1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515175 inlägg · 4115 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2520421 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Nucky: Även om vi vinner båda hemmamatcherna i finalen kan jag ge mig på att Lindberg, Söderström, Daggen mfl fortfarande kommer stå där med sin övertygelse om att vi inte klarar fysiskt spel. Dem är så pass fixerade vid det (säkert fått order uppifrån).

Men det är som sagt bara bra för oss, jag tror att gruppen bara kommer stärkas av snacket som går nu. Jag tar hellre det än att ha samma press som HV hade i fjol där allt annat än en svepning i varje matchserie var en katastrof.
Kommentera

puffe: Jag tror dock det är året när MoDo slår tillbaka, Vi är bäst och vi kan nog spela fysiskt så det räcker mot lilleputtar som vill 'störa oss'. Dessutom har vi en bonus i o med att vi är väldigt giftiga framåt plus att vi minimerat problemen i defensiven.. Mer jinx blir det inte ikväll, men hoppas på en kul vår
Kommentera

Saleva: Ja, är vi ens värda att få vara med i finalspelet? Vi skämmer väl ut serien, ett meslag man bara kör över
Kommentera

Nucky:
Bara hoppas att de fortsätter skriva ner oss och haussa segraren i den moraliskt finalen.
Kommentera

Nucky:

Bra skrivet!

När till och med Bernhardt och Näsen lyter ut puckar i mittzon och Näsen tacklas då vet man att laget är i slutspelsmode.

Nu vilar vi och laddar för finalen. Skiter i vilka det blir för vi har ett mål och det är fyra segrar. Får se ut hur fan det vill, bara det sker.
Kommentera

Nucky: Då är vi 2. Jag ser inga mörka moln på himlen nu, tvärtom bara ljusa skyar, men så är man blåögd också.

Men ser bara uppåtgående form i vårt lag
Kommentera

Pinaceae: Seriesegrare och 4-0 i semin men tydligen är vi fortfarande lite av en dark horse som har mycket att bevisa.
Så låter det på twitter, inte bara från fans från den moraliska finalen, även Lars Lindberg på Cmore tycker att det är svårt att utläsa något från att vi svepte Mora.

Ändå rätt tacksamt att kliva in i finalen utan press, dock lite förvånande :D

Om man staplar fakta:
-Innan jul var vi överlägsen i serien med bl.a 16 raka.
Sedan dess har vi värvat spets på alla positioner(och fått tillbaka Tex) i form av Vela, Brickley och Halloran.
-Gudlevskis nämns knappt när man pratar målvakter i HA, men har bara blivit bättre och bättre ju mer matcherna gäller.
Han har 3 matcher i NHL under karriären och på dessa en räddningsprocent på 95,9. Få matcher såklart men visar ändå att han är en spelare som inte viker ner sig i de stora matcherna.
Så även hos oss, sista matchen mot AIK och i princip hela serien mot Mora.
-Dickie är tillbaka och det MÄRKS.

Ser man till grundspel tycker jag vi tillsammans med Mora har tydligast identitet.
i fem mot fem KÄNNS vi starkast av alla lag i serien, Det är i special teams vi tappade många matcher i slutet av serien, och det var också där vi fick dålig statistik mot de andra topplagen.
Det alla håller mot oss är att vi inte ska klara fysiskt spel, men hur gick det egentligen mot AIK och vilka förlorade mest på när det blev som mest fysiskt och gruffigt?
Det var dock en väldigt viktig matchserie för oss, för det var där man till sist började spela enklare och mer slutspelhockey. Var exempelvis väldigt få misstag i egen zon mot Mora. Finliret och duttandet har till stor del putsats bort.

Jag tycker det ser rätt bra ut.
Kommentera

mariaskalmar:
Har en lite skämtsam ton ibland
Kommentera

puffe: Haha, din humor är bra stökig ibland.
Kommentera

Robin Ztorken L: Från arenaintäkter antar jag att du menar? Får hoppas på bättre uppslutning i finalen, flera tusen från fullsatt hittills.

