1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

« · 2335305 · » Till forumet

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Keriksson: Det är otroligt illavarslande, att vi kollapsar totalt när vi saknar EN spelare! Det tyder på en otroligt svag bredd.

Löven har spelat hela den här serien utan Voutilainen, Plant, och Vainio. Dessutom Lindgren.

Det är som att vi skulle ha spelat utan Williamsson, Wahlberg och Näsén. Och sedan Bernhardt.

Löven har en helt annan bredd än oss, det är bara att lyfta på hatten.

Det möjligtvis enda positiva med det här uttåget, är att vi borde ha identifierat vilka som inte är slutspelsskallar
Kommentera

Blake: Som sagt nu sket sig den planen då Djurgården åkte ut och dom kommer satsa som HV, vi skulle ha satsat hårdare den här säsongen när vi ändå låg tvåa..
Kommentera

Bad_Brett: haha det var ju nån dryg person härinne som förutspådde att tex psyke skulle ställa till det i game 7......
Kommentera

modomille: Men hela planen var ju att försöka gå upp nästa år. Ska bli spännande att se nu nästa år hur det blir med satsningen när det nu var DIF och inte Timrå som ramlade ur.
Kommentera

Vinner löven så hoppa jag på HV
Kommentera

Måste bli mål här om man ska ha någon chans alls
Kommentera

7639: Ja, så är det verkligen. Grovjobbarna är inte ett tillräckligt hot framåt, och nästan samtliga av de ledande spelarna har visat prov på dålig karaktär.

Det har varit mycket snack om att få in spelare med rätt inställning, men om vi ska vara ärliga så är det uppenbart att det är precis det som är svårt stora problem. Bernhardt, Näsén, Woods, Modigs och även Sam tenderar att lägga av direkt när det går sämre. Och Aagaard må vara en kul kille i omklädningsrummet, men även han tenderar att åka runt och fokusera på helt fel saker när det inte går bra för laget. Ingman och Tex verkar ha enorma problem med självförtroendet. Kapten Sylwander kastar bort match 6 och har presterat 1 assist på 13 matcher.

All heder till Wahlberg, men samtidigt är det ett svaghetstecken att det är vår stora stjärna.
Kommentera

Filiphm: Fast han blev ju årets sportchef i grundserien. För att vi gick från att nära till att åka ur till en 2a plats bakom ett givet topplag.

Gradens riktiga test blir ju dock nästa säsong, om han kan hålla oss i toppen. Att det inte var en engångsföreteelse.
Förhoppningsvis lär sig Gradin av året att vi var för smala framåt.

Under säsong har ju 1a och 2a kedjan växlat lite med varandra i att vara dom som producerar. Då tycker jag nästan 3-4 har varit svaga länken...
Sen trodde man ju med Ingman att baksidan skulle vara stabil, men både han och Hasa har ju tyvärr inte alls varit bra. Och Styf är ju bara barnet än.
Kommentera

J F K: Jag har inga illusioner när det gäller HV, får vi möta dem i final får vi vara glad om vi tar en match. Ska till något fullständigt obegripligt för något annat.

Men jag tvivlar på att modo, även i sin formtopp, skulle ha mycket mer att hämta mot dem. Och OM HV skulle klappa ihop så gör de det oavsett vilka av oss de möter.
Kommentera

Blake: Djurgården kommer göra samma som HV, så länge ett SHL lag åker ut som inte heter Oskarshamn eller Timrå så kommer det se ut som iår. Gäller att gå all in om man har en bra chans, som vi hade..
Kommentera

J F K: Det är fan helt otroligt att Mr Jag Vet Bäst a l d r i g skulle kunna erkänna att motståndarlaget är bra 😂
Kommentera

KRB: Det finns otroligt mycket i Modo att jobba med.
Först måste klubben sluta att leva på gamla meriter och överskattning av sitt eget material, sen måste man få laget att vilja tävla och vilja vinna.
Sist bör man skaffa en stor och bred trupp om man vill gå långt.
Idag förlorar vi för att Löven varit bättre än oss, vi viker ned oss och Löven utnyttjar allt vi ger dom medans vi åker omkring och deppar.
Kommentera

Soulless:
60:00 är matchen helt rätt 💪💪
Kommentera

Match 2, där avgjordes uppenbarligen allting, med facit i hand. Ibland har man tur, ibland otur, shit happens. Men Löven måste hyllas, de har verkligen gått in i den här matchen med helt rätt mindset!
Kommentera

Kapten Långnäsa: sluta, en riktigt bra år, tyvärr lite soppatorsk just nu men ett toppen år. Finns inget att skämmas över.
Kommentera

