1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507047 inlägg · 4104 ämnen

SCA-Cupen

« · 906594 · » Till forumet

Sv: SCA-Cupen
65selander: Nu får du fan kamma dig. Nog för att hustrun brukar dissa mig när hon är förbannad med att säga heja brynäs och sådant skit.

Mina barn dissar mig inte......Ännu! ;)
Kommentera

Snoop: Ja, det kan jag hålla med om. Jag skall lära henne älska Modo innan hon för börja med trashtalket.

Jag lovar att skärpa mig!
Kommentera

qwertas:

Ellen (den yngsta) svarade:
- Baaaaaaajs!

Telningen svarade inte Naaajs då ;-)
Kommentera

qwertas: du som pappa har lite att jobba med tydligen.
Kommentera

qwertas: Jag måste få dela med mig av något som gjorde mig alldeles varm i kroppen idag.

Jag har två döttrar varav den yngsta är nyss fyllda två år och hennes språkkunskaper kan tyckas vara väldigt begränsade. Det rör sig mest om mamma, pappa och sådana basicsaker.

Jag har länge försökt lära henne att säga Modo Hockey men resultatet har låtit vänta på sig. Idag vid matbordet skulle hon och hennes äldre syster som är fem år fyllda visa mig något som dom lärt sig.

Förväntansfull som man ibland är som pappa satte jag mig ner och lyssnade på vad de hade att säga.

Då säger min äldsta dotter följande:

- Ellen, vad är Timrå för något?

Ellen (den yngsta) svarade:

- Baaaaaaajs!

Manda (den äldre) fyllde i med: -Dom är kräk också!

Jag skrattade så jag höll på att falla av stolen. Vanligtvis brukar jag försöka lära mina barn att man inte skall prata en massa fult men vadå!

I sådant sammanhang så var det ju inte speciellt fula ord de använde. :)

För närvarande känner jag mig så stolt över mina barn att de förmodligen skall få extra lördagsgodis ikväll.
Kommentera

NuMo: Ja, någonting konstigt och nämnvärt måste ha hänt. Dock har jag nog missat det. :)
Kommentera

qwertas: Det har regnat två dagar i rad. Det har varit match två dagar i rad. Skröder har blivit utvisad två matcher i rad, men det har aldrig Sanny.
Kommentera

Uddan: Vad har hänt två matcher i rad?
Kommentera

knaskamilla: Ja tänk!!!!!!
Kommentera

Uddan:

Tänk om det skulle hända tre matcher i rad. Då kan man kalla det en trend.
Kommentera

NuMo: Ja eller hur..
Kommentera

Uddan: Slumpen.
Kommentera

Med sju försäsongsmatcher spelade av totalt nio ser poängligan ut på följande sätt.

Jari Tolsa 2+3
Fredrik Warg 1+3
Marcus Jonasén 2+1
Andreas Molinder 2+1
Per Svartvadet 2+1
Thomas Enström 1+2
Victor Hedman 1+2
Per-Åge Skröder 1+2
Oscar Steen 1+2
Tommy Wargh 1+2
Elias Bjuhr 2+0
Andreas Salomonsson 1+1
Tobias Forsberg 1+0
Joakim Mattsson 1+0
Adam Andersson 0+1
Oscar Hedman 0+1
Hans Jonsson 0+1
Niklas Sundström 0+1
Kommentera

qwertas: Konstigt att de händer 2 matcher i rad!!!!
Kommentera

MorganaLefaey: Tycker inte att det känns oroande över huvudtaget! Spela ihop formationer är överskattat, det är ju först efter ett par omgångar in i serien man ser om det fungerar eller inte.

Vissa formationer kan gå superbra på försäsongen för att sedan floppa totalt när det blir allvar, precis som att en del formationer gör en loj och halvdan insatts på försäsongen för att sedan blomma ut och bli superbra i serien.

Oj, vilken lång mening det där blev.
Kommentera

Gusse: Han skall antagligen ta ett par pilsner och se på lite fotboll ikväll. Svarten kan du lita på.
Kommentera

Salle: Inte så mycket elitserierutin i den där forwarduppställningen.
Känns faktiskt lite oroväckande att så många är borta samt att de först när serien drar igång får börja försöka spela ihop formationerna.

Hoppas i alla fall Mattsson får spela lite.
Kommentera

Frisco: Ja du ser. Han blev ju totalt överkörd... :-)
Kommentera

Salle: Vad menar du? Motorväg? Grusväg? I övrigt så släppte han 3 mål.
Kommentera

Gusse: Nä se på f-n... Fast det verkar som om vi slipper Korhonen som agerade väg igår.

4th Line12. MATTSSON, Joakim38. ANDERSSON, Adam 

11. ENSTRÖM, Thomas15. SALOMONSSON, Andreas16. FORSBERG, Tobias 
 3rd Line7. HÅLLBERG, Per8. HEDMAN, Oscar 

14. TOLSA, Jari29. MOLINDER, Andreas13. JONASÉN, Marcus 
 2nd Line34. WARGH, Tommy35. HEDIN, Pierre 

10. SKRÖDER, Per-åge20. STEEN, Oscar6. BJUHR, Elias 
 1st Line5. JONSSON, Hans41. HEDMAN, Victor 

Goalkeepers30. ZAJKOWSKI, Mikael 
  60. KRIZAN, Karol 
Kommentera

Svartvadet inte med på laguppställningen idag ..Har han joinat skadelistan tro
Kommentera

Lumber Jack: Japp, det skulle han :)
Kommentera

Uddan:

Ajajaj.
Det var hemskt gjort av Skröder.
Han skulle ha hållit ned klubban.
Det skulle han.
Kommentera

Uddan: Blir lite konfunderad av detta. När det är en Modoit som gör något i dina ögon fult, då är det med berått mod och kärringfasoner.