Men det är klart, kommer ju cirka 3000 i en buss från Umeå om Americanos står för motståndet.
Kommentera

Pinaceae: Underbart att vi som seriesegrare får välja finalmotståndare, en liten bonus minsann
Kommentera

Pinaceae: pengarna rullar in.
Fler miljoner i final👑👑👑
Kommentera

hompa90: Grattis till finalplatsen och bra förutspått av dig!
Kommentera

Zource: Haha, nä.
Han säger:
"Jaa, tack. Tack Staffan"

Lyssna en gång till.
Hade såklart varit roligare om det var som du skrev.
Kommentera

- Grattis till segern, Linus

- Tack detsamma!

Skön grabb :D
Kommentera

KB: På tisdag dundrar Halloran in hos Widebro. Slänger fram ett kvitto på taxiresa Smidjegrav - Mora downtown tur och retur. Nästa kvitto är från en pizzeria i centrala Mora.

Widebro har inget val, gruppdynamiken är viktigare än futtiga 500,
men det får inte bli en vana säger den sympatiske ekonomen Widebro
Kommentera

puffe: Men visst skymtades han senare gåendes i korridoren med en kartong? Gruppdynamiken är nog räddad tills vidare hoppas jag.
Kommentera

9682: Halloran öppnade minst 3 pizzakartonger under intervjun i omklädningsrummet , stängde igen dom o sen gick han iväg utan pizza, såg lite barsk ut. Hade Karlin beställt fel sort? Det är sånt som förstör den bästa gruppdynamik. Men underbart om vi vinner första finalmatchen, då är vi tillbaka till läget innan Covid stal allt från oss.

Glad Påsk alla
Kommentera

brynäs08: När jag pga sambon slår på Masked Singer så blev sig förvånad när det låter precis som Johan Hedberg. Är det han?
Kommentera

Grattis till finalen. 👏
Kommentera

hompa90: Inte för att vara den som är den men jag har sagt att vi går upp 4 år i rad.
Kommentera

Inte för att vara den men vad skrev jag redan innan vi skulle gå in i semifinalen..?
Uppladdat:

0x600-screenshot20230407-204438chrome.jpg

Kommentera

SuneMangs: Wennerholm är smygmodoit, han vet om detta. Han jinxar för att han vill att modo ska vinna.

För övrigt, det känns nästan som en SM final detta...
Kommentera

Esox: Pucken ska in i Kryllan. Länge leve Bernie!
Kommentera

Offside-Lennart: Det är alltid nån som är emot. Nu får vi se vilka som är emot oss i finalen men jag skiter i vilket lag det blir.

Det är vårt år!
Kommentera

Gavelo: Tyckte väl att det var ovanligt tyst från din sida! Kände du hur harmonin spreds i kroppen när du slapp MoDo?
Kommentera

9682: Exakt.
Kommentera

Silly: Om Wennerholm inte tror på er så är det ju bara att gratulera till SHL-spel. Wennerholm har ju fan aldrig rätt när han tippar. Längtar tills den dagen han går i pension.

Han klubbade HV-Malmö i negativt kval i januari. Det blev spiken i kistan för oss. Visste där och då att nu är det kört.
Kommentera

Gavelo: haha, ja... men jag är säker på att du vetat exakt när matchen spelades om det varit final.

Jag såg matchen i efterhand med lätt feber (38,5) efter att ha spenderat dagen i sängen. På riktigt, mellan dig och mig, det är ju inte skit spännande med match 4 i Mora när vi leder med 3-0 och vi har kollat på hockey varje dag i 2 veckor.
Kommentera

Silly: Då är det klartt! SHL 23/24 here we come!!
Kommentera

Robin Ztorken L: Några öl under minisemestern så är dom på top inför finalen.
Kommentera

Esox: En så trevlig överraskning!
Här hade man tron om att Modo spelade 19 ikväll, så dagen har spenderats på hultomsberget med skoter, våfflor och några kortburk.
I Bilen hem får jag reda på att matchen börjat tidigt och att Modo vann med 0-3
🤷🏼‍♂️🥳

Fan så härligt, grattis till oss, även grattis till Löven, dom verkar ju mer intresserad av våra resultat.
🤙🏽
Kommentera

1 Björklöven 3 32 32 0 1 8 16 0 0 0 0
1 Djurgården 3 28 28 0 0 8 14 0 0 0 0
Utvisningar i Semi-Finalen just nu
10 pim per match,
9 pim per match

skapligt för att vara tuff match , mer att dom föredrar att sitta i utvisningsbåset och göra lite spelförstörande skit på isen

fast det är ju domarna som är emot båda lagen eller nämnden m.m
Kommentera

Esox: Det var kul att se Zykov göra sargreklam av lövenjänkarn, men håller med om att vi har en stor uppsättning av grävlingar i laget som kan kötta om det behövs. Taktiken nu är dock att motståndaren inte ska få låna pucken.
Kommentera

Esox: så sant. RedNed like
Kommentera

Esox: Tycker AIK spelade mer fysiskt än både Löven och DIF, men saknade såklart spetsen i jämförelse.
Mer orolig för Lövens snabba omställningar än de fysiska inslagen.
Kommentera

Tyler Durden: Jag skulle säga både Woods o Aagaard är helt väck för tillfället.

