1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

500368 inlägg · 4094 ämnen

Silly season - 2019

« · 2025734 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2019
Rytter: Enl. Allehandan så siktar man på att få honom i spel omedelbart.

"Det återstår att se om Nikolaj Belov kan göra debut mot BIK Karlskoga i onsdagens enkronasmatch. Belov anländer till Örnsköldsvik på tisdagskvällen och Modo jobbar med att få honom spelklar så fort som möjligt."
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
NuMo:

Absolut, det skiljer ju sig lite, så att han ser lite ovan ut får vi nog räkna med.

Det man kan titta på är istället hur han agerar i en mot en, i närkamper osv., hur han sköter defensiven då han är värvad som defensiv back Sedan att han kanske kommer slarva med pucken och tappa lite i uppspelen får vi nog räkna med tills han lärt sig vart medspelarna finns.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Finns ju en risk, trots hans erfarenhet att det tar någon match innan han lär sig Modos spel.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Hoppas han är spelklar till matchen imorgon. Vill se vad han kan och vad passar bättre än att få se detta mot ett topplag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
NuMo: Och på vår hemsida också.

www.modohockey.se/artikel/lz3zak5nm-4ij6i1/nikolai-belov-till-modo-hockey


Vi får skicka ett tack till Timrå som lånade ut en försvarare till Almtuna så dom kunde släppa Belov utan att gå kort om folk direkt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Robin Ztorken L: Å där blev Nikolaj Beelov klar !!!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Klart.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Swe hockey gör ju inga "latest transfers" på rykten. Utan då är det ju någon som skickat in papper till dom helt enkelt.
Så vi kan se det som klappat och klart. =)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon:

Han var dock borttagen ur almtunas officiella trupp igår, så det är en indikation på att det rör på sig. Tror att EP ligger efter i uppdateringarna jämfört med officiella kanaler.

Med tanke på att han finns med på swehockey så skulle jag säga att han är klar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: inte ens Höken har nämnt något
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: De har bara inte hunnit uppdatera. Tror mer på swehockey. Det är bara gratta oss för en förmodad bra värvning. Känns bra det här, kommer säkert mer framöver.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Dock så är det väl så att EP uppdateras av de som driver den sidan när det är bekräftat från nån officiell källa. Dvs EP är ju ingen officiell sida på det sättet.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon:

Lurigt
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Harry Luras: Här finns han med i laget
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nu är jag säkert sist på bollen, men på stats.swehockey.se är övergången klar mellan Almtuna och Modo
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Inte dumt om vi nu får in senior KHL-rutin i truppen. Verkar vara en cool snubbe också. Imorgon vid 12 i mitt fina Umeå får jag säkert höra i lunchrummet hur MoDo är ett trött köpelag..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza:
Så som han beskrivs kan han nog funka med de flesta i vår backlinje.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza:
Tror Belov kan funka med de flesta, min Almtunavän tyckte det var mkt tråkigt att han. Blev bättre ju längre säsongen led, bitvis SHL-klass. Almtuna hade ansträngd ekonomi.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:

Kanske inte den mest spännande värvningen. Men kanske just det som gör den bra, det är en stabil och trygg värvning utan wow faktor. Spelaren har spelat i ligan och kan den + motståndet vilket är positivt. Han borde rimligen ha spelat sig igång efter sin frånvaro också.

Kanske hade ett bättre namn från Nordamerika haft problem med aklimatiseringen och det är kort tid kvar av säsongen så det måste stämma direkt, så därför kan man argumentera att detta är smart istället för att chansa.

Det lilla jag sett av belov är i matcherna mot oss och då tycker jag han varit ok. Skulle vara intressant att höra mer från någon som sett honom mer under säsongen.

