1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503365 inlägg · 4098 ämnen

Rögle - MODO Hockey 2009-11-21

1208883 · » Till forumet

Sv: Rögle - MODO Hockey 2009-11-21
Mikael Uhlin: Det var inte min lista, det var Brutes med fellow hockeyhistoriker. Jag har inte genomgått initieringsriter och känner inte till sällskapets postadress, så jag vet tyvärr inte något mer om listan.

Det kan vara så att man skall åka till någon till synes öde herrgård och säga "Fidelio" till en stor vakt för att bli insläppt. ;-)
Kommentera

Björn W: OK, tack.Vilka fler finns/fanns på listan över "misstänkta utlänningar"? Sten Olsén? Curt "Turken" Forslund? :-)
Kommentera

Mikael Uhlin: Så här var det:

"Vi har haft Haarstad på en lista om "misstänkta utlänningar" i högsta serien. Ja, dom tidiga då. Fast han är avförd sedan ett antal år tillbaka. Han skall vara norrbottning från Öjeby, där han också spelade seriehockey i Div 3 Norra Nordsvenska B, säsongen 56/57. Efter tiden i Rönnskär var han också i Skellefteå AIK innan han kom till Ö-vik. Har någon norsk tråd på pappans sida men är född i Sverige."

Redigerad kommentar

Kommentera

Mikael Uhlin: Et tu Brute har skrivit ett ganska uttömmande svar någonstans i den här gästbokens historia. Minns jag någorlunda rätt så var det norskt påbrå men inte ett exklusivt norskt medborgarskap. Minns jag fel så rättar Brute mig snart. ;-)
Kommentera

Björn W: Apropå Tor Haarstad, kom vi nånsin till klarhet om han är norsk medborgare eller ej? Om svaret är ja måste han vara klubbens förste utlänning nånsin, ca 15 år före Martin & McMasters.
Kommentera

Det här var en roligare match och vi fick en halvsida i pappers-DN, lite sött!

(Den förste uslingen som tråd-slirar efter det här inlägget får i bakläxa att skriva en uppsats om Tor Haarstad på 200 ord)

Redigerad kommentar

Kommentera

Poffa: Åh fan, jag som börja tro det var en Airbus...
Kommentera

zigge: Man flög till Umeå och åkte buss därifrån, herregu' ska man behöva förklara allt?! :-)
Kommentera

Poffa: Va, flög de i en buss?? :-)
Sounds Great, helt makalöst vad en persons ankomst (OK, snart 3 då) kan vända! Hoppas PÅG e glad åxå, o kan börja producera.
Snacka om The Heart Of Hockey, detta vad Foppa&Macke samt övriga gjort är ju nåt HELT unikt!
Kommentera

Björn W:
Punisher är cool. På riktigt.

Kommentera

Modo flög ju hem först igår, söndag, och lite rapporter säger att stämningen i laget har under den senaste veckan gått upp med några hundra procent. T ex kan vi väl nämna att Horava sjöng Beatles i bussen. Det lär ha varit falskt, men med mycket glädje och vilja.

Spelarna var idel leenden och de hade alla sett fram emot nästa match. Glädjen att spela hockey var tillbaka.

Tänk om vi kunde vinna de tre återstående matcherna denna vecka, då snackar vi om att ha rest oss ur skiten och tagit oss åtminstone in i medelmåttornas förlovade land.

Kommentera

mikenomad:

Det inlägget förtjänar utnämningen:

"Best in show"

Vacker tass!
Kommentera

Paddan: Haha ju den komentaren är skön. De mest skrämmande är inte att dom skriver dessa saker, de är ju att dom faktiskt verkar tycka detta.

Enögdhet har precis fått en ny dimension ;)
Kommentera

Björn W: Mycket bittra kommentarer också. Min favorit är nog den som går något i stil med "Om Foppa spelat utan namn och nummer hade ingen lagt märke till honom."  Nää, spelare som lägger helt perfekta pass till medspelare utan att ens titta åt det hållet förblir givetvis helt anonyma.

En sån som Månsson måste däremot ta fram stora dykartrofén för att märkas.

