1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514960 inlägg · 4114 ämnen

Silly season - 2019

« · 2028642 · » Till forumet

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Osäker, kanske nåt liknande som öviks kommun ger av skatteintäkterna till Modo varje år? Kan va mer också. Eller mindre!
Låst ämne

snubb: Hur mycket har Leif Danielsson spenderat på Löven?
Låst ämne

snubb: Vi har inte shoppat nåt alls hittills förutom Belov, en jäkla massa rykten än så länge
Låst ämne

snubb: Det är för att det finns en skillnad. Men en skillnad som ni inte verkar kunna se...
Låst ämne

Nieminen: Det är lite annat ljud i skällan nu när Modo shoppar på än när löven gör detsamma. Men det är ju fullt naturligt! Kul att driva lite med er bara..
Låst ämne

Märkligt att studieskulderna verkar vara så låga i Umeå... Allt vi värvar från och med nu gör vi ju såklart med externa finansiärer...
Låst ämne

snubb: Ja visst är det konstigt hur ett lag från betydligt större stad kan ha vad som påstås så mycket mindre budget än oss?

Widebro gör det rätt bra som kan hålla den budget vi gör i HA. Det är ju knappast en skam att ha mycket pengar att röra sig med.
Däremot resultaten tidigare år (framförallt första) är ju under all kritik sett till ekonomiska muskler.
Låst ämne

Nucky: Jag skämtar givetvis. Real Modo får använda sina 17+ miljoner hur ni vill. :)
Låst ämne

snubb: Vill du verkligen jämföra våra juniorverksamheter? :D
Låst ämne

snubb:
Även vi varje år har en rejäl talangbank att ösa så är det inte en outsinlig källa, det får räcka med de 4-5 talanger vi redan använder.
Låst ämne

snubb: We believe in The Holy Father Glader.
Låst ämne

Nucky: Har inte Modo någon bra junior ni kan ta in istället?
Varför ska ni köpa så många spelare helt plötsligt? Jag trodde ni var bättre än så?
Låst ämne

JoseGonzales: För att man vill ersätta en skadad spelare?

V-A-D kallar man då er? Blötröven United?
Låst ämne

JoseGonzales:
Snarare FC MODO bror
Låst ämne

Tarasov: MODO City FC, Real Modo etc
Låst ämne

Tarasov: Köpdo hahah
Låst ämne

jonsson: liikka ett ovanligt namn, iilkka mer finskt, huvudsaken han är bra !
Låst ämne

jonsson:
Bara att KÖPA!!!!!
Låst ämne

Blake: Skulle vara en grym värvning.
Låst ämne

Monno:

Vet inte om vi tagit upp detta, men Modo har tydligen lagt fram ett kontraktsförslag.
Låst ämne

Bad_Brett: Ska vara om man övertygar honom om att det är en bra chans att få visa upp sig.

Vet inte hur mycket pengar det handlar om i Tjeckiska ligan. Men det känns lite oväntat att inget KHL lag nypt honom?

Edit: Fast såg nu att han var den som stod de flesta matcherna i VM för Tjeckien ifjol så han har nog visat upp sig en del redan.
Låst ämne

J F K: Ser nästan ut att vara lite för bra för att vara sant kan jag tycka. Känns som han borde kunna få bättre erbjudanden från klubbar i högre divisioner?
Låst ämne

Nån som har koll på löner i ryska andraligan VHL (antar att det är andraligan)? Är det inte skyhöga löner borde det ju gå att hitta guldkorn där också, nu då det börjar bli ett par ryssar i HA😁
Låst ämne

dempa: För mig har det alltid funkat i Asien i alla fall, jag är där minst en gång per vinter och har aldrig behövt VPN och sånt.

Märk väl att filmer och serier inte funkar så testa specifikt hockeyn.
Låst ämne

dempa: Bara att starta upp och kolla en repris av en match så ser du, men tror inte allsvenskans rättigheter finns i Sydafrika så borde vara lugnt!
Låst ämne

dempa: Du kanske får använda vpn, koppla upp mot Sverige :)
Låst ämne

Ben Perrault: nån som vet om cmore kommer funka för mig, befinner mig i sydafrika.
Låst ämne

Ben Perrault:

Kör på det
Låst ämne

Monno: Den där känns mycker mer trovärdig än Steen i alla fall. Steen trodde jag inte en sekund på, för det kändes för fel. Våra målvakter är riktigt bra, men för ojämna.
Låst ämne

Ben Perrault: Nu är jag inte med i några MoDo grupper på FB för mitt eget välbefinnande. Men generellt känns det som att rykten där kan tas med en stor nypa salt?
Antar att Steen ryktet kommer från liknande ställe?

