1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514863 inlägg · 4114 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2518402 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
puffe: Vänta här nu. Är man en looser om man påtalar fel och brister man tycker borde åtgärdas? Isåfall är Mattias Karlin och ett gäng härinne rejäla loosers! Ser dig dock aldrig klaga på Karlin?!

Eller menar du dom härinne som klagar på exakt allt, och dessutom överdriver starkt??
Kommentera

Statler: Jo men även "enskilda katastrofmatcher" räknas in i statistik över en säsong.

Jag tycker också att han varit bra, redovisade bara statistiken
Kommentera

Törna: Är ni redo för kobjällran?
Kommentera

JoJo2613: Åh nej.... Det hade jag glömt.....Hoppas Cmåååre kryddar på det med Westberg så blir det en lyckad kväll fartfylld med ångest och ståhej.
Kommentera

Är vi alla redo att lyssna på en koklocka hela matchen ikväll då...
Kommentera

puffe: att avgöra vem som är en looser skribent ankommer icke på dig faktiskt, i ett forum säger å tycker man saker å just nu klagardu fett på alla med en åsikt. Vi är alla modorövar här.
Kommentera

Gavelo: Jo, det var inte dej eller en enskild match jag syftade till.

Mer att vissa skribenter fått hack i skivan. När vi vann ett gäng matcher hette det att vi vann enbart för att vi inte mötte några topplag(Mora inkluderat). När vi slutade vinna ett tag var allt fel(som skribenterna flitigt betonade att de sagt från start, vilket man har rätt i om man alltid gnäller) Nu spelar det ingen roll om vi vinner eller förlorar, för även när vi vinner i en snäll matchserie, så är vi chanslösa i en final där det blir fulspel....

Kan man inte bara låta laget få en chans att motbevisa sådana argument,

Dessutom är dessa looser-skribenter alltid flitiga med att påvisa MoDos looser-mentalitet som förening, lite lustigt.

Själv tycker jag säsongen har varit ganska bra hitentills, och med Dickinsons återkomst är vi nog med ett tag till i detta slutspel
Kommentera

Vesterheim snackar:

– De får lite för många övergångar och så är de skickliga. När vi ger dem så mycket straffar de oss. De får lite studspuckar med sig i dag. Men vi måste vara mer noggranna i hemgångarna.
– Jag tycker att vi spelar helt okej. Men vi behöver sätta våra chanser och inte släppa så mycket övergångar hemåt.
– Vi behöver vinna någon match hemma och vi har varit starka hemma. Jag hoppas att det kommer mycket folk till Smidjegrav. Det gäller att inte tänka så mycket utan bara gå ut och köra, så tror jag att vi ska ta någon match hemma.
– Ja, absolut. Det är bara att komma hem och vinna två matcher så står serien lika igen. Det är bara att gå ut och köra.
Kommentera

9682: Funkar även i poker😊.
Kommentera

Silly:
Du ser inget problem med att fler väljer tv'n istället för på plats?
Kommentera

pean: Bästa är ju om man kan smita ut på Framnäsgatan och om det sedan är stopp där så kan man sedan smita mellan garaget och huset till Tullgatan och där brukar det aldrig vara nå problem och komma ut.
Kommentera

JoJo2613: Jag tycker inte heller att det är ett stort problem och brukar ta mig ut ganska snabbt, men det gäller att våga sticka ut nosen när luckor ges i lämmeltåget och våga trycka sig in i ledet med bilar. Så jag förstår kritiken. Man borde i ärlighetens namn hänvisa fotgängarna vänster mot cisternen och upp på framnäsgatan istället för att bilar och fotgängare ska trängas på Viktoriaesplanaden.
Kommentera

Silly: Parkeringen är ingen fara bara man vet hur man ska köra :)
Kommentera

Silly: :(
Kommentera

hompa90:
Jag tycker ljudet är bra på TV:n 😆
Inga köer till toan, eller kaffekön.
Man får en starkbira eller visky serverad under matchen med lite tilltugg.
Skönt att ibland lägga upp fötterna i soffan.
Bra och intressesant mellansnack och inslag i peroderna.
Och slipper den jävla kaosartade parkeringsplatsen efter matchen.( Fråga Sanny ? )
Skönt med (Hemma) matcher 😆👍
Kommentera

