1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514725 inlägg · 4113 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2519153 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
JoJo2613: Hahaha vad är det han säger egentligen. Vet att det är Wahlberg som i vanliga fall tar ton med -fyrfaldigt leve, hurra, hurra osv- Men nu när han är borta tar Woods taktpinnen. Han tycker förmodligen att fyrfaldigt leve låter så konstigt på svenska så han sa bara något svammel på skämt. Men det genererade i ett gott skratt iallafall.
Kommentera

Monno: Tror också att om man kör en sån, "jag har skrivit på - därför behöver jag inte försöka längre" mentalitet så tror jag att nya klubben inte riktigt uppskattar det. Man vill ha en så bra spelare som möjligt och om man kan stänga av totalt så är man nog inget att ha i en högre liga.
Kommentera

Monno:
Ja och det
Kommer alltid när poängen uteblir…
Kommentera

*1921*: Bra att Hinken gick in i intervju mellan andra o tredje och läste lusen av laget.
Är det han eller Karlin som bestämmer?
Hursomhelst, därefter blev allt mycket bättre.
Kommentera

*1921*: Riley på slutet!
Kommentera

Gäsp: Haha ja men det är ju så, ursäkta språket, jävla dumma kommentarer ibland.

"Woods har fokus på SAIK"

Halloran har ju gjort klart med Finland redan verkar ju klara det ändå. Berna har deal med Timrå och smaskar in mål. Kan det kanske vara så att hockeyspelare vill vinna matcher och är proffs och fokuserar på just att vinna matchen dom spelar?

Jag är 100% säker på att både Woods och Aagard vill vinna med MoDo. Och att dom gör allt dom kan för att hjälpa laget. Sen kan man hamna mer eller mindre i form. Och uppenbart stämmer det inte helt. Samtidigt besitter dom en skicklighet som få andra att helt plötsligt sprätta in en puck.
Kommentera

Kul att få se firandet i omklädningsrummet efter matchen!
Kommentera

Robin Ztorken L: Haha, men lägg ner. Förstakedjan stod bakom två av tre mål i måndags. De hade en sämre dag idag.
Vi har två toppkedjor som producerar extremt bra och Löven och Djurgården har bara två spelare vardera som nätt och jämnt slår vår tredjekedja i poängskörd.
Kommentera

Robin Ztorken L: Fan vad du snackar skit asså. Vi vann precis match nummer 3. Vi har 5 vinster kvar sen är vi tillbaka i SHL! Ibland har man en sämre match men som tur är har vi 2 extremt grymma kedjor som kan ta på sig att producera! Idag var det Hallorants kedja, nästa match kanske det är Dansken som trycker dit GWG med en fin slagga igen. Eller Bernhardt som trycker dit 2 puckar eller Woods och Josh med nå fint upplägg.
Det är ju det som är det fina med Hockeyn! Och vårat lag denna säsong. Vi har så många som kan producera!
Och jag tror förövrigt att Dansken är här för att stanna oavsett liga.
Kommentera

KRB: jag kunde inte hålla mig o smygtitta på resultatet. Så blir sen kväll i kväll när man nu måste titta på matchen.
Jaja, är gärna trött på morgonen så länge modo vinner
Kommentera

Robin Ztorken L: Forsell kan ju inte vara tillfreds när han ser hur ointresserad Riley ser ut match efter match. Hur ska han klara tempot i SHL kombinerat med bättre försvarsspel? Han kommer omgående bli förpassad till en brunkarkedja i SAIK om han fortsätter såhär
Kommentera

Monno: Hej hej Janne Andersson 😁
Skämt och sido så håller jag med dig!
Kommentera

Monno: Precis. Spelar inte roll vilka dom är "första" kedjan, vi nöter ner dem byte efter byte.
Kommentera

Sigge: Men Hallonet och Neiderbach spelade ju mest av FW.
Medans Woods och Aagard spelade rätt lite.
Ser ni inte matchen?

