänk Maradona -86."

Ah, Guds hand. Eller ska vi säga Guds händer...
Kommentera

Hoppas bara inte det blir samma utveckling som mot ssk
Kommentera

hellge:

Haha, vilket fantastiskt inlägg av Pettersson.
Kommentera

knaskamilla:

Ja, helt lysande. Det får bli mitt bannerförslag till n'Frisco.

Det känns lite Numos tröjförslag över skissen.
Kommentera

hellge: TO läge.
Kommentera

Måste bara inflika: Pelle Gustafsson målskytt....igen. Leder väl ensam poängligan nu.

Hoppas time outen ger resultat, annars kan det bli jobbigt.
Kommentera

Viskarn: En rejäl svacka efter Rögles mål. Skärper vi till oss blir det tre poäng. Rögle har ingt eget spel uta lyckas bara skapa genom att störa oss när vi är ofokuserade.
Kommentera

hellge:

Det bästa med matchen är nog att dom spelar Ramones i avbrotten, osökt kommer jag att tänka på dig hellge! :)
Kommentera

Viskarn: Vad ska man säga. Förutom en kort period då modo inte fanns på banan (Inte då 1-2 målet kom) så har man varit riktigt mycket bättre. Men tanken på hur det blev mot SSK ligger kvar och man börjar bli lite smått orolig. Hedmans skott i stolpen borde ha lämnat en rejäl grop. Sen kan man tycka att det ibland är lite oskärpa när man kommer i lägen. Man har slarvat bort lite 2-1 lägen osv. Det viktigaste nu är att inte få spela så mycket i egen zon där man ibland uppträder virrigt värre och timmy är inte i närheten av hur han borde kunna vara. Jag skyller på för få träningsmatcher och att allt kommer bli bättre. Roligt också att småttingarna inte gör bort sig. Men av någon anledning så blir man ändå lite extra orolig då de är inne.

Kommentera

Gidde:

Kultur, det är annars inte så ofta de spelas.
Kommentera

hellge: Överlag borde väl alla klubbar med självrespekt komma ifrån rixFM musik.
Kommentera

Dessa PP kommer vi få äta upp, snart sitter en av våra och tittar på i 2 minuter..
Kommentera

YIIIIIIIHAAAAAA!
Kommentera

JAAAAAA så skönt med tre poäng
Kommentera

Poffa: Agenten höll fanan högt.
Kommentera

spud:

Skulle inte Rix FM lägga ner i Ö-vik?

Sen hoppas jag på att de nya länsindelningarna kommer leda till att man lägger ner radio Västernorrland. Ibland när man är ute och kör får man in det mycket trevligare radio Västerbotten.

Om kvällens match säger jag som alltid när MODO vinner:

RÄTVISA
Kommentera

Poffa: Snygga mål i en riktig skitmatch. Rögle var så dåliga som jag trott på förhand. Roligast att se, kidsen i fjärdefemman försökte ta för sig, iaf under första halvan av matchen. Mest överraskande: Sundström lyckades göra mål i öppet mål.
Kommentera

Wayne Gresky: Hasse och Hedin känns tröga tillsammans
Hedin är en vandrande katastrof tycker jag
Kommentera

Gusse: Jag tycker Jonsson var sämre idag.
Kommentera

Gusse: Överdrivet. Hedin gör en stabil insats, förutom några enstaka gånger då han återfaller till fjolårets spel. Men de tre matcher som varit nu har han varit mycket bättre än totalt sett i fjol.
Kommentera

Analys efter tre omgångar:

Våra backar har inte fått någon vidare bra start. Jens Westin är stabil och Victor visar redan vilken världsback han kommer bli, när hybriset släpper eller skickligheten kommer ikapp övermodet blir han ostoppbar.

Hedin och Hasse usla. Långsamma, stela, ramlar, kan inte hålla motståndarforwards låsta i planket. Kurvinen inte så osynlig som det pratades om. Timmy långsammare än någonsin, knät verkar spöka. Hållberg borta idag, oklart varför. Låt oss hoppas att det bara är lite förkylning.

På forwardssidan undrar jag var Tuokko är. Tolsa och Jonasén gjorde mer nytta ifjol än han gjort än så länge. Veka skott och utebliven forechecking. Snellman åker fällkniv men visar bra klubbteknik mellan varven, honom ger jag 7 matcher till innan jag sågar. Warg tar för lite plats, jag vill se honom som första 10 matcherna förra året! Svartvadet är tillbaka! Sundström visar gammal god form, bryter puck överallt och spelar fram sina kompisar titt som tätt.

Zuccarello? Bäst i laget just nu.

Molinder ser seg ut, gör ingen nytta någonstans på isen så här i inledningen. Lill-Enström visar att han faktist kan bli en ES-spelare, det trodde jag verkligen inte.

