1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515052 inlägg · 4114 ämnen

Silly season - 2019

« · 2026127 · » Till forumet

Sv: Silly season - 2019
snubb: På egna produkter?
Du kan väl inte på riktigt vara så verklighetsfrånkopplad att du inte ser någon skillnad på våra lag?
Låst ämne

snubb: Köpelag hit och dit. Det handlar om att skörda framgångar om nå mål sedan om det krävs att man värvar spelare utifrån för att nå mål anser dock jag inte som ett problem snarare ett måste.

Nä jag tror Löven spelar shl nästa säsong och det har jag sagt hela tiden. Lär väl få in Ottosson nu med samt man hade varit på Anton Holm med.
Låst ämne

goleafs: Löven och Modo är de största köpelagen i serien, inget snack om saken.
Låst ämne

Nucky: Edit: Modo spenderar mest pengar i ligan på spelare. Live with it.
Låst ämne

Nucky: Vi har blivit ett köpelag, inget snack. Trist, men hoppas det räcker hela vägen.
Låst ämne

snubb: Du borde nog akta dig att ens öppna käften överhuvudtaget när ni inte ens kan berätta vad ni har för budget.
Sann Löven-logik är ju annars att er budget är ju så låg för att det är just Kentää som är sportchef.
Vad är det som får er att tro att någon skulle vilja spela med lägre lön för er, än vad man skulle få någon annanstans?

Mrmadhawk kommenterade er värvning av Palmqvist som svindyr, och han var förvånad att en HA-klubb hade råd med honom.
Oerhört märkligt att han då gick till er..🤔
Låst ämne

Spelar Belov Ikväll ? :)
Låst ämne

Costanza:
Justin är en gammal favorit, synd att han inte stanna.
Låst ämne

hockey_21: "Betydligt fler" är ju nästan ett understatement. Halva laget är i princip fostrad i MODO.

Pettersson
Häggström
Enström
Enström
Norlinder
Berglund
Hedberg
Hedman
Karlström

Utlånade:
Wernblom
Åhström

Plus juniorer i Wahlgren bröderna och Wallinder som fått en hel del speltid den här säsongen.
Låst ämne

hockey_21: Det håller jag absolut med om. Jag hoppas att vi också kan börja bygga underifrån med ett lag i J20-superelit om vi väl går upp. Men just nu har vi ingen möjlighet att ta in juniorer då de håller för låg klass.
Låst ämne

snubb: Jämför man egna produkter i lagen så har Modo betydligt fler. Man kan se ordet köpelag på flera sätt.
Låst ämne

hockey_21: Skulle tippa på att han måste ta sådana kostnader med i beräkningarna när han förhandlar med spelare. Dock är min poäng att ni kanske ska akta er att kalla Löven för köpelag när ni spenderar så mycket pengar själva.
Låst ämne

snubb: Våran budget inkluderar pensioner, lägenheter, fordon med mera. Är du säker på att den siffra kenttä lämnat innehåller det?
Låst ämne

Costanza: Summan är inklusive senare värvningar. Vi har ännu inte kommit upp i Real Modo-klass.
Låst ämne

Rytter:

Fast samtidigt kanske han trodde det var en supporter som ville ha en autograf, inte direkt så att gänget från öa är imponerande på engelska 😁
Låst ämne

snubb: Ni har ju alltid en skugg-budget. Skumma figurer dyker upp nu igen. Leffe D är ju redan med. När kommer Tjock-Steffe?
Låst ämne

Rytter: Om vi nu lyckas hamna i final mot Real så vore det fruktansvärt skönt att slå ut dom! Höll inte Aik på att tok-värva förra året och allt sket sig när det gällde som mest..?
Låst ämne

Tarasov: Skriver han på för MoDo, så måste ju jag personligen skydda honom om han vill hem igen och shoppa på gågatan i Umeå. Nä, nu ska vi vara realistiska.
In med en Morrison-typ istället. Stor elak sniper.
Låst ämne

Rytter: Real Löven som har lägre spelarbudget än Modo.
hockeynews.se/articles/9443/
17 miljoner har Modo?

