1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514918 inlägg · 4114 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2516797 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
KB: Ingen EJK eller brickan.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023 Kommentera

Andraassist: nu krigar vi järnet ikväll💪🥳
Kommentera

grimiss: Hoppas inget allvarligt med EJK 🙏. Vi behöver honom i slutspelet.
Kommentera

Padrone78: enligt allehanda centrar josh 1:a!
Kommentera

Paninaro: men glider josh in mellan Riley och Dansken?!
Kommentera

Paninaro: faaaakk ingen EJK. Kommer bli tufft ikväll !
Kommentera

9682: Har största respekt för Hedberg. Verkar vara en mycket bra tränare och en trevlig person.
Kommentera

Hedberg snackar:

– Jag tycker att de fick oss precis dit de ville. De stressade oss och vi hanterade inte den stressen på bästa sätt utan vi spelade fast oss för mycket i egen zon vilket ledde till att vi inte fick någon fart genom mittzon. Jag tycker även att vi kan göra ett bättre jobb i anfallszon med att skydda puck och vara lite mer noggranna och skapa lite längre byten i anfallszon.
Kommentera

9682: Oj, bara 1000 sämre än i lördags då, det är inte kattskit
Kommentera

puffe: Kom ihåg att alla inte älskar Modo. Dra ner förväntningarna!
Kommentera

puffe: "Strax efter lunch på måndagen sa rapporterna från Modo Hockeys kansli att det lutar åt att bli någonstans kring 4 600 åskådare när semifinal två ska avgöras, med nedsläpp 19.00." (ÖA)
Kommentera

Finns info någonstans om hur biljettförsäljningen ser ut inför kvällens match.

Hittar inte biljett-termometern på MoDos hemsida

Under 3000 vore väl lite skämmigt?
Kommentera

Eller: Finns underbara inslag med Nattsudd när dom betygsätter Eurovision, rekommenderas starkt
Kommentera

grimiss: Ja, nästan som ”Nattsudd” med Svante Grundberg.
Kommentera

puffe: Widebro ser över elkonsumtionen.
Kommentera

puffe: sitter dom i månsken och pratar ?! Aldrig hört det uttrycket haha
Kommentera

J F K: slutspelstugg är väldigt bra, men är det bara jag som tycker dom sitter i månsken o prata? I o för sej är ju det viktigaste vad som sägs.

EJK vill man gärna se tillbaka, men man blir nästan orolig över att vi har i princip full trupp att tillgå till. Hoppas det fortsätter så
Kommentera

JoJo2613: Krizan stod alla 20 matcher i slutspelet -07. 49 matcher under grundserien. Guden orkar. Bara han gillar att sova...
Kommentera

JoJo2613: Jag hade blivit ytterst besviken om man slängde in Tex helt plötsligt nu. Vårt försvar hade garanterat sett väldigt osäkert ut på grund av hans många tveksamma ingripanden mot Gnaget.
Kommentera

Vad tror ni, Kommer Gudlevski stå ikväll eller kommer dom sätta in Tex?
Personligen så tror och hoppas jag på Gudlevski.
Kommentera

J F K:
Jag hoppas han är tillbaka sen undrar jag om inte Ingman/Brickley skulle behöva lite vila de ser slitna ut tror båda dras med något. Norén borde klara slutspelshockey.
Kommentera

puffe: Undrar om EJK är tillbaka ikväll? Jag hörde ingenting i slutspelstugg (som är ett underbart initiativ), men hoppas ändå att han kan spela. Det ger en oerhörd bredd bland centrarna.
Kommentera

9682: Kul att det fokuseras på MoDo härinne också. Blir kul o se Dickinson igen nu när han fått lite matchtempo i benen. Solen skiner över blå himmel, känns som en riktig MoDo-dag, har vaga minnen av att när våren kom vann MoDo slutspelsmatcher i Elitserien/SHL, men det var då det. Men känner lite ljumma segervindar när jag knallar ut i shorts
Kommentera

Tänk om vi vinner! Hoppas Brickan läkt lite till och kan lira. Inte fel att testa Norén heller.
Kommentera

