1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

Silly season - 2019

« · 1961369 · » Till forumet

Sv: Silly season - 2019
Gusse: Han har kontrakt säs. 19/20 men han kan ju ha skrivit 1+1
Låst ämne

hanzon: Marklund har väl fortfarande kontrakt med AIK?
Låst ämne

hanzon:

Kraftfull spelare med målsinne tackar man inte nej till. Har dock kontrakt nästa år.

Men yttrar har vi en del av, undra vem som lämnar om han kommer.
Låst ämne

hanzon: Vet inte vad jag skulle tycka om den värvningen, vi har redan Hagelin som är lik Marklund i spelstilen.
Låst ämne

Enl. modo_news så sägs Sam Marklund varar på väg tillbaka, får nog ta det med en nypa salt. Vore inte fel om han återvänder dock.
Låst ämne

Rytter: Intressant att AIK och VIK har fått en fantastisk utveckling på några av sina spelare, många verkar redan klara för SHL.
Undrar om vi har någon som i nuläget intresserar SHL klubbarna?
Vi hade väl ingen som under säsong visade direkta SHL kvaliteter.
Låst ämne

Tarasov:

Där drog Zetterberg från vik. Undra hur det går nästa år om även Fryklund och Östman drar. Inte lätt ellet billigt att ersätta dessa poäng.
Låst ämne

Petosöjä:
Gunnarsson minns jag, gillade de jag när han var hos oss.
Låst ämne

Steken84:
Det finns ett SHL lag som gjort detta med en spelare som nyss skrivit på strax innan säsongsstart!! Det går helt i linje med deras så kallade värdegrund att endast ta in spelare från deras närområde och kranskommuner!!
Låst ämne

J F K: Med mitt mått mätt, var senaste säsongen den bästa silly på mannaminne(vilket innebär sedan vi åkte ur). Tyvärr försvann alla gamla minnen efter chocken mot Leksand.

Fast det var häftiga tider när man satt o spejade på datorn vid midnatt när Dead-line skulle ske. Kristian Kuusela var väl en filur som dök upp 5 i 12. Nuförtiden mår man bara illa, vilka talanger ska försvinna nudå...
Låst ämne

J F K: Tycker dom flesta åren är rolig. Ingen spelare har ännu hunnit göra en besviken, och man räknar samtidigt kallt med att alla nyförvärv "persar" hos oss;)
Låst ämne

Nucky: i teorin kanske, men i realiteten var det länge sedan vi hade en fantastisk silly. annat var det på Poffas tid:)
Låst ämne

Gäsp: David Gunnarsson lär vara rejält sugen på att få chansen i Modo igen efter att ha legat och lurat i Öhf-vassen några år.
Låst ämne

Nucky: Japp, nuförtiden är off season det bästa. Så fort det börjas spela om poäng är det inte kul längre.

Men du måste ha tålamod. Vi måste få en sportchef först, så jakten på spelare kommer att starta i mitten av augusti.
Låst ämne

Nucky: Här är ett rykte om Ingman och David Gunnarsson.
Låst ämne

Steken84: Hatar att jag måste vara först med denna kommentar, men nu får det fan hända nåt i Silly!
Detta är ju årets höjdpunkt för alla Modoiter😎
Låst ämne

vore förbannat tråkigt om ett lag i hockeyallsvenskan värvar en spelare och ett lag i shl värvar denna spelare under samma fönster.
Låst ämne

Axle San: svår sits för de allsvenska lagen då spelare går efter plånboken i stor grad, ska man vara kall o vänta i det längsta eller vill vi ha truppen klar så fort som möjligt, tror Modo kan vänta med enstaka nyförvärv men vill ha stora delar av truppen klar tidigt, tyvärr kan flera försvinna ända fram till mitten av juli, tycker reglerna är ojusta och gör det svårt att bygga ett lag, nån som vet om samma regler för uppflyttning gäller nästa år ?
Låst ämne

RagnarLodbrok: Rautio skall utomlands, Tyskland tror jag.
Låst ämne

dempa: Tänkte på Rautio jag med. Men borde finans SHL intresse för honom.
Han skulle vara en grym värvning och lär inte göra bort sig.Finns ju ett överflöd av svenska målvakter, alla kan ju inte lira i SHL. En annan är ju Gustav Wesslau, lämnar den tyska ligan.
Vad tror ni om Mathis Olimb som C? Lär vara dyr och har förmodligen intresse från både SHL och andra ligor. Men vore en perfekt center att få in.
Låst ämne

#13: Skulle nog beskriva Lavoie som en lite sämre Rickard Palmberg. I princip samma spelartyp. Frågan är väl om han passar in i Hellkvists hockey, men pålitlig poängspelare på Allsvensk nivå är han helt klart.
Låst ämne