Jävla gnäll på ett lag som vinner. Att vissa spelare producerar mer än andra i vissa serier/matcher är ju rätt vanligt. Därför man behöver flera som kan producera.
Fråga Sedinarna när dom förlorade Stanley cup finalen och fick massa skit för dom inte producerade i samma takt, när sanningen är att Boston gjorde allt för att stänga ned dom och Vancouver inte hade några andra som dög till att producera.
Kommentera

Sigge: Så dålig Woods varit så ska han ner i hierarkin.
Tror han har sin fokus på sitt kontrakt med SAIK,han är i alla fall inte fokuserad på Modo.
Ser lika illa ut med Dansken men var hans fokus ligger vet jag inte.
Kanske Luleå
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag tror att Woods hade blivit sänkt till botten om han flyttas till en andrakedja. Han vill vara king shit men tyvärr var han det bara i höstas. Efter det har det bara gått utför.

Halloran borde spela mest av alla forwards i kommande matcher. Han skapar chanser på löpande band, oftast på helt egen hand dessutom.
Kommentera

Robin Ztorken L: exakt, en riktig förstatliga!
Kommentera

JoJo2613: men det är väl skillnad att spela med josh eller vela? Han behöver nån med bra speluppfattning då kan det bli hur bra som helst.
Kommentera

Modomas: Halloran ska definitivt lira i första, ihop med Södergran, Dansken o Woods ska ner i hierarkin.
Dom gör inte mycket nytta.
Kommentera

Sigge:
Hade fru Strandell lyckats med att stå upprätt när han fick tacklingen, hade han inte fått den där fläskläppen möjligen
Kommentera

Modomas: Jag skulle nog vilja säga att vi har 2st "1a" linor. Får dom inte typ lika mycket spel tid båda två? Samma sak som att båda PP linorna kan producera. Och vissa matcher har PP2 fått mer tid osv. Eller är jag helt ute o cyklar?
Kommentera

Dembo:

Jag har aldrig varit i Mora när de vunnit och fått höra på den kobjällran…
Vita Hästen har där emot en fin liten trudelutt de glatt spelar upp när de gör mål, kultur ut i fingerspetsarna, möjligen undviker Hästen konken får vi hoppas
Kommentera

Offside-Lennart: Strandell firar ikväll. Det hade kunnat vara Rahimi som kom där med en 'flying elbow'. Nu kan Strandell spela match på fredag och komma ihåg matchen efteråt.
Kommentera

KRB: Skribenten på Moras hemsida är ju för rolig!

"Trenden från tidigare matcher håller i sig. Mora för spelet men är alldeles för ineffektiva samtidigt som Modo gör mål på misstag."

"En otäck situation fick vi bevittna när en Modospelare på ett fult sätt tacklade Olle Strandell vid båset. Ett misstänkt matchstraff som domarna helt missade och inte ens två minuter delades ut."

www.moraik.se/artikel/5ad1alg44-33ni1/mora-foll-efter-forlangning
Kommentera

Robin Ztorken L: Halloran måste få chans i första, han har kapacitet för minst 2p / match med bättre omgivning. Ikväll blev det väldigt tydligt i tredje när han växlade upp fanns det ingen som var med varken. Tanke eller handling.
Kommentera

Dembo:

Det kanske är en nackdel och ”få vila för mycket” inför finalen. Laget får väl ändå chansen och läka ihop småskador och annat skit möjligen med en extra veckas ledighet… Jag har svårt att tro (hoppas som fan) att de andra slutspelslaget som möter MoDo inte är lika fritt från skravanker,
Jag skulle gärna se Rahimi redan avstängd några matcher om vi får möta Löven

Någon mera än mig som tänker MoDo - Dif i final?
Kommentera

Esox:

Precis, viktigare att ha två enheter som kan avlasta varandra. I nästa match kanske det är dickinsson kedjan som är hetast.

