1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507812 inlägg · 4106 ämnen

SCA-Cupen

« · 904858 · » Till forumet

Sv: SCA-Cupen
Frisco: Patetiskt
Kommentera

hellge: Mitt minne kanske sviker men det var väl samma Norske som passade fram en Finne till det vackraste målet förra säsongen.
Kommentera

Cyklob: Jag tycker det är bra när domare dömer vad som sker och inte med kvotering.
Kommentera

Frisco:

...och chef Skröder har lärt sig passa.
Kommentera

Snoop: www.lunarstorm.se

Lycka till.
Kommentera

Frisco: Fint det, men det tog bra många powerplay innan man lyckades få in ett mål :). Själv blir jag fundersam när det gäller antalet utvisningar. Kan det vara så att Sundsvall mutat dommarn måtro ? :)
Kommentera

Frisco: Å bara för att jag skrev det så förstör Victor det hela. Skämmes tamefan...
Kommentera

Frisco: Heja viktor ..dröjer nog inte många matcher innan han målar i elitserien åxå
Kommentera

Frisco: ojdå nu leker ni intresserad av matchen, hehe ;)
Kommentera

Paddan: Victory Hedman 1-1
Kommentera

MorganaLefaey: Fint att se att man inte ändrat något på vårt vägvinnande PP-spel från förra säsongen. Det lovar gott.
Kommentera

qwertas: Som sagt, det är inte jobbet som ställt till det för mig, det är helt enkelt att hockeysäsongen kommit närmare som är orsaken.

Nu är man väl lite så att man gärna blåser upp det hela lite både när man är orolig och när man är positiv, vilket gör att man får högre toppar och lägre bottnar. Så om ett litet tag så tycker jag inte alls det är lika farligt.

Måste tänka på vad läkaren sa, chilla.

Kommentera

Poffa: Förra säsongen så började vi serien med 11 seniorforwards som visat att de håller för spel i ES. Det gjorde att det fanns en plats tillgänglig för Hellström, Nilsson, Molinder och Sjödin. Sen så kan man väl säga att Hellströms 1a säsong innebar mer speltid än vad Molinder fick förra säsongen.

Bland backarna hade man Wargh, Viklund och Hedman som alla visat framfötterna i endera en eller två säsonger innan och då visat att man faktiskt håller för det här. Så där var man faktiskt inte speciellt orolig.

Sen så kan man väl säga att kunnandet hos de äldre kommande säsong håller en ganska mycket högre grad än vad det gjorde hos de äldre förra säsongen. Det fick man väl bevisat då både tummen och Gästrin skickades.

Det är väl helt enkelt en annan väg att gå de valt denna säsong och istället för halvdana es-spelare så hoppas man småttingarna skall ta steget snabbt och på så sätt kan vara minst lika bra. Det är inte alls så tokig tanke bakom det hela då en hemvävd spelare lockar mer än en halvdan inköpt, men då det varit rena rama sjukstugan under försäsongen så blir man lite orolig och tanken på att säkra med en spelare till kommer upp. Sen så handlar det också om vilket namn den killen har på ryggen.

Äh, nu har jag nästan lugnat ner mig och tycker man blåser upp det lite. Men som sagt. Skador de första 12 kan göra att dessa blir halvjobbiga.

Sen så tror jag precis som du att Yetman inte är den enda som kommer. Så bara man klarar av  början så skall väl allt va lugnt.

Kommentera

MorganaLefaey: Sluta nu med ditt negativa tugg om Modos forwardsuppsättning. Det är ju betydligt bättre nu än det var vid start ifjol.

Sedan kan du ju inte hänga upp dig på hurvida Jonasén inte spelat på denna nivå tidigare eller om T. Forsbergs verkligen klarar av flytten upp i A-laget. Du har ju knappt sett dom vara på is i år.

Ge dom en 5-7 matcher innan du bryter ihop helt, inte konstigt att du har problem med befarad stress. Chilla grabben! ;)
Kommentera

MorganaLefaey:

Nog ser truppen spännande ut som Dale säger. Men jag vill också ha en eller kanske två forwards till. Vi ska spela en jäkla massa matcher i år.

Bland backarna har vi loosat vår främsta back offensivt i Enström. Han var bl.a. grym på att plocka in pucken i zon, där har vi idag ingen perfekt ersättare. En hel Salle är ju också en fena på det, men han är o andra sidan ingen back.

Det behöver heller inte vara en back som skytt på blå, det fungar lika bra med en forward, speciellt i PP.
Kommentera

MorganaLefaey: Tänk vad olika vi kan vara, själv sitter jag och småmyser.