Filiphm: Men vrålsatsa när HV tokvärvar in en hel femma och slänger miljoner runt sig? Jag tycker Gradin gjorde rätt, även ifall det suger just nu.
Kommentera

Dundee: MoDo har gjort en kanonsäsong. Bättre är jag trodde. Tvåa i serien. Bitvis bländande spel. Men precis hela säsongen har man varit riktigt dåliga när det inte funkat. Det duttiga försvarspelet har varit där hela säsongen, inte bara nu i slutspelet. Att vända nu i tredje vore ett miracle om ice, knappast troligt. Men hopp om framtiden. Med korrekt självbild (vi är ett allsvenskt lag) och Gradin o Karlin vid rodret ser jag fram emot nästa säsong. Trist att det inte är fullsatt ikväll.
Kommentera

Soulless: löven har varit bäst där det faktiskt räknas, går inte att förneka. Modo gör tvärtom mot såååå många matcher den här säsongen där spelet inte klickat men man har varit bra där det faktiskt räknas.
Kommentera

Soulless: Du får vara nöjd om du vill. Jag tycker ni gör en ganska svag match.

Vi får väl svaret när ni möter HV. Jag tror det blir väldigt få matcher om ni inte höjer er rejält.
Kommentera

Måste finnas nån förklaring kring det man ser, verkar inte intresserad av att utmana.
Kommentera

Rockson: Det förstår jag också, men jag vet att det är flera med mig som haft dom tankarna, och lite som JFK skriver: Att man är nöjd med att man vunnit == tagit poäng == trots att man spelat dåligt. Det har inte hänt på många säsonger. D.v.s inte en förväntan att det skulle hålla en hel säsong och i ett slutspel.
Kommentera

Karpo: då har du väl 2050 kr tillbaka i fickan om HV71 vinner. Ungefär så enkelt kommer dom segla genom finalen.
Kommentera

Gavelo:

Glöden och vilja vinna i MoDos tröja har inte infunnit sig, där har Karlin lite och jobba med
Kommentera

J F K: Att anpassa sig till motståndet är en skicklighet.
Kommentera

NuMo: Fast, det beror ju bara på att vi inte har någon som helst fart på skridskorna. Mot en normal motståndare skulle du sett hur ihåligt de spelar ikväll.

Samtidigt. Vi kom tolva ifjol. Vi fick byta ut nästan hela laget. Vi mötte ett Löven som fick behålla väldigt många bärande spelare.

Jag är nöjd med säsongen, även om det suger att vi gör en av säsongens sämsta matcher när det gäller som mest. Speciellt som det räckt med en match av normal prestation för att kunna vinna.
Kommentera

J F K: men skärp dig, vi har ju gjort en riktigt bra andra period, och i kombination med erat förfall har det gett oss den ledning vi nu har.
Du får förståeligt vara förbannad men att påstå att vi spelar dåligt just nu är ju bara patetiskt.

En period kvar, vad som helst kan hända och jag firar inget innan avblåsningen. Istället för att döma ut oss som leder kanske du borde hoppas på att modo skärper till sig.
Kommentera

Stone Harh:
Sätter två tusen på HV oavsett vad som händer i denna match
Kommentera

Tyler Durden: Ett lag byggt för grundserien.
Kommentera

J F K: Vi är generösa I alla fall.
Det är stort bättre att ge än att få.
Allvarligt var är spelare som Woods, Aagaard, Ginesjö med fler, det är Allvarligt när bäste forward är Nordin i en match som denna.
Den stora bristen är ju naturligtvis vårat försvarsspel, eller avsaknaden av, så dåligt att man skakar
Kommentera

Dundee: ett mindre dåligt lag. De vinner närkamper, är mer bestämda. Det räcker inte med att 3-4 spelare (EJK, letten, wahlberg, Folin ksnske) i modo gör jobbet
Kommentera

NuMo: Att säsongens sämsta insats ska komma i den hittills viktigaste matchen. Känns ju piss när dom gjort en riktigt bra säsong.
Kommentera

J F K: fast Modo har haft problem i egen zon hela den här matchserien, även i matcher som man till slut vunnit. Tyvärr får jag säga, för er del så räcker det inte att ha en riktigt vass offensiv. Laget ser extremt framtungt ut. Tex kan ju heller inte beskyllas när backarna lämnar stora hål mitt i slottet. Kom igen nu, 4 mål. Större under har skett.
Kommentera

NuMo:
Är bra sugen på att jag tycker det ser bra ut spelmässigt men att det inte går vår väg målmässigt. Men det spelar mindre roll. Ibland vinner man ibland förlorar man...
Kommentera

