1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515069 inlägg · 4114 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2516957 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Rödluvan: Ett alternativ nu är att ta timeout. Man är inte ens nära att vara engagerade.
Kommentera

atomragnar: Det beror på vart den tog om det måste sys
Kommentera

jonsson: Och där klev AP av 🥺
Kommentera

Sigge: Det är inte så att de behövde gå in för att plåstra om det?
Kommentera

Bad_Brett: Det är tydligen Ap som började att blöda
Kommentera

Bad_Brett: Han fick något i ansiktet tror jag.
Kommentera

Sigge: Tror inte att det är något allvarligt med AP. Om jag får gissa så är han tillbaka snart.
Kommentera

Rödluvan: Såg någon vad som hände?
Kommentera

Rödluvan: Härligt, både AP och EJK borta då.
Kommentera

Heyerdal: hoppas vi inte får fler skadade börjar sina med ersättare
Kommentera

Rena träningsmatchen jämfört med Löven - DIF. Sömnigt både plan och läktaren.
Kommentera

jonsson: AP utgår
Kommentera

Rödluvan: Någon som har räknat hur många gånger denna match modospelare har ramlat?
Kommentera

Zource: Det är så lågt tempo att det nästan inte går att göra något.
Kommentera

jonsson:Dom är bambi på hal is
Kommentera

modomille: Hemma och satte på tv.n
Visst är det tyst i hallen och det beror väl på mickarna kanske, men det är beklämmande att man inte ser någon på sittplats klappa händerna och leva runt lite

Kanske är så säkra på seger redan? Såg inte fullt ut heller? (Kan bero på samma orsak iofs)

Men spelmässigt ser det stabilt ut och den förväntade finalplatsen ser gjuten ut

Då blir det fullt och bättre tryck
Kommentera

Va folk ramlar
Kommentera

atomragnar: Faaaaan också Dickinson
Kommentera

KB: Tycker Mora är klappkass framåt, ni stänger ner dom totalt och spelar enkelt ur egen zon. De här blir 4-0 i matcher.
Kommentera

Sundstrom: Tänkt att vara så osäker, bitter och liten person att behöva gå in och försöka hävda sig här. Tro att det skulle provocera eller något, men bara visar hur liten orolig och rädd man själv är haha men jag förstår att du inte har några värdefulla aktiviteter att spendera din tid på i övrigt när du tycker de är värt att lägga tid på en så dålig hockeymatch. Inte bara det du ska in och kommentera om det med haha.
Kommentera

Pinaceae: Väldigt billig utvisning. Dickinson sätter upp händerna för att skydda sig, men ok.
Kommentera

KB: synd lite klantigt, 1-1 blir det väl nu
Kommentera

Känns som att det var 4-5 matcher sedan Vela satte in en propp på någon. Han ser ju fan räddare ut än Näsén i närkamper. Och vi tog in honom för hans fysik. Pinsamt!
Kommentera

Sundstrom: Väldigt gulligt att du skapat ett konto enbart för att berätta för modoiterna att du vill att de ska förlora.
Kommentera

Eller: Där har vi ju en grym programidé 😜

Två softa och sköna MoDo-snubbar som pimplar grogg, surrar MoDo, och lirar sköna musikvideos.

Kör en blandning av Nattsudd och Café bärs!
"Ja kvällens första whiskey, vad säger vi, 5 Kabben av 5"
Kommentera

Monno: Som sagt visst är det dålig ljudupptagning men man brukar höra trycket genom TV-rutan när det faktiskt är tryck i arenan, vilket det inte är nu.
Kommentera

J F K: Det här var ju den mest patetiska självförnekelse jag någonsin har skådat.
Att ni i MoDo tappar fattningen så fort någon utdelar en tackling, då ni inte klarar av ett fysiskt spel, säger ju inte att vårt överlägset skillade lag inte kan spela på skills.
Kommentera

Sen tror jag folk har svårt att uppfatta tempot i våra matcher p.g.a. fågelperspektivet i hägglunds,..
Kommentera

puffe: Haha dom boysen hade man ju glömt bort, skön duo. Hinkade booze lirade sköna låtar.

