1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511793 inlägg · 4110 ämnen

Salo vs. Kiprusoff

« · 424512 Till forumet

Sv: Salo vs. Kiprusoff
Frisco: en = två ;-)
Kommentera

Amb-41: OS-Guld 1994 och VM-guld 1998. På slutet har han mig veterligen bara stått en match i landslaget. Vinsten i World Cup mot Tyskland med 5-2 och träningsmatchen i Globen mot Finland före WC som Sverige vann med 2-1 i sudden.
Kommentera

Lyckats i landslaget på slutet ska det vara i mitt förra inlägg
Kommentera

Frisco: Kirtiken mot Salo kommer nog inte från motståndarfans är jag rädd....
Kritiken kommer ju, tyvärr, hur Salo har lyckats i landslaget. Fladderpucken mot Vitryssland lär han nog få dras med så länge han lever. Visst tror jag att Salo kan finna insperation och att han kan göra matchavgörande räddningar för Modo i årets stjärnspäckade serie men jämnförelsen mot Kiprusoff ja där är matchen redan avgjord (som att jämföra Foppa mot Robban oxå för den delen). Världsstjärnor är världsstjänor....

Hur som helst, Kemehallen lär koka över ikväll.

THE RED MACHINE
Kommentera

geggelundin: Jag som såg Salo redan i VIK när han kom dit säsongen 91/92 är inte orolig alls. Kritiken kommer mest från rädda motståndarfans tror jag.
Kommentera

geggelundin:
Jojomänsan!
Det passar oss TIK:are aldeles utmärkt att vara "underdogs"
Kan bli några fina kamper mellan Berg/Foppa!
Spännade att se hur timråbackarna tar sig an "sedinarna"
Matchen Kippro Vs Salo är HÖGINTRESSANT!>
ExModoiterna Styf och Nordgren brukar ligga på i derbymatcherna!
Jag har lovat att komma på jobbet i Timråtröja/halsduk/mössa, om Timrå grejar oavgjort i kväll!
Allt är bäddat för ett KANONDERBY! (Förhoppningsvis med en bortaseger)
Kommentera

Deas: Helt klart! Roligt att se att Salo kan spela så bra som han gjort inledningsvis trots all besk kritik innan :)

Tycker dock man kan sammanfatta det med att det är två bra lag som möts, med favör till Modo pga Forsberg och hemma-is :)
Kommentera

geggelundin: Du har ändå några poänger där. Tror inte vi modoiter ska ge oss in i en diskussion angående målvakterna =)

Salo har dock varit grym i de 2 första matcherna. Ser bra ut!
Kommentera

Frisco: Stämmer nog bra det.. samma goalie som tagit sitt Calgary Flames och sina finska lejon till final den senaste tiden. På köpet fixade han också bästa insläppta målsnittet i nhl i modern tid på 1.69.. har dessutom rekord för hållen nolla i world cup sammanhang :)

Salo, är det målvakten som nickar puckar och har hål i plockhandsken? :)

Näe, skämt o sido, hoppas det blir en grym match ikväll :)
Kommentera

TIKA: Kiprusoff. Är det han goalien som varit ordinarie i NHL en halv säsong under sin karriär?
Kommentera

Deas:
Det ryktas att Timrå har lånat in tre forvards från Selånger Bady som skall stå vid blå och slå rundpallare mot Salo!
Så skaka av skräck ni bara! Säg åt n'Tommy att sy igen hålen i plocken om det inte skall bli storstryk!
Kommentera

TIKA: Men tanke på kapaciteten så är nog den som släpper in minst mål bäst....
Kommentera

Om Peter Forsberg kommer upp i någorlunda klass så är han mycket bättre än Robert Carlsson.
Kommentera

TIKA:
Ja, men tanke på att Salo är genomusel, klantig, slut som artist, gammal, seg, trött och modoit...så har du nog rätt :-)
Kommentera

Salo vs. Kiprusoff
Kommer Kiprusoff upp i den kapacitet som han har, så är han en mycket bättre målvakt än Salo.
Kommentera

« · 424512