1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504879 inlägg · 4100 ämnen

SCA-Cupen 2011

« · 1396119 Till forumet

SCA-Cupen 2011
Kommer det finnas några MoDoiter på plats ikväll?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Salle: Ja. Lumberjacks ordnar ju resa dit.
Kommentera

Bussen är påväg nu :)
Kommentera

Salle: Det var då ett par femmor som "tränade" vid lunchtid idag, så jag förmodar att de hade tänkt vara på plats...
Kommentera

Frisco: jajjemensan
Kommentera

BJÖRK, Tobias         FORSSTRÖM, Thomas         
AHLSTRÖM, Anders     KÄCK, Johannes
Kommentera

Berka: Kom nu, så åker vi ner till plåtskjulet och ser vad det bjuds på för "skönspel"... :)
Kommentera

Nyvaken och panikslagen. Går matchen se på nätet?
Kommentera

yngwie: Nej. Sundsvall Hockey sätter stopp för det. Gävle Dagblad, Allehanda och Sundsvalls Tidning hade tänkt samsända, men blev nekade.
Kommentera

Poffa: Men va stackarn! Tack för infon.
Kommentera

Jimmy Hamrin liverapporterar.
Kommentera

Läskigt att sitta i Timrås liveblog för att följa matchen
Kommentera

henkelainen: Nja. Hamrin brukar ha huvudet på skaft och va ärlig i sina bedömningar. Sen att det kanske blir mer fokus på Timrå det får man köpa.
Kommentera

henkelainen: Hellre det än ingen rapportering alls.
Kommentera

Poffa: Det kunde ha varit värre... :-)

Pelle Hägglund och Modokollen kommer att twittra lite från matchen också ifall ni vill ha lite extra information.
Kommentera

Poffa: Jo jo, men ändå läskigt. :P
Kommentera

Baksidan på bortatröjorna... inte imponerad.
Kommentera

Nikki Nine: Hej Mora!
Kommentera

Nikki Nine: Jag hade nog föredragit röda siffror på bortatröjorna, fast det är jag det.
Kommentera

Paddan: Röd är en ganska dålig färg för siffror och namn om personer med nedsatt syn ska kunna läsa vad som står.
Kommentera

Wayne Gresky: Du menar domarna ?
Kommentera

Nikki Nine:
Jag ser voodookraft i dessa tröjor. Skitsnyggt tycker jag!
Kommentera

RubinCarter: Dålig första perra, slarvigt från båda håll. 3 utv för modo och en dubbel utv. 1-0 till timrå, slänger in pucken , studsar på en massa spelare och sen in i mål på nått konstigt sätt!
10-5 i skott. Och rätt slöa domare
Kommentera

I en perfekt värld hade MoDo haft röda skridskor, grön klubba, rött ansikte, röda tröjor, gröna siffror med en vit kant, gröna byxor, röd hjälm med grönt spännband och rödgrönvita ben...Det är en jävla tur att isen är vit och domarjäveln svartvit :-)
Kommentera

Icing-Ove: En rätt dålig match med B domare!
Kommentera

Berka: Visserligen bara träningsmatchen än ..men  nog skulle jag vilja att våra två första formationer börjar göra lite mål nu ..För att man skall få en bättre känsla..Känns som om det bara är Danielsson som hänger den ..Och oftast i PP

Redigerad kommentar

Kommentera

Gusse: det märks att vi saknar spelare, samuelsson var ruskigt dålig idag, ryno en katasrof och axelsson såg ut att längta hem.

vist fanns det guldkorn, nyström och hari är 2, ericsson, danielsson är 2 andra.. detta var en rätt dålig match där utvisningar präglade tillställningen tyvärr.
Kommentera

Berka: Vem är Ericsson?
Kommentera

Vad är det för muppar som varit framme nu, då?
Kommentera

Poffa: andersson =)
Kommentera

Poffa: Wannabe huliganer som skulle göra i brallorna om deras idoler i dom så kallade firmorna skulle dyka upp.
Kommentera

Poffa:
Det är kanske som i Jönköping, några slipsnissar som skapar oreda, fräser och spottar?
Kommentera

Icing-Ove: Njae, det var inte många med pubishår direkt.
Kommentera

Enligt säkra källor är det inte klacken (Lumberjacks) som misskött sig, utan personer som tagit sig till matchen på eget sätt och som inte har med Lumberjacks att göra. De har tydligen betett sig som svin och man vet vilka de är, man har till och med namnen på dem.

