1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508357 inlägg · 4106 ämnen

Silly season - 2019

« · 2028718 · » Till forumet

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: vet inte mer än det man läser på media, fina sportsliga meriter sen får vi hoppas att Glader m.fl. har bättre insikt i det övriga, vet inte om han kommer ensam eller har familj med, men förhoppningsvis har han en vilja att komma rätta med sina problem sen hur det påverkar honom visar sig väl snart, vi får hoppad detta inte stör el påverkar Hanses/Lundin alltför mycket är ju match ikväll som alla vet, tror att jag inte valt att presentera honom i samband med den
Låst ämne

Axle San: M Månsson
Låst ämne

Clay.2:

En supporter till en klubb som har lill-strimma som största legend ska vara försiktiga att dömma.

Men visst det är inte helt enkelt, glädjen kom av sig lite pga detta.

Är riktigt vidrigt, speciellt misshandeln.

Men samtidigt så får man svälja det nu och stötta honom och hoppas att klubben tar sitt ansvar och hjälper honom på rätt väg. Men det ska vara nolltolerans för honom.
Låst ämne

Tarasov: Jag är glad att det hände något på målvaktssidan. Bartosak har onekligen potential för att vara den målvakt som kan ta oss upp i SHL (det saknade vi – tycker jag). Låt oss lita på att Glader gjort sitt jobb för att förstå status och hur man ska få honom att må bra i Örnsköldsvik.
Låst ämne

Clay.2:
Jag tycker vi skall lägga etik/moral och andra mindre viktiga saker åt sidan för satsa mot SHL!!!
Låst ämne

Costanza: Vad säger man om han ??
Skall MoDo verkligen värva en sådan kille ..
Hur ställer ni till dessa problem som han haft och har ?
En moral klyvare blir det .
Låst ämne

Monno:

Visst hade det känts bättre om han haft helt fläckfritt förflutet. Men för det första så hade vi aldrig sett honom här då.

För det andra så är alla värd en andra chans. Sedan förstod jag inte ifall han var anklagad/åtalad eller faktiskt dömd för detta. Någon som har koll?

Men nu vill jag att det är nolltolerans från klubben i detta fall. Han har en chans, bäst för honom att ta den. Missköter han sig så åker han ut.

Viktigt att kontraktet är utformat på rätt sätt av glader så vi går in med låg risk om det brister.

Sist, detta är på förhand en sjukt mycket bättre värvning än Steen.
Låst ämne

Rytter: "Men att plocka in mannberg gick bra?"
Det var ju inte så bra det heller men hans brott var ju aningen lindrigare än att spöa och mordhota en brud. Värre dock med den där målisen Brynäs tog in som varit dopad, helt fel enligt mig.

Men som sagt nog om det nu.
Låst ämne

Monno: Och signalen till Hanses och Lundin är väl glasklar.
Låst ämne

Heyerdal: Hade du hellre sett stefan steen?
Låst ämne

Axle San: känns labilt detta
Låst ämne

Axle San:

Men att plocka in mannberg gick bra?
Låst ämne

Gavelo: Helt moraliskt förkastligt betende tycker jag och jag tycker att det borde diskvalificera honom som förvärv då det sänder ut helt fel signaler (enligt mig).

Nog sagt om deta så verkar han ju vara en fantastisk målvakt som hade vägen till en förstaspade i NHL utstakad...spännande.
Låst ämne

Gavelo: Så är det ju.

Och om han lyckats med bedriften att spela VM med alkoholproblem så borde han ju inte bli sämre av att vara nykter.

Lehner är ju vårt svenska exempel på hur en spelare faktiskt kan klara sig rätt skapligt (karriär mässigt) med psykiska besvär och alkoholproblem. För att sen ta ännu ett kliv när man blir kvitt det.
Låst ämne

Axle San: Varför skulle det vara fel?, är människor som tagit dumma beslut värda mindre?

Människor förändras, människor utvecklas och människor kan ändra sina värderingar och beslut, det är en styrka och jag ser inte något öht som skulle få denna värvning att på förhand verka dålig, ingenting alls.
Dock lär han väl behöva en hel del stöd, men det är inte heller något dåligt.
Låst ämne

Monno: Personer som mår psykiskt dåligt tenderar att söka kortsiktiga lösningar som sociala medier, droger och eller alkohol.
Avståndet till flaskan kommer mest troligt bli längre ju bättre han mår psykiskt.
Låst ämne

Gavelo: Det är mest kvinnomisshandeln jag reagerar på, jag tycker att det är fel att värva en sådan men det är Modos val.
Låst ämne

Axle San: Vart fan får du detta till ett skämt?!!

