1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507846 inlägg · 4106 ämnen

Silly season - 2019

« · 2030814 · » Till forumet

Sv: Silly season - 2019
locken: Såg nu att det bara gäller en match (mot Södertälje). Kalix spelar mot Vännäs på fredag, så det var nog en bekväm lösning på nåt sätt. Antar att Glader har koll på honom.
Låst ämne

KB: finns det ingen att låna från närmare håll..
Typ övikshockey
Låst ämne

jonsson: Spännande.
Känns som en nödvändig temporär lösning nu när det fortfarande är oklart med Norlinder och Öhman. Styf och Wallinder är borta med u18-landslaget några matcher också.
Tror inte de vill ta in ännu en back på kontrakt, ska nog vara en forward isåfall.

Nån som har koll på honom?
Låst ämne

jonsson: Bra att man agerar
Låst ämne

Axle San:

Verkar återigen bli kort på backsidan på onsdag genom att vi lånar denna kille från Kalix.
Låst ämne

J F K: På försäsongen imponerar ofta juniorer eller nyförvärv som går på max medan de gamla uvarna går på 50%...
Låst ämne

Ogie Ogilthorpe: Absolut, men båda såg bra ut på försäsongen och fungerade inte alls i serien. Henrik hade en rätt begränsad och kantig skridskoåkning, men på försäsongen såg han rapp ut.
Det hela var väldigt märkligt då han imponerade storligen under en internmatch på försäsongen, men blev fullständigt avklädd senare...

Ja, Wahlgren har mycket hockey i sig. Han är precis som Dahlén ganska feg och undviker trafik, så jämförelsen är rätt bra. (Även om Dahlén givetvis är en mycket bättre spelare).
Låst ämne

J F K: Fast det är ju en uppenbar skillnad. Henrik saknade spelsinne och det var uppenbart.

Wahlgren har alla verktygen, men lider av Lex Dahlén. (har alla verktygen men får inte till det när man måste kämpa för att få förtroendet.)

Tim är f.ö. 1+1 på sina 2 matcher i Vvik.
Låst ämne

J F K: Och just Henrik Samuelsson brukar vi använda som avskräckande exempel gällande hur en junior kan glänsa på försäsongen och helt försvinna när serien kommer igång. Nästa gång kanske Tim Wahlgren kan konkurrera om det epitetet med tanke på hans försäsong i Timrå?
Låst ämne

Axle San: Jo, efter ett tag blev det rent av löjligt hur mycket speltid sonen fick.
Låst ämne

J F K: sen favoriserade han sin som å de grövsta.
Låst ämne

Axle San: Han var helt ok hos oss. Han fick ut ganska bra ur materialet, men någon matchcoach var han inte. Dessutom var han inte alls så tuff som han var på isen.
(Att man lyckats bäst av alla coacher under 10-talet förutom Hellkvist, beror nog också på att han fick bra material att jobba med)
Låst ämne

J F K: och med 5 Säsonger som ass i NHL och en som headset coach i AHL så är han nog bland de bästa Svenska tränarna på pappret i alla fall.
Dessutom 2 slutspelsplatser med Modo...
Låst ämne

Tarasov: Jag tycker att Samuelsson är en klart bättre tränare än Perra, men med så pass lite kvar av säsongen så handlar det inte jättemycket om taktik och hockeykompetens, utan att få spelarna att slappna av och spela sin bästa hockey även under sjukt stress.
Låst ämne

Donald:
Den storyn känner jag inte till...
Låst ämne

Trilske: Säga vad man vill om Perra ”pöjkera jöbber bra” Johnsson.....