Ett litet klargörande, bara för att inte Lumberjacks ska få skit för något som de inte är skyldiga till.

Kommentera

Poffa: Tyckte jag såg en viss rit-Martin, men jag kan ha fel. Å andra sidan så kanske inte han är välkommen i LJ?
Kommentera

Ambroo:
Jag hoppas att ni burar in dem i samma lägenhet jag hade på Skönsmon, Västra Radiogatan. Möglig dusch i källaren, det förtjänar de!

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Skönsmon har sin charm på sina håll, men det är inte vackert för det mesta. Har dock varit på en och annan trevlig studentskiva där back in the days... Jag håller med dig (kors i taket)!
Kommentera

Ambroo: Ha ha han såg jag oxå men om han var skyldig vet jag inte men det var många puckon där.
Stackars mormor.
Kommentera

Ambroo:
Ja, inget fel på området, ganska lummigt men lyan var öken. Fan, vad härdad man var som student. Sundsvall är hur som helst finare stad än Umeå.
Kommentera

Icing-Ove: Själv var jag på hemmaplan så man behövde inte leva i halv "misär". Sundsvall är absolut vackert och har ett väldigt bra uteliv.
Kommentera

Poffa: Sundsvall Fans i Modotröjor kanske? Skulle inte förvåna mig en sekund.
Kommentera

Nu ska vi försöka göra ett klargörande... Ursäkta om det blir felstavat men jag skriver från en mobiltelefon.
Ambroo.. Jorå, jag skulle ljuga lika mycket om jag sa att jag var portad från LJ som om Timrå hade ett SM-Guld... Ni slipper se mig utan tröja lika mycket nu för tiden.

Ganska intressant var ändå att se guljackornas uppställning ikväll där man kör 9 av 10 guljackor att punktmarkera MODOklacken och strunta vad som händer på hemmastå. Anledningen till den enda oro vi kunde se på läktaren var klackledaren som stod på räcket någon gång för mycket vilket resulterade i griniga guljackor. Att denne råkade ryka ihop med en person som hade lika mycket adrenalin som denne själv kan jag inte försvara. Det förvånar mig dock inte att den ene åkte ute och inte den andra... Vem som åkte ut ni gissa själva:s.

Summasumarum... MODO kommer INTE missa slutspel. Timråsklack kan fortfarande inte sjunga utan trumma. Lumberjacks blir fler och med mer röststarkare personer. Timrå hatar oss, vi vet det nu, även alla guljackor.

Mvh Rit-Martin
Kommentera

modomartin: Så bra att du kan stava.
Kommentera

modomartin: Ett enögt klargörande. Patetiskt som ni beter er.
Kommentera

modomartin: Det är nog inte stavningen du ska oroa dig för.
Kommentera

Johnny Bravo: Nu dog batteriet!
Kommentera

Ambroo: Både det ena o andra batteriet är nog dött där.

Hans inlägg bevisar ju allt, nuff said.
Kommentera

Johnny Bravo: tack!
Kommentera

modomartin: "Timråsklack kan fortfarande inte sjunga utan trumma..", dum kommentar!
Timrås klack kan inte sjunga!
Kommentera

Berka: Jag tycker bara att det är sorgligt att sånt där svärtar ner fancluben o Modo.
Ni är bättre än att behöva få skämmas för sina "egna".
Kommentera

« · 1396119