Med det sagt så rent statistiskt känns det som en kanonvärvning. Verkar vara en av tjeckiska ligans bästa målvakter senaste 3 åren. Bara 11 matcher i år är väl enda frågetecknet.
Låst ämne

Ben Perrault: Ja tack, en sån beställer vi!
Låst ämne

modomille: såg på FB att det finns ett rykte om denna

www.eliteprospects.com/player/100479/patrik-bartosak
Låst ämne

Gavelo: Tror morgondagens match kommer bli lite avgörande för om vi ska värva en ny målvakt eller inte. Om Hanses spelar på topp så kan dom sitta still i båten men om han gör en ny tveksam insats så kommer dom nästan bli tvungen att agera.

Jag är också tveksam till Steen. Hade gärna sett en mer rutinerad målvakt som har spelet på en hög nivå länge och i många viktiga matcher.
Låst ämne

NuMo: Ska man värva så skall det ju ske omgående så den målvakten hinner komma in i modos spel innan slutspelet drar igång.
Låst ämne

Tarasov: Har väldigt svårt att tro MoDo ska vara intresserad av en målis av samma kaliber som vi redan har. Ska det värvas så ska det ju vara bättre en vad vi har idag. Därför tror jag bara det är nån som spekulerar i det grövsta men skulle det vara sant så blir jag väldigt fundersam. Däremot såg jag Filip Ahl blev ledig idag han skulle säkert kunna vara en bra ersättare åt Hagelin om nu han ej kommer tillbaka mer.
Låst ämne

Gavelo:

Jag skulle tycka att det var konstigt om man värvade en målvakt som helt oprövad i Modo går mer eller mindre direkt in i ett slutspel av den innebörd det har den här gången. Skulle nästan krävas en Henke Lundqvist för det.
Låst ämne

Nucky: är det märkliga inte att alla verkar tro på ryktet?
Låst ämne

Nucky: Hanses problem är att han har en väldigt låg lägsta nivå, visserligen har han hållit en hög nivå sista månaden men hur går tongångarna om han börjar måla tavlor igen som han gjort senaste 3 åren?
Har Modo råd att chansa?, gå in i slutspelet med målvakter som bortsett från sista månaden varit starkt ifrågasatta kan kosta Modo ett avancemang.

Jag skulle gärna se en värvning av en målvakt innan fönstret stänger.
Låst ämne

Golden boy : Jo, det är märkligt med tanke på att Steen och Hanses nog är i ungefär samma klass
Låst ämne

Nucky:

Anton Holm hade jag inte tackat nej till.
Var jagad av löven oxå, men gick till Skellefteå.
Låst ämne

Nucky: Märkligt vore det inte med tanke på att våra målvakter inte är några som bara går in o stänger matcher. Att Hanses släppt in lite mål på slutet säger inte så mycket där motståndet varit småljummet.
Låst ämne

KB: Vore sjukt märkligt, nu när Hanses kommit igång. Sen har vi Lundin också som bör få nån fler chans att visa upp sig.
Han var ju riktigt bra i höstas
Låst ämne

J F K: Är du Glader? 😉
Låst ämne

J F K: Inte?
Låst ämne

KB: Det blir ingen Steen.
Låst ämne

Rytter: Nä, jag är inte alls imponerad men blir gärna motbevisad.

Känns som att det bara kommer strula till saker också. Ska vi peta en målvakt i stigande form för en målvakt av ungefär samma kaliber?
Låst ämne

Rytter:
En snabb titt på statsen får en inte att hoppa jämfota av glädje. Men gänget som fixar värvningar känns bättre än på länge, så känner ett förtroende för att ”de har koll”.
Låst ämne

Amitiel:

Vet inte hur man ska reagera på det. Är han verkligen så mycket bättre än det vi redan har?

Har ju gjort bra matcher i shl och slutspelet där, men ändå lite tveksam till honom. Känns lite ojämn, har en bra högstanivå men kan dippa en hel del. Liknar hanses tycker jag.

Vad känner ni andra?
Låst ämne

Tydligen Stefan Steen vi är ute efter.
Låst ämne

« · 2028642 · »