Tur vi har andra spelare som klivit fram i dessa dagar.
Karlin får styra upp deras förehavanden.
Kommentera

9682: Så jävla mycket snack om att vi inte kan spela fysisk hockey. Less på det. Vi spelar hockey, det är fysiskt men också strategiskt och snabbt. Hockey är MoDo.
Kommentera

Per HApps:
Jag tror att en anledningen till att vi bitvis såg rätt vilsna ut mot AIK när de trummade på som värst berodde på anspänning. Helt klart passar 'spelande' lag oss bättre men jag tror att det blivit väldigt uppskrivet och överdrivet att vi inte klarar oss mot fysiska lag. Men låt lagen tro det så kanske de blir lite överraskande.
Kommentera

Esox: Precis. Löven måste lära sig lira hockey och hålla käften!
Kommentera

Silly: Värst vad allt och alla ska prata om hur det gick i seriens gång utav super experterna , när det kommer till slutspel så är allting som hände i serien helt borta poff väck

men dessa " experter " har också vid ett flertal påpeka det med men gillar ändå att dra upp det i nån trött krönika.

" Moraliska Finalen "
Kommentera

Bad_Brett: Wennerholm jinxa..
Kommer MoDo klara av och gå upp?
Jag tror inte det säger han.

Saxat ur inlägget:
Nej, Modo måste tuffa till sig om de ska gå hela vägen och de hade en del av den varan i kvartsfinalen mot AIK, som blev oväntat jämn jämfört med promenaden i parken mot Mora.

Ni tror jag att Djurgården skulle passa bättre än Björklöven i en final, mest för att det känns som västerbottningarna har ett klart mentalt övertag på Mattias Karlins gäng.

Och i vinterns grundserie vann västerbottningarna tre av fyra möten och var det enda lag som slog Modo vid full tid (4–1) på bortaplan.
Men nog sagt om det.
Modo har förtjänat sin finalplats och nu är de dessutom hjälpta av sådana som jag och många med mig, som tror att de kommer att falla på målsnöret.
Vilka de än får möta kommer de, trots seriesegern, att gå in i finalen som en underdog.
Men höjer de sig ett par snäpp i det fysiska spelet, så är de med i matchen.
Kommentera

Per HApps: Vad menar du!? Vi spelar hockey. Det är vårt år!

Allvarligt talat så har vi ett riktigt bra hockeylag men det har Löven också. Frågan är bara om Löven klarar av att spela just hockey mot oss?
Kommentera

Esox:
Kan ni hantera det fysiska mot Löven har ni en bra chans
Kommentera

9682: Det är vårt år!
Kommentera

9233: För 3 matcher sedan låg han på 89%, snacka om lyft 😀
Kommentera

Robin Ztorken L: Som Bernhardt uppträder över hela banan, börjar man undra hur sugen han egentligen är på Timrå.

Om vi inte går upp, skulle det inte förvåna mig ifall han skriver ett tvåvägskontrakt med en NHL-klubb.
Kommentera

9233: Guden har 2 nollor, han är i sitt essé.

Fy va skönt vi kunde stöka bort detta.

Pizzorna beställdes nog vid 0-2, och ev risk för OT.
Nu blev det aldrig det.
8-9 dagar till nästa match, jag hoppas faktiskt det står ett par lock öl till grabbarna i bussen hem. Det är de värda.
Kommentera

jonsson: Folin är en gigant, så bra.
Jobbar stenhårt i det tysta och gör inga misstag.
Klasspelare i vårt gäng!
Kommentera

Robin Ztorken L: Djurgården och Oves ölkompis Liss behöver dock steppa upp rejält om inte Löven ska ta det här med 4-1 i matcher.
Kommentera

« · 2520421 · »