Men karln har en sjukt bra mental kontroll och sinnesnärvaro när allt dras till sin spets. Det märktes framförallt när han valde att lämna Timrå/Sundsvall med FBK spelarbussen, det tyder på en stor portion sunt förnuft och sunt förnuft gillar vi ju ”i det här jävla landet”
Låst ämne

Trilske: kände precis samma sak när jag hörde avsnittet av podden nu, när dom ”gissade potentiella ass. tränare” så råkar den enda som kommer på tal vara en viss Per Erik Eklund vilket det också lär bli
Låst ämne

Trilske: Det måste bara bli verklighet med ett kval mellan Modo och Leksand...sagan måste få ett slut.
Låst ämne

Trilske:
Ja hellre Uffe än något annat av de namn som är ute. Wikegård är skiträdd när han intervjuar honom, bara det är underhållande.
Låst ämne

Sanny&Svensson måste fått indikationer på att det skulle ske eftersom de namedroppade honom av alla namn, tyckte inte det lät speciellt realistiskt.

Uffe är väl Modos bästa tränare under 10-talet? I alla fall resultatmässigt. Men hellre Uffe än Kval-Perra, känner jag spontant.
Låst ämne

jonsson: han har, rätta mig om jag har fel, kontrakt med det nya Seattle laget som ska in i NHL nästa säsong, så han lär ha gjort något avtal med den klubben att vara i Sverige ett par månader och vara tjänstledig kanske? Spånar bara men antar att det är något sånt uppgör
Låst ämne

jonsson: Det lär inte ha varit gratis direkt, men kanske hjälpte det rejält att en av sönerna spelar i Leksand? Han kommer väl också från Fagersta så det lär också kunna spela in att komma hyggligt nära släkten.
Låst ämne

J F K:

Hur f-n lyckas dom locka han dit?hade inte han nått jobb ” over there”
Låst ämne

Jockz: Uffe var helt ok. Kanske ingen taktiker, men duktig på att ställa krav. Själv tror jag att en sådan som Perra kan vara vettigare inför ett kval, medan Uffe är en bättre tränare över tid. (Perra verkar vara svag på att införa spelsystem, men på kort sikt är det en spelare som får upp humöret på spelare och får bort en hel del av pressen på dem).
Låst ämne

Tarasov: Ställs ni mot er föredetta tränare i kvalet tro?
Låst ämne

Golden boy :
Potentiellt kan man se en krock med där!
Låst ämne

Nucky: dessutom är tidigare långtidsskadade modobekantingen Christoffer Bengtsson tillbaka, blir till att grabbarna är beredda på onsdag
Låst ämne

Tarasov: Lyssnade på podden med Sanny & Mrmadhawk, dom berörde just Filip Ahl. Enligt dom verkar det vara en ganska svårhanterlig personlighet. Ahl fick lämna Bik för att gruppen skulle bli bättre utan honom, det var poddens fundering. Kan nog vara svårt att slussa in en sådan person utan ett visst gnissel.
Låst ämne

hockey_21: Jo, Hasek hade väl också en atletisk stil och kunde bli utbytt. Det kändes bara så raljant att säga bristande grunder i sammanhanget allsvensk hockey. Väldigt mycket jantelag...

Men, jag är i sig inte förvånad över att en tjeckisk målvakt kan vara en humörspelare. Är han riktigt bra tränad så kan han få ge bort var femte match, bara han på riktigt stänger igen när han är bra.
Låst ämne

Nucky:
Synd men vi kanske har nåt annat på g.
Låst ämne

Tarasov: Filip Ahl till Södertälje. Ahl som mer eller mindre verkade få sparken av BIK går till en direkt konkurret alltså. Spännande!
Vi får alltså möta ett förstärkt SSK på Onsdag.
Hoppas verkligen Norlinder är tillbaka då, tycker han varit saknad senaste matcherna, speciellt när Hedberg inte varit lika framträdande på slutet.
De två behövs för att driva upp tempot.
Låst ämne

J F K: Kan vara väldigt bra, men jag har sett honom utbytt efter tio minuter också.