Ändra inte i laget i onödan nu.
Kommentera

twitter.com/hockeyallsvensk/status/1643713072673046529 En liten domarkommentar angående tackling som Oskar Pettersson gjorde osv
Kommentera

Robin Ztorken L: Nu bänkar vi inte någon. Nu går vi upp.
Kommentera

Bad_Brett: lägg den känslan i frysen nu så den håller hela vägen fram till SHL.
Kommentera

KB: Det är ju vårt år!
Kommentera

Smurfen: Det bästa året! Finalen mot Malmö och VM-brons. Foppas genombrott för alla utanför Hockey town. Vi var de moraliska mästarna det året! Det vet hela hockeyvärlden.
Kommentera

KB:
Fördelen av att ha två kedjor som kan mata.
Kommentera

Lolol: Det är stor hockeykonst att skjuta när målvakten blundar!
Kommentera

KB: snittade .idag vare 0 i snitt...
Kommentera

KRB: Självklart tänkte du det, precis som alla oss andra här på forumet ;)
Kommentera

Confusius: Guden borde stå alla resterande matcher. Om vi vinner på fredag får han ju över en veckas vila innan finalen. Om Krizan klarade det så kan Guden!
Kommentera

modomille: Det är vårt år!
Kommentera

Chamez: Blir nog jävligt slitsamt att stå varenda match när det är match varannan dag, dom tappar ju jävligt mycket vätska också.

Är det inte läge att ge Tex nästa match?
Kommentera

bar mofftak: Nu har jag långt ifrån nog bra koll på Örebro och deras matcher, för jag glömmer oftast bort att de ens existerar - men Halloran var väl bra där nere? Nog bra att de ville ha kvar honom innan ni knyckte honom.

Nu ser det inte ut som att han blir kvar i Sverige oavsett, så det spelar kanske mindre roll i slutändan. Är dock väldigt glad att han levererar så pass bra i slutspelet. Gör bra saker hemåt också.
Kommentera

KB: Fullständigt osynliga och odugliga I afton.
Har inte imponerad tidigare heller, trots poängen du refererar till.
Iskalla
Kommentera

Berg+Ingman med två riktiga syrgasbyten, första vid moras ledningsmål och sen under övertiden där man vinkade av en ganska solklar icingpuck.

Hade domaren vinkat av den på hovet? Tveksamt... ;-)
Kommentera

Rödluvan: mja, jag tolkade det som att han slog av den för att morabacken slog av på farten för tydligt. Vilket också var fallet, man behöver iaf ge sken av att man försöker…
Kommentera

Dembo: Visst piskar ni Löven-röv imorrn?
Kommentera

Rytter: Var glad att du har Halloran i en omgivning där han levererar i så fall. Han fick stora problem med sin spelstil när SHL lagen började sätta sitt försvarsspelet, han blev mer eller mindre direkt fastlåst mot sarg i offensiv zon.

Lööke verkar ha hittat lite fler dimensioner i sitt spel i Finland och kommer säkert fortsätta ta steg. Det kanske Halloran gör också men man kommer inte jättelångt i SHL idag med bara speed.

Jag tycker det är roligt att han lyckas hos er i alla fall!
Kommentera

KRB: Ja har tyvärr varit rätt säker på att det blir 4 - 0 till er i den här serien(vilket är av ondo för oss övriga som är kvar i racet) och även om Mora gjorde en bra match i två perioder och ni en mindre bra så kände jag att Moras 2 -1 ledning var för klen för att hålla. Men skitsamma en fördel att ni vann var att man slapp höra den vedervärdiga kobjällran som brukar basuneras ut när Mora vinner i smidjegraven
Kommentera

Robin Ztorken L: Både Woods och Aagaard snittar 1p/match?
Kommentera

KRB: Vem var det som lurade honom?

Aagaard och Woods avgör väl nästa match. Förra matchen så skulle Vela bänkas.
Kommentera

Bössa 68: Södergran o Halloran istället, bänka dansken o Woods.
Fullständigt osynliga, Woods har väl tankarna på SAIK, dansken vet jag inte.
Kommentera

« · 2519153 · »