Gavelo: Nu är ju Löven i grund och botten lillasyster och hade Guds vilja stått i rätt position så hade det här aldrig hänt. Björklöven gör dock det mesta rent pragmatiskt genom att göra det nödvändiga hellre än att vara finstilta.
Kommentera

Heyerdal: Avundas verkligen alla er über-positiva härinne, och jag är inte ens ironisk
Kommentera

Gavelo:
Lätt att säga så efter en sån här match.
Letten har absolut inte matcha förväntningarna. Sen att man inte ersätter Modigs tidigare och ”tror” att man har två spelare klara. Man värvar inte heller in för slutspelet. Fortfarande förvånad över att Gradin blev årets sportchef. En del bra värvningar helt klart men alldeles för mycket som gått fel.
Kommentera

Vi förlorar mot ett bättre lag. Man kan skylla på de mesta men det är bara så. Sedan kan vi har varit bättre spelmässigt i många av matcherna men det spelar ingen roll. Löven vinner dagens match pga orken och bredden. Det märks inte att dom saknar en back som Lindgren men hos oss märks det att Sam saknas kopiöst. Vi har för tunn trupp det är något Hinken får ta med sig till nästa säsong. Vi står och faller när vi får en skada och så ska det ej vara.
Kommentera

J F K:

Björklöven har knappt bjudit oss må någon bra målchans trots att vi spelat numerära överlägen.

Men de har väntat på sina chanser och de har tagit vara på dem till 150%

Mycket bättre än så kan man inte spela.
Kommentera

Majbrasan:
Jag hade inte ens dig i en pereferitanke. Jag pratar om kommentarer från Modos håll.
Kommentera

Stone Harh: Lite tur ändå att man satte tusen spänn på Björklöven bara känslan...
Kommentera

J F K: Spelmässigt är man 3 nummer större än oss, man är starkare, smartare, er vilja och framförallt gör man det som krävs för att vinna.
Man kan inte ta ifrån löven något, man pissar på Modo idag och vi har öht inget att sätta emot.
Spelare som Näsén, Berna, Woods, Jelis, Ingman,Hasa, Styf mfl är ju så tragiskt värdelösa och försöker ju inte ens, jag tycker det är pinsamt att se och jag hoppas alla får lämna efter säsongen för med så mediokra spelare så vinner vi Inga turneringar.
Kommentera

FY FAN! Att prestera det sämsta på hela säsongen i det här läget. Alla verkar fått en påse med globullar som man tar fram och mumsar på när man är i egen zon. Tro vad kapten Sylwander har för inspirerande tal inför sista 20?
Kommentera

Så jävla besviken att det här kan ske under Karlins ledning. Hur fan är det möjligt. Men tyvärr känns det som att vi gick ned oss någon gång när transferfönstret stängde. Ingen bra avslutning på säsongen.
Kommentera

NuMo: Gäller att fina till siffrorna nu går ju inte att förlora med 2-6 i en game 7 mot Löven...
Kommentera

JoakimE: Ja, men det är ju exakt vad jag skriver. Det är vår sämsta match hittills i slutspelet. Kommer att tänka på haveriet 0-5 mot Tingsryd.
Kommentera

Riktigt pinsamt! Flera spelare måste skeppas bort från klubben till nästa säsong. Detta är fan inte OK på något sätt. Saknas ju helt vinnarskallar i laget. Lägger sig platt och släpper in mål efter mål i en avgörande match. Ett hån mot fansen! SKÄMS!
Kommentera

Hakning-Henrik: inte sugen på en woodstyp igen som väger 15gram. Bygg ett svårspelat Västervik deluxe kryddat med två vassa snipers.
Fan less på alla ensidiga bernhardts/Woods eller uddlösa Svenningsson/ohlson.

Ja, jag är bitter så innihelvete. Puss.
Kommentera

J F K: Om du tycker att löven är såpass dålig så är det väl pinsamt att förlora såhär emot dem? Modo har inte varit nära sen Modo tog matchbollen
Kommentera

Alfa337: Du kan dina målvakter
Kommentera

Hakning-Henrik: Det är liksom nu man önskar att laget samlas och ber gemensamt om ursäkt till alla fans och sponsorer, och hälsar att de kommer tillbaka nästa säsong, med en revanschlusta världen sällan skådat.

Men så vet vi att det inte blir. Spelarna njuter av lite längre golfsäsong och firar sina nya lukrativa kontrakt i bättre ligor.

Sedan piskar HV 71 skiten ur Löven. Och nästa säsong kommer Djurgården piska skiten ur motståndet. Och säsongen efter det kommer de nya som blir degraderade att piska skiten ur motståndet.

SHL har i praktiken blivit en stängd liga.

57,14%. Fin avslutning Tex.
Kommentera

« · 2335305 · »