1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

« · 2327986 · » Till forumet

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Steken84: Timeout, helt rätt!
Kommentera

RedNek:
Man har hamnat i det klassiska när man leder, man känner sig förrädiskt trygg.
Kommentera

Steken84: ja nu har vi hönsgård bra med timeout !
Kommentera

Steken84: Vi gör ju alltid en dålig period. Verkar bli tredje ikväll.
Kommentera

Vad fan håller dom på med???
Kommentera

Mycket slarv & lojt spel nu. Kan straffa sig
Kommentera

J F K: Tror fortfarande att han använt sina Bet365-vinster för att köpa "get out of jail"-cards.

Han får ju Donald Brashear att se ut som Kovalev i jämförelse.
Kommentera

dempa: 3 minuter spelade och löven har alltså haft 2 frilägen och 5 kvalitativa målchanser.
Nä nu är vi inte rejäla alls!
Kommentera

MorganaLefaey: Lobben som friställde en björklöven. Var den inte offside så in i helvete?
Kommentera

RedNek:

Possler är het, misstänker han även har en ”kniv i sidan” sedan han spelade i MoDo…
Se upp för Possler!!
Kommentera

Icing-Ove: Nu kör vi alla härinne för att Modo ska dänga Löven!!!! Kämpa alla!!!!👍👍👍👍
Kommentera

Fattar inte att modospelarna står på hälarna i egen zon. Upp med skridskoåkningen
Kommentera

Bad_Brett: onödig scrum, ta bara att rahimi fick en chans att spela fysiskt. nu gjorde inte mikkel det och vi fick en onödig 2a. Så känner jag. Men vi släpper det.
Kommentera

dempa: Fast det är ju extremt många gånger interference, fasthållning, crosschecking eller andra saker han gör. Exakt samma sak som han gjort tre gånger åker Sam för första gången han för den. Han har en annan regelbok är alla andra spelare på planen.

Och som konstaterat. Rahimis tackling på Hartman är bara en i raden av vidriga tacklingar. Han har minst tre andra avstängningar för vårdslös tacklingar genom åren. En av de fulaste, mest vårdslösa inom svensk hockey genom tiderna.
Kommentera

dempa: ibland funderar jag på vars de ställer mickarna i hägglunds.
När de som blir intervjuad säger "jag hör ingenting då det är för högt ljud här". Men i sändningen låter det som det är knäpptyst i arenan.
De måste be någon kunnig gå o placera om de som ska ta upp ljudet från publiken.
Kommentera

dempa: Äh. Såna där incidenter sker 100 ggr per match i en sån här matchserie. Rahimi har någon hållhake. Kanske domarna är skraja för att han ska spela rasistkortet om han blir utvisad?
Kommentera

JonteD: Jämtland är ju så jämt och ständigt!
Kommentera

KRB:
Nu tar vi ett steg tillbaka och läser om texten.

"Du är med på att din emoji är Uzbekistans flagga och inte Jämtlandsflaggan, va?"
Du i det här fallet avser JonteD. Han postade emojis, snarlika Jämtlandsflaggan, föreställande Uzbekistans flagga.

En emoji är inte en profilbild, där du har flaggan för Republiken Jämtland.

Jag är medveten om att det är Jämtlands sigill i mitten av Jämtlandsflaggan.

Ma Råkes!
Kommentera

Rytter: Jag var sarkastisk när jag skrev det där med hockeyögat, skulle haft en smiley men missade den.
Kommentera

Nagelbitning i 20 minuter nu.
Gnnnnnnn.
KÄMPA MODO!
Kommentera

Alltså vi får ju inte va helt enögda ändå, Rahimi stör såklart Aagaard men det är ju inte utvisning det han gör. Aagaard däremot tappar det och får en regelrätt utvisning, som domaren VISST kunde släppt om han varit på det humöret. Men där gör ju Rahimi just det han ska. Ser man inte det så skäms jag som Modosupporter över mina helblinda supporterkompisar.
Kommentera

KRB: grabbarna gör ett riktigt bra jobb över hela banan ikväll ✌ Ett snabbt 4e sen stänger vi butiken
Kommentera

KRB: Ursäkta men spock har rätt där den jag emoij med flaggan är Uzbekistans jag har inte den med vårt emblem i !!!!!
Kommentera

JonteD: Onekligen likt, men flaggan för Republiken Jämtland är snyggare.

3-1 håll i håll ut!
Kommentera

Bad_Brett: Jag är också supernöjd, har aldrig sagt något annat, vi leder och spelet överlag ser ganska bra ut så då är man nöjd.

Dock behöver det ju inte utesluta att vi kan förbättra oss ellerhur? Kan vi minimera eller helt ta bort dom där klantiga ,onödiga och slarviga situationerna som ger löven frilägen och stolpskott så tror jag vi tar Löven helt klart, gör vi inte det så kan det sluta hur som helst.
Kommentera

Gavelo:
Japp, MoDo är lite bättre hittills i kväll, känslan är bra!
Kommentera

Spock:

Är du helt blind?!
Kolla in emblemet i centrum-delen av flaggan,
Den är lite viktig att iaktta och förstå skillnaden innan man börjar dra likheter med diktaturer på andra håll i världen :)))))
Kommentera

Rytter: Nej jag har ett extremt bra hockeyöga och erfarenhet.
Jag vet inte vart du får allt ifrån, jag har aldrig sagt att vi är dåliga eller sämre än löven, jag skrev att våran defensiv är slarvig och att vi bjuder på många målchanser för att våra backar ofta inte är resoluta.