Blir att Youtuba ikväll 😜
Kommentera

modomille: klart jag kollar på matchen, för jag vill att ni ska torska.
Kommentera

Sawchuk: nöjd iaf att vi höll tätt sista minuterna i perioden, vi har en förmåga släppa in mål sent
Kommentera

Sundstrom: 12-8 i skottförsök om man kollar skottkartan. Skottstatistiken ger en ganska dålig bild då den inte tar hänsyn till ribbskott och annat.
Kommentera

modomille: Cmore har ju mickat så jävla konstigt i vår arena.
Noll ljudupptagning. Man hör ju typ aldrig klacken.
Medans på Hovet spricker högtalarna när det blir en tackling.
Kommentera

Trilske: Löven vill ha en holmgång. De behöver få spela på och över gränsen för att då ut optimalt av sitt lag. MoDo och DIF hade kunnat vara ganska snäll också, men Löven kan inte spela så. De skulle förlora mycket på en hårdare bedömning av domarna.
Kommentera

Sundstrom: Hur fan orkar du kolla på den här trötta matchen? Hade aldrig kollat på den här matchen om jag inte höll på ett av lagen.
Kommentera

Sundstrom:

Fördelen med att komma etta i serien...
Kommentera

modomille: Det här måste vara den absolut sämsta semifinal match man sett ihovkeyallsvenskan. Allmänhetens åkning de lux. Mora har haft mer skott, trots att ni har haft tre PP och Mora inget PP. Har ni betalat Mora för att lägga sig?
Kommentera

Trilske: Mera så för risken för att inte ta sig vidare. Det lag som vinner den serien blir inte roliga att tas med.
Kommentera

modomille:

Även om det stämmer så kunde jag inte bry mig mindre, tror löven hade föredragit detta framför holmgången dom står inför ;-)
Kommentera

Robin Ztorken L: Det som skrämmer mig mest är hur vi ska klara en eventuell ytterligare säsong i HA utan Bernie? Han står ensam för 90% av vår offensiv, han är inne på nästan varje mål framåt. Finns inte en chans att vi kommer kunna ersätta honom nästa säsong.
Kommentera

7639: Mora det bättre laget!
Modo har ingen fart i spelet, dessutom åker 9/10 spelare runt och undviker all form av närkontakt, det tävlas öht inget alls och passningsspelet är uruselt.
Woods agerande strax innan passningen på målet är så jävla mjukost så det finns inte, turligt lyckades han fånga pucken och turligt servera Berna till 1-0

Vela är märkligt dålig, ingen fysik, ingen gritt och helt ofarlig offensivt.

Karlin lär vara märkbart irriterad
Kommentera

Ozzy: Tror det bara kommer att gynna Löven eller Djurgården, även om den serien skulle gå till sju så kommer man vara på en helt annan nivå. Då man får spela många tuffa matcher sätter sig den intensiteten i ryggmärgen, som att nervbanorna blir snabbare och att perceptionsförmågan höjs.
Kommentera

modomille: Vi har södergran o Bernie, övriga bör se sig i spegeln o börja jobba!!!
Vi är segare än tuggummi, VAKNA!!!
Kommentera

jonsson: ja, Mora har verkligen varit generösa. Målet en riktig bjudning och för många spelare på banan x2. MoDo måst steppa upp
Kommentera

Sawchuk: Bland dom tröttaste slutspelsmatcherna jag har sett. Hjälper inte heller att publiken gör allt för att INTE skapa stämning. Spyr nästan. Det här laget förtjänar bättre.
Kommentera

NuMo: Stabilt, vi har chanser att göra fyra mål.
Kommentera

M Horava: ja nästan så man undrar om ni betalat Mora för att inte villja vara med å spela🤔😉
Kommentera

NuMo: Ser ut som en vänskapsmatch jämfört med andra matchserien...
Kommentera

Men vi har ju inte varit bra, 3 pp med totalt 6 skott på mål hittills
Nöjd över att vi leder
Kommentera

NuMo: håll detta nu. Köttmur på blå!
Kommentera

« · 2516957 · »