19MoDo21: det är inte upplockat på hovet, har du varit där, en plåtlåda, noll ljudabsorberande material, bara betong, plåt, hårdplast, inga loger eller liknande , bara rakt på, taket lågt , du når till taket längst upp på ståplats, byggt för ljudkuliss,
Kommentera

19MoDo21: EJK tränar idag, tur det!
Kommentera

Trilske:Det ska fan vara "uppmickat" som på hovet, jag tycker ljudbilden i Hägglunds drar ner känslan nått djävulskt som tv-tittare
Kommentera

Trilske: Det var ett helt okej tryck igår ändå även fast det var bara 1 kille som styrde klacken. Brukar vara större tryck när det är 2 eller fler. Gillar speciellt killen med ljust hår som ledde klacken dom senaste matcherna mot AIK och första Mora matchen.
Kommentera

hompa90:

Precis, vilket är ett tydligt bevis på hur misslyckad ljudbilden var när det låter som att dom sitter i ett bås i stockholm trots att dom är på plats och kommenterar.

Vanligtvis är ljudet bara uselt men sen kommer man på att det finns en undersida av botten också, som igår.
Kommentera

Trilske: Fast både Lindberg & Söderström var ju på plats och inte i något bås i Stockholm igår, makalöst att man kan ha så dåligt ljud i en sån pass fin arena?

"Igår lät det som vilken grundseriematch som helst när kommentatorn sitter i ett bås i sthlm och kommenterar, dvs när man inte lyckas väva samman ljudet med atmosfären i arenan och göra ljudet det minsta enhetligt."
Kommentera

Bad_Brett: Hahaha!!!
Kommentera

9682: "Det är möjligt att plywood har använts i konstruktionen av Timrås arena på grund av dess förmåga att hantera vibrationer och belastning som kan uppstå under evenemang. Plywood kan också vara ett mer kostnadseffektivt alternativ jämfört med andra byggnadsmaterial som betong eller stål."

It all makes sense.
Kommentera

modomille: Publiktrycket har garanterat varit bättre än vad det var igår, absolut.

Var mest bara ett instick inför framtida diskussioner om "vem som har bäst publikttryck" baserat på cmores bristfälliga ljud.

Igår lät det som vilken grundseriematch som helst när kommentatorn sitter i ett bås i sthlm och kommenterar, dvs när man inte lyckas väva samman ljudet med atmosfären i arenan och göra ljudet det minsta enhetligt.

Blev själv förvånad när jag såg att hela ståplatsläktaren hoppade under ett powerbreak, vilket inte direkt återspeglades i sändningen.
Kommentera

Robin Ztorken L: min högst personliga spekulation är att Karlin satsat mkt på max utveckling under säsong och att det förklarar en del beslut som är svåra att förstå från sidan.

Nu är det ute genom fönstret och det är 100% på att vinna varje enskild match. Och jag tror det är en förklaring till att vi verkar ha bytt lite taktik. Tex spela mer sarg ut när det behövs. Ger ju inte mkt till utveckling under säsong. Men nu behövs det.
Kommentera

9682: Det där var gratisversionens verk. Men använder betalversionen i jobbet och den är mycket riktigt rejält mycket bättre. Men tror man kan köra även den varianten gratis om man ansöker till Bing.
Kommentera

Robin Ztorken L: “Appear weak when you are strong, and strong when you are weak” - Sun Tzu, The Art of War
Kommentera

Bad_Brett: Har aldrig testat, kör du gratisversionen. Hört att den kommersiella är spöklikt korrekt.
Kommentera

malkin: Ibland undrar jag om Karlin bytt taktik, särskillt nu under slutspelet.
Vi låter oss sköljas över stora delar av matcherna och litar på att Gudlevskis tar allt samt att vi sen kontrar in ett par baljor.
Det är ju faktiskt så matchbilderna sett ut till 80% hitills.
Kommentera

9682: Jag vet inte, jag... den har sina stunder:

"Umeå's nickname explained:

Varför kallas umeå för "dyngdiket"?