I denna intervju som kom för 2 dagar sedan med Kenttä (blogg.mittmedia.se/hockeypuls/) frågar reporten 53 minuter in:
"17 miljoner i budget?"
"Kenttä: Nä den är mycket mindre"

Så det är starkt av Löven att vara före Real Modo i tabellen. Hoppas vi kan fortsätta så resten av säsongen. Modo är ett riktigt köpelag!
Låst ämne

modomille:
Jag hoppas att vi också går efter Ottosson nu när han är tillgänglig. Skulle faktiskt kunna funka med From-LP..... inte så mkt tyngd men fart och teknik...
Låst ämne

modomille: Nä där finns det nog mycket sparkapital
Låst ämne

ante08:

Nästan så jag hoppas på det. Ännu mer morot att slå real-löven, och om dom missar kommer det vara baksmälla så det heter duga. Lika bra att dom får gasa på och bygga upp ett jättefavorittryck.

Sedan detta med att störa dynamiken i truppen, kul för det som får kliva av i slutet på resan innnan själva partyt börjar. Några förändringar under säsong kan man tåla, men för varje förändring finns en risk till missnöje. Spelare som blir petade, spelare som får istiden minskad, spelare som är värvade för PP som petas åt sidan osv. Sedan tror jag att man behöver alla roller i ett kval, det är sällan de offensiva spelarna som fäller avgörandet, grovjobbarna och energi spelarna är nog så viktiga. Se på IKO där engsund, Modigs mfl spelade sin bästa hockey i kvalet, då gjorde det inget att dom tappade en av sina bästa forwards mitt under kvalet.
Låst ämne

ante08: Ne men nu får dom ge sig. Hur många har dom tänkt värva egentligen? 😂
Låst ämne

Rytter: Krizan-intervju 2006: "I like to sleep. Must win. Bye!"
Låst ämne

Haha Jon på allehanda försökte sig på att snacka med Belov efter värmningen:

"Tänkte byta några ord med Belov efter värmningen. Det blev just några.
-”Later. First day. Keep working. Skates.” Sedan gjorde han en fistbump och gick."

Episkt!
Låst ämne

Rytter: Så sant!
Låst ämne

Rytter:

Men för att vara lite seriös. Ja Ottosson är intressant, en riktigt stark säsong i HA och han gjorde det väl ok i FBK första året. Problemet är att han inte riktigt tagit steget till producerande spelare i SHL och fått jobba i en tredje/fjärde främst.

Är han sugen att gå som ytter kanske han skulle passa in med Rosdahl och Olofsson i andra, då kan vi flytta JFopp till fjärde och sätta Hägga som extraspelare. Det är väl enda positionen jag kan se öppen för honom.

För som center vill jag gärna behålla JJ och Olofsson som första och andra. Jellvert gör ett bra jobb i tredje och balanserar upp kedjan mellan From och LP. Tror denna skulle bli offensivt starkare med Ottosson, men tappa mycket i defensiven så inte så sugen på detta.

Annars är det en bra vävning för nästa år när vi måste hitta nya 1:a och 2:a centrar om vi spelar i HA.

Skulle även kunna vara ett alternativ för Timrå som har kort om forwards.
Låst ämne

modomille:

Löven har redan köpt antar jag.
Låst ämne

Gavelo: Axel Ottosson och Linköping går skilda vägar. Hade inte sagt nej till honom.
Låst ämne

jonsson: Belov på is under under förmiddagens värmning!
Låst ämne

Rytter:

Belov måste bli klar idag, annars blir det tufft att vara back ikväll.
Sån jäkla tid kan det väl inte ta.
Låst ämne

Tarasov:

Absolut, men enligt rykten kan det nog bli lite för mycket av denna "livsglädje" för Kirill. Man har ändå ett ansvar mot medspelare,, sponsorer och publik att vara professionell och vara en förebild för yngre och tänka på att man är en representant för klubben. Men som sagt baserar detta på rykten så jag vet inte vad som är sant och falskt, men ingen rök utan eld som man brukar säga.

Att man sedan är en karaktär ser jag inga problem med. Ta vårat nyförvärv som exempel, där verkar det vara mer "inom ramarna". Rapporterna säger att förutom att spela hårt och tufft offra allt för laget så verkar det vara en glädjespridare. Ta dessa kommentarer från Åhström, låter härligt tycker jag. Jag ska spana efter hårda tacklingar och dans i powerbreak.

"De får en defensiv kille. Han offrar sig för laget, täcker skott, spelar enkelt och lever mycket på sin rutin. Han har ju några år bakom sig i KHL och han vet vilken sida om spelarna han ska ligga och sådana grejer. Sedan bjuder han på ett gäng tacklingar då och då. Om man säger åt honom att spela hårt så kommer han att göra det också och ta bort killar framför mål"

"Tobias Åhström berättar att Belov är något av en karaktär som sprider glädje omkring sig, även om det finns en viss språkbarriär.