Är glaset halvfullt eller halvtomt?
Kommentera

Hawerchuk: Vågar inte säga hur många gånger jag tagit upp det, men då det gnager i skallen så måste jag med jämna mellanrum få ut det.

Jag kan hålla med om att det är roligt att man låter de små få chansen, men samtidigt så tycker jag att det är oroande att man har ett lag där ingen egentligen kan bli åtsidoställd om man vill spela på fyra formationer. Även om man haft en kille till som man vetat om klarar av spel i elitserien så hade man haft 2 platser till förfogande för Molinder, Jonasén, Forsberg, Enström och Bjuhr att tampas om vilket jag känner hade varit tillräckligt.

Nu tror jag iofs inte att Harald kommer köra med någon form av välgörenhets minuter, så om man inte platsar så kör han väl på 3 formationer eller 3 formation plus ett forwardspar.

Vore däremot underbart om killarna växte och blev fullfjädrade es-spelare på en gång och då kan har jag inget emot att säga att jag hade fel. Vi behövde inte fler spelare.
Kommentera

MorganaLefaey: En 87:a och en 88:a. Ifjol startade vi säsongen med fyra 86:or och två 87:or. Så just den jämförelsen känns inte så relevant.

Den trupp som MODO ställer upp med de 12 första omgångarna denna säsong är dessutom klart mycket starkare än det MODO som spelade de 12 första omgångarna ifjol. Det myckna matchandet kommer först om ett par månader och tills dess är laget definitivt förstärkt med ett par artistare, det kan jag nästan lova.
Kommentera

Poffa: Visst ser det bättre ut efter den 24 oktober då Yetman kommer. Men fram tills dess så har vi en 87a och en 88a som kommer vara garanterade speltid om vi skall kunna gå runt på 4a formationer.  Därtill kommer Jonasén som inte spelat på den här nivån förut, vilket inte behöver betyda att han inte fungerar men att via träning och träningsmatcher avgöra om han verkligen klarar av det steget är nog någorlunda svårt. Även om det som skall ta det beslutet (tagit det beslutet då han redan fått ok) har mer koll och rutin än en själv i det sammanhanget så är det inte glasklart ändå.

Så de första 12 matcherna så kommer laget va väldigt känsligt för skador, om nu inte dessa spelare verkligen tar ett stort kliv frammåt.

Jag tar för givet att Yetman inte är den enda spelaren som kommer dyka upp på artistkontrakt under säsongen. Så visst kan det förändras en hel del och på så vis bli en riktigt bred trupp i stället. Men de första 12 matcherna kan bli ganska jobbiga om det inte vill sig väl.

Backsidan är jag mer än nöjd med och ser inget som skulle kunna oroa mig, förutom då att man helst skulle vilja ha en annan högerskytt än AA. Men då vi nu har Warg som troligast kommer spela en hel del PP så blir det väl direktskott av vänsterskyttar istället och det spelar då inte lika stor roll.

Kommentera

MorganaLefaey: Vilken gång i ordningen är det du påpekar detta faktum nu?

Strukturmässigt är det här är det intressantaste laget på år och dar. Jag är mer än nöjd att de litar på dagens trupp och ger en rejäl chans för de yngre killarna att spela in sig i laget. Vi är MODO, inte Frölunda. Men visst, föredrar man kortsiktiga resultat mot långsiktiga mål så känns truppen knepig. Funkar det inte så kommer det komma förstärkningar i vinter. Var så säker på det.
Kommentera

Poffa:

En original-replica kanske är en sådan tröja som de använde vid lagfotograferingen i år.
Kommentera

MorganaLefaey: Warg, Sundström, Yetman, P Öberg, Timander och Tommy Wargh tillkommer.

Salle - Svarten - Werner
Skröder - Sundström - Yetman
Öberg - Warg - Tolsa
Jonasén - Molinder - Steen

Så riktigt så "illa" som du påstår är det ju inte. Lägg då till att Tommy Wargh med bravur kan gå in som forward. På backsidan är det då:

Timander - O Hedman
Hedin - Hållberg
Jonsson - Viktor Hedman
Andersson

Inte speciellt tunn trupp med tanke på att vi kan värva fram till 31 januari. Se bara vilka som kom in i MODO under säsongen ifjol. Kuusela, Morrison, Blatny och så Hedin.
Kommentera

MorganaLefaey: Nog för att det saknas ett antal spelare (Warg, Sundström, Öberg, Wargh och Timander) men står fast vid mina tidigare uttalanden om att modo som om jag inte minns fel sa att man behövde en extra bred trupp i år med alla extramatcher och dyligt inte direkt har en bred trupp.