Psykisk ohälsa är vår tids största sjukdomstillstånd, endast ett fåtal människor vågar erkänna och söka hjälp för att bli bättre så det du möjligtvis kallar för ett skämt kallar jag för förståndigt och bra!
Låst ämne

NuMo: Morrisson var dock en föredetting, Bartosak har riktigt bra stats denna säsong, och spelade VM ifjol.
Helt sjuk värvning egentligen.
Men det är väl just pga hans problem som vi har fått chansen att värva honom.
Låst ämne

modomille: Enligt Höken är han i Sverige redan.
På Twitter skrev han att det varit klart sedan i måndags.

Angående hans historik så var det ju så sent som denna säsong han varit lite het på flaskan. Men verkar ju tagit tag i det och han kommer ju som sagt hit för att visa vad han går för.
Han/hans agent är väl inte dummare än dom förstår att HA & MoDo (med sin historia) är en klubb som större internationella klubbar har koll på. Har man en dröm om NHL är nog inte MoDo ett dåligt ställe om man vill att rätt folk ska se en. Framförallt då inga SHL lag lär våga ta risken.
Låst ämne

Tarasov: På planen tror jag det han är helrätt.

Och i riktiga livet är det väl egentligen också bra att man får en andra chans. Men har man halvt slagit ihjäl sin sambo får man nog leva med att man klassas som en person med bristande etik och moral.
Låst ämne

Tarasov: Klar enligt galna höken med.

Angående misshandeln. Inte okej någonstans. Men samtidigt så skulle jag inte oroa mig. Han var runt 21 när det hände, han är säkert på ett mycket bättre ställe nu. Jag har annars svårt att se hur han skulle få spela VM och dessutom spela i samma klubblag i tre säsonger.
Låst ämne

Tarasov: Äntligen fick vi vår galne tjeck å slovak. VooDoo-värvning!
Komsi, komsi Kangasniemi....
Låst ämne

Monno:
Jag kan inte se några fördelar i att han inte skulle få jobba trots sina snedsteg, snarare en motivation att sköta sig.
Låst ämne

Nieminen: Ser verkligen ut att ha varit en riktig toppmålvakt och potentialen verkar han ha. Ändå vanskligt med ny målvakt, förhoppningsvis så är kontraktet smart utformat.

Kommer ihåg den enbente storken Mike Morrison. Det var ju en hit.
Låst ämne

Axle San: Ja det är ju kanske ingen spelare man ska skylta ihjäl sig med som PR produkt.

Fördelen är ju att all skit han gjort är ute så och han verkar vara medveten om problemet. Så dels kommer säkerligen Glader etc. hålla koll så han mår bra psykiskt etc. och ger fan i spriten. Samt att Glader, får man förmoda, gjort en rejäl koll på vad han har för status idag och vad han behöver för hjälp.

Spriten är väl en sak egentligen, det drabbar folk hela tiden. Det är väl misshandelsanklagelsen som luktar rätt unket... Man kan väl gissa att det skedde i fyllan, men det gör det inte så mycket bättre.
Låst ämne

goleafs:
Ja det är rätt skönt att slippa gamla spelare som tänker ”jag vet hur det här går till”. (Näslund undantagen)
Låst ämne

snubb: Om du läste artikeln som länkades fanns det även med där
Låst ämne

KB: Klassvärvning. Säkert minst Cannata-klass på honom.

Tycker också det känns som ni verkligen prickat rätt i värvningen av Glader. Verkar vara en riktig hockeynörd som likt Kenttä lägger ned sin själ i jobbet. Lämnar ingenting åt slumpen.
Låst ämne

jeensen:
"Vilken match detta kommer bli damer och herrar."
----------------------------------------------------------
Uuuh, jag är fan nervös sen igår...
Nog för att jag är Modoit & jag alltid tror att vi vinner, ikväll behövs all voodoo vi får ihop. TAGGA MODOVINST NU MINA VÄNNER!
Låst ämne

Spännande värvning! Är nog en grym spelare men..

"Bartosak is alleged to have grabbed the unnamed 20-year-old woman and pushed her against a wall in a Manchester residence, choked her, grabbed her chest, punched her two times and slapped her in the face and legs. He also is alleged to have told her:

“If you don’t have anything to say I’m going to kill you. I’m going to punch you in the face if you don’t say anything. I hope you know I’m going to knock you out and put you to sleep before I leave.”

Later, he allegedly sent text messages to the woman, saying he was coming to her place of employment at the Mall of New Hampshire. He is alleged to have been waiting for her in the parking lot after she left work."
Låst ämne

Monno: Förhoppningsvis är han lika dålig på engelska som Krizan, då är han svårare att psyka.
Låst ämne

modomille: Där förklaras ju lite varför vi har möjligheten till en sådan värvning också.
Lite det jag var inne på med att visa upp sig.