Kommentera

Björn W: Boorken som för ett par veckor sedan ansåg att Foppa (och Susse för den delen) skulle lägga av har börjat få lite bättre kontakt med verkligheten.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1.1788334/boork-gillar-peter-forsbergs-respekt

Kommentera

Björn W: Var han ute och spanade efter Agenten i turkost månde?

Ge oss gärna en bättre länk, tack.

Kommentera

Berka: De här ängelholmarna på nätet som du skriver om träffade jag inte i Ängelholm igår i alla fall, de flesta log lite snett och accepterade förlusten. En hel del ville dessutom ha hans autograf efter matchen.

Tydligen var till och med Mr. Madhawk lite vikarierande MoDo-it i en VIP-box igår.

http://mrmadhawk.se/2...-igen.html

Han är välkommen till bortastå nästa gång, det hade säkert gått att klämma in 15-20 kända nät-MIFfare, Röglefans och någon TIK om det hade varit så. :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Lite självkritik hade kanske varit på sin plats av exil-nordingråarn.
Kommentera

Björn W: Jag har aldrig sett mer tragiska mäniskor än rögle supportrarna, dom slår hyndorna med längder dessutom.
Överallt där de finns ängelholmare så ´klagas det på att foppa är kass och att domaren dömde bort rögles på förhand givna seger.

Foppa är världsklass, men när ängelholmare på taskig svenska ska försöka jämföra peter forsberg och mattias månsson så stänger öronen automatiskt av, i mitt tycke finns det inget att jämföra då de närmaste månsson kan komma peter är väl om dom hamnar på samma kebbabsylta någon gång i framtiden.

Alla ängelholmare verkar tycka att rögle var så överlägset igår men domaren dömde bort matchen till modo´s fördel, och att matchen borde avgjorts i 2:a.
Jag ser på det såhär, modo dominerade 1:a och kanske borde avgjort redan där, i 2:a så vände allt, rögle dominerade och det pga. av en mängd modo utv. en del väldigt billiga. 3:e är jämn, men modo skapar mest och vinner skotten med 6-12 så ett avgörande för modo på ÖT är rättvist.

Jag tycker att domaren var halvtaskig igår , men absolut inte till modo´s fördel, tvärtom. Att sen alla verkar grina ihop över att foppa snackade med domaren mycket kan väl bara ha å göra med att rögles spelare slog,rappade å drog i foppa för att stoppa han utan att lyckas, hade jag varit foppa igår så hade jag varit oxå varit vansinnig över att ha en grön/vit ryggsäck hela matchen.

Med självdistans är resultatet 1-2 på öt ett ytterst rättvist resultat, no more, no less!
Kommentera

spud: Det är inte ofta man läser att hemmaspelarna klagar på att domaren inte pallar trycket.
Kommentera

Björn W: Kanske skulle passa att sätta på ett "A" på Foppas tröja, för han med "C" brukar ju nästan aldrig orka bemöda sig med att åka fram och lyssna på vilka saker som motståndarnas kaptener klagar på hos domaren eller själv ifrågasätta domslut.
Kommentera

shinzawai: Jag tycker att signaturen "Punishers" inlägg, som är länkat från Rögles officiella hemsida är aningen mer nyanserat. För visst borde Peter kunna få åtminstone ett "A" på tröjan när han nu är så pass mycket bättre på att kommunicera med domarna än vad vår #24 vanligen är?

fanblog.roglebk.se/?p=1976

Att sedan samma "Punisher" stod i kö för att få Foppas autograf efter matchen kanske inte är så viktigt, men det sätter hans inlägg i ett lite skönare ljus. Självdistans brukar det kallas. :-)
Kommentera

shinzawai: Haha.
Kommentera

Lumber Jack: Tittar in här för att göra en pudel och med det uttrycka hur imponerad jag är av Foppa! Jag tillhörde belackarna, de som hånade hans comeback-försök. Trodde helt ärligt att han var totalslut. Men det vi har bevittnat i de tre senaste Modo-matcherna är en uppvisning i dominans av en enskild spelare jag inte kan dra mig till minnes att jag någonsin sett.

Tror inte ens att Foppa själv var lika dominant innan han försvann över Atlanten i mitten på 90-talet, möjligen när han var som bäst i NHL i början av 00-talet. Fast helt andra förutsättningar rådde då. Det som händer nu är att en (1) spelare lyfter ett helt lag från AS-klass till att snudd på bli en guldkandidat, bara sådär, över en natt. Med Näslund och Sundström åter är Modo definitivt med i de diskussionerna!