Umeå har historiskt sett kallats för "Dyngdiket" på grund av stadens dåliga sanitära förhållanden på 1800-talet. På den tiden saknade staden ett fungerande avloppssystem, vilket ledde till att avlopp och avfall dumpades direkt i floden Umeälven och i omgivande områden. Detta gjorde att området runt staden blev mycket otrevligt och ohygieniskt, och invånarna i området började använda smeknamnet "Dyngdiket" för att beskriva Umeå."
Kommentera

När man har Guden i mål. Kungen på blå och Batman som förstecenter igen så kan detta gå!
Kommentera

Bad_Brett: VooDoo är bättre än AI...
Kommentera

Bad_Brett: lika konspiratorisk som alltid 😅
Kommentera

Gavelo: Bara Brickan ser till att vi vinner 6 matcher till så är jag nöjd.
Kommentera

Bad_Brett: Ingen aning vad ChatGtp är för något, skulle kunna vara ett skomärke om du frågar mig.
Jag använder mig av papper och penna, lite analogt kanske men klart pålitligt!
Kommentera

9682: Inne på poäng i 5 mot 5 skulle det stå
Kommentera

9682: Gissar att den där sammanställningen är skriven av ChatGTP.
Kommentera

Gavelo: Rättning!
”Inne på” skall det stå vid rubriken gjorda poäng i 5 mot 5
Kommentera

Gavelo: Fattar inte. Har Brickan gjort 10p ?
Kommentera

9682: insläppta i spel 5 mot 5 under slutspelet.
Brickley -8
Berg -5
Ingman -5
Berna -4
Näsén -2
Wahlberg -2
Folin -1

I Boxplay:
Brickley -3
Berg -3
Wahlberg-3
Folin -3
Ingman -3
Näsén -0
Berna -0

Gjorda poäng i 5 mot 5.
Berna 13
Näsén 12
Brickley 5
Wahlberg 3
Folin 3
Ingman 3
Berg 2

Gjorda poäng i PP
Brickley 5
Berna 2
Näsén 2
Ingman 0
Berg 0
Folin 0
Wahlberg 0
Kommentera

grimiss: ska man vara jättesnäll så tar vi i precis så mkt vi behöver för att vinna matchen....

Det är såhär det sett ut större delar av säsongen faktiskt, vi gör precis det som behövs för att vinna. "Vinner även när vi spelar dåligt".
AIK stod för säsongens tuffaste motstånd, spelade stenhårt på våra svagheter men vi vann ändå med 4-2 i matcher.

Jag önskar också att vi kan "spela ut" hela matcherna, vara stora och starka byte efter byte men bevisligen fungerar det vi gör, även när det ser ut som det kan göra ibland.
Kommentera

Confusius: Han hade väl en match mot AIK som sabbade statsen. Tycker ändå han varit rätt bra 👍
Kommentera

Confusius: Brickan har 6p på 7 matcher och tagit stryk. Kunde ha varit värre. AIK var bra och ett stenhårt motstånd. Vila gör honom gott. Ska man gå upp måste man ha bredd och olika spelartyper med rätt skalle.
Kommentera

Gavelo: Utan att ta någon som helst ställning till Brickleys kvalitet!

Så har han -2 i slutspelet, sämst i MoDo tillsammans med OP
Kommentera

Silly: Skulle vi få 3-0 i matcher kan Tex få en match, men inte annars som jag ser det.
Kommentera

Gavelo: Schhhhh
Kommentera

Gavelo: ”Medan Jinesjö Karlsson och Brickley eventuellt kan spela mot Mora verkar det inte lika ljust för Filip Sveningsson.
– Där är det värre, skulle jag säga spontan. Jag tror inte att han är med i semifinalen. Vi får se vart det tar vägen närmaste veckan. Han är inte nära just nu.

Modo valde också att vila sin kapten Emil Wahlberg i den tredje perioden under måndagen.
– Han kände sig hängig. Vi tog av honom. ”
Kommentera

grimiss: Just det faktum att man inte hör hans namn så ofta är att han är felfri.
Stabil o gör sitt jobb i det tysta.
Mycket bra
Kommentera

grimiss: grimiss: Folin är en defensiv klippa på denna nivån, aldrig skadad, aldrig dålig, alltid 100% och städar framför kassen.
Han och Wahlberg är Karlins To go to när vi skall stänga matcher mot motståndarnas bästa spelar.
Kommentera

grimiss: Han och Wahlberg är sjukt stabila bakåt! Och i vissa matcher har båda 2 varit med upp och haft några få chanser också.
Kommentera

« · 2518402 · »