*1921*: Vad roligt att se och att det blev så pass lyckat med 😊😊 Håller tummarna att ni får många fler sådana tillfällen!
Kommentera

hompa90: Kan denna arbetsdag vara över redan tack. Jag vill bara åka ut o käka en burgare, kebab eller pizza och sen dra till arenan för en fin hockeymatch ikväll!
Kommentera

Slutspelstider i Umeå!
Kommentera

bollan123: Tre minuter tre klockrena Lövenutvisningar och domarna blundar/sover.
Detta kan balla ur fullständigt
Kommentera

Robin Ztorken L: nu missade de nån dif utvisning också. Men va fan gör weigel jagandes målisen efter avblåsning.
Känslan säger att detta kan bli kaos.
Kommentera

Robin Ztorken L: Otippat att det är psykfallet Weigel
Kommentera

Rödluvan: Vi börjar direkt med en superslashing av Löven, domaren bränner den så klart!!!
Kommentera

Rödluvan: Hutchings borde suttit av en tvåa för en galet tydlig fasthållning...
Weigels slashing borde ha varit en femma. Löven börjar precis så fult och smutsigt som man var rädd för.

Tycker inte Garpen är en bra coach, men fasen vad sympatisk han verkar jämfört med Stråhle.
Kommentera

Rödluvan: men tjena. Snacka om att weigel försöker hugga av en djurgårdare.
Kommentera

Hakning-Henrik: Bara att be för att det går till sju matcher och blir tungt och fysiskt. Men jag tror att det finns en risk att Löven utklassar DIF.
Kommentera

J F K: Han sade igår att det var en rensning.
Kommentera

Robin Ztorken L: Låt den moraliska finalen börja...
Kommentera

jonsson: En sju matcher lång sluggerfest med en fem, sex huvudtacklingar av Rövhimi, som givetvis kommer klarar sig undan avstängningar.
Skulle vi eventuellt få möta DIF i en final lär dom få plocka spelare från damlaget för att få ihop full trupp
Skadeläget lär inte se positivt ut för DIF.

Nu kan man slappna av och bara njuta av spektaklet och alla filmningar och fulspel
Kommentera

KB:

Nu kan man luta sig tillbaka och se hur mycke det kommer brottas i Winpos.
Men sen är det på det igen imorn
Kommentera

Bad_Brett: På plats så kändes den väldigt medveten måste jag säga. Framgår inte lika tydligt i tv-sändningen.
Kommentera

Greg P: Otroligt mycket kan hända. Semin har precis dragit igång. Vi får nog avvakta lite och se hur det blir i slutändan. Löven har ett starkt lag och kan gå långt, precis som vi och Dif.
Kommentera

Sigge: Du har dock glömt att Alex Hutchings är en mycket skicklig skådespelare som dessutom verkar kunna lära ut ett och annat.
Kommentera

Saleva: tur att vi har en hungrig dansk som jagar då
Kommentera

J F K:
Bernhardt säger själv till Jon att det var en rensning.
Kommentera

Bad_Brett: Tänkte nämna det efter AIK matchen men satan vilket pass av Ingman till Woods som leder till Niederbachs mål.
Kommentera

Bad_Brett:
Tror Bernhardts är medveten primärt är nog tanken att det inte skall bli icing och att man kan dumpa in från mitten.
Kommentera

J F K: Å andra sidan har vi sett andra märkliga sargpassningar. Ingmans passning till Woods på Niederbach mål mot AIK till exempel. Såklart inte genial på samma sätt, men den slås med en vinkel som inte är speciellt vanlig.

Det faktum att Bernhardt drar den stenhårt med så pass snäv vinkel får mig ändå att undra om det inte är en variant man har övat på.
Kommentera

Andraassist: Kan inte se hur ni ska tappa detta och missa avancemang. Löven - Djurgården kommer gå till minst 6 matcher i en stenhård skadedrabbad serie. Ni får bättre resa och vinner 4-1 i finalen oavsett om de blir Löven eller Djurgården. Ni är klara favoriter på oddsen nu.

Njut av säsongen!
Kommentera

dempa: Jag är ambivalent. Är det en medveten passning från Bernhardt är det kriminellt vackert, men det kan det inte ha varit? Jag tror att han ser att Aagaard drar iväg, men att han hoppas att dansken kommer först till kortsargen. Inte att den som nu skulle landa på bladet
Kommentera

« · 2516797 · »