Linjerna i spelet saknar jag, men nog ser man att man jobbar lite hårdare i år. Det är dock för många av spelarna som är en besvikelse än så länge för att jag ska vara nöjd. Tuokko, Kurvinen och Snellman har mycket att bevisa, och Hedin måste skärpa sig. Det känns som om det finns massor med sparkapital dock!
Kommentera

Tycker många har varit bättre än förra säsongen ...ibland ser man åxå bara det man vill se ..
Kommentera

hellge: Det låter som en bra plan, slå på p1 så slipper du oroa dig över länsgränserna, och du får dig dessutom en lektion i lite av varje.

Trodde inte vi skulle hålla undan, men det gjorde vi och det känns riktigt skönt!
Sen blir man ju lite imponerad av Kenny, hur länge orkar han spela så mycket? Har han någon energi kvar till ett eventuellt kvalspel?
Kommentera

shinzawai: Tuokko osynlig? Ta av dig ögonbindeln, är du snäll.

I matchen hemma mot SSK var han bland de bästa i två perioder. Han checkade, tacklade och åkte skridskor. Idag är han inte mer osynlig än vad spelare som Warg, Molinder och Snellman är.

Kommentera

shinzawai: Steen dräller för mycket med pucken också. Det var hans fel när Hasse trillade vid sargen och Rögle nästan kontrade in en puck i öppet mål. Skröder vill jag plussa, han skapar chanser hela tiden. Snart blir det hattrick där.
Kommentera

Poffa: Jag tycker inte att Warg var sååå dålig idag. Molinder och Snellman var däremot helt värdelösa. Tuokko gör en del skitgöra och är bättre på att vara där än Jonasén var ifjol, tyvärr är Tuokko precis som befarat oerhört ineffektiv när det vankas målchans.
Kommentera

Wayne Gresky: För er som inte sett matchen kan jag rekommendera Robbans blogg där han snyggt med illustration förklarar hur målet gick till...

www.hockeysverige.se/blogger_pettersson.html

Kommentera

MorganaLefaey: 2 timmar och 20 minuter sen. Inte illa. :-)
Kommentera

Poffa: Det är ju humör att Kurvinen fick assist på det målet.

Kommentera

Poffa: Jag tar av mig ögonbindeln den dagen du öppnar dig för andras åsikter än din egen. Har du någonsin omvärderat dina stenhårda och orubbliga synpunkter efter input från andra? :)

Tuokko gjorde en bra sak på hela matchen idag. Om han gjorde fler så gjorde han det utanför kamerans brännvidd. Han är långsammare än våra "powerforwards" från ifjol och har inte satt hälften så många tacklingar som Skröder exempelvis. Hans skott orkar knappt fram till mål heller.

Jag tror på Tuokko, men jag tycker inte att vi fått se skit av det han är värvad för.
Kommentera

Poffa: Hahaha. Ja där ser man. Vet inte hur jag missat det inlägget. Men när det är ett så klockrent blogginlägg så kan det va bra med dubbel länkning.

Kommentera

shinzawai: Uppenbarligen baserar du din åsikt om Tuokko enbart på gårdagens match. Jag var på plats och såg matchen mot SSK i lördags och då tacklades Tuokko mer under den första perioden än vad Jonasén gjorde under hela föregående säsong.

Kommentera

hellge: Roberts enormt läckra alster illustrerandes Svartens solomål skulle ju bli en storsäljare i MoDoshopen, är jag övertygad om. Jag skulle köpa en t-shirt med den bilden i varje fall...
Kommentera

I ett fåfängt försök att locka fram Agenten ur hålan där nere i den skånska myllan frågar jag mig: Vad gör såna MoDoprofiler som Michael Hjälm, Magnus Swärdh och Tony Schälin nuförtiden?

Och vad hette den lille Röglespelaren som gjorde halvsuccé en säsong i MoDo på 90-talet, tror jag det var, och sedan flyttade tillbaks till Rögle? Jag vill minnas att han hette Pelle Svensson eller något liknande.
Kommentera

Poffa: Må vara, men då skedde det nog utanför bild. Tycker du att han åker mycket skridskor och har varit duktig i spelet?
Kommentera

Paddan:

Antar att du stavade Tommys namn fel med vilje? ;-)

Tänker du på Per Wallin förresten?
Men han kom från Tyringe och gick vidare till Rögle, så jag kanske tänker på fel kille? Var rätt duktig vill jag minnas.
Kommentera

Gidde: Hehe, jepp, trots att han är gammal Bjästabo.

Hmm, kanske var Per Wallin jag tänkte på, och då var han ju i klubben i två säsonger. Har tydligen väldigt selektivt minne. Vill dock minnas att han var väldigt duktig i spelet man-man vid sargen.
Kommentera

« · 1065524