Jag har sett Carey price och Henrik Lundquist bli utbytta efter 10 min, det gör dom inte till dåliga målvakterna. Alla målisar blir utbytt någon gång.
Låst ämne

Djuunaz:
Skall tilläggas att all målisar har svagheter, frågan är hur exponerade de blir på denna nivå.
Låst ämne

J F K: Ja du begränsade grunder men ändå var han vm-etta framför nhl och shl målvakter, han kanske är nån super atlet då haha, första jag hör kritisera Bartosak för sina hockey kvaliteter. Blir spännande att se han i spel hursomhelst
Låst ämne

Robin Ztorken L:
You gotta love her..
Karma that is
Låst ämne

Får ni Leksand eller Oskars, vilket nästan garanterat blir fallet, så går ni upp. De kommer ha några segrar i kvarvarande 15 omgångar (tror de kommer vinna max en tredjedel av matcherna). Resten av lagen krigar för slutspel och kommer inte släppa matcher enkelt mot LIF eller Oskars. Så fördel allsvenska lag. LHC kan gå bra men kan likaväl bli indragna i kvalstriden inom tio omgångar. Det räcker med ett par matcher med torsk.
Låst ämne

J F K:
Låter som vårt forum😉. Oavsett skitsamma låt dem såga hårt, gick bra för Tambellini.
Låst ämne

J F K: Så ofattbart taggad på att få se Bartosak i spel.

Vill ha tillbaka Norlinder och Öhman på isen också... Känns som att det var år sedan vi hade en helt frisk trupp.
Låst ämne

Kunglouie: Rätt höga krav om han har begränsade grunder och får spela både i NHL och i vm med landslaget.
Låst ämne

Robin Ztorken L:

Modo fortsätter sitt dyra upprustningsrace med Björklöven med en oerhört tung värvning i den tjeckiska VM-målvakten Patrik Bartosak, 26.

– Bartosak har varit en av de bästa målvakterna i tjeckiska Extraliga under flera år, säger en NHL-meriterad scout som sett målvakten mycket, till bloggen.

– Var mycket bra för Vitkovice, utan honom hotas de nu av nedflyttning den här säsongen. Bartosak flyttade till deras ärkerival Trinec före denna säsong, för stora pengar naturligtvis.

– Men han fick det inte till det alls i Trinec, han var väldigt skakig där (trots bra siffror). Sedan lämnade han på grund av psykologiska problem, jag vet dock inte detaljerna. Flera tjeckiska lag ville ha honom.

– Problemet med honom är att han är en atletisk reflexmålvakt med begränsade grunder att falla tillbaka på när saker går emot för honom. Kan vara väldigt bra, men jag har sett honom utbytt efter tio minuter också. Men om hans sinne fungerar bra igen borde han kunna hjälpa Modo mot SHL.
Låst ämne

RedNek: Karma is a bitch
Låst ämne

Heyerdal:Anton Karlström tremålskytt och matchvinnare i ÖSK idag !
Låst ämne

Nucky: kan få revansch på Perra...men är en lurig rackare
Låst ämne

Bad_Brett:
Vore tillfredsställande att kvala upp & skicka ner Leksand, snacka om dubbelvinst 😄
Låst ämne

Robin Ztorken L: Jag hoppas ju nästan.på Leksand bara för att få revansch...
Låst ämne

Nucky: Allt är bättre än LHC, tror dom fått upp farten lite grann.
Dom hoppas jag hamnar i ingenmansland
Låst ämne

Gavelo: Har nog nämnts redan, men tror IKO kan bli jobbig att möta i kvalet. All turbulens runt klubben kan mycket väl stärka spelartruppen och föra dem samman än mer. De har ju inte varit nåt lätt byte under säsong heller..
Låst ämne

jonsson: ”Modoröv”
Låst ämne

Gavelo:

Modohjärta❤️
Låst ämne

hockey_21: Snacka om att jag satte kaffet i fel strupe när man såg detta!
Mildrades dock när man läste texten att det inte var ett nyförvärv ;)

Men grattis Alex, 1000 matcher är grymt!
Låst ämne

« · 2030814 · »