Modo är bättre om du frågar mig, men vi måste minimera misstagen som Näséns hjärnsläpp i mittzonen till Possler friläge och Wahlbergs uppspel som inte ens är nära att gå fram till rätt adress utan rakt på lövenspelare i mittzonen.
Kommentera

Spock: Den e ju väääldigt lik kommer inte använda den mer!!!! Tack för infon!!
Kommentera

KB: Fortsätt jobba!!
Tyvärr kommer inte inramningen igenom tvrutan.
Kommentera

Heyerdal: Tex har tuggat i sig bomber o granater som vi knaprar Non-Stop
Kommentera

JonteD: Du är med på att din emoji är Uzbekistans flagga och inte Jämtlandsflaggan, va?

Uzbekistan är en mycket hårt styrd diktatur.

Gällande matchen, kämpa MoDo och betvinga Flexicanos!
Kommentera

J F K: Wessner är en jävla ärkesopa. Älskar vissel-orkanerna här inne! Riktiga kempis-vibbar.
Kommentera

Icing-Ove: Hur kan Rahimi undkomma utvisningar hela tiden med sitt eviga rygg dunkande ?
En gåta !
Ni har matchen .
Kommentera

Bad_Brett:
Jo den typen av spelare är inte särskilt tuffa och viker regel av när det själva riskerar att få stryk, de saknar mod och är i regel som bäst när de får ge sig på sådana som inte kan ge igen. Utanför hockeyrinken inte särskilt ädelt, på rinken en arbetsuppgift, klandrar dem inte alla behöver mat på bordet.
Kommentera

Gavelo: Märkligt hur man kan se på det så olika. Själv är jag supernöjd. Håller vi det här spelet vinner vi över sju matcher, det är jag övertygad om.
Kommentera

Gavelo:

Jag undrar hur du har det med nerverna egentligen, eller så blir du helt tunnelseende när modo spelar. Jag tycker vi har bra koll och uppträder betydligt stabilare än Löven.

Det Löven har är sina PP:n och kontringar, när man kollar till att vårda puck och få till egna anfall så ligger klart före. Samma gäller intensitet och närkampsspel.

Visst att löven skapat fram några chanser typ friläge och stoplskott men vi har haft våra giftiga lägen också.

Ser bra ut detta ifall vi kan höja oss bara lite i i sista från andra.
Kommentera

vonDöbeln: Alldeles för mycket rock n’ roll för min smak!😅

Jelisejevs gör väldigt mycket bra. Andrakedjan har växt rejält sedan hans ankomst.
Men han får inte vara så mjuk i närkamperna som nu senaat, det höll på att kosta ett mål
Kommentera

Bad_Brett: Jag tycker det är helt bedrövligt.
Se på situationen innan lövens stolpträff i slutet, Modos backar är 2:a på puckarna, dom är inte resoluta och vi ger löven så många målchanser ur egentligen ingenting.

Vi kan inte spela så här uselt i defensiven om vi hade en tanke på att slåss om en Shl plats.

Offensivt ser det dock riktigt bra ut dom gångerna vi faktiskt anfaller ist för att slå bort pucken.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Bra av Rahimi att tackla Aagaard han spelar bättre när han är förbannad.
Kommentera

KRB: ja men vi släpper till för många chanser , Tex o flyt räddade oss
Kommentera

JonteD: jupp, och direkt och sedan det hände har jag inte annat än fördömt det.

Men för det allra mesta spelar han hårt och schysst, det blir så patetiskt när folk gnäller över allt han gör 😂
Kommentera

Gavelo: En som käkat dynamit och skjölt ner det med raketbränsle är Sebastian ohlsson 😀😀
Kommentera

Kan man lyssna på matchen någonstans?
Kommentera

Bad_Brett:

Bra trend o målskyttet
MoDo svarade direkt med ett mål efter Lövens reducering, sådant är jobbigt för bortalaget
Kommentera

Gavelo: Du verkar okoncentrerad!!! Kolla med sambla så får du hjälp!!!!!😊😊😇
Kommentera

Vilan gjorde gott för Vigge.
Kommentera

KRB: Vilken fin flagga!
Kommentera

Vilket jävla underhållningsvärde på denna match!! Som neutral (även fast jag hoppas lite extra på Modo) så är detta godis att se.

Galna chanser, snygga mål, snygga räddningar, fysiskt spel och en väldigt bra domarnivå!

Svenska domare får mycket skit men i matcherna efter grudserien både i SHL och HA har de varit hur bra som helst!

Hoppas att Modo vinner serien i Match 7!
Kommentera

« · 2327986 · »