När Sanny bentacklade Brendl, då tyckte du att det var OTUR för att använda dina egna ord.

Skall sanningen fram så var det säkert otur med Skröders sak också, otur i den bemärkelsen att det tog i nacken. För jag tror inte att Skröder ramlade in tacklingen av misstag, så delar av den var säkert med vilje precis som Sannys tackling på Brendl.

Sluta jiddra om andra spelares tilltag om du inte är mer nyanserad och opartisk än så.
Kommentera

Uddan: Säg inget mer då, håll dig så långt härifrån du bara kan...
Kommentera

AM: förstår att du tycker de är ok när du är modoit...
Behöver ej säga mer!
Kommentera

Uddan: Bara för att jag inte tycker det är kärringtag så betyder det inte att jag rättfärdigar det. Nej, det är inte OK att crosschecka någon i nacken, dock var det inte speciellt mycket för världen enligt folk på plats.

Ungefär som när Sanny bentacklade Brendl, det händer ganska ofta under en hockeysäsong. Det är ju inte OK enligt regelboken och båda två fick ju sina straff helt enligt reglerna.

Inte så mycket mer att säga.
Kommentera

Uddan: Klart det är ok, finns ju mycket värre saker.
Kommentera

qwertas: Så du tycker de är ok när man crosscheckar nån i nacken?!
Kommentera

Uddan: Du verkar ha det lite tufft hemma om du tycker det där är kärringtag! Fast det kanske beror på att du skiter i reglerna hemma? ;)
Kommentera

Frisco: Men skröder skiter väl i reglerna eftersom han fortsätter me kärringtagen?!!
Kommentera

Frisco: "Herr Larsson kan inte reglementet!"
Kommentera

Uddan: ja vet, vi skiter i alla regler. Det spelar ändå ingen roll...
Kommentera

Uddan: Klart det spelar roll. Eller ska vi skriva om hela reglementet?
Kommentera

AM: spelar ingen roll..Kärring som kärring!
Kommentera

Martin S: Det är väl så.

Det är inte för inte du är huvudpratare och jag expert i webradion. :)

Fast det kanske vi skall ta i en bubbla eller två.
Kommentera

qwertas: Man kan inte ha rätt alla gånger :)
Kommentera

Jaha då har man sett 2 matcher idag. Modo-Sundsvall var som Wayne skrev nedan ett långt sömnpiller. Medans matchen mellan Timrå-Brynäs var raka motsatsen med bra fart och tuffa dueller. Samt att den matchen var betydligt grinigare änn Modo-Sundsvall matchen. Hoppas på bättre underhållning i morgondagens matcher :)
Kommentera

hellge: "Martin är vår expert, jag sa ju det."

Hmmm, jag är inte så säker på det Hellge! Förra säsongen så sa jag till Martin vid ett tillfälle i Swedbank. -Den där Elias, han tycker jag har något speciellt! Han tycker jag borde får träna med A-laget nästa säsong.

Men experten Martin höll inte med och sa något i stil med att han förmodligen inte blir något.

Jag höll inte med och vidhåller fortfarande att han har något speciellt. Det kanske är för att jag själv växt upp i den lilla hålan Storuman som gör att jag tycker om honom som spelare. :)
Kommentera

hellge: En lagom stärkande promenad på en halvtimme kanske. Helt överkomligt och dagens behållning. :)
Kommentera

Skönt med en vinst idag, bli o se matchen mot Brynäs imorrn .. hoppas på en fin avslutning på cupen.
Kommentera

Wayne Gresky:

Har du långt till Gärdehallen?

Promenixa, cykla kanske.
Kommentera

Wayne Gresky: Att Krizan skulle behöva en slovak att snacka med är förresten bara larv. han stod i båset och snackade precis hela matchen. Zacke var för övrigt helt ok i mål.
Kommentera

Frisco: Matchen var ingen höjdare, snarare en lång gäspning. MoDo gick på halvfart in hela matchen och avgjorde tack vare några fina avslut. När Svarten gjorde 3-1 växlade han dock verkligen upp innan. Det var uppenbart att han ville avgöra matchen där. Vid ställningen 1-1 var det annars nära att Sundsvall tog ledningen och det hade inte varit orättvist. Skröders utvisning var en skitgrej, absolut ingenting att hetsa upp sig över.
Kommentera

Uddan: Skröder fick ju inte ens matchstraff.
Kommentera

hellge: Samma moderklubb har Magnus Svanberg. Svanberg som dock lämnat plantskolan och kommer att spela för Luleå kommande säsong.
Kommentera

Uddan: Che-B och Che-h är inte samma sak.
Kommentera

Albert Hall: Men va faan.. Nåt fel har ju karln.. Två matcher i rad och han gör samma grej!!!
Fegare människa få man söka efter!!
Kommentera

65selander:

Själsligt.
(:
Kommentera

Uddan:

Det var ju en vanlig tackling, en missbedömning av domarn
Kommentera

« · 906594 · »