Backsidan ser väl mer än ok ut även fast 2 spelare saknas men frammåt så är de ganska få i antal. Man har som det ser ut nu Jonasén, Molinder och T.Forsberg som är garanterade och spela och skadas en så är det endera Bjuhr eller Enström som måste hoppa in. Lite väl mycket gambling?

Kommentera

Detta är det lag modo ställer upp med i matchen mot Timrå.

Krizan

Hållberg-Andersson, Salle - Svarten - Werner
V.Hedman- Hedin, Skröder - Steen - Jonasén
Jonsson - O.Hedman, Tolsa - Molinder - T.Forsberg

Bjuhr - Enström
Westin

Kommentera

Snoop:
Lät ju som att han hellre tog hand om de defensiva uppgifterna i en kedja. Hade han velat spela bredvid Sundström så tror jag ledningen hade gått med på det. Men han kan ju göra mål ändå som 3:e center, det får vi hoppas...Vår bäste PP-skytt i år kanske ??
Kommentera

Snoop: Mitt kvar är att han kommer till punkt, någon gång.
Kommentera

Vad säger ni om Warg som skyttekung i år? jag tycker inte han är någon vidare sniper men han är en mycket bra spelare, såg fredde andersson trodde han skulle spruta in mål och de är väl klart de är kul för han om han gör de men man kanske inte ska förvänta sig de, eller vad har ni modo supportrar för kvar på Wargen? :P
Kommentera

zigge: Orginal-replican?!

Snacka om motsägelsefullt ord.
Kommentera

Paddan: Neepp, bäst o åka bort till Tallnäs nurå...
Mitt senaste besök i SCA-cupen vill jag minnas en viss Wilde va me...ORGINAL-replican!!
MoDO-vinst ikväll, 4-3 ?? Eller utskåpning??
Gardera, helt!
Kommentera

Hahl Bundy: Själv kollar jag på en svart tv-ruta just nu. Håller på att installera C+ dekodern.
Kommentera

Paddan: Gör det inte? Vad dåligt o jag som bullat upp med chips o dip.
Äh, får väl kolla på Idol istället då.
Kommentera

Hahl Bundy: Öh, vadå, sänds inte SCA-cupen på Canal+ Sport? ;)
Kommentera

Cyklob: Jag tänkte åka ner på förhoppningsvis alla tre matcherna
Kommentera

EfordeM: Joho! Jag ska sitta och blogga i KW bloggen =)
Kommentera

Lorenzo: Det har du inte alls...
Kommentera

Jag kommer inte ner. Har bättre för mig!
Kommentera

Uddan: Jag tänkte gå på fredags samt lördags matcherna och kolla. Men det lockar väll inte direkt eftersom de flesta av lagen ställer upp med reservlags uppställningar förutom Sundsvall då.
Kommentera

knaskamilla: Absolut inte, det är bara det att det lockar inte att se Modo.
Timrå lockar men dom måste ju ha ett motståndarlag också.
Så jag prioriterar höstskörden.
Kommentera

Hahl Bundy:

Ååååhhh. Ni är bara rädda för att bli förnedrade!
Kommentera

knaskamilla: Zipp, Zero, Nada.
Kommentera

Hahl Bundy:

Jag tänkte väl det. Hur många bussar kommer det från din familj?
Kommentera

knaskamilla: Nä det är synd att kalla det hela för match. Man spelar ju bara mot Modo.
Kommentera

Wayne Gresky:

Är det match ikväll? Minsann.
Kommentera

knaskamilla: Full fart på trashtalket inför kvällens match ser jag...
Kommentera

Uddan:

Jaha, vad innebär det?
Kommentera

knaskamilla: Som du sa de är ju träningsmatch!
Kommentera

Uddan:

Den frågan kan inte jag svara på. Jag känner nämligen inte alla MoDoiter. Vad tråkigt för er, förresten, om Timrå råkar vara de som blir förnedrade.
Kommentera

knaskamilla: Så de är ingen som kommer ner å ser när Modo förnedras? :)
Kommentera

Uddan:

Alltså. Den här SCA-cupen. Lite försäsongsträning. Tror ni Timråbor att det är värsta stora hockeyupplevelsen?
Kommentera

Hur många bussar kommer ikväll då? :)
Kommentera

« · 904858 · »