– Jo, han är väl en publikfavorit i Almtuna, även fast han inte kan språket. Han bjuder på sig själv och dansar runt ofta. Han brukar kunna dansa även i powerbreaks när det är musik. Det är en härlig profil."
Låst ämne

Rytter:
Svårt att säga vad det föll på men förknippar Kabanov med livsglädje sånt bör det finnas plats för. Vad tjänar man i Danmark förresten?
Låst ämne

Monno:

Ja det är ingen dålig spelare, i sina bästa stunder höll han ju hög SHL klass, och han var ung så borde rimligen finnas förbättringspotential också.

Lite tråkigt att se då det var en underhållande spelare som kunde bryta mönster. Men vissa spelare som har hög talang har tyvärr inte huvudet och den vilja som krävs, tråkigt att se för han hade kunnat nå riktigt långt.
Låst ämne

Rytter: Jo precis så är det nog.
För hans karriär hade han nog mått bra av att vara kvar i ett disciplinerat SHL. Att flytta hem till KHL och försöka där utan att lyckas är nog ingen höjdare för en kille som verkar ha lätt att hamna fel.

Han gjorde ju ändå en ok säsong i Skellefteå också.
Låst ämne

Monno:

Frågan är väl egentligen vad som inte hänt kring Kirill. Grym talang och en bra spelare, men hans problem ligger inte på isen utan utanför. Han är nog sådan som person, han kan sköta sig ett tag sedan är det alltid nått som händer.

Han är en rysk version av Conny helt enkelt.

Väldigt synd då jag gillade honom när han var i modo.

Nu har han nog bränt sina chanser hos stora klubbar i stora ligor.
Låst ämne

modomille: Pengarna ska rulla. Just idag vill jag värva! Nå dit igen och guld ärva! Kentää försöker få ut sitt bankomatkort på Renmarkstorget genom att pulla.
Låst ämne

Costanza: Fast vi får nog lugna oss med värvandet, annars blir vi kallad köpelag av massa sur blötlöv...
Låst ämne

modomille: Håller med. Vi behöver klass vad gäller målskytte i andralinan.
Låst ämne

Tarasov: Eller en riktigt bra ytter till andra kedjan då Forsberg är en för svag tredjelänk.
Låst ämne

Tarasov: Jag skulle vilja ha en center som kan sätta stenhårda puckar i krysset. Alexander Steen var bra på det där. Han rörde pucken, sen var den under ribban stenhårt. En sån spelare ska vi ha.... då blir det bra.
Låst ämne

Costanza:
En tvåvägscenter mellan LP och From gärna med storlek typ Frycklund, Jellvert får hoppa ner mellan Sylwander - Björklund
Låst ämne

Costanza: På tal om ryssar. Kollade EP på Kirill Kabanov.
Vad hände där egentligen? Från härlig kille med grym råtalang som verkade ta till vara på den andra chansen han fick i Modo. För att nu göra "ok" med poäng i danska ligan?
Låst ämne

Tarasov: Nä. Nu måste vi värva mer. Vad vill vi ha? Filppula som center med Tambellini?
Låst ämne

Från Hörnefors:
Tack för räddningen😉
Låst ämne

Tarasov: Ryssland har en bit land mot Östersjön mellan Polen och Litauen. Så man kan nog säga att dom är våra grannar.
Låst ämne

J F K: Nä, men då har du trots allt moral, något som verkar försvinna i vårt samhälle. Näe, inte roligt att betala skatt, men kan vara sexigt...du förstår.

Vi är inte vänner ibland, men du är bra!!
Låst ämne

puffe: Ja, lite ironisk över skattesystemet då jag som höginkomsttagare får mer kvar i plånboken det här året, även om jag tycker att de borde gått till utmaningarna inom skola och vård. Sedan tycker väl inte jag att det är roligt att betala mer än man absolut måste.
Låst ämne

Rytter: Gillar att MoDo är coola och smarta med värvningarna nuförtiden. Man får mycket karaktärsspelare för pengarna i slutet på säsongen. Såna som kan avgöra jämna bataljer och ändra matchbilder. Hanses kommer att älska att ha Belov framför sig. Målvakterna i MoDo har kämpat på bra denna säsong.
Låst ämne

MikkeLaagåård: Och jag har den bästa back-tröjan i MoDos Historia. Nu pratar vi historia
Låst ämne

« · 2026127 · »