Väntat men nu är det klart.
Låst ämne

Apropå NHL, Heddy är extra stekhet för tillfället och öser in poäng för Tampa!
Låst ämne

modomille:
Tycker det är trevligt, och om han nu skall skriva på för NHL så skulle det vara till vår fördel om han skriver på för ett NHL-lag för att sedan bli utlånad SHL.
Låst ämne

dempa:
Rautio hade nog Sundlöv gått efter.
Låst ämne

dempa: Varför Rautio?
Låst ämne

Rytter: Rautio & Dackell vill jag gärna ha
Låst ämne

hanzon:

Absolut inte! Helt kass i löven. Lövens problem var ju mycket målvaktsfråga och dom fick aldrig någon trygghet i försvaret. Ser helst att vi inte chansar på en sådan position ifall vi ska ersätta Hanses.

Då låter Engstrand/Däcken bättre.
Låst ämne

hockey_21: Ja om Dackell nu är klar så är det ju en förstamålvakt som ska in, annars hade möjligtvis Masiello funkat (tar hellre Dackell dock).
Ett namn jag tänker på är Christian Engstrand, sitter på utgående kontrakt. Var ju riktigt bra i HA när Mora tog in honom, och han förde ju Mora upp i SHL.
Låst ämne

hanzon: Nej om vi ska ha dackel, tycker att han var ganska dålig i matcherna jag sett honom
Låst ämne

Oscar Masiello sitter med ett utgående kontrakt.
Låst ämne

hanzon:
Inget dumt namn, inblandad i u-landslag från 2000 o framåt.
Låst ämne

Frågan är om inte Anders Gozzi kan vara ett namn? I och med AIKs ekonomi och utgående kontrakt.
Låst ämne

Gavelo: Ev ny målvaktstränare?
Låst ämne

Heyerdal: Livet i allsvenskan, men väldigt kul för han och där får man önska honom lycka till
Låst ämne

Rytter: Eller bara sluta slå blindpass bakom ryggen i egen zon. Fast då hade han nog varit för bra och hamnat i SHL.
Låst ämne

modomille: o där försvann en j20-back....synd men positivt naturligtvis för Viktor
Låst ämne

Amitiel: Berglund avslutar säsongen i AHL, om han klarar sig okej där borta så är han troligtvis förlorad till nästa säsong.
Obs plus artikel provläs till 13,56
Låst ämne

Heyerdal:
Jo komma åt informationen är inga problem så är inte det som är tråkigt, menar bara att det är tråkigt att det kan finnas folk med info som inte kan posta den för att dom inte har plus.
Låst ämne

Amitiel: än så länge har det varit dött där, ett par frågor om sportchef men inga svar, vi lägger ut här då nåt intressant dyker upp ;)
Låst ämne

Så tråkigt att Hockeypuls verkar pluslåsa sin silly chat den här säsongen.
Låst ämne

Tarasov:

Karlkvist är inte dålig på skridskorna. Hans problem är att han inte tar i 100% jämt och går 100% in i åkdueller och närkamper. När han inte har puck blir han för stillastående och långsam.

Jobbar han med detta kommer han bli en mycket bättre spelare.
Låst ämne

www.eliteprospects.com/player/16713/nicolas-deschamps
Skulle han kunna vara nåt?

www.eliteprospects.com/player/15380/alex-hutchings
Gillar också det jag sett av hutchings i år
Låst ämne

Otto1:
Ja problemet är att vi lite för många på kontrakt som inte riktigt håller den nivån jag tycker behövs på åkningen. Karlqvist tycker jag faktiskt inte är så dålig som det sägs men jag gissar att mina modokollegor inte håller med mig. Men tappar vi Karlqvist så skulle jag tycker att vi behöver någon som kan producera.
Låst ämne

Tarasov: tänkte faktiskt inte på det, men finns väl en anledning varför han spelar i allsvenskan och inte fick följa med oss upp. Därimot var han en positiv injektion i våran trupp ifjol.
Låst ämne

Tarasov: Jo, han är väl inte den rappaste. Men det är ju inte heller spelare som Zetterberg och Karlkvist. Lavoie lever lycket på sitt spelsinne och fina passningsspel.
Låst ämne

#13: Beror väl lite på om dom har tänkt att köra helsvenskt iår igen eller inte.
Låst ämne

Öndulat:
Är han inte lite dålig på skridskorna?
Låst ämne

#13: lavoie var okej då han spelade med oss ifjol, lite positionssvag som center med som forward producerar han nog stabilt. Tycker absolut han kan vara något för er :)
Låst ämne

Kan den här killen vara nåt?
Låst ämne

« · 1961369 · »