Är han seriös med att reda upp sin karriär och visa vad han kan så kan vi ha gjort en riktig jäkla kalasvärvning.

Tur Pikkarambo inte är kvar i stan. Och Conny är i Dubai, så läget är lugnt! ;)

Vi har ju testat Tjeckoslovakiska målvakter med annorlunda privatliv förut med helt ok resultat. =)
Låst ämne

jonsson: Nej, nej, Hanses är rökt.
Låst ämne

Axle San:

Riktigt spännande
Och vem blir 2: målis, Hanses?
Låst ämne

KB: Är detta ett skämt?

Målvakten la in sig själv på ett privat behandlingshem, på grund av psykiska problem och problem med alkohol.

– Den första månaden var den svåraste. Behandlingen pågår fortfarande, men lyckligtvis är den värsta tiden över.

För fem år sedan anklagades han för att ha slagit och strypt sin flickvän. Han spelade då i Nordamerika, i Los Angeles Kings farmarlag Manchester Monarchs, och blev avstängd av Kings.
Låst ämne

KB: Poffas Bomb som.äntliiiigen briserar efter typ 20 år !!😂😂
Låst ämne

modomille: MEEN DU!!
Låst ämne

Målvakten ska vara klar och han som ska presentera ikväll enligt folk
Låst ämne

Amitiel: Ska tydligen vara klart med Patrik Bartosak.
Låst ämne

Nucky: Verkar som det!. Detta är vad man kallar en riktig klassvärvning.

Liten uppgradering över Steen va? ;)
Låst ämne

J F K: Allt som är lagligt är legalt !

kör på
Låst ämne

Amitiel: William Nylander presenteras i en periodpaus ;)

Nej men vartåt går detta rykte?
Låst ämne

J F K: Finns det nån substans i ryktet om tjeckiske målvakten?

-Ja, stan tjänar garanterat mer än vad man satsar i den frågan om man ser till marknadsföring, hotell & restaurang m.m
Låst ämne

Går rykte om nyhet just innan matchen ikväll, om det stämmer eller inte får vi väl se.
Låst ämne

Nucky: Man får faktiskt tillbaka en hel del också. Hotell, golfbana, bostäder, bidrag till isytor och en hel del arbetstillfällen kommer från återvändande proffs. Nu har givetvis inte Umeå några återvändande hockeyspelare som dragit in de summorna, så därför är kanske diskussionen inte relevant för dem.
Låst ämne

snubb: Övik ser uppenbarligen Modo som en tillgång för staden och kommunen. Pengarna går till dam- och ungsomsverksamhet.
Vad är det för fel med det?

Eller ska vi göra som er, och köra skiten i botten för att sedan ge överbetalda spelare statlig lönegaranti?

Tycker det är helt rätt av Övik. Småkommunerna kan behöva nischa sig på områden som skapar intresse och investeringar.
Se på lilla Sollefteå, de borde satsa på att bli ett skidmekka, när du har så fina förutsättningar på Hallstaberget, samt världselit i Frida Karlsson och Ebba Andersson som kan hjälpa dem med marknadsföring.
Låst ämne

Rytter: Samtidigt är det väl en större chansning med en finne som aldrig spelat i Sverige och som inte kan svenska, än det är med Holm. Finnen är som du är inne på dessutom fysiskt mindre och där är det nog viktigare att hamna i en producerande kedja, medan Holm har fysiken för att spela i en tredje-fjärde på ett annat sätt.

Men, visst skulle det vara ett lyft med den där tjeckiske målvakten och den där forwarden.
Låst ämne

Nu får klockan ticka på lite snabbare kan fan inte bärga mig!!! Vilken match detta kommer bli damer och herrar. 🤗🤗🤗🤗🤗
Låst ämne

Ben Perrault:

Vi ligger dessutom minus om man jämför truppen vi startade med samt Hagelin som vi inte kunnat nyttja.

Tambellini och Belov in.
UT: Åhström, Wernblom, LP (tillfälligt), Karlström (tillfälligt), Hagelin och Tommy E långtidsskadade är ju hur det ser ut.

Angående finnen så känns det märkligt om han är aktuell, fin poängskörd i liiga. Har gjort mer poäng än Holm som gick till SAIK. Dessutom är tidigare säsonger imponerande.

Skulle vi mot all förmodan värva honom är det säkert som lekkamrat till Olofsson och Rosdahl. Ser spännande ut, nackdelen är ju storleken på honom, men han verkar ju klara sig bra ändå. Sedan är det ju svårt att veta hur acklimatiseringen går.
Låst ämne

« · 2028718 · »