Är försiktigt positiv till detta även om man så klart alltid vill ha ett häftigt namn.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Kan Belov-Norris funka? Tyckte det fanns nåt bra med Toby och Öhman när de spelade. Hedman och Belov kan ju absolut avlasta Toby i BP också.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Markus1212:
Av beskrivningarna låter som om Öhman-Belov blir ett fint backpar. Ordinarie blir då
Enström-Norris
Berg&Berg
Öhman-Belov
Ser fint ut....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Markus1212: Helt rätt! Ber om ursäkt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nu håller vi oss till lite mer seriösa spekulationer... Tack!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Rob "räkan Schremp blir galen och lämnar Modo direkt.
Någon snodde hans varumärke...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Robin Ztorken L: Foppa kommer ut i badtofflor och hörlurar vid nedsläpp i ett fullsatt A3 Arena. Boork blir hel galen igen och undrar vad det är för jävla fel på dessa MoDospelare. Foppa sätter in en offensiv tackling direkt och kör lite blad till blad med Tambellini innan han promenerar runt Cannatas bur, byter låt i sin Walkman och lägger in den.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Foppa gör comeback och spelar med den trasiga foten i en hink.
Kommer tokdominera!!!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Robin Ztorken L: Kan Foppa verkligen hålla sig nu? Nu har han chansen att släppa Umeå och Lerstenen och göra det han är bra på. Open Ice Hits Umeå 2020....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Dan Hinote är också på G
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Så är det. Vill Allehanda göra bort sig så, va fan... Desto större chans då att vi får Jozef Sladok.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Så länge som Modo inte bekräftat så tar jag inte ut nåt i förskott.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Confusius: Låter bra! Hedman och Enström har ju grisrutin från 2007. Tambellini har det i blodet och kan släcka lyset hos vem som helst. Rykten säger att Toby varit över pölen och snackat med Big-Buff och Brashear. De är taggade. De hatar TIK, BIK och Löven.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Confusius: tycker han påminner om Timander !
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Confusius: Håller med, finns en hel del som kan ta den rollen om det behövs😄
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Tycker ändå att vi har ganska hög nöff-nöff-faktor i det här gänget! Sylwander, Björka, Hägga, Rosdahl, Forsberg, även ryssar brukar ju kunna ikläda sig den icke glamorösa rollen om det behövs!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Detta hängbukssvin bökar runt rätt bra i Dukla-Trencin. Kvistar av rätta virket och surlöv yr all världens väg. Unisont utnämnd till fjolårets ärkegris av ligan. Osunda tankar frodas.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
dempa: Yakubov var en bra tvåvägs-center, fast Ö-viksbon var väl bortskämd redan på den tiden.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Confusius: Borde vi inte ladda upp med lite grisar från Slovakien nu? Var ju helt sjuka kvartsfinalmatcher mot Timrå 2007 när man minns tillbaka. Blatny, Döme, Krizan och Morrison, haha! Sen att få se klipp där Hedman köttar och Sundström slashar och bara flinar. Var kan jag köpa DVD:n?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Axle San: Låter spännande. Hoppas han hinner bli klar till Onsdagsmatchen
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Confusius: eftersom jag bodde i sandviken vid den tiden så kunde jag i princip aldrig se några matcher när yakubov spelade i laget, men jag minns honom som inte särskilt lyckad värvning? men det var liksom texttv och sportspegeln som jag fick se rörliga bilder på 90-tals MoDo
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Axle San: Stämmer med det jag sett av honom, tror inte man ska luras av hans storlek. Han såg då rörlig och spelskicklig ut det jag såg av honom. Och det är lugnt med fysiken, vi har ju Tobbe Enström som inte tränat i sommar, ruuutin! ;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Jag bodde faktiskt dörr-i-dörr granne med Ravil Yakubov på den tiden :) En riktigt stabil tvåvägs-center, dom görs inte i den formen nuförtiden!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Nog har man väl sneglat lite på Belov men jag antog att han var "off limits" och ej värvningsbar. Får han komma in på ett bra sätt i starten och dessutom vara hel tror jag att det kan vara en fantastisk tillgång, särskilt i en ev. final.

Han är ju väldigt rörlig sett till hans storlek dom få gånger man tråktittat på Almtuna och det känns som han har bra koll på spelet. Jag blir riktigt taggad och ser detta som en upgrade om han är tänkt att ersätta Tommy E.

– Ja, det blir bättre och bättre för varje match, säger 32-åringen och visar upp ett rejält blåmärke på ena benet efter en smäll han säger gjorde rejält ont. När vi frågar om han kunnat spelat fullt ut efter den smällen svarar han med glimten i ögat ”Yes, I'm russian”.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Han är grym, tro mig. Pucksäker som få men lite så där ryskt lat. Frågetecken för hans fysiska status dock.
Jag hade gärna sett han i Brynäs istället för Lindelöf.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Confusius: Belov känns inte som enHellkvist-värvning, men kan bli intressant oavsett.
Tror inte han är dyr heller, vilket lär betyda att mer pengar finns ifall det behövs
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Robin Ztorken L: Tribuncovs var en stabil herre, vägde inte lett. Yakubov minns jag som en smart center också.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: ...och Tribunjovs, eller hur det nu stavades :-))
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Robin Ztorken L: Oskar Tellström provspelade för Modo men uppges välja Luleå.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Något åt det hållet ja ;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Confusius: Det du egentligen vill säga är att han blir bra att ha mot Färjestad borta i oktober?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
mrpm: Såg en Almtuna--match för inte allt för länge sedan, då var han riktigt bra. Stor men ändå rörlig på skridskorna och bekväm med pucken. Han kändes outstanding i den backuppsättningen, kanske inte säger så mycket iofs.
Låst ämne

« · 2025734 · »