Vi Timråiter framhåller gärna vår stora hjälte, Z, en i sanning fantastisk hockeyspelare och människa. Men inte ens han når Foppa-höjder skulle jag vilja påstå! Så, även om jag som motståndarsupporter känner mig en aning kluven, tack Foppa för att du inte lyssnade på sådana olyckskorpar som mig utan envist fortsatte tro att det skulle gå för det du visar just nu är något ingen hockeyälskare i världen skulle vilja vara utan!

Redigerad kommentar

Kommentera

BanaN: Jo, den också. Fast nu fungerar den igen.

Att ingen Röglerianare klagar på hur Enström överdriver hakningen så till den milda grad att Rådbjer väljer att upphäva vad som kunde ha blivit en utvisning? Resultat = kontring mot sig och mål.

Kommentera

Poffa: Hade han haft hår hade han varit Jimmy H.
Kommentera

shinzawai: Ojojoj, det blogginlägget kan mycket väl vara det bittraste och mest patetiska jag läst på år och dag. Hade han haft något hår hade jag bett honom kamma sig.
Kommentera

Lumber Jack: Nej det är inte sidan som fått tuppjuck.
Kommentera

AM: Ööh, vadå ironiker.
Kommentera

Lumber Jack: Jag måste bara klippa in årets roligaste kommentar från allehanda.se om matchen..

Skrivet 22 nov 2009 04:42 En som kan hockey! (Ej registrerad)

#21 är så självisk så jag vet inte vad han passar juh nästan aldrig, titta bara på målen han gjort, nästan bara solomål. Förstår han inte att en passning är lika mycket värd. Nä Foppas tid har passerat revy, ska modo komma på fötter igen så ska de satsa på upcoming mans ist. typ: Bonsaksen (otrolig speluppfattning), Molinder ( talang utöver det vanliga), K. Forsberg ( kommer bli större än foppa i nhl en vacker dag). Nä foppa innebandy kan du roa dig med eftersom du inte kan passa dina medspelare.

Kommentera

shinzawai: Näää, jaaaa ä int bitter...
Kommentera

shinzawai: Sidan verkar ha fått nått tuppjuck.
Kommentera

Rögles supporterklubbs ordförande gillar inte Foppa, stackarn.

nyheter24.se/hockey24/bloggar/rogle-bk/384003-foppa-ar-en-pajas
Kommentera

Bissett19: Alla är avundsjuka. Men vissa är så avundsjuka att dom inte ens vågar erkänna det härinne eller i sin egen misär. :-)
Kommentera

Salle:

Jag är bara avundsjuk.....;)
Kommentera

Salle:Du glömde Sundlöv :)
Kommentera

renen: Ja just det!
Kommentera

NuMo:Ja utan Modo spelare då går det åt helvete :)
Kommentera

Bissett19: men ni får väl plocka tillbaka några av era veteranstjärnor dårå.

Micke Lind, Djoos, Tjjöööödin, Masken och BJ till exempel. Om dom har hjärta för klubben vill säga.

Redigerad kommentar

Kommentera

Poffa:

Jag tycker ni fortfarande har dopat er lag
Cheaters;)
Kommentera

renen: Jamen utan dem då. Utan Modospelare helt och hållet?
Kommentera

Bissett19: Det beror helt på vad vi ersätter Foppa med. Om Susse, Näslund och någon mer spelare ersätter så har vi nog en hel del att hämta.
Kommentera

Bissett19:

Moodo moodo?
;)
Kommentera

Bissett19:Sundström och Näslund..
Kommentera

Poffa:

"övrigt, en skitmatch som förgylls av Foppa. Ett mål av yppersta världsklass"

Har Moodo ngt att hämta utan Modo Foppa?
Kommentera

Salle:

Don't have it anymore...
Kommentera

knaskamilla: När skall du ta på dig din och platsa bland dina knäppskallar? ;-)
Kommentera

Nikki Nine:

Du kan ju alltid ta på dig din matchens coach-mössa så kommer du att passa in bland de andra knäppskallarna som åker upp. ;)
Kommentera

1208883 · »